Analytics

Bu Blogda Ara

2 Eylül 2010 Perşembe

Volvo C30 'Sportif Volvo'

İlk olarak 2006 yılında tanıtılan C30, üzerinden geçen yılların izini bu yıl geçirdiği makyaj ile sildi. Markanın yeni görünümüne kavuşan C30, Volvo’nun sportifleşmeye başlayan yüzünü temsil ediyor. Markanın klasik çizgilerini tamamen silip atan Volvo tasarımcıları, C30 ile Volvo tarihinin en beğenilen araçlarından birini yapmayı başarmışlar. Volvo P1 platformunu kullanan araç Ford Focus, Mazda 3 gibi yol tutuş konusunda iddialı araçlarla platform kardeşi.

Tasarım
Makyaj operasyonu birçok markada sis farının şeklini değiştirip, stop grubunun renginin değişimiyle sınırlı kalırken C30 çok daha fazlasına maruz kaldı. Tamamen yenilenen ön yüzü C30’u artık daha dinamik gösteriyor. Test aracımızda bulunan R-Design body kiti ile etkileyici görünen C30’un tasarım manasındaki en büyük kozu ise arka tasarımı. Oldukça radikal görünen arka kısım, tamamen cam bagaj kapağı ve dışarıya çıkık yan hizalardan tavana kadar uzanan stop grubu sayesinde otomobil en çok ilgi çeken kısmı haline geliyor.C30 gri renkli yan aynaları ve 17 inçlik jantlarıyla sportifliğini pekiştiriyor. Volvo C30, en büyük rakibi VW Scirocco’dan daha büyük görünmesine rağmen sadece 1 cm daha uzun. Scirocco ise daha geniş yapısı ve daha alçak tavanıyla dikkat çekiyor.
 
İç mekan

Volvo S40/V50/C70 ile neredeyse aynı iç mekana sahip C30 için sade fakat kullanışlı bir konsola tasarlanmış. Üç kollu direksiyon simidi üzerinden ses sistemi ve hız sabitleyici kontrol ediliyor. Mavi tabanlı gösterge grubu farklı olsa da çok sportif görünmüyor. Alüminyum görünümlü pedallar ve vites topuzu ise bu tarz araçların olmazsa olmazlarından. Konforlu koltukların kalitesi ve görünümü iyi. Yan destekleri biraz daha yüksek tasarlansaymış fena olmazmış. Fakat 109hp’lik dizel motorlu test aracımızda çok da sırıtmıyor. Orta konsolun kullanımı oldukça basit. Bluetooth telefon desteği sunan müzik sistemi çok başarılı. Tek göze çarpan ise el freninin çekili durumda durduğu pozisyon. Daha kibar olabilirdi. 2 ayrı koltuklu olarak tasarlanmış arka kısım uzun boylu bir sürücünün arkasında çok başarılı diz mesafesi sunamasa da bu sınıftaki rakiplerine göre başarılı. C30’un bagajı ise sadece 2 kişiye yetecek şekilde tasarlanmış sanki. 233 litrelik küçük bagaj dar yükleme ağzı yüzünden daha da kullanışsız hale geliyor.

Motor
Ford-Peugeot-Citroen modellerinden tanıdığımız ve tutumluluğuyla beğenimizi kazanan 1.6 litrelik dizel motor C30’da da kullanılıyor. 4000 d/dk’da 109hp güç üreten motor maksimum torku olan 240Nm’yi ise 1750 d/dk’dan itibaren veriyor. Düşük devir aralığında üretilen tork nedeniyle birçok modeli rahatlıkla taşıyan bu ünite C30’a da yeterli performansı sağlıyor. 0-100 km/s hızlanmasını 11,3 saniyede tamamlayan test aracımız ekonomi odaklı üretilmiş bir model. Şehir dışı yakıt tüketimi 3,8 litreye kadar düşen C30 testimiz süresince 100 km’de 5,4 litre ortalama yakıt değeri tutturdu. 1400 kg’a yakın ağırlığı düşünülürse bu değerler hiç de kötü değil.

Yol tutuş ve konfor

Volvo’nun en spor aracında sert bir süspansiyon bekliyorsanız hayal kırıklığına uğrayacaksınız. Daha çok konfora yönelik geliştirilmiş süspansiyon sistemi araç içerisinde yolculuk yapmayı keyif haline getiriyor. Çok zorladığınız zaman arka kısmını bırakan C30, ESP’nin etkili müdahaleleriyle yolunu hemen buluyor. Etkili frenleriyle beğenimizi kazanan Volvo, güvenlik sınırlarının altında durabiliyor. Arka koltukta oturanlar için biraz daha fazla konfor sunabilse bu sınıfta rakipsiz konuma gelebilirdi.

Güvenlik
Volvo C30, ilk kez girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız ile ayrılmıştı. EuroNcap’in çarpışma testlerine yeni standartlar getirmesiyle 2009 yılında tekrar teste giren C30, aynı başarıyı ikinci kez tekrarladı.



Yorum - Selim ERKEK
Volvo son yıllarda hedeflediği müşteri kitlesini genişletmeye başladı. C30’da bu yolda atılmış en önemli adımlardan biri. C30’un radikal arka tasarımı otomobil meraklılarına tanıdık gelebilir aslında. Volvo 480’i hatırlayanlar C30’un atasını bulmakta çok zorlanmayacaktır. Dinamik tasarımı kadar iddialı olmayan yol tutuşu kompakt hatchbacklerin sınırlarını geçemiyor. Test aracımızda bulunan 1.6 litrelik dizel motoru Volvo S80 gibi ağır bir otomobilde bile beğenmiştim. Ancak C30 gibi sportif tasarımlı bir araçta pek de hoşuma gittiğini söyleyemeyeceğim. C30 gibi bir otomobilde insan ister istemez bir miktar performans beklentisi içine giriyor. Tasarım ve ekonominin bu muhteşem birleşimi, ayağınızı gaz pedalına uzattığınızda sizi hayal kırıklığına uğratıyor. Aşırı beslemeli benzinli bir motor C30’a hak ettiği performansı verecektir. Performans beklentim yok; ekonomi, sağlamlık ve imaj istiyorum diyorsanız dizel C30 tam size göre.

Teknik veriler
Motor:
1560 cc, sıralı 4 silindirli
Yakıt tüketimi
Maksimum güç:
109HP-4000 d/d
Şehiriçi:     5.7 lt
Maksimum tork:
137 Nm-1750 d/d
Şehirdışı:
 3.8 lt
Maksimum hız:
185    km/s
Ortalama:

 4.5 lt

0-100 km/s hızlanma:
11.8  sn
 CO2 emisyonu (g/km) 119
Boyutlar (u/g/y):4266/1871/1447mm
Ağırlık:1373kgFiyatlar ( 02.07.2010 )
Aktarma:
Önden Çekişli
Volvo C3056.116 TL
Şanzıman:5 İleri Manuel
Lastikler:195/65 R 15
Frenler (ön/arka):Hava Kanallı Disk /DiskYakıt Türü
Depo hacmi:
52 litre
Dizel
Bagaj 233  lt

1 yorum:

  1. c30 a yumuşak ve yol tutuşu kötü dedin ya sesli güldüm sadece

    YanıtlaSil