Analytics

Bu Blogda Ara

6 Eylül 2012 Perşembe

Volkswagen Golf tarihçesi! Mk1-Mk7

Yedinci jenerasyonuna kavuşan VW Golf'ün geçmişine kısa bir yolculuk yapalım. Üretildiği günden bu yana 29 milyonun üzerinde satış rakamlarına ulaşan Golf, yeni neslinde bu rakamı daha yukarılara taşıyacak.
İşte ilk VW Golf:Golf Mk1 (A1/Typ 17, 1974-1983)

İlk nesilde Golf tasarımının temelleri atıldı. 
 İç mekanda basit kontrol elemanları dikkat çekiyor. Bu jenerasyonda markanın GTI temelleri de atılmış oldu. 1.6 litrelik atmosferik motor Golf GTI kaputunun altında 108 hp güç üretiyordu.


Golf Mk2 (A2/Typ 19E, 1983-1991)
Selefinden 17 cm daha uzun ve 5.5 cm daha geniş olan ikinci nesil teknolojik açıdan da pek çok yenilik barındırıyordu. 
İç mekanda büyük gelişmeler oldu. Kaliteli görünen iç mekan o yıllar için çok moderndi.
İlk defa katalitik konvertör kullanıldı. 1986 yılında ABS frenlere kavuşan Golf Mk2 aynı yılda hidrolik direksiyon ve dört tekerlekten çekiş sistemini de sunmaya başladı. 
Bu nesilin GTI versiyonu 1.8 litrelik 16 valflik bir motora sahipti. Supercharger kullanan GTI G60 versiyonu 158 hp güç üretiyordu. Mk2 toplamda 6,41 milyon adet sattı. 

Golf Mk3 (A3/Typ 1H, 1991-1997)
Ağustos 1991'de VW üçüncü jenerasyon Golf'ü duyurdu. Dış tasarımında Golf'ün geçirdiği en büyük evrimlerden biri olan Mk3'de yuvarlak farlar yerini yatay farlara bıraktı. 

Sonraki nesillere örnek olacak C sütunu bu kasada kendine yer edindi. Direkt enjeksiyonlu dizel motor, standart ABS, elektrikli camlar gibi yenilikler vardı. Ayrıca yan hava yastığı sunulmaya başlandı.
Sürücüye yönelik tasarlanmış iç mekan tıpkı dışarısı gibi büyük bir evrim geçirdi. O yıllarda bundan daha iyi görünenini bulmak zordu. 




Golf GTI'ın motor hacmi bir kez daha büyüdü ve GTI Mk3'de 2.0 litre olarak yerini aldı. 113 hp'lik gücü yetersiz bulununca 148 hp gücünde 16 V versiyonu ve 2.9 litre VR6 versiyonları üretildi. Bu jenerasyon 4.96 milyon adet satıldı.

Golf Mk4 (A4/Typ 1J, 1997-2003)
İşte Golf'ün efsane kasası. Golf yurtdışında hep beğenilen bir modeldi ama Türkiye'de insanlara Golf'ü sevdiren jenerasyon dördüncü jenerasyondu. Boyutlar bir kez daha büyüdü ve Golf'ün boyu 4.3 metreye ulaştı. Modelin platformu Skoda Octavia, Seat Leon ve Audi A3'e de ev sahipliği yapacaktı.
Bu neslin en büyük özelliği çok kaliteli olan iç mekanıydı. İçeride kullanılan malzemelerin kalitesi ve işçiliğini o yıllarda daha üst sınıflarda bulabiliyordunuz. ESP sistemine, Xenon farlara, 6 kademeli manuel şanzımana, yan hava yastıklarına ve navigasyona kavuşan Golf 4, zengin donanımıyla dikkatleri çekti. Ayrıca markanın hala çok konuşulan çift kavramalı DSG şanzımanı ilk defa bu neslin en hızlı versiyonu R32'de kullanıldı.

 Tamamen galvanize edilmiş gövdeye sahip Golf o yılların en sağlam araçları olarak görüldü. Üzerinden geçen yıllara rağmen etrafımızda gezen Golf Mk4'leri gördüğümüzde çok da yanılmadıklarını görüyoruz. Araç gövdesi o yıllardaki araçlara göre paslanma ve çürümeye karşı daha dayanıklı çıktı.

Golf Mk5 (A5/Typ 1K, 2003-2009)
Golf, beşinci jenerasyonunda sürüş özelliklerini çok geliştirdi. O yıllarda sürüş konusunda Ford Focus referans kabul edilirdi fakat Golf bu jenerasyonunda Focus'u yakaladı. Hisli bir direksiyona, iyi yönlendirilebilen bir şasiye sahip Gof Mk5 çok sevildi. Eskisinden daha rijit yapıdaki platformu ve yeni süspansiyon sistemi ile beşinci jenerasyon daha iyi yol tutarken aynı zamanda daha konforluydu.
Bu jenerasyonun iç mekanı ergonomi konusunda tüm otomobil dünyasına örnek oldu. İç mekanda kullanılan malzemeler ve işçilik kusursuzdu. Bu jenerasyonla Euro Ncap çrpışma testinden 5 yıldız alma geleneği başladı.
TSI motorlar ve DSG ile bizi yakından tanıştıran beşinci jenerasyon Golf'ün GTI versiyonu 2.0 litrelik turbo beslemeli motorundan 200 hp güç üretiyordu. Golf Mk5 tüm dünyada toplam 3,27 milyon adet satıldı.
Golf Mk6 (A6/Typ 5K, 2008-2012)
 2008 Paris Motor Show'da tanıtılan altıncı jenerasyon tasarım anlamında çok eleştiri aldı. İnsanlar Golf'de artık daha cesur çizgiler görmek istediklerini söylediler ama Volkswagen Golf atalarının izinden hiçbir zaman ayrılmayacağının sinyallerini verdi. Bu tasarım göz alıcı olmayabilirdi ama aracın pratik ve kullanışlı olmasını sağlıyordu. 


Daha ışıltılı bir iç mekana kavuşan model start&stop sitemi, fren enerjisi geri kazanımı, elektrodinamik şasi kontrolü DCC, otomatik park asistanı, viraj farları ve LED ön farlar gibi teknolojilerle donatıldı. 
Laser kaynaklı gövdesi daha da güvenli hale gelen Golf Mk5, Euro Ncap çarpışma testinden 5 yıldız almayı rahatlıkla başardı. 

Golf Mk7 (2012-)

Son günlerde yeni Golf adıyla pek çok görsel yayınlandı ama hiç biri gerçek değildi. Sonunda aracın ilk resmi fotoğrafları yayınlandı.

Yeni Golf 6. Jenerasyondan daha agresif çizgilerle geldi ama yine de sadeliğinden çok ödün vermemiş. Modelin ön tasarımında LED’lerle süslenmiş far yapısı dikkat çekiyor. Yan profilden son dönem hatchback modellerinin aksine yüksek bir tavan yapısı kullanan Golf, atalarının izinden pek ayrılmamış. VW Golf tasarlanırken öncelik her zaman kullanışlılık olmuştur ve yeni nesilde bundan payını almış. Görsel zenginlik adına aracın iç mekanından çalan tasarım farklılıkları yaratılmamış. Eskisine oranla büyüyen boyutları ile dikkat çeken Golf Mk7, selefinden birkaç  mm daha uzun ve çok az daha geniş. İç mekana da olumlu şekilde yansıyan bu büyümeye rağmen yeni Golf eskisinden daha hafif bir yapıda olacak. Kullanılan malzeme teknolojisi Golf’ün kilo vermesine yardımcı olurken aynı zamanda daha ekonomik olmasına yardımcı olmuş.
 
Golf’ün iç mekanı da artık daha çekici. Kaliteli malzemeler ve iyi işçilikle şekillendirilmiş iç mekan Golf sadeliğini üzerinden atmamış. Sürücüye yönelik tasarlanan ön konsolda artık daha gelişmiş bir multimedya sistemi var. Geliştirilen yeni süspansiyon sistemi sayesinde konforu arttırılmış olan model genişleyen arka diz mesafesi ile de arkada yolculuk edenlere daha fazla yaşam alanı sunuyor.

Yeni Golf, Volkswagen’in elindeki teknolojilerin neredeyse tamamını kullanacak. Şerit takip asistanı, otomatik park asistanı, şehir içi güvenlik sistemi, yorgunluk tespit sistemi, adaptif hız sabitleyici ve otomatik fren sistemi gibi güvenlik donanımları yeni modelde yerini alacak.
 
Golf sadece daha konforlu ve daha güvenli olmakla kalmıyor ve daha ekonomik hale de geliyor. Azalan ağırlık, rüzgar direnci düşük tasarım ve yeni nesil motorlarla Golf artık daha az yakıt tüketiyor. Markanın güncel modellerinde kullandığı 1.6 TDI 105 hp dizel motor ve 1.4 TSI 122 hp ile 1.2 TSI 105 hp  benzinli motorların yanı sıra silindir kapatma teknolojisine sahip 1.4 TSI 140 hp motor da kaputun altında yer bulacak. Bu motorlarla yeni Golf gelmiş geçmiş en tasarruflu ve en çevreci Golf unvanını eline alıyor. / Selim ERKEK


3 yorum:

  1. golf her zaman efsane olmuştur, fakat mk4 çok ayrı bi efsane...

    YanıtlaSil
  2. bence megane renault daha güzel

    YanıtlaSil
  3. herkesin aracı kendine güzeldir. bende porsche ama güzel bir mk 1 e veya hacıya dönüpte bakarım.

    YanıtlaSil