Analytics

Bu Blogda Ara

12 Eylül 2012 Çarşamba

Renault Scenic 1.5 dCi EDC Privilege: Ailelerin yıldızı



MPV segmentinin yaratıcısı Renault’nun başarılı modeli Scenic, üçüncü jenerasyonu ile yollarda. Geçtiğimiz günlerde geçirdiği makyajın ardından daha çekici bir görünüme kavuşan model artık 5 kişilik versiyonu ile de satılıyor. Grand Scenic’ten daha kompakt boyutlarıyla şehir içinde daha rahat bir kullanıma kavuşan Scenic, fazladan iki koltuk taşımak istemeyen fakat MPV rahatlığını yaşamak isteyenler için düşünüldü. Renault Scenic sınıfında 1.5 litrelik dizel motorla beraber otomatik şanzıman opsiyonu sunan tek model olması ile dikkat çekiyor. Bunun anlamı Renault Scenic’in sınıfının en düşük kullanım giderlerine sahip olan otomatik vitesli aracı olduğu.




Tasarım
Test aracımızın en çok dikkat çeken yönü hiç kuşkusuz rengiydi. Makyajdan sonra yeni eklenen renklerle daha fark edilebilir hale getirilebilen Scenic’de tasarım anlamında fark edilen ilk değişiklik ise yeni ön tampon ve LED gündüz farları oluyor. Parlak siyah kaplamalarla daha elit bir görüntüye kavuşmuş ön tamponun alt kısmına ustalıkla yerleştirilmiş LED’ler Scenic’i gündüzleri bile farklı kılıyor. Arka tasarımı 7 kişilik ağabeyi Grand Scenic’den tamamen farklı olan aracın şeffaf stop grubu son derece sportif görünüyor. Scenic gövdesinde kullanılan krom detaylar araca zengin bir hava katmakta. 4366 mm uzunluğundaki Renault Scenic, şu anki en büyük rakibi Ford C-Max’den sadece 1.4 cm daha kısa. Genişlikte ise Renault Scenic’in 1,7 cm’lik üstünlüğü var. Scenic’in 437 litrelik bagajı koltukları çıkarıldığında 1837 litreye kadar genişliyor.


İç mekan

Genişlik açısından herkesi memnun edebilecek Scenic, açık renk döşemeleri ve cam tavanıyla bu hissi daha da fazla yaşatmayı başarıyor. Anahtarsız giriş özelliği sayesinde hiçbir tuşa basmadan geçilen iç mekandaki malzeme kalitesi beklentileri rahatlıkla karşılıyor. Kullanılan plastik malzemelerin büyük kısmı yumuşak yapılı. Makyajdan sonra Scenic’in ses sisteminin tasarımında değişiklik yapılmış ancak hala kullanımının zor olduğunu söyleyebiliriz. Navigasyon ekranı ise son derece işlevsel. Geri vitese takıldığında geri görüş kamerasının görüntüsünü yansıtan ekran güneş vurduğunda bile rahatlıkla okunuyor. Scenic’in en karakteristik noktalarından biri olan dijital gösterge panelinin tasarımı bir tuş ile farklılaştırılabiliyor. Bu sayede sportif veya çevreci imajlı göstergelerden birini tercih edebilirsiniz. Yol bilgisayarı ve ses sistemi de bu ekran üzerinden takip ediliyor. Scenic, eşyalarınız için bol sayıda göze sahip. Büyük torpido gözü ve kapı ceplerinin yanında her koltuğun altındaki çekmeceler de çok işe yarıyor. Kol dayamanın altında da devasa bir alan sunan Scenic’in orta konsolda cüzdan veya telefon koyabileceğiniz yeterli büyüklükte bir alana sahip olmaması ise eleştirilebilir.




Motor

Renault modellerinin hepsinde görev yapan başarılı dizel ünite 1.5 dCi’ın görev yaptığı test aracımız, EDC otomatik şanzımana sahipti. Sınıfında hiçbir rakibinin sunamadığı bu birliktelik ile Scenic çok büyük bir avantajı elinde bulunduruyor. Yeni geliştirilen çift kavramalı otomatik şanzıman EDC bu motorla büyük uyum içerisinde çalışıyor. 4000 d/d’de 110 hp güç üreten motor, 1750 d/d’den itibaren 240 Nm tork elde ediyor. Scenic’in 1.5 tonu aşan ağırlığı yüzünden ağırbaşlı bir tavır sergileyebilen motor, aracı 14.3 saniyede 100 km/s hıza çıkarırken 180 km/s maksimum sürate ulaştırabiliyor. Scenic’in yüksek yapısı ve ağırlığı yüzünden şehir içinde tüketimi yüksek olan ünite, şehir dışında kendini buluyor ve ekonomik bir yapıya bürünüyor. Testimizin sonucunda elde ettiğimiz 6.8 lt/100 km’lik ortalama yakıt verisi normal kabul edilmeli.


Konfor ve yol tutuş

Scenic tam bir konfor üstadı. Aracın makyajdan sonra yenilenen koltukları hem teflon yapıları sayesinde leke tutmuyorlar hem de ergonomik olarak çok başarılılar. Aracın konfora yönelik tasarlanmış süspansiyon sistemi yoldan gelen darbeleri başarılı şekilde emiyor. Yüklü pozisyonda bir miktar fazla esneyen arka kısım rahatsızlık vermekten uzak. Yalıtım konusunda da başarılı olan Scenic, sunduğu geniş yaşam alanı ile uzun yolculukları sevdiriyor. Arka koltuklardaki diz mesafesi gayet başarılı ve burada oturan yolcular için düşünülmüş olan tepsiler ve havalandırma kanalları çok yararlı. Yol tutuş konusunda bu segment müşterisinin istediklerini rahatlıkla karşılayabilen Scenic yumuşak yapılı direksiyonu ve hisli frenleri ile rahat bir kullanım sunuyor. Tabi bu rahat kullanımda başrol oyuncusu EDC otomatik şanzıman. Hızlı ve doğru vites geçişleri ile beğenilen şanzımanın yakıt tüketimine etkisi de çok fazla değil.

Scenic makyajdan sonra bir takım yeni teknolojilere kavuştu. Visio sistemi aracın gittiği şeridi sürekli takip ederek yoldan çıkmaya başladığı anlarda sürücüyü sesli ve görsel olarak uyarıyor. Sistem sürüş güvenliği açısından önemli bir detay.




Güvenlik

Renault Scenic girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız almayı başardı.




Yorum-Selim ErkekYaptığınız yolculukların büyük kısmını kalabalık şekilde yapıyorsanız yeni otomobil alırken MPV modellerini mutlaka denemelisiniz. MPV’ler sundukları ile sizi hiç beklemediğiniz kadar memnun edebilirler. Bence MPV segmentinde bakmanız gereken modellerin başında da Renault Scenic geliyor. Bu segmentin yaratıcısı olan Scenic fonksiyonel yapısı, kaliteli iç mekanı ve ekonomik dizel motoruna artık otomatik şanzıman seçeneğini de eklediği için tam bir konfor otomobili olmuş. EDC şanzımanlı Scenic kullanmaktan büyük zevk alacağınız bir otomobil. Makyajla beraber çok daha çekici hale gelen Scenic’e eklenen Visio sistemi hakkında birkaç şey söylemek istiyorum. Bu sistem, navigasyon ve geri görüş kamerasını da kapsayan teknoloji paketi ile birlikte geliyor. Sistemin uzun far asistanı çok başarılı şekilde çalışıyor. Karşıdan araç geldiğinde veya başka bir araca yaklaştığınızda otomatik olarak kısa farlara geçen araç, yol boşaldığında otomatik olarak uzun farları açıyor. Visio sisteminin diğer özelliği şerit takip asistanı için ise aynı şekilde övgü dolu sözler edemeyeceğim. Sistem kullanımım sırasında çok kez hata verdi ve kontrol edilmesi gerektiği sinyali verdi. Bu sıkıntının dışında Scenic kullanıcısını her yönden memnun edecek bir otomobil.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder