Analytics

Bu Blogda Ara

2 Eylül 2010 Perşembe

Ford Transit Connect Combi GLX 1.8 TDCi: 'Ticaretin Gölcüklü Yıldızı!'


2002 yılında tanıtılıp, 2009 yılında makyajlanan Ford Transit Connect, Otosan Gölcük fabrikasının gururu olmaya devam ediyor. Üretildiği sekiz yıldan bu yana sağlamlığını kanıtlayan Connect, ticaretle uğraşanların en gözde modellerinden biri olmaya devam ediyor.
Tasarım
Ford Connect’in köşeli tasarımı, aracı oldukça güçlü gösteriyor. Yüksek tavan yapısı ve köşeli ön tasarımıyla çok da aerodinamik kaygılar taşımadığı belli olan Connect, makyajdan sonra krom ön ızgarasıyla daha şık görünmeye çalışıyor. Gövde renginde olmayan çamurluk çıkıntıları ufak tefek çizilmelere karşı düşünülmüş. Standart olarak arka camları karartılmış olan Connect’de bagaj kısmındaki camlar dışarı doğru iki parmak kadar açılıyor, sürgülü kapı camları ise maalesef sabit. Arka kısmında da sade bir tasarıma sahip olan Connect, alçak yükleme eşiği ve burada kullanılan plastik malzemeyle yükleme yapmayı kolaylaştırırken aracın zarar görmesini de engelliyor.

İç mekan
Connect’in iç mekanında diğer Ford modellerinden tanıdığımız bir çok parça bulmak mümkün. 4 kollu direksiyon simidi rahat bir kullanım sağlarken diğer kontrol butonlarının dağılımı da cam açma düğmelerinin konumu haricinde problem oluşturmuyor. Ayrıca bu butonlar Ford Escort kullanıcılarına tanıdık gelecektir.  Tavanda ve kapı gözlerinde birçok eşya gözü bulunduran araçta yer sıkıntısı yok. Açık renkli iç döşemesiyle ferah bir iç mekan sunan Connect’de kullanılan malzemelerin kalitesi daha iyi olabilirdi. Sert plastik malzemenin kullanıldığı iç mekanda göze çarpan işçilik kusuru bulunmuyor. Ön, arka ve bagaj için ayrı olarak düşünülmüş 12V çıkışlar araç içerisinde birçok elektrikli cihazı aynı anda kullanabilmenizi sağlıyor. Arka koltuklardaki diz mesafesi beklendiği kadar iyi olmasa da yeterli.

Motor
Connect’in motor kaputunun altında direkt yakıt püskürtmeli 1.8 TDCi motor görev yapıyor. Test aracımızda bu motor ailesinin en güçlü versiyonu bulunuyordu. 3750 d/dk’da 110 hp güç üreten motor 1700 ile 2500 devir aralığında maksimum torku 280 Nm’yi sürücüsünün kullanımına sunuyor. Sesli çalışan motor bir buçuk tona yakın ağırlığa sahip Connect’i taşımakta zorlanmıyor ancak biraz fazla vites değiştirmek can sıkıcı olabilir. Transit Connect’i 0’dan 100 km/s hıza ulaştırmak için 12.5 saniyeye ihtiyaç duyan motor dikkatli kullanımda 5,8 litre motorine ihtiyaç duyarken, testimiz süresince 100 km’de ortalama 7.3 litre yakıt tüketti.

Konfor ve yol tutuş
Ford Connect’i sadece ticari amaçlarla kullanan kişilerin bir çoğu van modelini tercih ediyorlar. Hem işinde kullanabileceği hem de ailesini taşıyacak bir araç isteyenler ise camlı seçeneği satın alıyorlar. Ancak kombi versiyon bile damarlarında ticari araç kanı taşıdığı için çok fazla konfor beklentisi içine girmemelisiniz. Yaprak yaylardan oluşan arka süspansiyon sistemi yüzünden Connect’in arka kısmı fazla zıplıyor ve iç mekanda rahatsızlık verebiliyor. Koltukların konforuna ise diyecek bir kelime yok. Gerçekten bir ticari araçtan fazlasını sunan koltuklar ve rahat oturma pozisyonu uzun yolculuklarda bile yorucu olmuyor.
Ford Connect yüksek yapısı nedeniyle fazla gövde salınımı olan bir araç. Hızlı yapılan manevralarda ağır yapı ve yüksek tavan nedeniyle kaymaya başlayan araç ESP’nin müdahaleleriyle çizgisini buluyor.

Güvenlik
Ford Connect, EuroNcap çarpışma testine katılmadı. Connect’de sürücü hava yastığı standart olarak sunulurken,  yolcu ve yan hava yastıkları ile ESP opsiyonel olarak sunuluyor.

Yorum-Selim ERKEK

Ticaretle uğraşan ve üç kişiden geniş aileler için Connect biçilmiş kaftan diyebiliriz. Ticaretle uğraşanların uzun soluklu tecrübelerinden de anlaşıldığı kadarıyla bu tarz araçlar içerisinde yük taşımacılığına en uygun ve en dayanıklı araç Connect. Gerçekten araç hiç kırılgan bir yapıda değil. Arka kısımda kullanılan yaprak yaylar yük taşımacılığı için Connect’e avantaj sağlarken, konfordan ödün vermesine neden oluyor. 2009’da yenilenen araç keşke daha fazla yenilik bulundursaydı. Yol tutuş konusunda yenilenen rakipleri ile benzer tepkiler veren Connect, ESP sisteminin bu araçlardaki önemini bir kez daha gösteriyor. Ford’un yeni araçlarındaki kinetik tasarım anlayışı biraz Connect’e yansıtılsa satışlarının çok daha başarılı olacağından hiç şüphem yok. Çünkü Türkiye, Ford’u seviyor.


Teknik Özellikler
MotorDuratorq 1.8 
Motor Hacmi1753 cc 
Silindir Adedi4 
Maksimum Güç110 hp 3750 d/d 
Maksimum Tork280 Nm  1700-2500 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma12,5 sn
 Maksimum Hız 163 km/s
   
Frenler  
 ÖnHava kanallı Disk
 ArkaDisk
   
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi7,6 lt
 Şehir Dışı5,2 lt
 Karma6 lt
 Test7,3 lt
   
Boyutlar  
 Uzunluk4324 mm
 Genişlik1795 mm
 Yükseklik1837 mm
 Dingil Mesafesi2665 mm
 Bagaj Hacmi1553 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi60 lt
 Boş Ağırlık1571 kg
 Lastik Boyutu195/65 R15

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder