Analytics

Bu Blogda Ara

1 Kasım 2012 Perşembe

Yeni 2013 Seat Leon dizel sadece 3.8 litre ile 100 km gidiyor!


Yeni SEAT Leon: tasarımın teknolojiyle buluştuğu nokta

Yeni SEAT Leon, Güçlü ve heyecan dolu bir kişilik ve işlevsel bir otomobili kullanmanın en güzel yolu olan Yeni SEAT Leon, Fuar’da SEAT Markası’nın en önemli modeli. Baştan aşağı tamamen yenilenen ve ileri teknolojilerle donatılan Leon’daki yenilikler aracın sürüş destek sistemleri, bilgi-eğlence sistemi, şasisi ve çekişinde de görülüyor. Motorlar, güçlü dinamikleri, olağanüstü verimlilikle birleştiriyor. Yeni Leon mükemmel kullanış özellikleri bakımından da son derece etkileyici. Daha kompakt bir dış kısmı daha ferah bir iç mekânla birleştiren Yeni Leon, yüksek kaliteli malzemeleri, işçilik seviyesiyle rakiplerinin önüne geçmeye aday.

 
SEAT, Yeni Leon’da bir ilki gerçekleştirerek tam LED farları sunarak, bu sınıfta bir öncülük ediyor ve Leon’un çarpıcı tasarımıyla teknolojiyi birleştiriyor.

Yeni Leon, SEAT markasının bütün güçlü yönlerini ortaya koyuyor. Sportif karakterli ve geniş kapsamlı güçlü yönlere sahip Yeni Leon, sınıfının üstünde bir kalite ve teknolojiyi kompakt segmente taşıyor. SEAT markası ve büyüme stratejisinde belirleyici bir adım olarak görülen Yeni Leon, mükemmel kullanış özellikleri bakımından da çok etkili. Daha kompakt bir dış kısmı daha ferah bir iç mekânla birleştiriyor. Yüksek kaliteli malzemeler ile işçilik seviyesi, Leon’u doğrudan rekabet alanının en önlerine yerleştiriyor.
 

Motorların her biri verimlilik ve emisyon itibarıyla sınıfının en iyileri arasında yer alan Yeni Leon, ortalama yakıt tüketimi 100 kilometrede sadece 3,8 litre ve tahminî CO2 değeri ise yalnızca 99 gram olan, start/stop (çalıştırma/durdurma) sistemli Leon 1.6 TDI versiyonuyla öne çıkacak.

Yeni Leon tamamen yeni bir otomobil ve SEAT için yeni bir sayfa açıyor. SEAT’ın dinamik yeni tasarım dilini en son teknoloji ile birleştiriyor. Özellikle iç mekânda görülen ince detaylar ve kusursuz tasarım, yüksek standarttaki işçiliğini yansıtıyor.

Volkswagen grubunun, sistematik hafif yapı tasarımından faydalanan, MQB paylaşımlı mimarisini temel alan yeni Leon, düşük CO2 emisyonları ve yakıt tüketimiyle etkileyici bir performans sunuyor. Özetle yeni  Leon; heyecan verici bir sürüş keyfi, mükemmel verimlilik, çarpıcı bir tasarım ve yüksek bir kullanışlılık düzeyi sağlıyor.
 
Tasarım – tek kelimeyle çarpıcı
Dinamik ve kendinden emin karakteri sayesinde yeni SEAT Leon, özgüvenli bir duruş sergiliyor. Kararlı bir görünüme sahip ve yüksek düzeyde bir biçimsel güzellik ile sportiflik sunuyor.

Ön çamurluk ve kabin arasında çok akıcı bir geçiş meydana getirirken, kabinin görsel ağırlığının hafifçe arka tekerleklere kaydırıldığı, son derece iyi orantılanmış hacimlere sahip. Yüzeyler ciddi şekilde ve çepeçevre heykel gibi biçimlendirilerek, ışık ve gölge etkileri sayesinde aracın üç boyutlu görünümü artırılmış. Karakter çizgileri, örneğin tıpkı ön far ve park lambalarının dış şeklinde olduğu gibi katıksız bir kendine güven ortaya koyuyor.
 
4,26 metre uzunluğu ile yeni Leon, önceki modelden beş santimetre civarında daha kısa olmakla birlikte dingil mesafesi hemen hemen altı santim daha uzun. Bu akılcı yapı, kısa çıkıntıları mümkün kılıyor ve tekerleklerin güçlü görsel duruşunu yukarı çekerken, özellikle arka yolcular için ve ayrıca bagaj bölümünde olmak üzere geliştirilmiş iç mekân gibi pratik faydalar da sağlıyor.

Farların açılı çizgisi yeni SEAT tasarım dilinin tipik bir özelliği olup, SEAT’ın heykelimsi formuyla da kusursuz şekilde bütünleşmiş. Tam LED farlar ilk defa kompakt sınıfta sunuluyor. Ayrıca LED gündüz farlarının takılması sayesinde yeni Leon artık imza niteliğinde belirgin bir görüntüye sahip.
 
Yandan bakıldığında yeni SEAT Leon adeta tekerlekler üzerinde duran kusursuz bir şekilde tasarlanmış bir heykele benziyor. Kesintisiz devam eden karakteristik “Línea Dinámica” tekerlek kemerlerinden arkaya doğru uzanıyor. Trapezoid C sütunları, tıpkı kısa, yukarıya bakan üçüncü camlar gibi Leon’un karakteristik özelliği.
Yeni SEAT Leon yoğun bir şekilde biçimlendirilmiş; iri logo arka bagaj kapağını açmada kullanılıyor. Hafif kanat şeklindeki arka far kümeleri genişliğin altını çiziyor ve LED teknolojisi ile temin ediliyor.  
  

İç mekân – konforlu ve üst düzey
Yeni Leon’un zarif dış tasarımı, net, aydınlık ve karışık olmayan, düzenli bir görünümü olan iç mekâna kadar devam ediyor. Havada yüzer gibi görünmesini sağlayan iki renkli tasarımıyla ön panel gelenek dışı ve şık. Geniş hava menfezleri, klima kumandaları ve trim ögelerinin üç boyutlu formu gibi ince ayrıntılar Leon’un yüksek işçilik standardının altını çiziyor. 

Bagaj bölümünün hacmi önceki modelden neredeyse 40 litre fazla; 380 litre. SEAT’ın çarpıcı, şık ve sıcak bir ortam sağlayacak bir iç mekân geliştirme hedefinin sonucu olan Yeni Leon’da malzeme, işçilik ve uygulama kalitesi ile detaylara gösterilen özen bir üst segmentte bulunabilecek kadar iyi.

Ön panelin tasarımı, güçlü bir ‘sürücüye odaklanma’ özelliği ile SEAT’ın yeni iç mekân felsefesini yansıtıyor. Bu, ergonomik özellikleri geliştirirken, tasarıma, çekici, sportif bir duygu katıyor.

Karoser – hafif ve sağlam
Yeni SEAT Leon, geliştirme mühendislerinin, ön aksı 40 milimetre öne taşımalarına imkân veren yeni bir araç yapısı kullanıyor. Bunun sonucunda daha uzun dingil mesafesi ile dengeli bir aks yükü dağıtımı sağlanıyor ki bunlar konfor ve sportif yol tutuş bakımından önemli ölçüde fayda sağlayan etkenler.   

Gelişmiş yapı teknikleri ve gövdenin üretiminde hafif malzemelerin kullanılması sayesinde genel ağırlık, önceki versiyonla karşılaştırıldığında 90 kilogram azaltılmış.

Çekiş sistemi – güçlü ve verimli
SEAT, kapasiteleri 1.2’den 2.0 litreye değişen bir dizi güçlü ve yakıt yönünden verimli TDI ve TSI motorla yeni Leon’u pazara sunuyor. Motorların tamamında doğrudan püskürtme ve turboşarj mevcut; hepsi düşük iç sürtünme ve hızlı ısınma özellikleri elde edilecek şekilde geliştirilmiş. Her biri kendi öncelleriyle karşılaştırıldığında yakıt tüketimleri yüzde 22 kadar düşmüş.

1.6 TDI, 105 hp güç çıkışı ve 250 Nm tork üretiyor. Start/stop ve enerji geri kazanım sistemiyle donatılan Ecomotive versiyonunda bu motor NEDC’de 100 km’de ortalama olarak sadece 3,8 litre dizel tüketiyor ki bu, km’de 99 gram CO2’ye eş değer.

SEAT, motor yelpazesini hızlı bir şekilde genişletmeyi hedefliyor. 2013 başında 86 hp ve 105 hp olmak üzere iki 1.2 TSI versiyonu, 122 hp gücünde 1.4 TSI ve benzinli motor serisinin en üst modeli olarak da doğrudan ve manifold püskürtmenin kombinasyonunun kullanıldığı 180 hp güç çıkışlı 1.8 TSI pazara sunulacak. Dizel serisi ise 90 hp güç çıkışlı 1.6 TDI ve TDI serisinin yeni üst modeli olan 380 Newton metre tork değerine ve 184 hp’lik güce sahip 2.0 TDI ile artırılacak.

Motora bağlı olarak şanzıman seçenekleri, beş ve altı ileri manuel vites kutuları veya ünlü altı ve yedi ileri DSG çift kavramalı vites kutuları şeklinde çeşitleniyor.
 
Bilgi-eğlence – modern ve esnek
Yeni Leon’da SEAT eksiksiz bir güncel bilgi-eğlence çözümleri paketi sunuyor. Bu paketin temelini, SEAT Ses Sistemi bilgi-eğlence ve iletişim işlevlerinin yanı sıra çok çeşitli araç işlevlerine de kokpitteki dokunmaya duyarlı ekran üzerinde kumanda eden Easy Connect (Kolay Bağlantı) çalıştırma sistemi oluşturuyor.

Giriş seviyesi, 5” ekranı ile Reference donanım paketinde dört hoparlör, kart girişi ve radyoyla birlikte sunulan Media System Touch,  Style ve FR’de ise daha fazla ekran renklerine ve daha yüksek kaliteye sahip, standart olarak CD sürücüsü ve altı hoparlör (FR’de sekiz hoparlör) ile donatılan Media System Colour yer alıyor. Sistem, haricî cihazları Bluetooth, USB veya aux-in ile bağlamayı mümkün kılıyor. 5 inç, renkli dokunmatik ekranı araç işlevlerini de kontrol ediyor.

13 yorum:

  1. fiyatı golfe göre uygun olursa alınabilir,özellikle dsg vitesler...

    YanıtlaSil
  2. güzel tasarım. ama yine de eski efsanevi kasanın yanında sönük kalacak gibi...

    YanıtlaSil
  3. 1.6 dizel neden 105 beygir değil de 90 beygir.eksi durum

    YanıtlaSil
  4. ESKİ KASA ve beygir gücü düşük olduğu için tutulmayabilir.

    YanıtlaSil
  5. yanlışın var adamım 1.5 dizel motorlular 105 beygir ben sadece konfordan şüpheliyim arka süspansiyonlar tornisonmuş buda dobloların arka koltuk konforuna benzer bi durum sırf bu yüzden almaktan vazgeçtim

    YanıtlaSil
  6. tamam eski kasa efsaneydi ama bu kasa yeni golf ten çok daha güzel gözüktü benim gözüme.

    YanıtlaSil
  7. 90 HP dediği "motor çeşitlendiğinde", şu anda tr de 90 HP dizel satılmıyor hepsi 105 HP 1,6; Dizel otomatiği Golfle aynı performansda ve ortalma 10 bin TL daha ucuz arabada cidden çok güzel mutlaka görün derim...

    YanıtlaSil
  8. Benim için yeni kasa tamamen hayal kırıklığı yıllardır son kasayı beklemiştim elimde 2006 sıfır km. alıp bindiğim leon um var bu kasayı görünce sahip olduğumun daha iyisi olduğuna karar verdim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aspirin ic kardes senin pisikolojin bozulmus

      Sil
  9. Eski kasa 2012 model Leon 1.4 tsi 125 bg aldım; muhteşem bir araç ; herkeze şiddetle tavsiye ederim; yeni kasa leon ise felaket bir hayal kırıklığı...

    YanıtlaSil
  10. Yeni leon mu hayal kırıklığı :) Komiksiniz. Yeni leon c segmentinde alınabilecek en mantıklı araç. vw motor ve alt yapısı, audi kadranı, full led, özgün ve her kesime hitap eden tasarımı, kullanılan malzemenin eskiye göre kalitesi ve en önemlisi fiyatının tüm c segmentine göre uygun oluşu. Golfe 13 bin, meganeye 10 bin, i30a 6 bin, c4e 8 bin, ceede 8 bin, civica 8 bin gibi farklar vermeyi mantıklı buluyorsanız helal olsun derim.

    YanıtlaSil
  11. Bugün aracı gördüm, kesinlikle gidip incelemenizi tavsiye ederim. İnşallah almayı planlıyorum.

    YanıtlaSil
  12. bu araca hayal kırıklığı diye yorumlayan arkadaşlar ya alacak parası yok ? yada BMW 5.20.xdirive biniyor :))) onun için hayal kırıklığı!!!

    YanıtlaSil