Analytics

Bu Blogda Ara

4 Temmuz 2011 Pazartesi

Hyundai Genesis Coupe 2.0 TCI Otm: 'Her güne coupe!'

Hyundai’nin 2008 yılında Güney Kore’de satışa sunduÄŸu arkadan itiÅŸli spor aracı Genesis Coupe, geçtiÄŸimiz günlerde tek motor ve donanım seçeneÄŸiyle ülkemizde satılmaya baÅŸlandı. Alımlı tasarımıyla dikkatleri üzerinde toplayan araç, Hyundai Coupe’den devraldığı bayrağı daha ilerilere taşıyacak gibi görünüyor.




















Tasarım
Genesis Coupe’nin ön kısmında en çok farlarının yapısı dikkat çekiyor. Uçları tampona doÄŸru sivriltilmiÅŸ farlar kaputun arkasına doÄŸru uzanıyor. Motor kaputunun üstündeki v ÅŸeklindeki tasarım da aracın en belirgin detaylarından. Güney Koreli sporcunun profil görünümü ise ‘Coupe nedir?’ sorusuna verilecek en iyi cevaplardan biri. Uzun bir kaput, arka koltukların üzerinde baÅŸlayan arka cam ve şık bir arka spoyler. Bu çekici tasarımın albenisi 19 inçlik jantlarla arttırılmış. Genesis Coupe’yi arkadan takip edenler de seyir zevkine doyuyorlar. Özellikle geniÅŸ ağızlı çift çıkışa sahip egzoz çıkışı onun sporcu kimliÄŸi hakkında ipuçları veriyor. 4630 mm uzunluÄŸa sahip araç, 1865 mm geniÅŸliÄŸe ve 1385 mm yüksekliÄŸe sahip.


İç mekan
Sportif tasarım öğeleri daha az heyecan verici olsa da iç mekanda da devam ediyor. Hyundai tasarımcıları aracın iç mekanını hazırlarken sürücü ve yolcuyu sarmalayacak bir yapı kullanmışlar. Sürücü ve yolcuyu ayıran yüksek orta yapının bu etkide payı büyük. Genesis’in düz orta konsolu alışkanlık gerektirmeden rahatça kullanılabiliyor. Gece sürüşlerinde bu kısım mavi aydınlatmalarıyla son derece şık görünüyor. Aracın iç mekanında kullanılan malzeme kalitesi çok yüksek deÄŸil ancak rahatsızlık veren bir yapısı yok. Bizim gözümüze çarpan en büyük eksiklikler koltuk yatırma kollarının ve cam açma butonlarının konumu oldu. Ayrıca bu kadar sportif bir araçta altı düzleÅŸtirilmiÅŸ direksiyon ve beyaz zeminli göstergeler kullanılsa hiç fena olmazdı.


Motor
Genesis Coupe, 2.0 litre turbo motor ve 3.8 litre V6 motor ile sunulurken, ülkemizde vergi sistemi göz önünde bulundurularak sadece 2.0 litrelik motorla satılıyor. 4 silindirli turbo beslemeli yeni motor 6000 d/d’de 210 hp güç üretiyor. Maksimum torku 308 Nm’yi 2000 d/d’dan itibaren verebilen motor gücünü 5 kademeli klasik otomatik H-Matic ÅŸanzımanla arka aksa iletiyor. Genesis Coupe bu veriler ışığında 100 km/s hıza ulaÅŸmak için 8.3 saniyeye ihtiyaç duyarken, 223 km/s hıza çıkabiliyor. Tutumlu olduÄŸunu söyleyemeyeceÄŸimiz ünite testimiz süresince 12,2 lt/100 km ortalama yakıt tüketimine imza attı.

Konfor ve yol tutuÅŸ
Genesis Coupe kendisinden beklenmeyecek konfor özelliklerine sahip bir otomobil. Aracın konforlu olması koltukların yapısından çok süspansiyon sisteminden kaynaklanıyor. Birçok Coupe’den farklı olarak Genesis çok sert bir otomobil deÄŸil. Tabi bu anlatımdan sakın bir normal sedan konforu anlaşılmasın. Sadece alışılmış Coupe konforundan fazlasını sunduÄŸunu anlatmaya çalışıyoruz.
Genesis Coupe’nin arka koltukları 2 kiÅŸinin yolculuk edebileceÄŸi kadar geniÅŸ. Tabi bu kısımda diz ve baÅŸ mesafesinin kısıtlı olduÄŸunu söylemeliyiz. İç mekana hafif rüzgar sesi ve deviri yükselen motorun sesi geliyor.
Arkadan itişli olmanın verdiği avantajla önden az kayan Genesis virajları bir tren edasında dönüyor. En ufak kaymanın başladığı anda ise ESP sisteminin müdahalesi geliyor ve aracı yola sokuyor. Genesis Coupe hassas bir direksiyon ve fren sistemine sahip. Kontrolü sürücüye çok iyi hissettiren bu ikili, aracı hızlı kullanmanız konusunda kışkırtıcı rol oynuyor.

Güvenlik
Hyundai Genesis Coupe’nin EuroNcap çarpışma testine katılımı bulunmuyor. Türkiye’de satılan tek donanımda; sürücü, yolcu, perde ve yan hava yastıklarıyla ESP sistemi standart olarak sunuluyor.




Yorum - Selim ERKEK

Hiçbir Hyundai modeli bu kadar heyecan verici olmamıştı. Bu arabayı Need for Speed oyunundan esinlenerek mi yapmışlar diye soran arkadaÅŸlarım oldu. Ãœstelik aracın üzerindeki motor da eski Hyundai Coupe’lerin aksine performans odaklı bir motor ve en önemlisi bu araç arkadan itiÅŸli. Genesis Coupe direksiyonuna geçene kadar çok baÅŸarılı görünüyor ancak start butonuna basıp gaza dokunduÄŸunuzda beklediÄŸiniz heyecanı bulamıyorsunuz. Genesis’in 5 kademeli otomatik ÅŸanzımanı eski bir teknoloji olduÄŸunu hissettiriyor ve 2.0T motor aracın ağırlığıyla baÅŸa çıkmakta yeterince baÅŸarılı deÄŸil. Bu araç manuel ÅŸanzımanla satılıyor olsaydı birçok kiÅŸi için daha iyi olurdu. Bu arada Genesis Coupe’nin gerçek keyfinin 3.8 litrelik V6 motor ile çıkacağına eminim.










Teknik Özellikler
Motor:2,0 TCI
Motor Hacmi:1998 cc
Silindir Adedi:4
Maksimum Güç:210 hp 6000 d/d
Maksimum Tork: 308 Nm 2000 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma8,3 s
Maksimum Hız:223 km/s
Frenler
Ön:Disk
Arka:Disk
Yakıt TürüBenzin
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi:13,7 lt
Şehir Dışı:7,2 lt
Karma:9,6 lt
Test:12,2 lt
Boyutlar
Uzunluk:4630 mm
GeniÅŸlik:1865 mm
Yükseklik:1385 mm
Dingil Mesafesi:2820 mm
Bagaj Hacmi:283 lt
Yakıt Depo Kapasitesi:65 lt
Boş Ağırlık:1577 kg
Lastik Boyutu:Ön: 225/40 R19
Arka: 245/40 R19

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder