Analytics

Bu Blogda Ara

4 Temmuz 2011 Pazartesi

Honda CR-V 2.0 Executive: 'Konforda rakipsiz!'

SUV segmentine en erken giren markalardan biri olan Honda, CR-V modelini 1995 yılında tanıtmıştı. O yıllarda Toyota RAV4 ile kıyasıya rekabet yaşayan modelin rakipleri bir elin parmaklarını geçmiyordu. Aradan geçen yıllarda bu segment o kadar genişledi ki neredeyse tüm markalar birer modellerini yarışa soktular.




 2007 yılında tanıtılan üçüncü nesil CR-V radikal deÄŸiÅŸiklikler barındıran tasarımıyla dikkatleri üzerine çekti. Ne yazık ki dizel versiyonunun ülkemizde vergi barajına takılması nedeniyle daha iyi satış rakamları yakalayamayan CR-V, benzinli motoru ve yüksek donanım seviyesi ile rakiplerinin karşısında ayakta durmaya çalışıyor.
Tasarım
CR-V’nin ilk iki neslini pek andırmayan ön tasarımında en dikkat çekici kısım ön tampon ile radyatör ızgarası arasında kalan siyah bölge. CR-V’ye karakterini kazandıran tasarım gayet şık görünüyor. CR-V’nin heybetli görünümü 18 inçlik jantlar sayesinde desteklenmiÅŸ. Büyük yan aynalar aracın görüş problemi olmadan kullanılmasının yanı sıra yan sinyallere de ev sahipliÄŸi yapıyorlar. Arka kısma geçildiÄŸinde ise CR-V genleri kendini belli ediyor. Tavana kadar uzanan stop grubu bagaj kapağının yanlarına konumlandırılmış. Honda CR-V’nin 4574 mm’lik uzunluÄŸu en büyük rakibi Toyota RAV4’den 12,9 cm daha uzun.  442 litrelik bagaj hacmi ise RAV4’ün 586 litrelik hacminin yanında küçük kalıyor.


İç mekan
Honda CR-V’nin büyük boyutları iç mekanında daha iyi belli oluyor. GeniÅŸ iç hacim açık renkler ve sunroofun da etkisiyle devasa görünüyor. İç mekana geçildiÄŸinde en çok dikkat çeken kısım vites kolu ile el freni arasındaki bölgenin boÅŸ bırakılmış olması oluyor. Şık bir orta konsolla kullanıcılarına hizmet eden CR-V’nin direksiyon simidi de son derece sportif tasarlanmış. Beyaz ve mavi ağırlıklı aydınlatmalarıyla gayet iyi görünen gösterge panelinin ortasında yol bilgisayarı ekranı bulunuyor. Buradan takip mesafesi kontrol sisteminin (ACC) ayarları ve çarpışma hafifletici sistem CMBS’nin uyarı ve ayarları da görüntüleniyor. Ä°yi bir ses kalitesine sahip ses sisteminin yapısı ilk kullanan kiÅŸiler için karmaşık gelebilir ancak alışınca kullanımı sorunsuz.  Direksiyonun saÄŸ arkasında bulunan düğmelerle park sensörleri ve far yıkama sistemi kontrol edilirken, sol tarafında ESP, CMBS ve AFS sistemlerinin kontrol butonları bulunuyor. Ayrıca burada bulunan bir tuÅŸla aynalar elektrikli olarak katlanabiliyor. Bu aynaların kapılar kilitlendiÄŸinde otomatik olarak katlanma özelliÄŸi de olsaydı iyi olurdu. İç mekanda bol bol eÅŸya gözü barındıran CR-V’nin malzeme kalitesi de gayet baÅŸarılı.


Motor
Testin başında da dediÄŸimiz gibi CR-V’nin en büyük dezavantajı dizel motorunun 2.2 litre hacme sahip olması. Bu yüzden satılan CR-V’lerin çok büyük bir kısmı test aracımızda da kullandığımız 2.0 litrelik benzinli ünitelere sahip. Honda’nın i-Vtec teknolojisi ile geliÅŸtirilen motor 6200 d/d’de 150 hp güç üretiyor. ÇoÄŸu Honda motoru gibi devir çevirmeyi seven ünitenin maksimum torku 192 Nm, 4200 d/d’de üretiliyor. 1605 kg ağırlığındaki bir araç için çok da baÅŸarılı olmayan tork deÄŸeri yüzünden gaza biraz fazla dokunmanız gerekebiliyor. Testimiz süresince bize performans sıkıntısı yaratmayan motor CR-V’yi 100 km/s hıza ulaÅŸtırmak için 12,2 saniyeye ihtiyaç duyuyor. Gaza basmaya devam ettiÄŸinizde hız ibreniz en son 177 km/s hıza ulaşıyor. Gücü 5 kademeli tam otomatik ÅŸanzımanla dört tekeri arasında paylaÅŸtıran CR-V, normal ÅŸartlarda hareketin tamamını ön aksa iletiyor. Herhangi bir tekerin boÅŸa düştüğünü algılayan sistem hareketi diÄŸer tekerlere göndermeye baÅŸlıyor. Honda CR-V testimiz süresince 10,8 lt/100 km ortalama yakıt tüketimine imza attı. Bu deÄŸer benzinli ve bu ağırlıktaki otomatik bir araç için baÅŸarılı sayılabilir.
Konfor ve yol tutuÅŸ
Honda CR-V konfor konusunda çok başarılı bir model. Yumuşak yapılı süspansiyonları hem çok sessiz çalışıyor hem de darbeleri başarılı bir şekilde emiyor. Aracın içerisine giren ses sadece motorun devirli kullanıldığı anlarda gelen homurtudan ibaret. Deri koltukların konforu ve kalitesi pek çok kullanıcıyı memnun edecek cinsten; kış günlerinde ısıtmalı ön koltuklarda oturanların memnuniyetinin bir kat daha artacağına ise kuşkumuz yok. Arka koltuklarında iyi bir diz mesafesi sunan CRV, iki kademeli bagaj yapısıyla da kullanışlılığını arttırıyor.
CR-V sürücüsünün en çok seveceÄŸi özellik kuÅŸkusuz ‘Uyarlanabilir Hız sabitleyici-ACC’ olacaktır. Normal bir hız sabitleyici gibi ayarladığınız sistem önüne bir araç çıktığında otomatik olarak yavaÅŸlayarak sizin ayarladığınız bir takip mesafesi bırakıyor. Önünüzdeki araç kaybolduÄŸunda sistem otomatik olarak sizin ayarladığınız hıza çıkarak sabit hızla yoluna devam ediyor.

Araç önündeki radarı kullanan diğer sistem ise çarpışma hafifletici fren sistemi (CMBS). Öndeki araca fazla yaklaştığınızda sizi sesli ve görsel olarak uyaran sistem, çarpışmanın kaçınılmaz olduğu durumlarda otomatik olarak fren yaparak çarpışma şiddetini hafifletiyor.

Yumuşak yapılı süspansiyonuna ve yüksek yapısına rağmen tatminkar biçimde yol tutan CR-V, zorlandığı zaman standart sunulan ESP sisteminin müdahaleleriyle yolunu bulmaya çalışıyor.
Güvenlik
Honda CR-V 2007 yılında girdiÄŸi EuroNcap çarpışma testinden 4 yıldız ile ayrıldı. CR-V’de sürücü, yolcu, yan ve perde hava yastıkları standart olarak sunuluyor.



Yorum-Selim ERKEK
Honda CR-V’nin bu kadar hoÅŸuma gideceÄŸini hiç düşünmemiÅŸtim. Araç çok geniÅŸ ve konforlu. Åžehrin bozuk yollarında bu kadar konfor sunan çok fazla araç yok. Özellikle süspansiyon sistemini çok beÄŸendim. CR-V’nin kaybettiÄŸi nokta ise benzinli motoru. Bu motor turbo beslemeli iyi güç üreten bir ünite olsaydı tüketimi kabul edilebilirdi ancak ÅŸu anki haliyle baÅŸarılı olarak nitelendirilemez. Gaza biraz fazla bastığınızda tüketim deÄŸerleri 12-13 lt/100 km oluyor. Her ne kadar bu tüketim bu boyuttaki bir araç için kabul edilebilir olsa da karşılığında aldığınız performans iyi deÄŸil.  Aracın dizel motorlu versiyonu performans ve tüketim beklentilerini karşılayacaktır ancak o araçta da otomatik vites opsiyonu olmaması ve aradaki büyük fiyat uçurumu satışları engelliyor. EÄŸer dizel aracın avantajlarını yaÅŸayacak kadar fazla km yapmıyorsanız benzinli CR-V çok iyi bir tercih. Kesin olarak memnun kalacaksınız. Ama aracınızı biraz fazla kullanmaya karar verirseniz akaryakıta yapacağınız fazladan ödeme canınızı sıkacaktır.



Teknik Özellikler
Motor:2.0 
Motor Hacmi:1997 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:150 hp 6200 d/d 
Maksimum Tork: 192 Nm 4200 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma12,2 s
 Maksimum Hız:177 km/s
   
Frenler  
 Ã–n:Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi  
 Åžehir İçi:11,1 lt
 Åžehir Dışı:6,8 lt
 Karma:8,4 lt
 Test:10,8 lt
   
Boyutlar  
 Uzunluk:4574 mm
 GeniÅŸlik:1820 mm
 Yükseklik:1675 mm
 Dingil Mesafesi:2620 mm
 Bagaj Hacmi:442-955 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:58 lt
 BoÅŸ Ağırlık:1605 kg
 Lastik Boyutu:255/60 R18

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder