Analytics

Bu Blogda Ara

4 Temmuz 2011 Pazartesi

Chevrolet Cruze 1.6 Design Edition Plus: 'Cruze’a Taze Kan!'

General Motors çatısı altındaki Chevrolet, Türkiye satış rakamlarını katlayarak arttırmaya devam ediyor. Markanın satış rakamlarında lokomotif rolü Captiva ve Cruze modeli üstlenmiÅŸ durumda. 2009 Nisan'ında Türkiye yollarına çıkan Cruze bu yılın başında ufak deÄŸiÅŸikliklere uÄŸradı. Bu deÄŸiÅŸimde en fark edilir olan ise 1.6 litrelik atmosferik motorun 11 hp güçlenmesi oldu. Yeni Opel Astra ile aynı platformu paylaÅŸan Cruze’un, hatchback kasa tipi geçtiÄŸimiz yıl düzenlenen Paris Motor Show’da sergilenmiÅŸti. Cruze HB önümüzdeki günlerde satışa çıkacak. 




Tasarım
Cherolet Cruze ilk çıktığı günlerden beri oldukça dikkat çeken bir tasarıma sahip. Aracın köşeli far grubu agresif bir görünüm sunuyor. Şık ve özgün görünen ön kısmın çekiciliÄŸi arka kısımda ise yerini daha sıradan bir tasarıma bırakıyor. Honda Civic Sedan’a olan benzerliÄŸi gözlerden kaçmayan arka kısımda, makyaj sonrasında deÄŸiÅŸen tampon yapısı dikkat çekiyor. Aracın heybetli görünümüne en büyük katkıyı 17 inçlik alüminyum alaşımlı jantların saÄŸladığını söylemeliyiz.  Chevrolet Cruze, 4597 mm’lik uzunluÄŸuyla Toyota Corolla ve Honda Civic Sedan’dan büyük bir otomobil. Uzun olmanın verdiÄŸi avantajı bagaj kapasitesinde kullanan Cruze, 450 litre yükleme alanı sunuyor.




İç mekan
Chevrolet Cruze’un iç mekan kalitesi iyi. Ancak artık rakiplerinden birçoÄŸu bu kaliteden daha fazlasını sunuyorlar. Ön konsolda kullanılan kumaÅŸ kaplama araç döşeme rengiyle aynı olduÄŸundan şık görünüme katkı saÄŸlıyor. Test aracımızdaki sunroof’un iç mekan ferahlığına katkısı da büyüktü. Turkuaz renkli aydınlatmalarıyla şık görünen orta konsolun yapısı Opel modellerinden tanıdık gelebilir. Zaten aracın direksiyonu ve sinyal kolları da kardeÅŸ markasında kullanılanlarla aynı yapıda…  İç mekanda yeterli sayıda eÅŸya gözü bulunması küçük eÅŸyalarını koyacak yer arama derdinden kurtulmanızı saÄŸlıyor. Otomobilin iç mekanında kullanımı sıkıntı yaratan hiçbir kontrol butonu yer almıyor. Vites kolunun sağına konumlandırılmış ESP butonu yardımıyla sistem kapatılabiliyorken, sistem bir süre sonra veya aracı fazla zorladığınız zaman otomatikman devreye giriyor.





Motor
Chevrolet Cruze’un en çok eleÅŸtirildiÄŸi noktaların başında motoru geliyordu. Eski motor 1.3 ton civarındaki Cruze’u taşımakta oldukça zorlanıyordu. Yeni motor 11 hp güçlenerek 124 hp güce ulaÅŸtı. Maksimum gücünü 6400 d/d’da üreten ünitenin maksimum torku 154 Nm. Bu tork 5400 d/d’da üretiliyor. Yeni ünite ile birlikte Cruze’un 0-100 km/s hızlanması 12.5 saniyeden 10.9 saniyeye düşmüş. Test aracımızın maksimum sürati ise 190 km/s olarak açıklanıyor. Opel’den alınmış Ecotec motorun yakıt tüketim deÄŸerleri ise pek kullanıcısını memnun edecek cinsten deÄŸil. Cruze testimiz süresince 8.5 lt/100km ortalama yakıt tüketimine imza attı. Tabi bu deÄŸeri ÅŸehir dışı, sakin yolculuklarda düşürmek mümkün…




Konfor ve yol tutuÅŸ
Konforlu koltuklarıyla sürücüsünü ve yolcusunu rahat ettiren Cruze’un iç mekanına motor sesi geliyor. Aslında bunun asıl nedeni motorun yüksek devir çevirme ihtiyacı. Bozuk yollara girdiÄŸimiz de ise kulağımıza yeni bir takım sesler gelmeye baÅŸladı. Test aracımızın süspansiyon sistemi oldukça sesli çalışıyordu ve bu bir çok Cruze kullanıcısının ortak ÅŸikâyetlerinden birisi. Cruze’un ses sistemi biraz daha kaliteli olsa bu sesleri bastırmak tek bir düğmeyle mümkün olabilirdi ancak kalitesi ne yazık ki vasatın altında. Neyse ki sistem en azından USB ve AUX giriÅŸlerine sahip. Cruze’da kullanılan AQS sistemi araç içerisindeki hava kalitesini sürekli denetleyerek hava akışını otomatik olarak kontrol ediyor. Orta konsoldaki bir buton aracılığıyla devreye sokulan sistem, konforu arttıran bir etkiye sahip. Chevrolet Cruze’da standart sunulan hız sabitleyici ve ESP sistemi aracı rakiplerinin bir adım önüne taşıyor. 
İlk çıktığı zaman rakiplerinin birçoğundan daha hassas bir direksiyon sistemine sahip aracın bu özelliği şu anda geçerli değil. Dozlaması iyi frenleriyle sürücüsüne güven veren araç, zorlandığı zamanlarda önden kaymaya başlıyor. ESP sisteminin standart olarak sunulması Cruze için çok yerinde bir karar.



Yorum-Selim ERKEK
Ä°lk çıktığı zaman herkesin dilinde olan otomobil artık yaÅŸlandı. Eskiden her gittiÄŸi yerde ilgi çeken Cruze, artık bunu baÅŸarabilmek için test aracımızdaki gibi bir renge sahip olmalı. Cruze’un en büyük problemi ülkemizde satışta olan dizel bir motora sahip olmaması. Aracın yeni motoru daha güçlü ve birçok kullanıcının performans beklentisini karşılayacak düzeyde ancak yakıt tüketimi eski versiyondan çok farklı deÄŸil. Özellikle sollamalarda Ecotec ünitenin yüksek devir çevirmesi gerekiyor. Bu doÄŸal olarak yakıt tüketimini yükseltiyor. Konfor yönünden süspansiyondan gelen ses haricinde problemsiz gördüğüm Cruze’un yol tutuÅŸu rakipleriyle benzer karakterde.



Teknik Özellikler
Motor:1,6
Motor Hacmi:1598 cc
Silindir Adedi:4
Maksimum Güç:124 hp 6400 d/d
Maksimum Tork: 154 Nm 4200 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma10,9 s
Maksimum Hız:190 km/s
Frenler
Ön:Disk
Arka:Disk
Yakıt TürüBenzin
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi:8,8 lt
Şehir Dışı:5,1 lt
Karma:6,5 lt
Test:8,5 lt
Boyutlar
Uzunluk:4597 mm
GeniÅŸlik:1788 mm
Yükseklik:1477 mm
Dingil Mesafesi:2685 mm
Bagaj Hacmi:450 lt
Yakıt Depo Kapasitesi:60 lt
Boş Ağırlık:1285 kg
Lastik Boyutu:205/60 R16

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder