Analytics

Bu Blogda Ara

2 Eylül 2010 Perşembe

Opel Astra 1.3 CDTi Ecoflex: 'Yüksek kalite, küçük motor!'


Kompakt hatcback sınıfının en iddialı modellerinden biri olan Opel Astra’nın dokuzuncu jenerasyonu olan Astra J dizel motor seçeneği ile ülkemizde. Bir önceki jenerasyonda kullanılan ve GM-FIAT ortaklığıyla geliştirilmiş 1.3 CDTi motora sahip yeni Astra, güçlü rakiplerinin karşısında zayıf motoruyla mücadele edecek.
Tasarım
Opel Astra, bu segmentteki en şık otomobillerden biri. Markanın son modellerinde gördüğümüz tasarım dilini en iyi şekilde kullandığı model Astra. Arkaya doğru uzanan LED destekli farlar ve kromajlı ön panjur Astra’nın yüzünü çok dinamik gösteriyor. Arka kısımda ise iki parçalı tasarlanmış stop grubunun ortasındaki büyük Opel logosu dikkatleri çekiyor.

İç mekan
Dış tasarımındaki sportifliği iç mekana da başarıyla yansıtan Astra, özenle hazırlanmış iç mekanıyla beğenimizi kazandı. Malzeme kalitesinin gayet iyi olduğu aracın birkaç yerinde sert plastik malzeme kullanılmış ancak göze batan bir durum yok. Aracı ilk kullananlar için düğme karmaşası yaşatan olduğu Astra, araca alıştıktan sonra kullanıcısına herhangi bir problem yaşatmıyor. Orta konsolun üzerindeki büyük navigasyon ekranı görsel açıdan gayet hoş fakat sadece ana yolları göstermesi eksi puan almasına neden oluyor. İç mekanında bir çok saklama gözü olan Astra bir önceki nesildeki zafiyeti gidermiş. Test aracımızdaki yarı deri koltukların hem yan destekleri hem de konforları gayet iyiydi. Ancak arka koltuk diz mesafesinin yeteri kadar başarılı olmadığını bir kez daha söylemeliyiz. 370 litre bagaj hacmi sunan Astra’nın iki katlı bagaj yapısı eşyalarınızı daha düzenli bir şekilde yerleştirmenize olanak sağlıyor.

Motor
Test aracımızdaki 1.3 litrelik dizel motor Opel’de Astra, Corsa, Combo, Meriva’dan da tanıdığımız bir ünite. Fiat ortaklığıyla geliştirilmiş motor Fiat’da da 500’den Doblo’ya kadar geniş bir ürün yelpazesinde görev yapıyor. Başarısını kanıtlamış bu motor Astra’nın Türkiye’de satılan tek dizel seçeneği. Önceden 90 hp olan 1.3 litrelik motorun gücü yeni jenerasyonla birlikte 5 hp artarak 95 hp olmuş. 190 Nm’lik torkunu 1750 devirden 3250 devire kadar verebilen motor alt devirlerde hala çok cansız. EcoFlex projesine dahil
modellerden biri olan test aracımızda yakıt tüketim değerleri de oldukça etkileyici. 100 km/de ortalama 6,3 litre motorine ihtiyaç duyan test aracımız, şehir dışı dikkatli kullanımda 4 litrenin altında yakıt tüketim değerlerine ulaşabiliyor. Tabi bu değerleri elde etmesine yardımcı olan EcoFlex’den bahsetmeliyiz. Bu proje kapsamında düşük yuvarlanma dirençli lastikler, düşük rölanti hızı, aerodinamik iyileştirmeler ve uzun beşinci vites oranı gibi etkenler bir araya getirilerek çevreci otomobiller üretiliyor. Ancak tüketim konusunda söylediğimiz bütün olumlu düşünceler performans konusunda terse dönüyor. Astra 1.3 CDTi EcoFlex’in 0-100 km/ s hızlanması tam 14,7 saniye. Tabi bu da vitesleri tam zamanında ve yeterli serilikte geçirebilmeniz şartıyla! 1318 kg’lık aracı maksimum 170 km/s hıza ulaştırabilen motor şehir içinde çok sıkıntı yaratmasa da otoyol kullanımında uzun süren ara hızlanmaları nedeniyle sürücüsünü pek rahat ettirmiyor.

Konfor ve yol tutuş
Opel Astra’nın sürüş dinamikleri bu sınıfın çıtasını belirleyebilecek kadar yüksek. Gelişmiş süspansiyon sistemi, Astra sürücüsünün her virajda otomobiline biraz daha aşık olmasına neden oluyor. Viraj limitleri çok zorlandığında arka kısımdan kaymaya başlayan Astra, ESP’nin sert dokunuşlarıyla yolunu bulmakta gecikmiyor. ESP kapatma düğmesi ise Astra ile biraz daha eğlenmenize izin veriyor ancak yine de işi abarttığınızda devreye girerek kontrolü ele alıyor.
Otoyol kullanımındaki konfor açısından rakipleri ile benzer bir performans sergileyen Astra, sert süspansiyonlarının bozuk yollarda ememediği darbeler yüzünden konforundan ödün veriyor. İç mekana çok az yansıyan motor sesinin yanı sıra yüksek süratlerde de rüzgar sesi Astra’nın iç mekanına giriyor.

Yorum - Selim ERKEK

C segmentinde HB araç bakanların en gözde modellerinden biri Opel Astra. Her jenerasyonunda liderlik hedefiyle yola koyulan Astra bu sefer o koltuğa çok yakın. Hem dış tasarım, hem iç tasarım hem de yol tutuş disiplinlerinin ortalaması alındığında bu kadar başarılı bulduğum başka bir araç yok. Ancak iş motora geldiğinde Astra hepsinin gerisinde kalıyor. Rakiplerinin içinde 1.6 litrelik motordan 120 hp güç 300 Nm tork elde edenler varken, dizel Astra almak isteyenlerin tek seçeneği var. O da çok güçsüz. Opel’in 1,7 litre 125 hp ve 2.0 litre 160 hp dizel motor seçenekleri de var ancak ülkemizde vergi dezavantajı yüzünden satılmıyorlar. Opel, Fiat ile olan motor ortaklığını 1.6 litrelik dizel motorda da sürdürebilseydi, dizel Astra düşünenlerin aklındaki soru işaretleri tamamen yok olmuş olacaktı. Test aracının 54 bin liralık fiyatından ise hiç bahsetmiyorum bile. Opel fiyat konusunu biraz daha uygun tutsa Astra satışları patlayabilirdi. 53 bin TL’ye satılan VW Golf TDI Highline ile sıkı bir rekabette olan Astra bir adım önde olmayı başarıyor!
Teknik Özellikler
Motor:1.3 CDTi
Motor Hacmi:1248 cc
Silindir Adedi:4
Maksimum Güç:95 hp 4000 d/d
Maksimum Tork: 190 Nm 1750 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma14,7 sn
Maksimum Hız: 170 km/s
Frenler
Ön:Hava kanallı Disk
Arka:Disk
Yakıt TürüDizel
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi:5,1 lt
Şehir Dışı:3,6 lt
Karma:4,2 lt
Test:6,3 lt
Boyutlar
Uzunluk:4419 mm
Genişlik:1814 mm
Yükseklik:1510 mm
Dingil Mesafesi:2685 mm
Bagaj Hacmi:351 lt
Yakıt Depo Kapasitesi:56 lt
Boş Ağırlık:1318 kg
Lastik Boyutu:215/50 R17

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder