Analytics

Bu Blogda Ara

4 Temmuz 2011 Pazartesi

Subaru Forester 2.0XS Premium: 'Yakıtı düşünmeyenlere!'

 
Ãœlkemizde özel bir müşteri kitlesi bulunan Subaru’nun 1997 yılından beri satışta olan modeli Forester, üçüncü nesli ile yollarda. Özellikle Amerika’da önemli satış rakamları yakalayan Forester, AWD dört tekerlekten çekiÅŸ sistemini standart olarak sunuyor. 2011 yılı için hafif bir makyaj geçiren Forester’da asıl deÄŸiÅŸiklik motor kaputunun altında oldu.

 Tasarım
Subaru Forester’ın geçirdiÄŸi makyajı anlamak için iyi bir Subaru fanatiÄŸi olmalısınız. Aracın deÄŸiÅŸen kısımları aynalara taşınan yan sinyaller ve yeniden tasarlanan ön panjurdan ibaret. Forester’ın üçüncü jenerasyonunda çerçevesiz camlardan vazgeçilmiÅŸ olması birçok otomobil severi üzdü. Tasarımında heybet verici öğelerin kullanılmaması yüzünden Forester alışkın olduÄŸumuz SUV’lar gibi büyük durmuyor. Hatta Amerika’da bu araç stationwagon olarak tanımlanıyor. Ancak sayısal verilere baktığımızda Forester’ın birçok SUV’dan daha iri bir model olduÄŸu açıkça belli oluyor. 4560 mm uzunluÄŸundaki Forester’ın geniÅŸliÄŸi ise 1780 mm. Bu boyutlarıyla Forester, Toyota RAV4’den 11,5 cm daha uzunken, 1700 mm’lik yüksekliÄŸi ile 1,5 cm daha yukarıdan bakıyor. Modelin bir diÄŸer rakibi Mitsubishi Outlander ise Forester’dan 10.5 cm daha uzun fakat 2 cm daha alçak.





İç mekan
Forester’ın iç mekanında çok da güncel bir tasarımla karşılaÅŸmıyoruz. Japon otomobillerinin eski görünümü Forester’ın içerisinde hala devam ediyor. Açık renkli döşemeler ve cam tavan opsiyonu sayesinde ferah görünen iç mekanda, her ÅŸey olabildiÄŸi kadar sade tasarlanmış. Araç içerisinde görselliÄŸi ile ilgi çeken tek kısım kırmızı beyaz optitron göstergeler. Orta konsoldaki geniÅŸ ekranlı ses sistemi ise basit bir yapıda. Buradaki ekrandan geri vites kamerasını görebiliyorsunuz. Sert malzemelerin kullanıldığı ön konsolun üst kısmında basit bir bilgi ekranı bulunuyor. Saat, sıcaklık ve yakıt tüketim bilgisi veren ekran kolay okunuyor ancak görüntüsü modern deÄŸil. Forester’ın kaliteli direksiyonu ise sürücünü memnun ediyor. YumuÅŸak karakterli direksiyonun ergonomisi de baÅŸarılı.  Anahtarsız çalıştırma özelliÄŸine sahip Forester’ın boxer motoruna ilk dönüşü vermek için, direksiyonun alışık olduÄŸumuzun aksine solundaki start&stop düğmesine dokunmanız yeterli.



Motor
Yazının başında da dediÄŸimiz gibi Forester’ın asıl yenilikleri motorunda yapıldı. Yeni motorda iç sürtünmeler bir önceki nesle oranla yüzde 28 azaltıldı. 2.0 litrelik 4 silindirli boxer motor, Forester kaputunun altında 6000 d/d’de 150 hp güç ve 3200 d/d’den itibaren 196 Nm tork üretiyor. Sessiz yapısıyla beÄŸenimizi kazanan motor, Forester’ı 100 km/s hıza ulaÅŸtırmak için 12,4 saniyeye ihtiyaç duyuyor. 185 km/s hıza çıkabilen Forester’ın motoru devir çevirmeye istekli bir tavır sergiliyor. Tabi bu durum doÄŸal olarak yakıt tüketimini direk olarak etkiliyor. Testimiz süresince 11,1 lt/100 km ortalama yakıt tüketen araç pek tutumlu olamadı. Bu tüketimde 4 kademeli klasik otomatik ÅŸanzımanın payının da büyük olduÄŸunu unutmamak lazım.
Konfor ve yol tutuÅŸ
Subaru Forester’ın süspansiyon sistemi de makyajdan nasibini almış. Elden geçirilmiÅŸ süspansiyon sistemi sayesinde artık daha fazla konfor sunuluyor. Tabi bu süspansiyonların safkan konfor için yapıldığını akıllara getirmemeli. Forester yolcuları rahat koltuklar ve ferah iç hacim sayesinde konforlu yolculuklar yaparken, sürücü iyi çalışan süspansiyon sistemi sayesinde eÄŸlenceli bir sürüş deneyimi yaşıyor. İç mekana yansıyan hafif yol ve rüzgar sesi ise rahatsız edici boyutta deÄŸil. Subaru’nun en büyük kozu olan AWD sisteminin avantajlarını hafif arazide ve kaygan zeminlerde sonuna kadar yaÅŸayan araç, virajlarda yaptığı uygun tork dağılımı ile de sürüsüne güven veriyor. Tabi bu aracın yüksekliÄŸini göz önüne alıp virajlara girmek çok daha akıllıca. Kaymaya baÅŸladıktan bir süre sonra devreye giren ESP sistemi sayesinde yolunu bulan Forester’ın direksiyon tepkilerini de beÄŸendik. Fren performansı konusunda ise Forester’ın daha baÅŸarılı rakiplerinin bulunduÄŸunu söylemeliyiz.
Aracı yoldan dışarı çıkarıp hafif arazi koÅŸullarında kullandığımızda Subaru’nun çekiÅŸ sistemlerinde ne kadar baÅŸarılı olduÄŸunu bir kez daha gördük. Forester karoser yapısının imkan verdiÄŸi ölçüde engebeleri rahatlıkla aşıyor. AWD sistemi boÅŸa düşen tekere iletilen gücü çok kısa bir sürede keserek tutunan lastiklere yolluyor ve sizi hedefinize ulaÅŸtırmaya çalışıyor.
Güvenlik
Subaru Forester’ın EuroNcap çarpışma testine bir katılımı bulunmuyor.

Yorum - Selim ERKEK


Subaru modelleri ülkemizde çok ayrı bir kesime hitap ediyor. Japon üreticinini modellerinde kullandığı AWD sistemi nedeniyle nispeten fazla olan yakıt tüketimi önemli bir müşteri kitlesini kaybetmesine neden oluyor.  Subaru’nun en çok raÄŸbet gördüğü pazarlardan olan Kuzey Amerika pazarında bu araçlar çetin kış ÅŸartlarına uygunlukları sebebiyle tercih ediliyorlar. Belki de en iyi çekiÅŸ kontrol sistemi olan simetrik AWD ile donatılmış bu araçların kış ÅŸartlarına ne kadar hazırlıklı olduklarını silecek ısıtıcılarına bakarak bile anlayabiliriz. Forester’ı eÄŸer kayak zevkiniz varsa veya kışın çetin geçtiÄŸi bölgelerde araç kullanacaksanız tercih edebilirsiniz. Tabi bir miktar yüksek benzin tüketimine katlanmak ÅŸartı ile!



Ãœlkemizde özel bir müşteri kitlesi bulunan Subaru’nun 1997 yılından beri satışta olan modeli Forester, üçüncü nesli ile yollarda. Özellikle Amerika’da önemli satış rakamları yakalayan Forester, AWD dört tekerlekten çekiÅŸ sistemini standart olarak sunuyor. 2011 yılı için hafif bir makyaj geçiren Forester’da asıl deÄŸiÅŸiklik motor kaputunun altında oldu.
 Tasarım
Subaru Forester’ın geçirdiÄŸi makyajı anlamak için iyi bir Subaru fanatiÄŸi olmalısınız. Aracın deÄŸiÅŸen kısımları aynalara taşınan yan sinyaller ve yeniden tasarlanan ön panjurdan ibaret. Forester’ın üçüncü jenerasyonunda çerçevesiz camlardan vazgeçilmiÅŸ olması birçok otomobil severi üzdü. Tasarımında heybet verici öğelerin kullanılmaması yüzünden Forester alışkın olduÄŸumuz SUV’lar gibi büyük durmuyor. Hatta Amerika’da bu araç stationwagon olarak tanımlanıyor. Ancak sayısal verilere baktığımızda Forester’ın birçok SUV’dan daha iri bir model olduÄŸu açıkça belli oluyor. 4560 mm uzunluÄŸundaki Forester’ın geniÅŸliÄŸi ise 1780 mm. Bu boyutlarıyla Forester, Toyota RAV4’den 11,5 cm daha uzunken, 1700 mm’lik yüksekliÄŸi ile 1,5 cm daha yukarıdan bakıyor. Modelin bir diÄŸer rakibi Mitsubishi Outlander ise Forester’dan 10.5 cm daha uzun fakat 2 cm daha alçak.





İç mekan
Forester’ın iç mekanında çok da güncel bir tasarımla karşılaÅŸmıyoruz. Japon otomobillerinin eski görünümü Forester’ın içerisinde hala devam ediyor. Açık renkli döşemeler ve cam tavan opsiyonu sayesinde ferah görünen iç mekanda, her ÅŸey olabildiÄŸi kadar sade tasarlanmış. Araç içerisinde görselliÄŸi ile ilgi çeken tek kısım kırmızı beyaz optitron göstergeler. Orta konsoldaki geniÅŸ ekranlı ses sistemi ise basit bir yapıda. Buradaki ekrandan geri vites kamerasını görebiliyorsunuz. Sert malzemelerin kullanıldığı ön konsolun üst kısmında basit bir bilgi ekranı bulunuyor. Saat, sıcaklık ve yakıt tüketim bilgisi veren ekran kolay okunuyor ancak görüntüsü modern deÄŸil. Forester’ın kaliteli direksiyonu ise sürücünü memnun ediyor. YumuÅŸak karakterli direksiyonun ergonomisi de baÅŸarılı.  Anahtarsız çalıştırma özelliÄŸine sahip Forester’ın boxer motoruna ilk dönüşü vermek için, direksiyonun alışık olduÄŸumuzun aksine solundaki start&stop düğmesine dokunmanız yeterli.



Motor
Yazının başında da dediÄŸimiz gibi Forester’ın asıl yenilikleri motorunda yapıldı. Yeni motorda iç sürtünmeler bir önceki nesle oranla yüzde 28 azaltıldı. 2.0 litrelik 4 silindirli boxer motor, Forester kaputunun altında 6000 d/d’de 150 hp güç ve 3200 d/d’den itibaren 196 Nm tork üretiyor. Sessiz yapısıyla beÄŸenimizi kazanan motor, Forester’ı 100 km/s hıza ulaÅŸtırmak için 12,4 saniyeye ihtiyaç duyuyor. 185 km/s hıza çıkabilen Forester’ın motoru devir çevirmeye istekli bir tavır sergiliyor. Tabi bu durum doÄŸal olarak yakıt tüketimini direk olarak etkiliyor. Testimiz süresince 11,1 lt/100 km ortalama yakıt tüketen araç pek tutumlu olamadı. Bu tüketimde 4 kademeli klasik otomatik ÅŸanzımanın payının da büyük olduÄŸunu unutmamak lazım.
Konfor ve yol tutuÅŸ
Subaru Forester’ın süspansiyon sistemi de makyajdan nasibini almış. Elden geçirilmiÅŸ süspansiyon sistemi sayesinde artık daha fazla konfor sunuluyor. Tabi bu süspansiyonların safkan konfor için yapıldığını akıllara getirmemeli. Forester yolcuları rahat koltuklar ve ferah iç hacim sayesinde konforlu yolculuklar yaparken, sürücü iyi çalışan süspansiyon sistemi sayesinde eÄŸlenceli bir sürüş deneyimi yaşıyor. İç mekana yansıyan hafif yol ve rüzgar sesi ise rahatsız edici boyutta deÄŸil. Subaru’nun en büyük kozu olan AWD sisteminin avantajlarını hafif arazide ve kaygan zeminlerde sonuna kadar yaÅŸayan araç, virajlarda yaptığı uygun tork dağılımı ile de sürüsüne güven veriyor. Tabi bu aracın yüksekliÄŸini göz önüne alıp virajlara girmek çok daha akıllıca. Kaymaya baÅŸladıktan bir süre sonra devreye giren ESP sistemi sayesinde yolunu bulan Forester’ın direksiyon tepkilerini de beÄŸendik. Fren performansı konusunda ise Forester’ın daha baÅŸarılı rakiplerinin bulunduÄŸunu söylemeliyiz.
Aracı yoldan dışarı çıkarıp hafif arazi koÅŸullarında kullandığımızda Subaru’nun çekiÅŸ sistemlerinde ne kadar baÅŸarılı olduÄŸunu bir kez daha gördük. Forester karoser yapısının imkan verdiÄŸi ölçüde engebeleri rahatlıkla aşıyor. AWD sistemi boÅŸa düşen tekere iletilen gücü çok kısa bir sürede keserek tutunan lastiklere yolluyor ve sizi hedefinize ulaÅŸtırmaya çalışıyor.
Güvenlik
Subaru Forester’ın EuroNcap çarpışma testine bir katılımı bulunmuyor.

Yorum - Selim ERKEK


Subaru modelleri ülkemizde çok ayrı bir kesime hitap ediyor. Japon üreticinini modellerinde kullandığı AWD sistemi nedeniyle nispeten fazla olan yakıt tüketimi önemli bir müşteri kitlesini kaybetmesine neden oluyor.  Subaru’nun en çok raÄŸbet gördüğü pazarlardan olan Kuzey Amerika pazarında bu araçlar çetin kış ÅŸartlarına uygunlukları sebebiyle tercih ediliyorlar. Belki de en iyi çekiÅŸ kontrol sistemi olan simetrik AWD ile donatılmış bu araçların kış ÅŸartlarına ne kadar hazırlıklı olduklarını silecek ısıtıcılarına bakarak bile anlayabiliriz. Forester’ı eÄŸer kayak zevkiniz varsa veya kışın çetin geçtiÄŸi bölgelerde araç kullanacaksanız tercih edebilirsiniz. Tabi bir miktar yüksek benzin tüketimine katlanmak ÅŸartı ile!



Ãœlkemizde özel bir müşteri kitlesi bulunan Subaru’nun 1997 yılından beri satışta olan modeli Forester, üçüncü nesli ile yollarda. Özellikle Amerika’da önemli satış rakamları yakalayan Forester, AWD dört tekerlekten çekiÅŸ sistemini standart olarak sunuyor. 2011 yılı için hafif bir makyaj geçiren Forester’da asıl deÄŸiÅŸiklik motor kaputunun altında oldu.
 Tasarım
Subaru Forester’ın geçirdiÄŸi makyajı anlamak için iyi bir Subaru fanatiÄŸi olmalısınız. Aracın deÄŸiÅŸen kısımları aynalara taşınan yan sinyaller ve yeniden tasarlanan ön panjurdan ibaret. Forester’ın üçüncü jenerasyonunda çerçevesiz camlardan vazgeçilmiÅŸ olması birçok otomobil severi üzdü. Tasarımında heybet verici öğelerin kullanılmaması yüzünden Forester alışkın olduÄŸumuz SUV’lar gibi büyük durmuyor. Hatta Amerika’da bu araç stationwagon olarak tanımlanıyor. Ancak sayısal verilere baktığımızda Forester’ın birçok SUV’dan daha iri bir model olduÄŸu açıkça belli oluyor. 4560 mm uzunluÄŸundaki Forester’ın geniÅŸliÄŸi ise 1780 mm. Bu boyutlarıyla Forester, Toyota RAV4’den 11,5 cm daha uzunken, 1700 mm’lik yüksekliÄŸi ile 1,5 cm daha yukarıdan bakıyor. Modelin bir diÄŸer rakibi Mitsubishi Outlander ise Forester’dan 10.5 cm daha uzun fakat 2 cm daha alçak.





İç mekan
Forester’ın iç mekanında çok da güncel bir tasarımla karşılaÅŸmıyoruz. Japon otomobillerinin eski görünümü Forester’ın içerisinde hala devam ediyor. Açık renkli döşemeler ve cam tavan opsiyonu sayesinde ferah görünen iç mekanda, her ÅŸey olabildiÄŸi kadar sade tasarlanmış. Araç içerisinde görselliÄŸi ile ilgi çeken tek kısım kırmızı beyaz optitron göstergeler. Orta konsoldaki geniÅŸ ekranlı ses sistemi ise basit bir yapıda. Buradaki ekrandan geri vites kamerasını görebiliyorsunuz. Sert malzemelerin kullanıldığı ön konsolun üst kısmında basit bir bilgi ekranı bulunuyor. Saat, sıcaklık ve yakıt tüketim bilgisi veren ekran kolay okunuyor ancak görüntüsü modern deÄŸil. Forester’ın kaliteli direksiyonu ise sürücünü memnun ediyor. YumuÅŸak karakterli direksiyonun ergonomisi de baÅŸarılı.  Anahtarsız çalıştırma özelliÄŸine sahip Forester’ın boxer motoruna ilk dönüşü vermek için, direksiyonun alışık olduÄŸumuzun aksine solundaki start&stop düğmesine dokunmanız yeterli.



Motor
Yazının başında da dediÄŸimiz gibi Forester’ın asıl yenilikleri motorunda yapıldı. Yeni motorda iç sürtünmeler bir önceki nesle oranla yüzde 28 azaltıldı. 2.0 litrelik 4 silindirli boxer motor, Forester kaputunun altında 6000 d/d’de 150 hp güç ve 3200 d/d’den itibaren 196 Nm tork üretiyor. Sessiz yapısıyla beÄŸenimizi kazanan motor, Forester’ı 100 km/s hıza ulaÅŸtırmak için 12,4 saniyeye ihtiyaç duyuyor. 185 km/s hıza çıkabilen Forester’ın motoru devir çevirmeye istekli bir tavır sergiliyor. Tabi bu durum doÄŸal olarak yakıt tüketimini direk olarak etkiliyor. Testimiz süresince 11,1 lt/100 km ortalama yakıt tüketen araç pek tutumlu olamadı. Bu tüketimde 4 kademeli klasik otomatik ÅŸanzımanın payının da büyük olduÄŸunu unutmamak lazım.
Konfor ve yol tutuÅŸ
Subaru Forester’ın süspansiyon sistemi de makyajdan nasibini almış. Elden geçirilmiÅŸ süspansiyon sistemi sayesinde artık daha fazla konfor sunuluyor. Tabi bu süspansiyonların safkan konfor için yapıldığını akıllara getirmemeli. Forester yolcuları rahat koltuklar ve ferah iç hacim sayesinde konforlu yolculuklar yaparken, sürücü iyi çalışan süspansiyon sistemi sayesinde eÄŸlenceli bir sürüş deneyimi yaşıyor. İç mekana yansıyan hafif yol ve rüzgar sesi ise rahatsız edici boyutta deÄŸil. Subaru’nun en büyük kozu olan AWD sisteminin avantajlarını hafif arazide ve kaygan zeminlerde sonuna kadar yaÅŸayan araç, virajlarda yaptığı uygun tork dağılımı ile de sürüsüne güven veriyor. Tabi bu aracın yüksekliÄŸini göz önüne alıp virajlara girmek çok daha akıllıca. Kaymaya baÅŸladıktan bir süre sonra devreye giren ESP sistemi sayesinde yolunu bulan Forester’ın direksiyon tepkilerini de beÄŸendik. Fren performansı konusunda ise Forester’ın daha baÅŸarılı rakiplerinin bulunduÄŸunu söylemeliyiz.
Aracı yoldan dışarı çıkarıp hafif arazi koÅŸullarında kullandığımızda Subaru’nun çekiÅŸ sistemlerinde ne kadar baÅŸarılı olduÄŸunu bir kez daha gördük. Forester karoser yapısının imkan verdiÄŸi ölçüde engebeleri rahatlıkla aşıyor. AWD sistemi boÅŸa düşen tekere iletilen gücü çok kısa bir sürede keserek tutunan lastiklere yolluyor ve sizi hedefinize ulaÅŸtırmaya çalışıyor.
Güvenlik
Subaru Forester’ın EuroNcap çarpışma testine bir katılımı bulunmuyor.

Yorum - Selim ERKEK


Subaru modelleri ülkemizde çok ayrı bir kesime hitap ediyor. Japon üreticinini modellerinde kullandığı AWD sistemi nedeniyle nispeten fazla olan yakıt tüketimi önemli bir müşteri kitlesini kaybetmesine neden oluyor.  Subaru’nun en çok raÄŸbet gördüğü pazarlardan olan Kuzey Amerika pazarında bu araçlar çetin kış ÅŸartlarına uygunlukları sebebiyle tercih ediliyorlar. Belki de en iyi çekiÅŸ kontrol sistemi olan simetrik AWD ile donatılmış bu araçların kış ÅŸartlarına ne kadar hazırlıklı olduklarını silecek ısıtıcılarına bakarak bile anlayabiliriz. Forester’ı eÄŸer kayak zevkiniz varsa veya kışın çetin geçtiÄŸi bölgelerde araç kullanacaksanız tercih edebilirsiniz. Tabi bir miktar yüksek benzin tüketimine katlanmak ÅŸartı ile!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder