Analytics

Bu Blogda Ara

4 Temmuz 2011 Pazartesi

Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline: 'Onun yeri asfalt…'


Volkswagen, temsilcisinin olmadığı pickup segmentine Amarok ile giriyor. Nissan Navara, Toyota Hilux ve Mitsubishi L200’ün baskın olduÄŸu sınıfa VW markasının konfor özelliklerini getirmeye çalışan Amarok, Türkiye’de tek motor ve ÅŸanzıman seçeneÄŸi ile satılıyor. Amarok, Volkswagen’in Arjantin’deki fabrikasında üretiliyor. Amarok kelimesi Eskimo dilinde ‘Kurt’ anlamına geliyor.
Tasarım
VW Amarok’un küt yapılı ön tasarımı aracın gücünü vurguluyor. Büyük farlar ve geniÅŸ ızgarası Amarok’un en dikkat çekici kısmı. Far yapısının Dacia Duster ile büyük benzerlik gösterdiÄŸini sizler de fark etmiÅŸsinizdir. GeniÅŸ yapılı çamurluklar ve büyük jantları Amarok’un engel tanımayan bir canavar gibi görünmesini saÄŸlıyor. Amarok 28 derece yaklaÅŸma ve 17.6 derece uzaklaÅŸma açısına sahip. 23 derecelik tepe açısı uzunluÄŸu sebebiyle normal karşılanmalı. VW bu modelinin 45 derece dikliÄŸindeki rampaları çıkabildiÄŸini ve 49.7 derecelik eÄŸimde ilerleyebildiÄŸini iddia ediyor. Aracın geçebildiÄŸi maksimum su derinliÄŸi ise 50 cm.  Amarok’un büyük kasası sınıfının en geniÅŸ yükleme alanını sunuyor. 2,52 m2’lik yükleme alanının üzerini kapatan herhangi bir örtü yok. Amarok’un kasa kapağının ağırlığı yüzünden kaslarınızı çok geliÅŸtireceÄŸini bilmelisiniz. Rakipleri ile benzer boyutlardaki Amarok, 5254 mm uzunluÄŸa , 1954 mm geniÅŸliÄŸe ve 1834 mm yüksekliÄŸe sahip.


İç mekan
VW Amarok daha piyasaya sürülmeden iç mekanı nasıl olacak diye sorsalar büyük kısmını tahmin edebilirdik. Binek modellerde kullanılan elemanların birçoÄŸu Amarok’un içinde de olduÄŸu gibi yerini almış. Aracın direksiyonu, gösterge tablosu, sinyal kolları ses sistemi ve klima kontrolleri  gibi üniteler diÄŸer VW modelleri ile birebir aynı. Kullanışlılık açısından son derece baÅŸarılı olan bu kısımların biraz farklı olması Amarok’un iç mekanını heyecanlandırabilirdi. Farklılıklar ise vites kolunun etrafında göze çarpıyor. Sol kısımda aracı 4x2 modundan 4x4 moduna ve 4x4 LOW modlarına geçiren bir kumanda bulunuyor. SaÄŸ kısımda ise ESP sistemini kapatan bir buton ve eÄŸim iniÅŸ sistemini devreye alıp aracın ayarlarını arazi kullanımına göre deÄŸiÅŸtiren OFF ROAD butonu bulunuyor. Müzik sisteminin hemen yanında bulunan bardaklık kullanıldığı zamanlarda iÅŸlevsel olsa da ortadan kaybolamaması kötü görünüyor. Ayrıca herhangi bir kilidi olmayan kol dayamanın, deri olmayan el freni kolunun ve üzerinde fonksiyon tuÅŸları bulunmayan direksiyonun da iyi görünmediÄŸini söylemeliyiz. VW Amarok’un iç mekanında kullanılan malzemeler tıpkı rakiplerindeki gibi sert yapılı.

Motor
VW Amarok’un büyük ve ağır yapılı kaputunu açtığımızda karşımıza 2.0 litrelik TDI ünite çıkıyor. 4000 d/d’de 163 hp güç üreten dizel motor asıl baÅŸarısını 1500-2000 d/d aralığında verdiÄŸi 400 Nm torkuna borçlu. Bu sayede en ağır yüklerin altından baÅŸarıyla kalkabilen Amarok gücünü VW’in geliÅŸtirdiÄŸi 4Motion sistemini kullanarak dört tekerine deÄŸiÅŸken olarak paylaÅŸtırabiliyor. Araç dört çeker modundayken gücünü torsen diferansiyel aracılığıyla 40:60 oranında ön ve arka aks  arasında paylaÅŸtırabiliyor. Model ÅŸu anda sadece 6 kademeli manuel ÅŸanzımanla satılıyor. Amarok,  6 kademeli ÅŸanzımanıyla sınıfının en az yakıt tüketen modeli olma iddiasında bulunuyor. Testimiz süresince Amarok’un ortalama yakıt tüketimi 10,1 lt/100 km olarak gerçekleÅŸti. Bu arada test aracımıza özgü bir sorun olduÄŸunu düşündüğümüz sert debriyaj yapısının çoÄŸu Amarok kullanıcısının ÅŸikayet ettiÄŸi bir problem olduÄŸunu öğrendik.

Konfor ve yol tutuÅŸ
VW Amarok’un konfor anlamında en dikkat çeken kısmı rakiplerinden daha sessiz olan yapısı. Amarok içeriye az miktarda rüzgar ve motor sesi alıyor. Ön kısımda bağımsız süspansiyon kullanan Amarok’un arka kısmı makas yaylar yüzünden fazlaca zıplama meyilli. Küçük darbelerde sıkıntı yaratmayan yapı, hızlı gelen büyük darbelerde aracın çok fazla zıplamasına neden oluyor. Bu konu haricinde Amarok’un ön koltukları klasik VW konforunu sunuyor. Arka koltuklarda sunulan konfor ise rakipleri ile benzer seviyede ve yeterli.
Amarok yapısı gereği dikkatli kullanılması gereken bir araç. Her ne kadar ESP sistemi ile donatılmış olsa da aracın gövdesi yüksek yapı nedeniyle yana yatma eğimi gösteriyor. Direksiyon tepkilerini başarılı bulduğumuz aracın fren performansı da beklentileri karşılıyor.
Aracın arazi özellikleri ise belki de üzerinde gelen lastikler sebebiyle çok etkileyici değil. Güç aktarma sistemi ne kadar başarılı olursa olsun lastikler tutunamıyorsa ilerleyemiyorsunuz. Birinci vitesin kısa yapısı arazi şartlarında yararlı oluyor.
Güvenlik
VW Amarok, EuroNcap çarpışma testinden 4 yıldız aldı. Amarok teste 2.0 litrelik dizel versiyonu ile girdi.
1985 kg ağırlığındaki Amarok’un kabini önden çarpışma testinden sonra saÄŸlam kaldı. Mankenlerin diz ve uyluk bölgesinde iyi koruma saÄŸlandı. Sürücünün göğüs kafesinde ortalama koruma saÄŸlandığı görüldü.  Yandan çarpışma testinde mankenlerin vücutlarının tamamı mükemmel ÅŸekilde korundu.
Yan direk çarpışma testinde ise test mankenlerinin göğüs kafesinde yüksek basınç oluÅŸtuÄŸu görüldü ve Amarok kötü puanlar aldı. Yandan çarpışma testinde Amarok’un, çarpışmanın ÅŸiddetini mankenlerin vücutlarına aktardığı ve hasar oluÅŸturduÄŸu görüldü.
Arkadan çarpışmalarda oluşan kamçı etkisini de çok iyi engelleyemeyen Amarok, mankenlerin boyun bölgesinde orta koruma sağladı.





Yorum-Selim ERKEK
VW fanatiklerinin dillerinden düşürmediÄŸi prestijin pickup yansıması olan Amarok, otomatik vites opsiyonunu henüz sunamadığı için rakiplerinden bir adım geride. Yol tutuÅŸ ve konfor olarak bu sınıfın üst sınırlarını belirleyen modelin bazı eksikleri de yok deÄŸil. Aracın arazi açıları için baÅŸarılı diyemiyoruz. Daha önce teste aldığımız Mitsubishi L200 ile rahatlıkla geçebildiÄŸimiz yerlerde Amarok bize soÄŸuk terler döktürdü. Tek lastiÄŸin tutunabildiÄŸi durumlarda zor anlar yaÅŸadık. Bunda en büyük pay tabi ki lastiklerin ancak üzerinde gelen lastiklerin de sıradan asfalt lastiÄŸi olmadığını söylemeliyiz. Amarok’un en büyük artısı ise sürüş keyfi. Pickup araçların çoÄŸundaki ticari araç kullanıyormuÅŸ hissinin aksine Amarok’da SUV hissi yaşıyorsunuz. Oturma pozisyonu ve iç mekan kalitesinin bu durumun yaÅŸanmasında payı büyük. Aracın ÅŸu anki satış fiyatları ise çok iyi ve satış rakamlarında segmentinin en iyisi olabilir.




Teknik Özellikler
Motor:2.0 BiTDI 
Motor Hacmi:1968 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:163 hp 4000 d/d 
Maksimum Tork: 400 Nm 1500-2000 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma s
 Maksimum Hız:182 km/s
   
Frenler  
 Ã–n:Disk
 Arka:Kampana
   
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi  
 Åžehir İçi:9,6 lt
 Åžehir Dışı:6,9 lt
 Karma:7,8 lt
 Test:10,1 lt
   
Boyutlar  
 Uzunluk:5254 mm
 GeniÅŸlik:1954 mm
 Yükseklik:1834 mm
 Dingil Mesafesi:3095 mm
 Bagaj Hacmi:2,52 m2
 Yakıt Depo Kapasitesi:80 lt
 BoÅŸ Ağırlık:2119 kg
 Lastik Boyutu:255/60 R18
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder