Analytics

Bu Blogda Ara

2 Eylül 2010 Perşembe

Alfa Romeo 159 1.8 TBi Distinctive Plus: 'Ruh Ve Güç Onda!'


İtalyan otomobil üreticisi Alfa Romeo’nun orta segmentteki yakışıklı temsilcisi 159 yeni motoru TBI ile artık daha güçlü. Alfa Romeo 156’nın yerine gelen model iddialı tasarımının yanı sıra güçlü dizel ve benzinli motorlarıyla da müşterilerin ilgisini çekiyor.
Tasarım
Firmanın 2005 yılında tanıttığı 159 üzerinden geçen yıllara rağmen hala en şık sedanlar arasında yer alıyor. Giorgetto Giugiaro tarafından tasarlanmış aracın birçok yerinde yuvarlak tasarımlar tercih edilmiş. Agresif görünen ön kısım 159’u görenlerin tekrar dönüp baktığı bir otomobil haline getiriyor. Aracın ön kısmındaki ters üçgen formlu panjura doğru uzanan kaput çizgisi ve kaslı çamurluk yapısı 159’un güçlü görünen çizgileri… Omuz çizgisinden arka stoplara kadar uzanan çizgi arka stop grubunun düz yapısıyla bütünleşiyor. Stop grubu ön farlarla benzer bir yapıda ve çok şık görünüyor. Yüksek bagaj kapağı ve çift egzoz çıkışı aracın arka kısmına hırçın bir görünüm kazandırmış.

İç mekan
Test aracımızdaki kırmızı renkli deri döşeme ile bizi karşılayan 159, sürücü koltuğunda tam bir spor araç gibi hissettiriyor. Sürücüye yönelik gösterge grubunun haricinde orta konsoldaki yağ, hararet ve turbo basıncını gösteren göstergeler çok sportif. Sürücüyü saran bu tasarım diğer koltuklardan bakıldığında ise o kadar
etkileyici değil. 3 kollu direksiyonun üzerinde ses kontrol butonları bulunurken, hız sabitleyici direksiyonun sol alt tarafındaki ayrı bir kumanda elemanıyla kontrol ediliyor. Kısa yapılı vites topuzunun arka kısmından ESP sistemini devre dışı bırakan düğme, dörtlü flaşör düğmesi ve merkezi kilit düğmesi bulunuyor. Kullanımı kolay ses sistemi verdiği kaliteli ses ile beğenimizi kazandı. Ses sisteminin altında yer alan dijital klima ön ve arka yolcular için farklı sıcaklıkta hava üfleyebiliyor. Arkada oturan yolcular için kontrol kumandaları iki koltuk arasına konumlandırılmış.

Motor
Tamamen yeni geliştirilen TBI motorun kullanıldığı test aracımız maksimum gücü 200hp’yi 5000 d/dk’da veriyor. Elektro hidrolik olarak kontrol edilen değişken supap zamanlaması kullanan 1742cc’lik motor maksimum torku 320 Nm’yi 1400 d/dk’dan itibaren veriyor. Güçlü motor her viteste otomobile gereken ataklığı sağlarken 159’u 0’dan 100 km/s hıza ulaştırmak için ise 7,7 saniyeye ihtiyaç duyuyor. 200 km/s hıza kadar soluklanmadan çıkan 159 TBI maksimum ise 235 km/s hıza ulaşabiliyor. Çıkarttığı hoş homurtularla beğenimizi kazanan 159’da klima kompresöründen geldiğini düşündüğümüz hoş olmayan seslerin ise serviste halledilebileceğini düşünüyoruz. 6 ileri manuel şanzımanla yola aktarılan güç ilk iki viteste aracın patinaja düşmesine neden oluyor ancak 3. vitesten itibaren 159 oldukça güçlü bir otomobil olduğunu sürücüsüne çok iyi hissettiriyor.

Konfor ve yol tutuş
Alfa Romeo 159’de kullanılan orta sertlikteki süspansiyon sistemi bu sınıftaki araçların birçoğundan daha sert. Yan destekleri çok iyi olan deri koltukların konforu çok iyi olsa da yoldan gelen darbeleri çok iyi sönümleyemeyen amortisörler nedeniyle başarılı bir konfor olgusundan bahsetmek mümkün değil. Zaten Alfa’da 159’u bunun için üretmiyor. 159’un tasarımındaki sportif detaylar sürüşüne de yansımış şekilde. Sert ve direkt tepkili direksiyonuyla sürücüsünün isteklerini çok net şekilde yola aktaran 159, ESP destekli yol tutuş performansıyla da göz dolduruyor. Dozlanması başarılı frenlerin 159’u durdurma konusunda ise çok başarılı olduğunu söyleyemeyiz. TBI motoruyla ok gibi fırlayan Alfa’nın daha iyi bir fren performansı vermesini bekliyorduk.

Güvenlik
Alfa Romeo 159, 2006 yılında girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız ile ayrıldı. 159’da ön, yan ve yolcu hava yastıkları standart olarak sunulurken, diz hava yastığı opsiyonel olarak satın alınabiliyor.

Yorum-Selim ERKEK

Alfa Romeo tasarım manasında gerçekten çok başarılı otomobiller üretiyor. Son dönemlerini yaşamasına rağmen 159, bana hala birçok otomobilden çekici geliyor. Yeni geliştirilen motorun çok erken verdiği yüksek torku nedeniyle çok fazla patinaja düşen 159’da ıslak zeminlerde dikkatli hızlanmak gerekiyor. Viraj çıkışlarında gaza yüklendiğinizde patinaja düşen ön tekerler nedeniyle önden kayma yapan 159’un viraj limitlerinin oldukça yüksek olduğunu da belirtmekte fayda var. TBI motorun tek hoşuma gitmeyen noktası ise devir kesiciye erken girmesi diyebilirim.  6000 d/dk civarı devir kesiciye giren TBI motor, 1000 devir daha fazla çevirebilse çok daha eğlenceli olacakmış. Bir de vites kolunun yapısı hızlı kullanımlarda problem çıkartabiliyor.
Teknik Özellikler
Motor:1.8 TBI
Motor Hacmi:1742 cc
Silindir Adedi:4
Maksimum Güç:200 hp5000 d/d
Maksimum Tork: 320 Nm 1400 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma 7,7 s
Maksimum Hız: 235 km/s
Frenler
Ön:Hava kanallı Disk
Arka:Disk
Yakıt TürüBenzin
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi:11,8 lt
Şehir Dışı:6 lt
Karma:8,1 lt
Test:10,2 lt
Boyutlar
Uzunluk:4660 mm
Genişlik:1828 mm
Yükseklik:1422 mm
Dingil Mesafesi:2700 mm
Bagaj Hacmi:405 lt
Yakıt Depo Kapasitesi:70 lt
Boş Ağırlık:1205 kg
Lastik Boyutu:225/50 R17

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder