Analytics

Bu Blogda Ara

4 Temmuz 2011 Pazartesi

Mercedes ML 300 CDI: 'Arazinin Konforlu Ãœyesi!'

1997 yılında çekilen Jurassic Park serisinin ilk filmi The Lost World’de; uçuruma yuvarlanmak üzere olan Laboratuar’ı çelik halatla yukarı çekmeyi baÅŸaran bir Mercedes’le tanışmıştık. Alman üreticinin film ekibi için tahsis ettiÄŸi ML’ler piyasaya sürülmeden önce beyaz perdede kendilerini göstermiÅŸlerdi. 2005 yılına kadar üretilen ilk jenerasyon yerini W164 kasa koduna bıraktı. Ä°lk jenerasyonun tek tük olan rakipleri aradan geçen zamanın ardından bir hayli çoÄŸaldı. Hatta benzer araçlardan oluÅŸan Mercedes modelleri bile GLK, GL ve ML olmak üzere üçe katlandı. Rekabette geride kalmak istemeyen ML, 2009 yılında geçirdiÄŸi makyajın ardından model isimlerini de deÄŸiÅŸtirdi. 280 CDI-300 CDI, 320 CDI-350 CDI son olarak da 420 CDI-450 CDI olarak adlandırılmaya baÅŸlandı. 

Tasarım
ML’in tasarımında eski versiyonun çizgilerine sadık kalmaya çalışılmış. Makyaj operasyonundan sonra ise ML’in farlarının alt köşesi bir miktar uzatılıp radyatör ızgarasının parlak gri yapısı siyaha dönüştürülmüş. Ayrıca ön ve arka tamponun alt kısımlarına eklenen gri difüzörler de aracı daha güçlü göstermeye baÅŸlamış. Tamponun alt köşelerine yerleÅŸtirilmiÅŸ egzoz çıkışlarının baz motor seçeneÄŸinde bile bulunması çok hoÅŸ bir detay. Mercedes ML, ezeli rakibi BMW X5’den 7,3 cm daha kısa ve 2,2 cm daha dar. Mercedes ML kullanıcılarının çok büyük bir kısmı araziye girmeyecek olsa da, zor durumlarda ML yarı yolda bırakmayacaktır. Standart versiyonla 50 cm derinliÄŸindeki sudan geçebilen ML, off-road paketi ile birlikte satın alındığında bu rakam 60 cm’e çıkıyor. ML’in arazide önem kazanan açıları ise çok baÅŸarılı deÄŸil. Test aracımızın yaklaÅŸma ve uzaklaÅŸma açıları 26 derece.



İç mekan
Makyaj operasyonundan sonra iç mekanda da ufak tefek deÄŸiÅŸiklikler yapıldı. En çok dikkat çekeni ise direksiyonun üzerindeki kontrol tuÅŸlarının tasarımındaki yenilik. Orta konsolunda büyük bir alan sunan ML, vites kolunu alışık olduÄŸumuz yerden alıp, direksiyonun sol arkasına taşımış. Bu deÄŸiÅŸiklik ilk baÅŸlarda alışkanlık gerektirse de bir süre sonra çok büyük rahatlık saÄŸlıyor. Standart Mercedes kalitesinin sunulduÄŸu ön konsolda işçilik hatası bulmak oldukça zor. Bir önceki nesil E serisinden alınmış klima kontrol butonlarının hemen altındaki kısımdan koltuk ısıtma sistemini, ESP’yi ve AIRMATIC süspansiyon sistemini kontrol edebiliyoruz. Ayrıca ML’in yardımcı arazi asistanları da bu kısımdan kontrol ediliyor. Ses kalitesi gayet iyi olan ses sisteminin görselliÄŸi ise bu fiyattaki bir araca yakışmayacak kadar basit. Tabi test aracımızda COMAND APS multimedia sisteminin olmadığını da belirtelim. Hele arka koltukta oturanlar için koltuk kafalıklarına yerleÅŸtirilmiÅŸ monitörleri gördükten sonra bu kısmın baz versiyon bile olsa daha teknolojik görünmesi gerektiÄŸine karar verdik. Arka koltuklarında yeterli konforu sunan ML, burada yolculuk edenler için ayrı bir klima kumandası bulunduruyor. Test aracımızın 500 litrelik bagajı, kullanışlı yapısı ve elektrikli kapağıyla beÄŸenimizi kazandı.



Motor
Test aracımız ML ailesinin giriÅŸ motor seviyesine sahip. 3.0 litrelik V6 dizel motor 204 hp gücünü 3800 d/d’da veriyor. 2185 kg boÅŸ ağırlığa sahip lüks bir SUV için bu deÄŸer az gibi görünse de 1400-2400 d/d aralığında üretilen 500 Nm tork sayesinde aracı ilerletmekte hiç zorlanmıyor. Aynı motor ML350 CDI’da 231 hp güç 540 Nm tork deÄŸeri sunuyor. DediÄŸimiz gibi test aracımızda bize performans yönünden sıkıntı yaÅŸatmadı. 100 km/s hızlanmasını 8,2 saniyede tamamlayan ML 300 CDI, 210 km/s maksimum hıza ulaÅŸabiliyor. V6 ünitenin ürettiÄŸi güç, direksiyondan da kontrol edilebilen 7 kademeli 7G-TRONIC ÅŸanzımanla yere aktarılıyor. ML 300 CDI’ın testimiz süresince ortalama yakıt tüketimi 10.5 lt/100 km olarak ölçüldü.



Konfor ve yol tutuÅŸ
Mercedes denilince akla ilk gelen olgu olan ‘konfor’ ML’de de yerini almış. AIRMATIC süspansiyon sistemi comfort moduna getirildiÄŸi zaman ML son derece yumuÅŸak bir araç haline geliyor. İç mekana sızan seslerinde az olması bu sınıf araç müşterisinin beklentilerini karşılayacaktır. Açık renkli döşemeleri sayesinde ferah bir iç mekana sahip test aracımızın arka koltukta sunduÄŸu diz mesafesi için cömert demek ise fazla iyimser olur.
Airmatic süspansiyonu sport moduna aldığımızda Mercedes ML’in konforunun önemli ölçüde düştüğünü gözlemledik. Araç darbeleri daha fazla iletmeye baÅŸlıyor ancak yine de bir çok araçtan daha baÅŸarılı. Sport modun bu sertliÄŸi aracın yol tutuÅŸuna önemli bir katkı saÄŸlıyor. Bu durumda ML’in yüksek gövdesi daha az yatıyor ancak yine de ESP ML’in en iyi arkadaşı.
ML yol dışına çıkıldığında da bizi mahcup etmedi. Hareketi yere iletebilecek durumdaki tekere torku yönlendiren 4MATIC sistemi ML’in zor ÅŸartlarla baÅŸa çıkabilmesini saÄŸlıyor. Kaygan zeminlerde baÅŸarıyla yol alan araç havalı süspansiyonlarının saÄŸladığı ekstra yükseklik sayesinde hafif arazi de de yol alabiliyor.



Güvenlik
Mercedes Benz ML 2008 yılında girdiÄŸi EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız alarak ayrıldı. ML’de sürücü, yolcu, yan ve perde hava yastıkları standart olarak sunuluyor.


Yorum-Selim ERKEK
Lüks SUV arayanların M sınıfına bakmasının en büyük nedeni önündeki yıldız logosu. Konfor konusunda Mercedes’e yakışır bir düzey sunan ML, sürüş zevki açısından ise gerilerde bir model. Aracın direksiyonunun tur sayısı çok fazla ve hassasiyeti kötü. Buna ÅŸanzımanın yavaÅŸ çalışma karakteri de eklenince aracın kullanımından haz aldığım söylenemez. Bu segmentin ilk modellerinden olan bir aracın daha büyük kozları olmalıydı. 300 CDI’da kullanılan ekonomi odaklı motor yeterli performansı sunmasının yanında düşük yakıt tüketimiyle de memnun ediyor. Mercedes Benz’in dört tekerlekten çekiÅŸ sistemi bu araçta da çok iyi iÅŸler çıkarıyor. Benzer sistemler içerisinde en iyilerden olan 4MATIC, 2 tondan fazla ağırlığa sahip ML’i zorlu parkurlardan alnının akıyla çıkarıyor.



Teknik Özellikler
Motor:300 CDI 
Motor Hacmi:2987 cc 
Silindir Adedi:V6 
Maksimum Güç:205 hp 4000 d/d 
Maksimum Tork: 500 Nm 1400-2400 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma8,9 s
 Maksimum Hız:210 km/s
   
Frenler  
 Ã–n:Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi  
 Åžehir İçi:11,3 lt
 Åžehir Dışı:7,8 lt
 Karma:9,1 lt
 Test:10,5 lt
   
Boyutlar  
 Uzunluk:4781 mm
 GeniÅŸlik:1911 mm
 Yükseklik:1815 mm
 Dingil Mesafesi:2915 mm
 Bagaj Hacmi:500/2050 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:95/13 lt
 BoÅŸ Ağırlık:2185 kg
 Lastik Boyutu:235/65 R17

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder