Analytics

Bu Blogda Ara

4 Temmuz 2011 Pazartesi

MINI Cooper Countryman : 'Kalıbına sığmıyor!'


BMW bünyesine geçtikten sonra adeta yeniden doÄŸan MINI, yeni modellerini ardı ardına sıralıyor. MINI kullanma zevkini ailece yaÅŸamak isteyen kiÅŸiler için önce Clubman tanıtıldı. Åžimdi ise günümüzün popüler segmenti crossoverlar arasına MINI’de katıldı. MINI Countryman, markanın genlerinden fazlasını taşıyor. Artık bir MINI ile yolun dışına da çıkabilirsiniz. 

Tasarım
Geleneksel MINI çizgilerini devam ettiren Countryman, yüksek burun yapısıyla dikkat çekiyor. Kromajlı geniÅŸ ızgarasından nefes alan Countryman’in, S versiyonunda tampon ve kaputun üzerinde ek hava giriÅŸleri mevcut. MINI Countryman gövdesinde kromajlı kısımlar kadar siyah yan direkler ve tavan da dikkat çekiyor. Cooper’da sunulan tasarım seçeneklerinin birçoÄŸu Countryman için de sunuluyor. 4097 mm uzunluÄŸundaki aracın geniÅŸliÄŸi 1789 mm, yüksekliÄŸi ise 1561 mm. 2595 mm’lik aks aralığı sayesinde köşelere yerleÅŸtirilmiÅŸ olan tekerlekler, MINI’nin sporcu kimliÄŸini vurguluyor.


İç mekan
MINI Countryman’in içi de tıpkı dış kısmı gibi Cooper’dan izler taşıyor. Büyük hız göstergesi orta konsolun üst kısmına yerleÅŸtirilmiÅŸken, devir göstergesi direksiyona arkasında ve direksiyonun yüksekliÄŸine göre hareket edebiliyor. Cam açma butonları klima sisteminin alt kısmında ve ÅŸalter ÅŸeklinde olması bir MINI klasiÄŸi ancak kullanışlılık konusunda kesinlikle sınıfta kalıyor.  İç mekanda kullanılan malzemelerin kalitesi beklentileri karşılarken, işçilik üst sınıf araçlarla yarışıyor. Koltukların yapısı da bir diÄŸer deÄŸinilmesi gereken noktalardan… Rahat koltukların yan destekleri virajlarda yolcusunu tutuyor. MINI gibi viraj avcısı bir otomobilde bunun önemi büyük. Countryman’in getirdiÄŸi en büyük yenilik merkezi ray sistemi. Koltukların arasına yerleÅŸtirilmiÅŸ ray sistemiyle üzerinde eÅŸyaları ileri geri kaydırabiliyorsunuz. Ayrıca bu kısmın hoÅŸ aydınlatması geceleri MINI’nin içerisine farklı bir hava katıyor. Cam tavanı ve büyük camları sayesinde ferah bir yaÅŸam alanı sunan aracın arka koltuklarında da bu his devam ediyor. MINI Countryman’in ayrı ayrı satın alınabilen arka koltuklarının arasından 350 litrelik bagajı görünüyor. Bu kısımdaki açıklık bir ÅŸekilde kapatılsaydı daha hoÅŸ bir görünüm elde edileceÄŸini düşünüyoruz.  Arka koltukların kaydırılabilme özelliÄŸi sayesinde bagajı koltukları yatırmadan 450 litreye çıkarmak mümkün.

Motor
MINI Cooper’da da kullanılan 1,6 litrelik benzinli motorun görev yaptığı test aracımız 6000 d/d’de 122 hp güç, 4250 d/d’de 160 Nm tork üretiyor. 6 kademeli otomatik ÅŸanzımanla gücünü ön tekerlere ileten Countryman, 10.5 saniyede 100 km/s hıza ulaşıp, maksimum 190 km/s hıza çıkabiliyor. Gaz pedalının hareketlerine baÅŸarılı tepkiler veren motorun devir çevirmeye istekli yapısı bir MINI’ye yakışır bir görüntü sunuyor. 1340 kg ağırlığındaki Countryman’e ÅŸaşırtıcı bir çeviklik saÄŸlayan motor yakıt tüketimiyle de etkileyici olabiliyor. Dikkatli kullanımda 6 lt/100 km’lere inen tüketim, testimiz sonucunda 8,9 lt/100 km olarak ölçüldü.

Konfor ve yol  tutuÅŸ
Countryman’de klasik MINI sürüş karakteri devam ettirilmeye çalışılmış. Araç yükselmiÅŸ yapısına raÄŸmen baÅŸarılı bir yol tutuÅŸa sahip. Her hareketinizi anında yola aktaran direksiyon çok net ve büyük keyfi veriyor. Sert olması bir miktar yorucu olsa da, verdiÄŸi zevkin karşısında bu bedele kesinlikle deÄŸer. Yol tutuÅŸun üst seviyelerde olması konfordan bir miktar ödün verilmesi anlamına geliyor. MINI’nin sert yapılı süspansiyon sistemi konforu bir nebze törpülese de iyi ÅŸekillendirilmiÅŸ koltuklar bu açığı tolere ediyor. Test aracımızdaki gibi dört koltuÄŸa sahip bir Countryman’de her yolcu rahat bir yolculuk yapabiliyor. Aracın ön koltuklarında sunulan konforun bir benzeri arka koltuklarda da sunuluyor. Yeterli diz mesafesi ve ferah iç mekanı sayesinde bu MINI’nin arka koltuklarında yolculuk etmek hiç sorun deÄŸil. Aracın konfor disiplininde puan kaybettiÄŸi noktaların en başında içeriye sızan motor sesi geliyor. MINI’nin 1.6 litrelik motorunun devri yükseldikçe homurtuları da içeriye gelmeye baÅŸlıyor ve konforu olumsuz etkiliyor. Tabi bu sesten hoÅŸlananların olacağı da kesin.

Güvenlik
MINI Countryman, 2010 yılında girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız ile ayrıldı.

Yorum - Selim ERKEK
Otomobilleriyle özel olmak isteyenlerin en çok raÄŸbet ettiÄŸi model MINI Cooper artık daha büyük bir kitleye hitap etmeye baÅŸladı. Bir MINI’nin arka koltuklarına bu kadar rahat oturabileceÄŸimiz hiç aklımıza gelmezken, Countryman bize fazlasını sunuyor. Artık 4 kiÅŸilik bir ailenin otomobil seçeneklerinin arasına girmeyi baÅŸarabilen marka, Countryman’de 4x4 opsiyonunu da sunuyor. Aracın tasarım manasında çok baÅŸarılı olduÄŸunu düşünmesem de, sürüş zevki açısından kafamda hiçbir soru iÅŸareti bırakmadığını söylemeliyim. Gerek direksiyonu gerekse süspansiyon sistemi bu aracı rakiplerinin önüne geçiriyor. Alçak sürüş pozisyonu benim hoÅŸuma gidiyor ancak, Crossover segmentinde araç düşünenlerin büyük çoÄŸunluÄŸunun yüksek oturma pozisyonu istediÄŸini biliyoruz.



Teknik Özellikler
Motor:1,6 
Motor Hacmi:1598 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:122 hp 6000 d/d 
Maksimum Tork: 160 Nm 4250 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma11,6 s
 Maksimum Hız:190 km/s
   
Frenler  
 Ã–n:Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi  
 Åžehir İçi:8,3 lt
 Åžehir Dışı:5,5 lt
 Karma:6,5 lt
 Test:8,9 lt
   
Boyutlar  
 Uzunluk:4097 mm
 GeniÅŸlik:1789 mm
 Yükseklik:1561 mm
 Dingil Mesafesi:2595 mm
 Bagaj Hacmi:350/450/1170 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:47 lt
 BoÅŸ Ağırlık:1340 kg
 Lastik Boyutu:225/45 R18

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder