Analytics

Bu Blogda Ara

2 Eylül 2010 Perşembe

VW Caravelle Confortline 2.0 TDI DSG: 'Hormonlu Golf!'




60 yaşındaki VW Transporter efsanesinin konfor ve şıklığa yönelik olarak geliştirilmiş versiyonu olan Volkswagen Caravelle testimizin konuğu. Caravelle serisi Transporter’ın üçüncü neslinde (T3) hayat buldu. Caravelle serisi Transporter’dan hep daha fazla donanıma ve hep daha şık olmasıyla yük taşıyanlardan çok kalabalık yolculuk yapmak zorunda olanların ilgisini çekti. Test aracımız 2003 yılında tanıtılan T5’in makyajlı versiyonu. Geçtiğimiz yıl yapılan makyajın ardından Caravelle, daha şık çizgilere kavuştu ve bazı kronik problemleri düzeltildi.

Tasarım
VW Caravelle makyajın ardından Alman üreticinin yeni tasarım anlayışını çizgilerine yansıttı. Özellikle far tasarımında VW Polo ile benzer çizgiler bulmak zor değil. Arkaya kadar uzanan büyük camlar Caravelle’in iç mekanının aydınlık olmasını sağlıyor. Makyajdan sonra ufak değişikliklerin olduğu arka kısım ise son derece sade fakat şık. VW Caravelle en büyük rakibi Mercedes Viano’dan 6,9 cm daha uzun ve 11.8 cm daha yüksek. Araçların genişlikleri ise hemen hemen aynı.

İç Mekan
Caravelle’nin ön konsolu binek VW’ler ile çok büyük benzerlikler taşıyor. Direksiyonu, gösterge paneli, müzik ve klima kontrol butonları VW’in ortak parça kullanımının sonucunda Caravelle’deki yerlerini almışlar. Tabi bu Caravelle için büyük bir avantaj. 3 kollu direksiyon simidi bir ticari araç için oldukça sportif görünüyor. Ayrıca kullanımı da gerçekten çok keyifli. Standart el freni kullanan Caravelle’e elektronik bir park freni daha çok yakışırdı. Caravelle’in el frenini indirmek için hafif eğilmek gerekiyor. Kolay kullanılan ses sisteminin ses kalitesi de iyi. Ayrıca ses sisteminin ekranı görsel park sensörünün göstergesine de dönüşüyor. Caravelle ön koltuklarda yolculuk yapanlar için sunduğu konforu arka koltuklara da sunan bir araç. Arka koltuklar için ayrı ayrı havalandırma kanalları bulunuyor ve aracın her noktası bu sayede eşit olarak iklimlendirilebiliyor. Ayrıca arkadaki havalandırma kanallarının üzerinde bulunan kontrol butonlarıyla farklı sıcaklıklar seçilebiliyor. Yan kapı orta konsolun üzerinde bulunan bir buton ve anahtar üzerindeki bir buton ile elektrikli olarak açılıp kapanabiliyor. Ancak hızından ötürü çalışması bazen can sıkıcı oluyor. Kapıyı kapatmak veya açmak için tamamen durmuş olmanız gerekli. Kapı kapanırken vitesi D konumuna aldığınızda veya hafif ilerlediğinizde kapı tekrar açılıyor.


Motor
Caravelle’in motor kaputunun altında bu sınıftaki araçlara göre oldukça güçlü sayılabilecek bir motor görev yapıyor. VW Caravelle için 2.0 litrelik TDI motorun 3 farklı versiyonunu sunuyor. 102, 140 ve 180 hp güç üreten motorlardan 180 hp’lik seçenek çift turbo kullanıyor. Test aracımızda 7 ileri kademeli DSG şanzımanla beraber görev yapan ünite 1500-2000 d/dk’da ürettiği 400 Nm torku ile Caravelle’e beklenilenin üzerinde bir performans sağlıyor. Gücü ön tekerlere neredeyse kesintisiz şekilde ileten DSG şanzıman hızlı vites geçişleri ile beğendiğimiz bir şanzımandı ancak Caravelle’de binek araçlardaki kadar hızlı kararlar veremiyor. Özellikle aracı ilk harekete geçirirken biraz fazla düşünüyor.  Caravelle BiTDI, 0-100 km/s hızlanmasını 11,1 saniyede gerçekleştiriyor. 191 km/s maksimum hıza ulaşabilen aracın performans verileri VW Golf 1,6’dan daha iyi. Caravelle’in fabrika verisi olan 6,7 lt/100 km tüketim değerini yakalamak biraz zor fakat dikkatli kullanıldığında 8 lt/100 km gibi değerlere yaklaşmak mümkün. Caravelle ağırlıklı şehir içi kullanımda testimiz süresince 9,4 lt/100 km ortalama yakıt tüketimine imza attı.

Konfor ve yol tutuş
Caravelle konforlu olması için üretilmiş bir model ve o kendisini üretenleri bu konuda kesinlikle mahcup etmiyor. Araç içerisinde yolculuk yapan 9 kişiye de eşit konfor şartları sunmayı başaran aracın koltukları çok rahat. Şık bir taban kaplamasıyla gelen aracın, perdeleri ve yan kaplamaları aracın iç konfor hissini arttırıyor. Kayar kapı elektrikli ve tek dokunuşla açılıp kapanabiliyor. Sessiz iç mekana hafif bir yol ve rüzgar sesi yansıyor fakat kesinlikle rahatsız edici boyutta değil.
Yol tutuş konusunda sınıfının en başarılı modellerinden birini üretmiş olan VW’in başarısının ardında elektronik sistemler yatıyor. ESP sistemi Caravelle’in yük durumuna göre farklı müdahalelerde bulunarak Caravelle’i yolunda tutmayı başarıyor. Fren sisteminde elektronik sistemlerle desteklenen Caravelle otomobillerden çok küçük bir farkla durabiliyor. Hatta frenleri için bazı otomobillerden daha iyi bile diyebiliriz. Aracın yük durumuna göre fren basıncını ayarlayan sistemden, ayağınızı gazdan çektiğinizde fren diskine yaklaşan balatalara kadar birçok elektronik sistem Caravelle’in daha çabuk durmasına yardımcı olmak için birlikte çalışıyor. Yağmurlu havalarda beş dakikada bir balataları fren diskine yaklaştırarak kurumasını sağlayan sistem Caravelle’in ne kadar özel bir araç olduğunu anlamak için yeterli diye düşünüyoruz.

Güvenlik

VW Caravelle’in EuroNcap çarpışma testine katılımı bulunmuyor. Caravelle’de sürücü ve yolcu hava yastığı standart donanımda sunuluyor.


Yorum - Selim ERKEK

Garajımın köşesinde duran bir Caravelle’imin olması hep hayallerimden birisidir. Uzun yolculuklara çıkarken araca cümbür cemaat binip keyifli bir tatil yapmak, ayrıca bu tatil boyunca Caravelle’in içerisindekilerle yol boyunca sohbet imkanı bulmak harika olmalı. Otomobil konforundaki Caravelle, İstanbul gibi şehirlerde, boyutları itibariyle sıkıntı yaratsa da uzun yola çıktığınızda tam bir keyif aracı. DSG şanzımanın tepkileri alıştığımız kadar iyi olmasa da Caravelle’in rahatlığına rahatlık katıyor. Ayrıca yeni 2.0 BiTDI motorun çalışma karakteri de etkileyici. 2 tonun üzerindeki Caravelle’i hızlandırmakta hiç zorlanmayan çift turbolu motor tüketim değerlerinde ise çok müsrif değil. Eğer büyük bir aileye sahipseniz veya arkadaşlarınızla birlikte kalabalık yolculukları seviyorsanız Caravelle sizin için üretilmiş bir araç diyebilirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder