Analytics

Bu Blogda Ara

5 Kasım 2012 Pazartesi

Yeni Chevrolet Aveo sedan dizel test ve yorumlarım

 Rekabetçi fiyatı ile B segmenti araç düşünenlerin aklını çelmeye çalışan Chevrolet Aveo sedan dizel hem ekonomik motoruyla hem de geniş bagaj hacmi sayesinde Türk tüketicisinin ilgi alanına giriyor. GM çatısı altında üretilen Aveo’nun pek çok noktasında Opel izleri görmek mümkün. GM’in yeni geliştirdiği Gamma II platformunu kullanan model, Opel’in yeni modeli Mokka ile aynı platformda üretilmiş. Aveo sedan dizelde kullanılan motor, Fiat tarafından geliştirilmiş Multijet motorların ikinci nesli.



Tasarım
B sınıfı sedan modellerin en çekici görünenlerinden biri olan Aveo şık bir ön tasarıma sahip. Aveo’nun modifiye atölyesinden çıkmış gibi görünen far ve stop lambaları en karakteristik öğeleri oluyor. Siyah zemin üzerine birbirinden ayrı tasarlanmış yuvarlak yapılı farlar sportif görünüyor.  Ayrıca sivri burun tasarımı, geniş hava ızgarası, kaslı kaput yapısı ve tampona yerleştirilmiş Chevrolet ızgarası da sportif imajı destekliyor. Arka kısımsa ön taraf kadar etkileyici görünmüyor kesinlikle. Sıradan arka tasarım Aveo’nun sportif imajına kesinlikle uyumlu değil. Bu sıkıcı tasarımın en büyük avantajı ise bagaj hacminde oluyor. Hatchback versiyonda 290 litre olan bagaj hacmi sedanda tam 502 litre. Aveo sedan en büyük rakiplerinden Hyundai Accent Blue’dan 29 mm daha uzun ve 35 mm daha geniş. Accent Blue ise 45 mm daha uzun olan aks mesafesiyle bu rekabette yer alıyor.

 

İç mekan
Aveo’nun içerisi de dışarısı kadar iyi görünüyor. Sert plastik malzemelerle şekillendirilmiş iç mekan için müşteri beklentilerini rahatlıkla karşılar diyebiliriz. Direksiyona geçtiğimiz gibi dijital gösterge grubu dikkatimizi çekiyor. Motosikletlerden ilham alınarak tasarlanmış turkuaz renkli gösterge grubu üzerinden yol bilgisayarı verilerini görmek de mümkün. Parlak gösterge ışıklarını kapatabilmek mümkün olsaydı keşke!
  Opel’den alınmış direksiyon tasarımı başarılı ama boyutu Aveo gibi bir araç için biraz büyük gibi.  Orta konsolda kolay kullanımlı müzik sistemi ve klima yer alıyorken en alt kısmında ve yanlarda küçük eşyalarınız için bölümler de mevcut. Yan kısımlardaki boşluklar sanki havalandırma ızgarası olarak tasarlanıp sonradan vazgeçilerek boşluk bırakılmış gibi görünüyor.  Vites kolunun hemen arkasında bulunan büyük ESP butonunun ardında da bardaklıklar yer alıyor. Küçük eşyalarınız için bol bol eşya gözü sunan Aveo’da iki adet torpido gözü ve koltuk altı çekmecesi bulunması da güzel detaylardan. Üstteki torpido gözünün içerisinde bulunan USB ve AUX girişi aracılığıyla harici cihazlardan müzik dinleyebilirsiniz. Ses sisteminin kalitesi ise vasatı aşamıyor maalesef.

 

Motor
Aveo’da kullanılan ve pek çok ödülün sahibi olan 1.3 litrelik CDTI ünite sorunsuzluğunu çoktan kanıtladı. Bu motoru kullanan Opel ve Fiat grubu araçlarında insanlar yüz binlerce kilometre yolu hiç sorun yaşamadan tamamladılar. Kullanım giderleri de oldukça düşük olan ünite Aveo’da en güncel nesli ile yerini aldı. 4000 d/d’de 95 hp güç üreten motor 1750 d/d’den itibaren 210 Nm tork üretiyor. CDTI motor Aveo’ya yeterli performansı sunuyor. Araç 0-100 km/s hızlanmasını 12,6 saniyede gerçekleştirirken 171 km/s hıza çıkabiliyor. Ara hızlanmalarda kullanıcıyı tatmin eden değerler sunan Aveo tüketim değerleri ile yüzleri güldürüyor. Testimiz süresince ortalama 5,5 lt/100 km ortalama tüketim değeri yakaladı. Bu değeri dikkatli kullanımla bir litre daha düşürmek mümkün.

 

Konfor ve yol tutuş
Aveo için orta sertlikte bir otomobil demek doğru olacaktır. Aracın süspansiyon sistemi küçük darbeleri emme konusunda başarılı olsa da hızlı geçilen şiddetli darbelerde yetersiz kalıyor. Aveo sert yapısının avantajını yol tutuş anlamında da gösteriyor ve sorunsuz bir şekilde virajları dönüyor. Üstelik standart donanımda sunulan ESP sistemi sayesinde sürücünün Aveo’nun limitlerini aşması durumunda araç müdahale ederek yola girilmesini sağlıyor.

İç mekanına motor sesini biraz alan Aveo rahat koltuklarında misafir ettiği yolcularına sıkıntı yaratmıyor. Özellikle arka koltuktaki ferahlık hatchback kardeşinden çok daha başarılı.
 

Güvenlik
Chevrolet Aveo sedanın Euro Ncap çarpışma testine katılımı bulunmuyor ancak hatchback kardeşi girdiği bu testten çok başarılı şekilde ayrıldı. Aveo, 1.2 litrelik benzinli versiyonu ile girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız aldı. Önden çarpışma testinde Aveo’nun yolcu kabini sağlam kaldı. Mankenlerin göğüs ve uyluk bölgesi yeterince iyi korundu. Aveo, benzer korumayı farklı boyutlardaki mankenler ve oturma pozisyonlarında da tekrarlamayı başardı. Aveo, maksimum puanları yan çarpışma testinden aldı. Mankenin vücudunun tamamı mükemmel şekilde korundu. Bir çok kez tekrarlanan yan direk çarpışma testinde ise mankenlerin göğüs bölgesinde ortalama bir koruma sağlandığı görüldü. Aveo koltukları arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine karşı iyi bir koruma sağladı. Yeni Aveo, yetişkin korumada yüzde 95, çocuk korumada yüzde 87, yaya korumada yüzde 54 ve güvenlik asistanlarında yüzde 93 puan aldı.

 

Yorum-Selim Erkek
Bu sınıfta sedan model düşünenlerin ilk bakması gereken modellerden biri olan Aveo sedan, dizel motorlu versiyonu ile fiyatını hak eden bir yapıya bürünüyor. Sedan versiyon bagaj ihtiyacı olan müşterileri kesinlikle tatmin edecektir ama keşke sedan versiyonun arkası da önü kadar iyi görünebilse. Aveo sürüş ve konfor özellikleri ile kullanıcısını memnun edecek bir araç.  Dizel motor çok düşük tüketimlere imza atarken yüksek torku sayesinde kolay bir kullanıma imkan tanıyor. Rakiplerinden Hyundai Accent Blue’ya karşı ciddi bir fiyat avantajına sahip olan Aveo sedan, tercihini bu yönde kullananları pişman etmeyecek bir otomobil.

 


Teknik Özellikler
Motor:1.3 CDTI 
Motor Hacmi:1248 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:95 hp 4000 d/d 
Maksimum Tork: 210 Nm 1750 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma12,6 s
 Maksimum Hız:171 km/s
   
Frenler  
 Ön:Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:4,8 lt
 Şehir Dışı:3,6 lt
 Karma:4,1 lt
 Test:5,5 lt
 CO2 Emisyonu107 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4399 mm
 Genişlik:1735 mm
 Yükseklik:1517 mm
 Dingil Mesafesi:2525 mm
 Bagaj Hacmi:507 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:46 lt
 Boş Ağırlık:1215 kg
 Lastik Boyutu:205/60 R16


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder