Analytics

Bu Blogda Ara

4 Temmuz 2011 Pazartesi

Citroen C4 1.6 e-HDi Exclusive MCP: 'Donanım zengini!'

Citroen C4 denildiÄŸinde ilk akla gelenlerden birisi aracın robota dönüştüğü muhteÅŸem reklam filmi. Önceki nesil C4’ün o yıllardaki rakiplerinden çok daha teknolojik olduÄŸunu vurgulayan reklam çok sevilmiÅŸti. 2004 yılından beri üretimde olan ilk jenerasyonun üretimi bu yıl sona erdi ve yerini ikinci jenerasyona bıraktı. Mekanik alt yapısı Peugeot 308 ile çok benzer olan C4, yeni neslinde farklı bir platform kullanmıyor. Yeni C4, selefiyle aynı platform üzerine üretilmesine raÄŸmen büyüyen boyutlarıyla dikkatleri çekiyor.


Tasarım
Citroen C4, ilk çıktığı zaman rakiplerinden çok daha farklı bir tasarıma sahipti. Yeni C4 ise kompakt hatchbacklerin arasında kamufle olmaya çalışır gibi görünüyor. Aracın ön tasarımında artık daha agresif bir görüntü hakim. Kromajlı Citroen arması artık daha büyük ve ön kaput daha kaslı görünüyor.  Test aracımızdaki jantlar C4’ün en çok sevdiÄŸimiz yanlarındandı. C4’ün arka kısmında artık ters L formlu stop grubu kullanılıyor. C4’ün 4329 mm’lik uzunluÄŸu diÅŸli rakiplerinden Renault Megane’dan 33 mm, Volkswagen Golf’den 130 mm, Peugeot 308’den ise 53 mm daha uzunken, Ford Focus’tan 6 mm, Opel Astra’dan ise 90 mm daha kısa. C4’ün en iddialı olduÄŸu kısım ise bagaj hacmi. Eski C4’ün 320 litrelik bagajının yerini artık 408 litrelik segmentinin en büyük bagajı almış.



İç mekan
Yeni C4 çok şık bir konsolla misafirlerini karşılıyor. Sürücüye yönelik tasarlanmış orta konsol gayet hoÅŸ görünüyor. Güzümüze çarpan en büyük deÄŸiÅŸiklik ise yeni direksiyon simidi oluyor. Selefinde kullanılan göbeÄŸi sabit direksiyon simidinin yerine artık geleneksel bir direksiyon kullanılmış ve oldukça teknolojik görünüyor. Tabi kullanımına alışmak için bir alışma süresi geçirmeniz ÅŸart. Bu süre içerisinde ses sisteminin butonlarına da alışıyorsunuz. Orta konsolun hemen alt kısmında büyük kapaklı ve soÄŸutmalı bir göz bulunuyor. MPV’lerde görmeye alışık olduÄŸumuz kadar derin olan bu kısmın hemen arkasında ise C4’ün muhteÅŸem vites kolu yerini almış. Minik vites kolu C4’ün iç mekanındaki bütünlüğü bozmayan harika bir tasarıma sahip. C4 gerek konsolda, gerekse kapı içlerinde barındırdığı yumuÅŸak yapılı kaplamalarıyla kalite hissini yaÅŸatıyor. Test aracımızda bulunan büyük navigasyon ekranı aracın teknolojik imajını tamamlarken, büyük cam tavan iç mekan ferahlığını arttırıyor.



Motor
Pek çok markada, farklı modellerde baÅŸarıyla görev yapan 1.6 HDI ünite yine karşımızda. Ama bu sefer kendini geliÅŸtirdiÄŸi noktalar var. e-HDi logolu C4’ler Start&Stop teknolojisi ile yakıt tüketimlerini düşürüyorlar. Trafikte durduÄŸunuz anda motoru kapatan sistem debriyaja dokunduÄŸunuz anda veya ayağınızı frenden çektiÄŸinizde yıldırım hızıyla tekrar çalışır duruma geliyor. Sürüşünüz esnasında motoru kapatarak kaç dakika tasarruf ettiÄŸinizi de yol bilgisayarı ekranından görebiliyorsunuz. HDi ünite 3600 d/d’da 112 hp güç üretirken 1750 d/d’dan itibaren de 270 Nm tork deÄŸeri sunuyor. Ani hızlanmalarda gaza sonuna kadar bastığınızda overboost ile bu tork 285 Nm’ye kadar çıkıyor. En üst donanım seçeneÄŸi ile standart gelen 6 kademeli MCP ÅŸanzıman gücü ön tekerlere iletiyor ve 1290 kg’lık ağırlığa sahip C4’ü 11.2 saniyede 100 km/s hıza ulaÅŸtırabiliyor. Yakıt tüketim deÄŸerlerinde oldukça baÅŸarılı olan otomobil testimiz süresince 5.8 lt/100 km ortalama yakıt tüketti. Åžehir dışında hız sabitleyici kullanımı ile bu deÄŸeri 4.4 lt/100 km gibi deÄŸerlere düşürdüğümüzü belirtelim.



Konfor ve yol tutuÅŸ
Citroen C4 kesinlikle konforlu bir otomobil. İç mekanı oldukça sessiz, üstelik bu sessizlik yüksek hızlarda da sadece rüzgar sesiyle bozuluyor. Koltukların yapısı oldukça iyi, üstelik ön koltukların ısıtma fonksiyonunun yanında sürücü tarafında masaj özelliÄŸi de bulunmakta. Bu sınıfta böyle bir özellik baÅŸka markaların bu sınıftaki araçlarında henüz bulunmuyor. Arka koltuklardaki diz mesafesi ise hala kısıtlı. C4’ün gösterge paneli ışıklarını kendi isteÄŸinize göre beyaz ile koyu mavi arasında deÄŸiÅŸen tonlarda istediÄŸiniz ÅŸekilde kiÅŸiselleÅŸtirebiliyorsunuz. C4’ün sinyal seslerini de 4 farklı seçenekten biri ile deÄŸiÅŸtirmek mümkün. Yeni C4 güvenlik ekipmanları açısından da oldukça zengin. Viraj içlerini aydınlatan farların yanı sıra, kör nokta uyarı sistemi de araçtaki yerini almış. Sistem, sinyal verdiÄŸiniz yönde arkadan bir araç geliyorsa ayna üzerinde yanıp sönen lambalar ile sizi uyarıyor.
Citroen C4’ün direksiyonu eskisinden daha iyi ancak hala bir miktar hissizlik yaÅŸatıyor. Yüksek hızlarda sertleÅŸen direksiyon sürücüsüne güven verirken, fren sisteminin baÅŸarılı performansı da araç içerisindekileri rahatlatacağından emin olabilirsiniz.



Güvenlik
Yeni C4, EuroNcap çarpışma testinden tıpkı selefi gibi 5 yıldız alarak ayrıldı. C4’ün yolcu kabini çarpışma testinden sonra stabil kaldı. Mankenlerin diz ve uyluk bölgesi iyi korundu. Yandan çarpışma testinde göğüs kafesine yeterince iyi bir koruma saÄŸlayan C4, direk çarpışma testinde ise zayıf bir koruma gösterdi. Aracın koltukları arkadan çarpışmalarda oluÅŸan kamçı etkisine karşı da sınırlara yakın bir koruma saÄŸladı.





Yorum - Selim ERKEK
Bu sınıfta bu kadar zengin donanımı, bu fiyata baÅŸka otomobilde bulamıyorsunuz. Yeni C4’de aklımda kalanların başında çok baÅŸarılı Navigasyon sistemi, muhteÅŸem cam tavanı ve hızlı çalışan Start&Stop sistemi geliyor. OtomatikleÅŸtirilmiÅŸ MCP ÅŸanzıman, çift kavramalı ÅŸanzımanlarla karşılaÅŸtırınca kötü ama kendi türünün en iyilerinden. Sadece ikinci vitese geçerken fazla sarsılıyorsunuz, diÄŸer viteslerde bu sarsıntı minimum düzeyde gerçekleÅŸiyor. Tabi performanslı kullanımdan bahsetmiyorum… C4’ün deposunu doldurup, yumuÅŸak bir sürüş tarzıyla 1200 km’lik menzil yakalamak aracın en çok zevk veren kısmı. ÇoÄŸu Fransız gibi bu otomobilde konforuyla beÄŸenimi kazandı ancak aracın yol tutuÅŸunu beÄŸendiÄŸimi söylemeyeceÄŸim. Araç bir miktar zorlandığında önden kaymaya baÅŸlıyor. Zaten C4’ün sürüş karakteri de size ‘beni fazla zorlama’ diye bas bas bağırıyor. EÄŸer benim için donanım çok önemli diyorsanız ilk bakmanız gereken araç yeni C4.




Teknik Özellikler
Motor:1,6 
Motor Hacmi:1560 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:112 hp 3600 d/d 
Maksimum Tork: 270 Nm 1750 d/d(Overboost ile 285)
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma11,2 s
 Maksimum Hız:190 km/s
   
Frenler  
 Ã–n:Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi  
 Åžehir İçi:4,9 lt
 Åžehir Dışı:4,0 lt
 Karma:4,4 lt
 Test:5,8 lt
   
Boyutlar  
 Uzunluk:4329 mm
 GeniÅŸlik:1789 mm
 Yükseklik:1489 mm
 Dingil Mesafesi:2608 mm
 Bagaj Hacmi:380-408 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:60 lt
 BoÅŸ Ağırlık:1290 kg
 Lastik Boyutu:225/45 R17

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder