Analytics

Bu Blogda Ara

19 Eylül 2012 Çarşamba

Yeni Hyundai Elantra uzun dönem yorumlarım!

Çevremden gelen ‘Sedan-Benzinli-Otomatik araç arıyorum, ne tavsiye edersin?’ sorularına Hyundai Elantra’ya bakmadan karar vermeyin diyorum. Gerçekten bu otomobil Hyundai’nin kendini aştığı bir model olmuş. Elantra’nın göze güzel görünmesi en büyük avantajı. Bir Hyundai bayisine gidip Elantra’yı gördüğünüz anda tasarımına vurulup satın alabilirsiniz. Güney Koreli üretici o kadar şık bir sedan ortaya çıkarmış ki, insanlar bu aracın bir Hyundai olduğuna inanamıyorlar. Bu otomobille yolculuk ederken çevreden hayret dolu bakışlarla beraber, ‘vay be Hyundai ne araba yapmış!’ sözlerini bol bol duyuyorsunuz.



Elantra’nın bende alışkanlık yaratan en önemli özelliği anahtarsız giriş ve çalıştırma oldu. Anahtar cebinizde olduğu sürece bu otomobilin kapıları size hep açık! Bir buton ile çalıştırılan motorun sessizliği pek çok markaya ders olarak gösterilebilir. Hyundai son yıllarda motor teknolojisi konusunda kendisini çok geliştirdi. Yeni motorların uzun süre yüksek devir çevirtilerek zorlu dayanıklılık testlerinden geçtiğini okumuştum. Yapılan yatırımların boşa gitmediğini yeni Hyundai motorlarından açıkça görebiliyoruz. Hyundai Elantra test aracımızın en çok özlediğim özelliği ise yumuşak yapılı direksiyonu oldu. Şehir içinde çok büyük kulanım rahatlığı sunan direksiyonun yüksek hızlarda biraz daha fazla sertleşmesi ise iyi olabilirdi. Buna rağmen yüksek hızlardaki stabilitesi son derece iyi.

Otobanlardan çıkıp virajlı dağ yollarına girdiğimizde Elantra’nın frenlerini ve sürüş dinamiklerini bol bol deneme fırsatı bulduk. Geride bıraktığım ilk 1000 km’den sonra Elantra’ya o kadar alıştım ki virajlarda nasıl tepkiler vereceğini çok önceden kestirebiliyordum. Elantra zorlandığında bile çok kontrollü şekilde kaymalar yaşıyor ve korku yaşatmadan ESP müdahaleleriyle yola dönüyor. Yani otomobiliyle ufak tefek heyecanlar yaşamak isteyenler de Elantra’dan çok memnun kalacaklar. İstanbul-Mersin(Taşucu) arası yolculuğumun Mut’dan sonraki kısmında oldukça sert virajlar vardı ve Elantra güven veren yapısıyla bu bölümü şaşırtılacak derecede hızlı geçmemi sağladı. -Bu arada bahsettiğim güzergahın manzarasını görmelisiniz- Yan destekleri yeterli ön koltukları ile uzun yolculukları yorucu olmaktan çıkaran Elantra’yı ilk teste aldığımızda ön sürücü koltuğunun bel kısmından soğuk geldiğini söylemiştim. Bu sorunun nedeni ise koltuğun altına bakmamla ortaya çıktı. Koltuğun sırt ve minder kısmının kesiştiği yeri kaplayan geçmeli bir parça var ve yerinden çıktığında direk olarak ayak bölgesi havalandırma kanalının üzerine düşüyor. Yönlenen havanın sürücünün bel bölgesine vurduğunu anlamamızdan sonra parçayı yerine geçirdik ve sorun yok oldu. Sanırım arka koltukta oturan yolculardan biri ayağıyla bu parçayı yerinden çıkarmıştı.

Hyundai Elantra geniş bagajı ve ferah arka koltuklarıyla tam bir aile arabası profili çiziyor. Arka koltuklarda sunulan diz mesafesi sınıfına göre oldukça iyi. Güney Koreli üretici arkada oturan yolcular için ayrı bir havalandırma kapağı yapsaymış daha sağlıklı bir iklimlendirme yapılabilirmiş.

Güney Kore’li misafirimizde, ilk başlarda pek de önemsemediğim geri görüş kamerası opsiyonu sunuluyor. Test aracımızdaki bu donanıma o kadar alışmışım ki, başka otomobillere bindiğimde bir süre aynada kamera görüntüsünün belirmesini bekliyorum. Sistem ufak tefek park kazalarının önüne geçme konusunda çok etkili. Özellikle bayan sürücüler Elantra’nın direksiyonunun hafif yapısını gördükten sonra bu donanımını da kullanmaya başladığında Elantra’yı çok seviyorlar.


Ben Elantra’yı 15 bin km bakımından önceki kullanımımda yüksek süratlerde, bozuk asfaltta, asfalt olmayan köy yollarında ve ıslak asfalt üzerinde kullandım. Bu zorlayıcı kullanımdan sonra Elantra hem güven veren bir profil çizdi, hem de kolay dökülecek bir otomobil olmadığını gözler önüne serdi. Tasarım olarak çekici, sürüş açısından keyifli ve yolculuk esnasında konforlu bir sedan otomobil istiyorsanız Hyundai Elantra’yı tercih listenizde üst sıralarda yer vermelisiniz. Üstelik Hyundai’nin son yıllarda ürettiği modellerin sorunsuzlukları ikinci elde de iyi bir satış grafiği çizmelerini sağlıyor.


15 bin km bakımı
Hyundai Elantra test aracımız 15 bin km bakımı için Hyundai tarafından Dragos Dumankaya servisine yönlendirildi. Oldukça nezih görünen servis alanında otomobilimiz bakım alanına götürülürken biz sıcacık çaylarımızı yudumlamak üzere bekleme salonuna alındık. Yaklaşık bir buçuk saat süren bakımdan sonra Elantra iç dış detaylı temizlik yapılmış şekilde teslim edildi.

15 bin bakımında yağ, hava ve polen filtreleri yenilendi ve motor yağı değiştirildi. Bizim isteklerimiz doğrultusunda sürücü koltuğunun gıcırdama yapan bağlantı parçası garantiden değiştirilirken, kol dayamanın alt kısmında yerinden çıkan parça yerine oturtturuldu. Sıvıları tamamlanan otomobil, rot balans ayarından sonra son kontrolleri yapıldıktan sonra bize teslim edildi. Rot balans isteğimizden ötürü ödenen miktar 15 bin bakımı liste fiyatından farklı oldu. Hyundai Elantra’nın bu bakımının ardından ödenen ücret ise 228 TL+KDV oldu.
Hyundai Elantra 1.6 D-CVVT bakım masrafları
15.000 KM : 167,86 tl + kdv
30.000 KM : 173,76 tl + kdv
45.000 KM : 167,86 tl + kdv
60.000 KM : 296,75 tl + kdv

1 yorum:

  1. yakit sarfiyati hakkinda bilgi verebilirseniz cok sevinirim Umut İŞLEYEN

    YanıtlaSil