Analytics

Bu Blogda Ara

4 Temmuz 2011 Pazartesi

Land Rover Freelander 2.2 TD4 Premium GS: Farkını hissettiriyor!


Ä°ngiliz üretici Land Rover’ın 1997 yılında tanıttığı Freelander, kompakt SUV sınıfının ilk üyelerinden. Land Rover’ın BMW bünyesine katıldığı dönemlere rast gelen ilk nesilde, BMW ve Rover motorları kullanılmıştı.
Özellikle 1.8 litrelik benzinli motorun bazı kullanıcıların başını oldukça fazla aÄŸrıttığını biliyoruz. 3 ve 5 kapılı karoser seçenekleriyle satılan ilk nesil en çok satılan SUV’lar listesinde üst sıralarda yer aldı. 2000 yılında Ford’a satılan marka, 2008 yılında tekrar el deÄŸiÅŸtirerek Hintli Tata’nın kontrolüne geçti. 2006 yılında tanıtılan Freelander 2, geçtiÄŸimiz günlerde ufak çaplı bir makyaj operasyonu geçirdi.  Ãœlkemizde 190 ve 150 hp güç üreten iki dizel motor seçeneÄŸi ile satılan araç, giriÅŸ motorlu versiyonu ile testimize konuk oldu.



Tasarım
Freelander çizgilerine sadık kalınarak geliÅŸtirilmiÅŸ ikinci nesil daha modern bir tasarımla karşımıza çıktı. Makyajdan sonra aracın ön tamponunda ve ızgarasında hafif deÄŸiÅŸiklikler yapılmış. Sis farlarında da ufak deÄŸiÅŸikliÄŸe gidilen aracın yenilendiÄŸini anlamak zor… Tampon ve kapıların altlarında kullanılan plastik kaplamalar Freelander’ın zorlu yollarla baÅŸa çıkabileceÄŸinin iÅŸaretlerini veriyor. Yüksek yapısı sayesinde trafikte oldukça iri görünen aracın bakışları aÄŸabeylerinden alınmış gibi. 4500 mm uzunluÄŸa sahip Freelander, BMW X3’den 14,8 cm daha kısa fakat 12,4 cm daha geniÅŸ bir araç. 31 derece yaklaÅŸma ve 34 derece uzaklaÅŸma açısı sunan Freelander’la, 50 cm derinliÄŸindeki sulardan geçebilirsiniz.  Freelander, bagaj örtüsü kapalıyken tavana kadar yükleme durumunda 755 litrelik hacim sunuyor. Test aracımızda bagaj örtüsünün standart donanımda sunulmamasını da garipsedik.




İç mekan
Öncelikle test aracımızın Freelander’ın baz donanım seçeneÄŸi olduÄŸunu belirtmeliyiz. Bu, orta konsolda gördüğünüz büyük boÅŸluÄŸu açıklıyor. Freelander’ın içerisine bakara arazi ustası atalarının izlerini görebilirsiniz. Orta konsol bir arazi aracında olması gerektiÄŸi gibi ÅŸekillendirilmiÅŸ. Basit görünen ses sistemi bu haliyle bile oldukça kaliteli ses verirken, opsiyon listesindeki Alpine versiyonla da satın alınabiliyor. Vites kolunun hemen önündeki kısımda yokuÅŸ aÅŸağı iniÅŸ sistemi ve ESP sisteminin kontrol butonları yer alıyor. XS ve HSE donanım paketlerinde bu kısımda ‘Terrain Response’ arazi kumandasının da yer aldığını belirtelim. Freelander’ın iç mekanında kullanılan sert plastik malzemeler bile ucuz hissi vermiyor ve işçilik kusuru bulunmuyor. Cam tavana sahip test aracımız, açık renkli döşemelerin de etkisiyle ferah bir iç mekana sahipti.




Motor
Freelander ülkemizde sadece 2.2 litrelik turbo dizel motorla satılıyor. 150 ve 190 hp olmak üzere iki farklı güç seçeneÄŸiyle satılan ünite Ford ve PSA grubunun ortak çalışmasıyla elde edilmiÅŸ. 4000 d/d’de 150 hp güç üreten dizel motor 1900 d/d’dan itibaren 420 Nm’lik tork çıkışı sunuyor. 2 tona yaklaÅŸan ağırlığına sahip Freelander’ı yüksek torku sayesinde baÅŸarılı bir ÅŸekilde hareket ettiren ünite, gücünü 6 kademeli otomatik ÅŸanzımanla yere aktarıyor. 0-100 km/s hızlanmasını 10,5 saniyede tamamlayan Freelander, 191 km/s maksimum hıza ulaÅŸabiliyor. Freelander testimiz süresince 9 lt/100 km ortalama yakıt tüketti.
Konfor ve yol tutuÅŸ
Freelander’da kullanılan orta sertlikteki süspansiyonlar yoldan gelen darbeleri baÅŸarılı bir ÅŸekilde emerken gerekli yol tutuÅŸun saÄŸlanmasına da yardımcı oluyorlar. BaÅŸarılı koltuk yapısı sayesinde araç içerisindekiler yorulmadan uzun yolculuklar yapabiliyor. Araç yüksek hızlarda içeriye yoÄŸun rüzgâr sesi alsa da genel olarak sessiz bir yapıya sahip. Arka koltuklarda sunulan diz mesafesi ise C segmenti araçlardan çok farklı deÄŸil. 
Hassas bir direksiyon sistemine sahip olması Freelander’ın kullanımını oldukça zevkli hale getiriyor. Neredeyse kompakt hatchbackler kadar iyi yol tutan aracı yol dışına çıkarmak için bir hayli fazla zorlamanız gerekli. Zaten iÅŸi abarttığınızda Freelander’ın elektronik sistemleri müdahale etmekte gecikmiyor ve aracın burnunu yola sokuyor.
Freelander, sürücüsünü asfalt üzerinde memnun ettiği kadar asfalt dışında da üzmüyor. Test aracımızda Terrain Response sistemi olmamasına rağmen aşırı zor olmayan şartlardan alnının akıyla çıkmayı başardı.
Yorum-Selim ERKEK
Land Rover ailesinin ÅŸimdilik en küçüğü olan Freelander, konfor özelliklerinin yanı sıra çok baÅŸarılı yol tutuÅŸuyla da beÄŸenimi kazandı. Bu araçla aynı dönemde teste aldığımız Mercedes ML’den inip Freelander’a bindiÄŸimde direksiyon sisteminin bir aracın sürüş karakterine ne kadar fazla etkisi olduÄŸunu daha iyi anladım. Freelander’ın hassas direksiyonu sınıfının en iyilerinden biri. 2.2 litrelik motorun tüketim deÄŸerleri de oldukça baÅŸarılı. Åžehir dışında tüketimi 7 litrenin altına düşürebilmek bu boyuttaki bir araç için oldukça etkileyici. İç mekanın basit görüntüsü ve sunroofdan gelen rüzgar sesi hoÅŸuma gitmeyen kısımlardan. Asfalt üzerinde kendinin kanıtlayan araçla, yol dışına da çıktık. DiÄŸer ÅŸehir SUV’larından çok daha baÅŸarılı arazi açıları sayesinde rahatça hareket izni veren Freelander, insanı sürekli araziye girmeye teÅŸvik ediyor. Freelander sahibi olduktan sonra kendinizi her hafta ÅŸehirden kaçıp, zorlu noktalara ulaÅŸmaya çalışan biri olarak bulabilirsiniz. 



Teknik Özellikler
Motor:2,2 
Motor Hacmi:2179 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:150 hp 4000 d/d 
Maksimum Tork: 420 Nm 1750 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma- s
 Maksimum Hız:- km/s
   
Frenler  
 Ã–n:Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi  
 Åžehir İçi:9,7 lt
 Åžehir Dışı:5,7 lt
 Karma:7 lt
 Test:9 lt
   
Boyutlar  
 Uzunluk:4940 mm
 GeniÅŸlik:1881 mm
 Yükseklik:1416 mm
 Dingil Mesafesi:2874 mm
 Bagaj Hacmi:755 lt(tavana kadar)
 Yakıt Depo Kapasitesi:69 lt
 BoÅŸ Ağırlık:1905 kg
 Lastik Boyutu:235/65 R17

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder