Analytics

Bu Blogda Ara

2 Ekim 2012 Salı

Peugeot 208 1.2 VTi Test: 205 ruhu aranıyor!


Peugeot 205 ruhu geri mi dönüyor? Fransız üretici Peugeot’nun B segmenti hatchback otomobil üretme konusundaki başarısı tartışılmaz. 1972 yılında bu sınıfa 104 modeli ile adımını atan Peugeot, 205 ile taşları yerinden oynattı. Peugeot 205 gerek yol tutuşu gerek pratikliği ve kolay kullanımı, gerekse ekonomik yapısı ile çok sevildi. Marka 1998’de belki de gelmiş geçmiş en başarılı Peugeot modelini tanıttı:206. Peugeot 206 o yıllar için çok sıra dışı bir tasarıma sahipti ve pek çok gencin hayallerini süsleyen otomobil oldu. 6.8 milyondan fazla üretilen 206 hala talep görmeye devam ediyordu ve Peugeot bu modeli ufak değişiklikler yaparak 206+ ismiyle satmaya devam ediyor. 2006 yılında Peugeot 206 yerini 207’ye bıraktı. Boyutlarıyla sınıfının en büyüğü haline gelen 207 beklentileri karşılayamadı. Çünkü bu jenerasyonun rakipleri de çok güçlüydü ve tasarım olarak da 207 ile rekabet edebilecek seviyedelerdi. 206’nın yakışıklılık sayesinde yakaladığı başarıyı 207 tekrarlayamadı. Peugeot işlerin çok zorlaştığı bu yarışa yeni modelini çok iyi hazırladı ve ortaya 208 çıktı. Zengin motor ve donanım seçenekleri ile müşterilerine geniş bir yelpaze sunan 208’in başarısını zaman gösterecek.

Tasarım
Peugeot 208 markanın kaputa doğru uzanan far yapısını terk etti. Yepyeni far yapısı ile oluşturulmuş ön tasarımda markanın 508 modeli ile başlayan tasarım detaylarını görüyoruz. Büyük Peugeot ambleminin altından Peugeot yazısını okuyabiliyorsunuz. Farların üst kısmına yerleştirilmiş LED gündüz farları 208’in yeni karakterini ortaya koyuyor. Modelin en dikkat çekici kısımlarından biri tavan yapısının ön cam ile birleştiği noktadaki şekli. Camın içerisine doğru giren tavan şık bir detay oluşturuyor. Active donanımlı test aracımızda sis farları bulunmuyor fakat elektrikli katlanan yan aynalar ve alüminyum alaşımlı jantlarla yeterince iyi görünüyor.
Son zamanlarda modellerin yeni jenerasyonları ile beraber büyümesine alışığız ama 208’de bu durum söz konusu değil. 207’nin sınıfının sınırlarını zorlayan boyutlarını 7 cm kırpmayı tercih eden marka daha kompakt bir araç ortaya çıkarmış ki biz bu halini daha çok sevdik. Üstelik boyutlardaki küçülmeye rağmen aracın iç hacminde bir dezavantaj söz konusu değil. Yaşam alanı 5.2 cm uzayarak genişlemiş. 208’in 285 litrelik bagaj hacmi selefinden 15 litre daha büyük ve bu hacim segmentine göre normal.
İç mekan
Tamamen baştan tasarlanmış iç mekanda şık bir görüntü hakim. En çok dikkat çeken ise orta donanımla beraber sunulmaya başlanan 7 inçlık bilgi ekranı oluyor. Aracın ön konsoluna yerleştirilmiş büyük bilgi ekranı üzerinden müzik sistemini, telefonunuzu ve araç bilgilerini görüntüleyebiliyorsunuz. Dokunmatik ekran üzerinden USB sürücünüzdeki fotoğrafları da slayt gösterisi şeklinde izleyebiliyorsunuz. İçeride kullanılan malzemelerin kalitesi bu versiyonda üst düzey değil ancak iç mekan kalitesinin versiyona göre değiştiğini unutmayın. Bir üst versiyonda kullanılan kaplamalar bu sınıfın en iyileri arasında gösterilebilir ama orta ve baz donanım için ancak vasat kelimesi kullanılabilir. Yeteri kadar küçük eşya gözüne sahip 208’de kullanımı sıkıntılı kumanda elemanı bulunmuyor.  
Motor
Peugeot’nun yeni motor gamının üyelerinden biri olan 1.2 litrelik motor Türkiye’de satılan baz motor seçeneği. Alabileceğiniz en ucuz 208’de bu motor kullanılıyor yani. 3 silindirli ünite sesi ile kimliğini açık ediyor fakat çekişi gayet yeterli. 6000 d/d’de 82 hp güç üreten ünitenin 118 Nm’lik maksimum torku 2750 d/d’den itibaren üretiliyorç Şehir içi için ideal olan bu motorun asıl mahareti tüketim değerlerinde ortaya çıkıyor. Şehir dışında 5 lt/100 km’nin altında değerler tutturmanın gayet rahat olduğu ünite testimizin sonucunda 6.2 lt/100 km ortalama yakıt tüketti.
Konfor ve yol tutuş
Peugeot 208’in boyu 207’den kısa olmasına rağmen iç mekanda sunduğu yaşam alanı daha büyük. Arka koltuklarda daha iyi diz mesafesi sunan 208’in sunduğu konfor tatminkar düzeyde. 
Süspansiyonlar yeteri kadar sertler ve gövdenin gereksiz salınım yapmasının önüne geçiyorlar. Yoldan gelen darbeleri başarılı şekilde emebilen araç yüksek süratlerde bile çizgisinden ayrılmıyor. Zorlandığında önden kayma yapabilen araç kontrollü kaymalar yaşayabiliyor. Araçta ESP’nin standart sunulmuyor oluşu eleştirilebilir çünkü aynı ulustan gelen yeni Renault Clio tüm versiyonlarında bu önemli güvenlik donanımını standart olarak sunuyor.
Küçük çaplı direksiyon simidi 208’in çok rahat bir şekilde yönlendirilmesine yardımcı oluyor. Düşük dönüş çapı sayesinde şehir içinde çok kıvrak olan 208 iyi dozlanan frenleri ile de beğeni topluyor.
Güvenlik
Yorum-Selim Erkek
Peugeot 208 ile yeniden bu sınıfın kralı olmak istiyor. Geçmişte bu segmentte çok başarılı otomobillere imza atan marka yeniden bu iş için kolları sıvamış ama 208’i rakiplerinden ayıracak önemli bir artısını göremiyorum. İç mekanda farklılık yaratmak adına direksiyonun üzerinden görünmesi amaçlanmış gösterge grubu bence bir hata. En azından ben rahat sürüş pozisyonunu bulduğumda direksiyon gösterge tablosunu perdeliyor. Küçük direksiyon simidini ise çok sevdim, karting aracı kullanıyormuş hissi yaşatıyor. Ön konsoldaki rezistif ekranlı sistemin ülkemizde navigasyon sistemini sunmuyor oluşu tam bir hayal kırıklığı. Bu hali ile güzel göründüğü bir gerçek ama işlevsel olarak zayıf kalıyor. 1.2 litrelik üç silindirli motor 110 km/s’in üzerine çıkıldığında zayıflığını hissettiriyor fakat şehir içinde gayet yeterli. Üstelik tüketimi rakiplerinin pek çoğunun baz motorundan daha düşük seviyede. Ben 400 km’lik karma bir parkurda 5.5 lt/100 km ortalama yakıt tüketimi ile dolaştım. Bence 208 tercih etmek için en büyük neden bu motor ve bu versiyonların uygun fiyatı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder