Analytics

Bu Blogda Ara

4 Temmuz 2011 Pazartesi

Ford Grand C-MAX 1.6 Ecoboost Titanium-X: C-MAX Liderlik İçin Geri Döndü!

Ford’u kompakt MPV segmentinde temsil eden C-MAX, 2010’un sonunda ikinci jenerasyonuna kavuÅŸtu. Yeni C-MAX, Ford’un yeni Focus’da da kullandığı Global C platformunun ilk modeli olma unvanını taşıyor. Ä°kinci jenerasyonla birlikte C-MAX rakipleriyle benzer ÅŸekilde 7 koltuk opsiyonuna kavuÅŸtu. Grand C-MAX adı verilen model 5 koltuklu kardeÅŸinden tasarım olarak da farklı. Yeni C-MAX Duratec ve Ecoboost benzinli motorlar ve Duratorq dizel motor seçenekleri ile satılıyor. Test aracımız ise bu motor ailesinin en yeni ve en güçlü üyesi 1.6 litrelik Ecoboost motor ile donatılmıştı.

Tasarım
Yeni Ford modelleriyle alışmaya baÅŸladığımız kinetik tasarım anlayışının MPV’ye yansıması C-MAX’de kendini gösteriyor.  Köşeli çizgilerle ÅŸekillendirilmiÅŸ ön tasarım bu segmente göre oldukça yırtıcı. Ford Grand C-MAX’in rüzgar direnç katsayısı 0.30 cd. Bu deÄŸer için, sınıfı göz önüne alındığında baÅŸarılı denilebilir. Profil görünümüne göz attığımızda ise arkaya doÄŸru yükselen omuz çizgisi ve kayar arka kapı dikkatimizi çekiyor. Kayar kapılar Ford binek modellerinde ilk defa bu araçta kullanılmış. Sıkışık alanlarda araçtan inmeyi kolaylaÅŸtıran sistemin ray yolu arka stoplarda son buluyor. Titanium-X donanım seçeneÄŸi ile birlikte C-MAX’in arka camları karartılmış olarak geliyor. Bu arada araçla benzinciye yanaÅŸtığınızda depo kapak kilidinin olmadığını fark edeceksiniz. C-MAX’in bu noktasının kilitsiz oluÅŸu can sıkıcı olabilir. Grand C-MAX’in tavan yapısı 5 kiÅŸilik kardeÅŸinden daha yüksek bir ÅŸekilde sonlanıyor. Bu sayede üçüncü koltuk sırası için yeterli baÅŸ mesafesi saÄŸlanmış. Aracın arka kısmı da diÄŸer versiyondan farklı bir tasarıma sahip. Büyük bagaj kapağı tamamen elektrikli olarak açılıp kapanabiliyor. Sistem herhangi bir engele takıldığında hemen verdiÄŸi komutu geri alarak ufak kazaların önüne geçiyor. Grand C-MAX’in 4520 mm’lik uzunluÄŸu diÄŸer 7 kiÅŸilik rakiplerinden Peugeot 5008’den 9 mm Renault Grand Scenic’den ise 40 mm daha kısa. Aracın 7 koltuÄŸu da açıkken bagaj kapasitesi yok denecek kadar küçük. 79 litrelik bu hacmi üçüncü sırayı kapatıp 719 litreye, ikinci koltuk sırasını kapatıp 1706 litreye yükseltmek mümkün.



İç mekan
Ford tasarımcıları C-MAX’in ön konsolunda köşeli hatlarla yuvarlak hatları iyi görünecek bir ÅŸekilde harmanlamışlar.  Malzeme kalitesini tatmin edici olduÄŸu konsolun orta kısmında Ford Fiesta’dan da tanıdık gelen bir tasarım var. Cep telefonlarını andıran bu tasarımın en üst kısmında aracın bilgilendirme ekranı yer alıyor. Sert plastik malzemelerin çerçevelediÄŸi bu kısmı kullanmak bir miktar alışkanlık gerektiriyorken ses sisteminin radyo kısa yollarının sürücüye çok uzak kaldığını söylemeliyiz. Bu kısım aynı zamanda bluetooth ile telefon baÄŸlantısı yaptığınızda nümerik tuÅŸ takımı olarak da görev yapıyor. Vites kolunun hemen önündeki klima sisteminin kontrolleri ise gayet kullanışlı ve kolay. Altında C-MAX’in en güzel özelliklerinden biri olan otomatik park asistanının aktifleÅŸtirme butonu da bulunuyor.  C-MAX’in dört kollu direksiyonu ergonomik açıdan baÅŸarılı ancak üzerindeki butonların ne iÅŸe yaradığını belirten bir yazı veya iÅŸaret olmaması ilk kullanımda karmaÅŸa yaratıyor. Neyse ki direksiyonun alt kısmına yerleÅŸtirilmiÅŸ, telefonu ve hız sabitleyiciyi kontrol eden butonların üzerine açıklayıcı simgeler konulmuÅŸ. Anahtarsız giriÅŸ ve çalıştırma özelliÄŸi bulunan C-MAX’in gösterge grubu kolay okunabilir ÅŸekilde tasarlanmış. Test aracımızdaki cam tavan, C-MAX’in daha da ferah hissettirmesini saÄŸlıyor.



Motor
Ford,  yeni geliÅŸtirdiÄŸi Ecoboost motorları düşük hacimden yüksek güç üretebilen ve yüzde 20’ye kadar yakın yakıt tasarrufu saÄŸlayabilen motorlar olarak tanıttı. Test aracımızda görev yapan 1.6 litrelik ünite 5700 d/d’da ürettiÄŸi 180 hp güç ile göz doldururken, 1900 d/d’dan baÅŸlayıp 5000 d/d’ya kadar kesintisiz sunulan tork deÄŸeri ile de etkileyici bir kullanım zevki sunuyor. 6 ileri manuel ÅŸanzımanla gücü ön tekerlere ileten Grand C-MAX, sürücüyle beraber bir buçuk tonu bulan ağırlığına raÄŸmen 8,9 saniyede 100 km/s hıza ulaşıyor. Aracın 215 km/s’lik maksimum hızı ise bu sınıf için fazla bile. Ecoboost motor kullanımımız sırasında 10 lt/100 km ortalama tüketime imza attı. Bu tüketim bu boyutlardaki ve bu güçteki bir araç için normal karşılanabilir. Ecoboost ünite sessiz çalışma yapısı ve sarsıntısız çalışma karakteri ile beÄŸenimizi kazandı.


Konfor ve yol tutuÅŸ
Yeni C-MAX’in kendini en çok geliÅŸtirdiÄŸi nokta kuÅŸkusuz yalıtım.  Araç eskisinden çok daha sessiz hale getirilmiÅŸ. Yükselen hızla beraber rüzgar sesi ise bir miktar içeriye girmeye baÅŸlıyor. Bu özelliÄŸi sayesinde Grand C-MAX ile uzun yolculuklarda bile kafanız ÅŸiÅŸmiyor. Aracın birinci ve ikinci sıra koltuklarının konforu hoÅŸumuza giderken üçüncü koltuk sırası için aynı ÅŸeyleri söyleyemeyeceÄŸiz. Bu sırada uzun yolculuklar sadece çocuklar için uygun. YetiÅŸkinler ise zaruri durumlarda burayı kullanmakta çok sıkıntı çekmeyecektir. Grand C-MAX’de üçüncü koltuk sırasının kullanışlılığını arttırmak için ikinci sıranın orta koltuÄŸu katlanarak yandaki koltuÄŸun içine giriyor. Bu durumda 2+2+2 kiÅŸilik bir oturma düzeni oluÅŸturulmuÅŸ olurken, aradaki koridor sayesinde rahat hareket imkanı saÄŸlanıyor. Araçta en arka koltuk sırası kapalıyken sürücü arkasında iyi bir diz mesafesi sunuluyor. 7 kiÅŸilik kullanımda ise diz mesafesi kısıtlı hale geliyor. C-MAX ailesinin en büyük teknolojik yeniliÄŸi ise otomatik park asistanı. Videomuzdan da izleyeceÄŸiniz üzere C-MAX kendi kendini park edebiliyor. Sistemin park yeri bulma konusundaki baÅŸarısı, bizi kendisine hayran bıraktı.
Ford modellerinin en belirgin özelliÄŸi olan yol tutuÅŸ, Grand C-MAX’de de kendini gösteriyor. Sınıfının en iyi yol tutan modellerinden biri olan Grand C-MAX baÅŸarılı direksiyon tepkileriyle de beÄŸenimizi kazandı. Tabi aracın yol tutuÅŸunun iyi olması onun kompakt hatchbacklerin peÅŸinden gidebileceÄŸi yargısı oluÅŸturmasın. Sadece sınıfına göre iyi bir yol tutuÅŸ var ve sınırları aşıldığında önden kaymaya baÅŸlıyor. Bu durumlarda ESP sistemi C-MAX’i yoluna sokmakta zorlanmıyor. Test aracımızın fren sistemi de performansıyla göz doldurdu.
Güvenlik
Ford’un 7 kiÅŸilik MPV’si Grand C-MAX, EuroNcap çarpışma testinden baÅŸarılı puanlarla ayrıldı. Grand C-MAX çarpışma testinde 1.6 TDCI Trend versiyonu ile katılarak 5 yıldız aldı. Önden çarpışmada Grand C-MAX’in yolcu kabini saÄŸlam kaldı. Test mankenlerinin üzerindeki sensörlerin hiç biri kötü sonuçları göstermedi. Mankenlerin diz ve uyluk bölgesi iyi korundu. Göğüs kafeslerinde ise ortanın üzerinde koruma saÄŸlandı. Benzer koruma deÄŸiÅŸik boydaki mankenlerle ve deÄŸiÅŸik oturma pozisyonlarıyla yapılan testte de saÄŸlandı. Grand C-MAX yandan çarpışma testinde mankenlerin vücudunun tamamını mükemmel korudu. Yan direk çarpışma testinde ise mankenlerin vücutları yine baÅŸarılı ÅŸekilde korundu. Göğüs kafesi yandan çarpışma testine göre daha düşük puanlar almasına raÄŸmen mankeni yeterince iyi korudu. Grand C-MAX’in koltukları arkadan çarpışmalarda oluÅŸan kamçı etkisine karşı da mankenlerin boyunlarını iyi korudu.



Yorum - Selim ERKEK
MPV segmentinin otomobil satışlarındaki payı her yıl büyüyor. Bunu gören markalar ya bu sınıf için model çıkarmaya baÅŸladılar ya da modellerini ciddi yeniliklerle iddialı hale getirdiler.  Yeni C-MAX kullanışlılığı açısından çok baÅŸarılı bir otomobil. Otomatik park asistanı beklediÄŸimden çok daha kullanışlı ve para ödemeye deÄŸer bir donanım. Ecoboost motor yüksek devirlerde inanılmaz zevkli olabiliyor, aileniz araçta olmadığında C-MAX ile hızlı sürüşler planlayabilirsiniz. Tüketim deÄŸerlerinde ise Ecoboost çok cimri davranmıyor. Ä°stanbul trafiÄŸinde tüketimi 10 lt/100 km’nin altına çekmek çok zor. Performans takıntınız yoksa, bu sınıfta dizel motorlu versiyonlardan ÅŸaşılmaması gerektiÄŸini düşünüyorum. Aracın lansmanında dizel versiyonunu kullanmış ve performans açısından da herhangi bir sıkıntı hissetmemiÅŸtim. Ford’un bu modele ilerleyen dönemlerde Powershift otomatik vites seçeneÄŸi sunması satışlarını önemli ölçüde arttıracaktır.




Teknik Özellikler
Motor:1,6 Ecoboost 
Motor Hacmi:1560 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:180 hp 5700 d/d 
Maksimum Tork: 240 Nm 1900-5000 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma8,9 s
 Maksimum Hız:215 km/s
   
Frenler  
 Ã–n:Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi  
 Åžehir İçi:9,2 lt
 Åžehir Dışı:5,5 lt
 Karma:6,8 lt
 Test:10 lt
   
Boyutlar  
 Uzunluk:4520 mm
 GeniÅŸlik:2067 mm
 Yükseklik:1828 mm
 Dingil Mesafesi:2788 mm
 Bagaj Hacmi:79/719/1706 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:60 lt
 BoÅŸ Ağırlık:1496 kg
 Lastik Boyutu:215/55 R16

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder