Analytics

Bu Blogda Ara

12 Kasım 2012 Pazartesi

Isuzu D-Max 4x4 Çift Kabin V-Cross 5 A/T test ve yorum: Yeni yakışıklı


 
 Pickup segmentinin en çok satan modellerinden Isuzu D-Max konuğumuz oluyor. İkinci jenerasyonu ile yollarda olan D-Max, platform kardeşi Chevrolet Colorado ile çok benzer bir tasarıma sahip. Isuzu’nun kendi geliştirdiği motor ve yürüyen aksamı kullanan araç, ülkemizde tek motor seçeneğinde 4x4 ve 4x2 çekiş sistemlerini sunuyor. Otomatik vites sadece V-Cross 4x4 versiyonda sunuluyor.

Tasarım
Isuzu D-Max için pickup segmentinin en agresif görünen modeli diyebiliriz. Mercekli çatık farlarıyla sinirli bir duruş sergileyen modelin krom ön ızgarası lüks bir his katmayı başarmış. Ön Izgaradaki büyük Isuzu yazısını gururla taşıyan modelde sis farları ve gündüz farları bir arada tasarlanmış. V-Cross versiyonda ayna kapağında, kapı kollarında ve kasa açma kolunda krom kullanan model çok şık görünmeyi başarıyor. D-Max tavan rayları, 17 inçlik jantları ve biniş basamaklarıyla olabildiğince çekici oluyor. LED’li arka sinyal lambalarının süslediği arka kısımda diğer pickup modellerinden farklı bir tasarım detayı göze çarpmıyor. 5295 mm uzunluğundaki Isuzu D-Max, yeni rakiplerinden Ford Ranger’dan 6.4 cm kısayken, VW Amarok’dan 4.1 cm daha uzun. Aracın genişliği ise Ford Ranger, Nissan Navara ve Toyota Hilux ile benzerken VW Amarok bu modellerden yaklaşık 10 cm daha geniş.

İç mekanIsuzu D-Max Avrupalı rakiplerinin karşısında ezilmeyecek bir iç tasarıma sahip. 3 kollu direksiyon simidi, dairesel hatlarla oluşturulmuş ön konsol ve okunabilirliği iyi gösterge paneli D-Max’in iç mekanına şık bir görüntü katmayı başarmış. Aracı iki çekerden dört çekere geçirmemizi sağlayan elektronik kumanda paneli vites kolunun hemen arkasında ve kolay ulaşılabilir bir noktaya yerleştirilmiş. Klima kontrol elemanları iyi görünüyor fakat yerlerine alışmak biraz zaman alabiliyor.

Sert plastik malzemelerle şekillendirilmiş ön konsol iki parçalı torpido gözüne ev sahipliği yapıyor. Isuzu D-Max yeterli sayıda kapaklı eşya gözüne sahip olsa da orta konsolda biraz daha fazla açık alan olsaymış iyi olurmuş.
Aracın ses sistemi kontrolleri de alışkanlık gerektiriyor. Ses açma tuşu alışık olduğumuz şekilde sürücüye yakın yuvarlak buton değil diğer taraftaki. Bu yüzden aracı aldığınız ilk zamanlarda ses açmaya çalışırken radyo frekansını değiştirmeye hazırlıklı olun.

Motor
100 yaşına yaklaşan Isuzu markası motor dayanıklılığı konusunda haklı bir şöhrete sahip. Isuzu modelleriyle pek çok kullanıcı 1 milyon kilometre yolu sorun çıkarmadan aştı. Test aracımızın kaputunun altında Isuzu’nun geliştirdiği 2.5 litrelik iTEQ dizel motor görev yapıyordu. 3600 d/d’de 163 hp güç üreten güçlü dizel ünitenin 400 Nm’lik torku 1400 ila 2000 d/d aralığında sürücünün hizmetine sunuluyor. Güç, 5 kademeli Rev-Tronic adı verilen tork konvertörlü bir otomatik şanzıman aracılığı ile isterseniz arka lastiklere, isterseniz ise hem öne hem arka lastiklere iletiliyor. Orta konsoldaki bir buton aracılığı ile yapılan bu ayar seçenekleri arasında orta diferansiyel kilidi de var. D-Max’ın bir miktar sesli çalışan motoru aracın en ağır yüklerin altından bile kalkmasını sağlıyor. D-Max’e 180 km/s maksimum hız değeri sunan bu ünite tüketim değerleri açısından da pek çok rakibinden daha başarılı. D-Max testimiz süresince ortalama 10.3 lt/100 km ortalama tüketim verisine imza attı ki bu otomatik şanzımanlı ve dört çeker bir pickup için hiç de fena değil.

Konfor ve yol tutuş
Son zamanlarda yenilenen pek çok Pickup gibi Isuzu D-Max’e de otomobil özellikleri aşılanmaya çalışılmış. Şık ön konsolun süslediği iç mekanda 5 kişi yolculuk yapmaya yetecek yaşam alanı sunuluyor. Koltuklar bu aracın kullanım tarzına uygun şekilde konforlu. Arka koltukta oturanlar biraz fazla zıplama yaşasalar da bu sorun pickupların ortak problemi diyebiliriz.
Isuzu D-Max içerisine sızan motor sesi daha iyi yalıtılabilirmiş. Bu ses uzun yolculuklarda can sıkıcı olabiliyor. Aracın süspansiyon sistemi ise geniş yanaklı lastiklerin de etkisi ile konforlu bir görüntü çizmeyi başarıyor.
D-Max’in hissiz direksiyonu sürüş keyfini biraz törpülüyor olsa da pek çok pickup kullanıcısını tatmin edecektir. D-Max kendisi ile hızlı sürüşler yapılmamasını sürücüsüne hemen hissettiren bir araç. Sınırlarını zorladığınızda hemen ESP sistemine ihtiyaç duyan araç sınıfındaki diğer rakipleri ile benzer hantal sürüş özelliklerine sahip.

GüvenlikD-Max 2.5 litre dizel motorlu arkadan çekişli versiyonu ile girdiği çarpışma testinden 4 yıldız alabildi.
Önden çarpışma testinde D-Max’in kabini tamamen sağlam kaldı. Mankenlerin göğüs, uyluk ve diz bölgelerinde ortalama koruma sağlanabildi. Isuzu D-Max maksimum puanları yan bariyer çarpışma testinden aldı. Mankenleri mükemmel koruyan araç yan direk çarpışma testinden de iyi puanlar almayı başardı.
Isuzu D-Max, arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine karşı mükemmel bir koruma gösterdi.

Yorum – Selim ERKEK
Isuzu D-Max’in sınıfındaki pek çok rakibinden daha düşük yakıt tüketimi şaşırtıcı oldu. Motorun sesli çalışıyor olması ilk başlarda çok canımı sıkmıştı ama tüketim değerleri ortaya çıkınca o sesi görmezden gelebiliyorsunuz!  Model tasarımsal açıdan gayet iyi gözüküyor, Isuzu’nun dayanıklılığı konusunda şüphemiz yok ve standart donanımı gayet zengin. Hatta pek çok rakibinde sunulmayan ESP sistemi D-Max’de standart donanım olarak sunuluyor. Ticari amaçlı kullanılacaksa fiyatına karşılık zengin donanımı göz önüne alındığında D-Max rakiplerinden daha iyi bir seçenek gibi duruyor.  Aracın arazi performansı gövdesinin izin verdiği ölçüde iyi sayılabilir ama arazide Mitsubishi L200 gibi daha güçlü rakipleri var.


Teknik Özellikler
Motor:2.5 iTEQ 
Motor Hacmi:2499 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:163 hp 3600 d/d 
Maksimum Tork: 400 Nm 1400-2000 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma s
 Maksimum Hız:180 km/s
   
Frenler  
 Ön:Disk
 Arka:Kampana
   
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:10,1 lt
 Şehir Dışı:7,3 lt
 Karma:8,4 lt
 Test:10,3 lt
 CO2 Emisyonu170 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:5295 mm
 Genişlik:1860 mm
 Yükseklik:1795 mm
 Dingil Mesafesi:3095 mm
 Bagaj Hacmi:508 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:69 lt
 Boş Ağırlık:2067 kg
 Lastik Boyutu:255/70 R16

1 yorum:

  1. onca arazi taşıtı içinde buna rakip olarak L200 ü gösteriyorsanız L200 den başk araç kullanmamışsınız ya da L200 e karşı objektif olmayan bir hissiyatınız var demektir... Jip sınıfındaki birçok araçtan da üstün yeteneklere sahip bu aracı bence yabancı test ve bloglardan okuyarak değerlendirmeli...

    YanıtlaSil