Analytics

Bu Blogda Ara

6 Ekim 2012 Cumartesi

Peugeot 301 Test - İlk Yorumlar!


Türkiye bu Peugeot'yu çok sevecek!
Peugeot kompakt sedan pazarındaki boşluğunu 301 modeli ile doldurdu. Chevrolet Aveo, Honda City, Fiat Linea ve Hyundai Accent Blue gibi araçlara rakip olan yeni 301 büyük bagajı, geniş yaşam alanı ve ekonomik motorlarıyla tam Türk insanının aradığı tipte bir otomobil. Türkiye, Rusya, Ukrayna, Yunanistan, Orta doğu ülkeleri, Afrika ülkeleri ve bazı Güney Amerika ülkelerinde satışa sunulacak olan model ülkemizde 29 bin 900 liralık başlangıç fiyatına sahip olacak.
Peugeot 301’i Antalya’da yapılan lansman süresince bol bol kullanma fırsatı yakaladık. 

Fransız üretici 301’i satacağı pazarların iklim ve yol şartlarına uyum sağlayabilecek şekilde geliştirmiş. Yani 301 Güney’in kavurucu sıcağında veya Doğu’nun dondurucu soğuğunda rahatlıkla iş görecek, bozuk yollarda bile sıkıntısız ilerleyebilecek bir otomobil olarak hazırlanmış.

Yeni Peugeot modellerinden alıştığımız bir tasarım dili kullanan 301’in ön kısmında şık bir hava hakim. Geniş ağız tasarımı ve kaputun üzerindeki kabartılar araca güçlü bir görünüm kazandırmış. Tasarımın bazı noktalarında 508’den izler taşıdığı hemen fark ediliyor. 4.44 metre uzunluğundaki Peugeot 301 rakipleri Hyundai Accent Blue’dan 7 cm, Honda City’den ise 2 cm daha uzun. Fiat Linea ise 301’den 12.9 cm daha uzun bir otomobil.  Peugeot uzunluk disiplininde geride kalsa da aks mesafesi Accent Blue’dan 8 cm, Fiat Linea’dan ise 4,7 cm daha uzun. Bunun anlamı daha geniş bir yaşam alanı demek. Gerçekten de Peugeot 301 boyutlarından beklenmeyecek ferahlıkta bir yaşam alanı sunuyor. 506 litrelik devasa bagaj hacmi Accent Blue’dan 51 litre, Fiat Linea’dan 6 litre daha büyük. 
Sert plastiklerin hakimiyetindeki iç mekanda ucuzluk kendini hissettiriyor. Bu hissiyatı veren en dikkat çekici kısım vites kolunun yanına konumlandırılmış cam açma kapama düğmeleri oluyor. Son zamanlarda birkaç sıra dışı otomobilin haricinde sadece Dacia modellerinde gördüğümüz bu durum maliyet düşürme çabalarının sonucunda ortaya çıkıyor. Neyse ki içerideki öğelerin tasarımı bu duruma pek ayak uydurmamış ve iyi görünen bir ön konsol ortaya çıkmış. USB, AUX ve Bluetooth üzerinden müzik çalabilen müzik sistemi diğer Peugeot modellerinden tanıdık. Havalandırma kapaklarının etrafındaki parlak siyah kaplamalar ve torpido gözünün üzerindeki alüminyum çıta ile zengin bir görünüm elde edilmeye çalışılmış. Altı düzleştirilmiş direksiyon simidi ele iyi oturuyor ve en azından Peugeot’nun o klasik direksiyonundan daha farklı bir tasarımda! Derinlik ayarı olmayan direksiyonun arkasındaki kontrol elemanları ile hız sabitleyici ve müzik sistemi komuta ediliyor. 
Peugeot 301 ikisi benzinli biri dizel olmak üzere 3 farklı motor ile satılacak. Dizel motor ve güçlü benzinli motor seçeneği 1.6 litre hacmindeyken baz motor seçeneği olan ünite 1.2 litrelik hacmiyle vergi avantajı yaşatacak. Ülkemizde talep görmesini beklediğim motor seçeneği olan 1.6 litrelik HDi ünite 92 hp gücünde ve 230 Nm tork değerine sahip. 301’e makul bir performans sunan bu motor yakıt tüketimi açısından yüzleri güldürecek kadar iyi. Peugeot 301 1.6 HDI versiyon 4,9 lt/100 km ortalama yakıt tüketim verisine sahip ve lansman süresince bu değerlere yaklaşabildiğine de şahit oldum. 
Peugeot’nun ilk olarak 208’de sunduğu 1.2 litrelik benzinli motor 301’in de baz motor seçeneğini oluşturuyor. Üç silindirli bu seçeneği kullanma fırsatı yakalayamadık ama dizel versiyonla aradaki fiyat farkı düşünüldüğünde çok fazla yol kat etmeyen aileler için ideal tercih olabilir.
Sürüş dinamikleri açısından B segmenti sedan müşterisinin beklentilerini rahatlıkla karşılayabilecek 301, dinamik bir sürüşe kalkışılmadıkça tedirgin etmiyor. Sınırları zorladığınızda ise 301’in standart sunulan ESP sistemi  aracı yoluna sokmanıza yardımcı oluyor. Bu sistem gerçekten hayat kurtarıcı olabilir! 
Peugeot 301 C segmenti sedan otomobil isteyen ama fiyatları yüzünden erişemeyen kitleye hitap ediyor ve bu kesim Türkiye’de büyük bir oranı oluşturuyor.  Peugeot 301 kullanışlılığı, ekonomikliği ve tasarımı ile bu insanların ilgisini çekebilir. Bu fiyatlara sedan arıyorsanız, Renault Symbol’ün dizel versiyonunun ve Fiat Albea’nın üretimden kalktığı bu dönemde Fiat Linea’ya mahkum olmadığınızı unutmayın! Bunun haricinde ticari amaçla otomobil almayı düşünenler de 301’e bir göz atmalılar. / Selim ERKEK
 

14 yorum:

  1. arabanın dizel versiyonu bile 1080 kg. bu güvenlik açısından nasıldır acaba, birde yalıtım açısından. hdi dizeller gürültülü motorlar. hiç kimse aracın içine aldığı sesi yorumlamamış

    YanıtlaSil
  2. Adsız arkadaş hdi motor sesli ise tdi motorun yanına gitmemişindir :)))

    YanıtlaSil
  3. hdi motor kadar sessiz bir motor yok arkadaşlar

    YanıtlaSil
  4. HDi, sessizlik TDI den az olması mümkün değil.
    1,6 TDI Caddy ve C-elysee test ettim. Caddy de ses yok, C-Elysee de davul takımı marş çalıyor.

    YanıtlaSil
  5. Banada tam tersi gibi gelmişti.

    YanıtlaSil
  6. aracın sacı çook ince alındıktan 2 veya 3 ay sonra arabanın her yeri iz çukur dolar bu arabada yandan kapı açan, karşıdan taş atan hepsi iz yapar. bundan muhafaza edebilecekler için fiyatına göre çok iyi bir araba.

    YanıtlaSil
  7. Eski kaptan:partner tepee outdor HDİ kullanıyorum,TDİ focustan,connecten daha sessiz,bu araçların hepsinide kullandım.TDİ ler daha sesli çalışıyor.

    YanıtlaSil
  8. aralık sonunda uzun incelemelerden sonra 1.6 hdi allure modelini aldım 40.000 tl ye araç fiyat performans ve yakıt olarak harika 2011 focus var 1.6 dizel 90 lık işyerime ait ondan kat kat iyi şu ana kadar her şeyinden memnunum yakıt, yol tutuş, özellik bizim millet de bir önyargı var pejoya karşı ama kullanınca bunların hepsini geride bıraktım passattan veya üst segmentteki bir araçtan inip bu tip araca biniyorsanız tabiki beğenmezsiniz en önemliside hem içerde hem de bagajdaki genişliği mutlaka görün derim.

    YanıtlaSil
  9. 1.2 almayı düşünüyorum bu motor arabayı taşırmı

    YanıtlaSil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. ben de PEUGEOT 301 ACCESS 1.6LT. HDI 92HP modelini almayı düşünüyorum arkadaşlar... araç bence iyi. Selim Bey gerçekten güzel yorumlamış. arabanın eksiği gediği var mı? var tabiki ama bu fiyata,yakıta ve performansa değer... ben yakıtı ekonomik olsun istiyorum, sıfır sorunsuz bir arabaya bineyim istiyorum 5-6 yıl bineyim istiyorum az çok da güvenli bir araba olsun istiyorum....ihtiyaçlarıma cevap veren işte bu araba 301...
    beğenmeyen arkadaşlara da yanlış anlamasınlar ama B segmenti değilde D ya E(60.000tl-.....tl) segmenti arabara baksınlar istedikleri özellikler onlarda mevcut....

    YanıtlaSil
  12. Ben bu ay başında 1.2 access benzinli versiyonunu aldım.Çekiş çok iyi.Genel olarak memnunum.Jettayı kullanırken zorlanıyordum.Aracın kontrolu ve kullanumı çok rahat.Hafif bir motor sesi var.Rahatsız etmiyor.Yakıtı çok iyi.Hep İstanbul içinde genelde trafikte kullandım.300 km oldu.75TL yakmış.Aracı aldığımda zamanla yakıt tüketimi da azalır dediler.kısacası bence almaya değer bir araç.
    Mehmet.

    YanıtlaSil
  13. herkeze merhabalar ben 03/5/2013 tarihinde 301 Active - 1.6 lt HDi 92 hp -E aldım 37,8000 tl ye daha önce her marka araba kullandım fakat yakıt ve performans açısından bunun gibisini görmedim.yol tutuşuda gayet iyi.50 tl lik yakıtla 257 km yol yapıyor.göstergede de 135 km yol yapar yazıyor.

    YanıtlaSil
  14. 2013 MODEL 301 1.6 HDİ DİZEL SAHİBİYİM.TİCARİ ANLAMDA'DA BİR ÇOK ARABA ALDIM SATTIM VE KULLANDIM.ŞU ANDADA GÜNLÜK YOL ÇOK FAZLA YAPIYORUM.1 AYDA ARABAM 3000 KM OLDU.PARANIZ CEBİNİZDE KALINCA YAKITTAN DOLAYI NE SES DUYUYORSUNUZ NEDE BAŞKA BİRŞEY.YOK BÖYLE BİR ARABA.İŞİN ESPİRİSİ ARABA ÇOK KONFORLU VE FARKLI BİR TARZ.DİREKSİYON WOLSWAGEN SCROCCO İLE AYNI BENCE FİYATINA GÖRE ÇOK GÜZEL BİR ARAÇ.LİNEA ALACAKKEN TAM BU ARAÇ AKLIMA GELDİ.GİTTİM KULLANDIM TEST ETTİM VE ALDIM.BENZİNLİ ARAÇLA AYLIK 1500 TL YAKIT ALIRKEN ŞİMDİ BU PARA YARI YARIYA DÜŞTÜ.PEŞİNAT VERDİM ÖNDEN ŞİMDİ HEM SIFIR GÜZEL VE AZ YAKAN VE YENİ NESİL BİR ARABAYA BİNİYORUM.HEMDE TAKSİTLERİNİ YARI YARIYA DÜŞEN BENZİN PARAMDAN ÇOK RAHAT ÖDÜYORUM.SANIRIM HERŞEY ÇOK NET.KESİNLİKLE TAVSİYE EDERİM.İÇİ VE ARKASI ÇOK GENİŞ.BAGAJ ÇOK GÜZEL VE GENİŞ.BENCE Bİ DÜŞÜNÜN.3 SENE KAFAM VE CÜZDANIM RAHAT.

    YanıtlaSil