Analytics

Bu Blogda Ara

4 Temmuz 2011 Pazartesi

Alfa Romeo Mito 1.4 TCT: 'Gösterişli Mito!'


Alfa Romeo’nun retro araç furyasına ayak uydurmak adına geliÅŸtirdiÄŸi modeli Mito, 2008 yılında tanıtıldı. MINI ve Audi A1 ile rekabet eden model Fiat ve GM’in ortaklığında geliÅŸtirilen Gamma SCSS platformunu kullanıyor. Yani Mito, Fiat Grande Punto ve Opel Corsa ile platform kardeÅŸi. 
Tasarım
Alfa Romeo’nun tasarımı yapılırken markanın 500 adet limitli üretilen modeli 8C Competizione’den ilham alınmış. Kaputun üst köşelerinden baÅŸlayıp aÅŸağıya inen çizgiler tamponun alt kısmında birleÅŸerek ters bir üçgen oluÅŸturuyor. Bu tasarımın ön kısmında Alfa’nın karakterini vurgulayan ters üçgen radyatör ızgarası bulunuyor. Yuvarlak hatlı farlarında mercek kullanan Mito’nun sis farları tamponun alt köşelerine yerleÅŸtirilmiÅŸ. Test aracımızın profil görünümünde en çok krom kaplama aynaları ve kapı kolları dikkat çekiyordu. Aracın arka kısmında da markanın spor coupesi 8C’den izler görmek mümkün. Yuvarlak yapılı LED stop lambaları Mito’nun sportifliÄŸinin dışa vurumu olarak karşımıza çıkıyor. Mito’nun 4063 mm’lik uzunluÄŸu Audi A1’den 10,3 cm, MINI Cooper’dan ise tam 34 cm daha fazla.




İç mekan
Mito’nun dinamik tasarımı iç mekanda da devam ediyor. 3 kollu ele iyi oturan direksiyonu ve kolay kontrol edilen butonlarıyla sürücüsünü safkan sürüş zevkine konsantre eden aracın, iç mekan kalitesi Audi A1 ile yarışabilecek düzeyde olmasa da baÅŸarılı. Çok baÅŸarılı diyemiyoruz çünkü aracın içerisinde kullanılan bazı kumanda elemanlarını Fiat Fiorino’da bile görmek, bu sınıfta araç arayanların pek hoÅŸuna gitmeyecektir. Alüminyum kaplamalarla renklendirilen iç mekanda, konsol üstü kaplamasının rengi opsiyonel olarak deÄŸiÅŸtirilebiliyor. Kontak açıldığında sona vuran ibrelerin ÅŸovundan sonra beliren gösterge panelinin görünürlüğü çok iyi. Bu panelin ortasındaki yol bilgisayarı ekranında, D.N.A sistemi dynamic modtayken turbo basıncını izleyebiliyorsunuz.  Siyah rengin hakim olduÄŸu iç mekanda, arkada yolculuk edenler bir miktar bunalabilir. Mito’da sunroof opsiyonu bulunmuyor. 270 litrelik bagaj hacmi sınıfının üst sınırlarında.


Motor
Test aracımız Mito’nun 1.4 litrelik turbo beslemeli motoru Multiair’i kullanıyordu. Multiair motorlarda mekanik supapların yerine elektronik olarak kontrol edilen özel supaplar kullanılmış. Elektrohidrolik supaplar sayesinde yanma odasına giren havayı ayarlayan sistem motorun daha verimli olmasını saÄŸlıyor. Yüzde 10 daha fazla güç ve yüzde 15 daha fazla tork sunan yeni teknoloji, emisyon deÄŸerlerini de önemli ölçüde düşürüyor. Mito’da 1.4 Multiair motorun 135 ve 170 hp’lik iki seçeneÄŸi sunuluyor. Fiat aktarma organları tarafından geliÅŸtirilen TCT otomatik ÅŸanzımanla birlikte satılan ünite 5000 d/d’de 135 hp güç, 1750 d/d’de 206 Nm tork üretiyor. 6 kademeli kuru tip çift kavramalı ÅŸanzımanla gücünü aktaran motor, 1170 kg boÅŸ ağırlığa sahip Mito’yu 100 km/s hıza 8.2 saniyede ulaÅŸtırıyor. Mito’nun maksimum hızı 207 km/s. Start&Stop sistemini standart sunan Alfa Romeo Mito testimiz süresince 9,1 lt/100km ortalama yakıt tüketim deÄŸeri sundu.


Konfor ve yol tutuÅŸ
Mito’nun sert yapılı süspansiyon sistemi yol tutuÅŸa yönelik tasarlanmış. Zaten rakiplerinin içerisinde de yumuÅŸak yapılı araç hiç yok. Mito’da vites kolunun hemen önünden kontrol edilen D.N.A sistemi, dynamic, normal ve all weather olmak üzere üç farklı sürüş modu sunuyor. Dynamic modda aracın gaz ve direksiyon tepkileri hassaslaşırken Q2 elektronik diferansiyel kilidi de sürüşe ağırlığını koyarak ve aracı bir ray üzerinde gibi rahat kullanmanızı saÄŸlıyor. Her mevsim modunda ise patinaj kontrol sistemi çok daha hassas hale geliyor ve aracın yola tutunması arttırılıyor.

Mito’nun rahat ve yan destekleri yeterli koltukları konforlu yolculuklara kapı aralıyor. Araç içerisine sızan az miktarda yol ve motor sesi rahatsız edecek seviyede deÄŸil. Arka koltuklarında da iki yolcuyu taşıyabilen Mito’da 4 kiÅŸi uzun yolculuklar yapmanız pek tavsiye edilmez. Opsiyonel sunulan BOSE marka ses sistemine sahip test aracımızın içerisinde müzik dinlemek çok keyifliydi.

Güvenlik
2008 yılında EuroNcap çarpışma testine giren Mito 5 yıldız aldı. Mito’da 7 hava yastığı standart sunuluyor.


Yorum-Selim ERKEK
Son yılların modası ‘MINI’ sınıfına Alfa Romeo’nun yorumu kendine özgü bir ÅŸekilde olmuÅŸ. Akıllardan silinmeyen bir tasarıma sahip Mito’nun yol tutuÅŸ dinamikleri de insanı heyecanlandıracak kadar yüksek. Özellikle dynamic moda alışınca araca bindiÄŸinizde ilk yapacağınız ÅŸey Mito’yu bu moda almak oluyor. Bu sınıftaki diÄŸer rakipleri gibi çok baÅŸarılı bir yol tutuÅŸa sahip Mito’nun frenleri de çok baÅŸarılı. Yeni geliÅŸtirilen TCT ÅŸanzımanın vites düşürme hızı yükseltme hızından daha baÅŸarılı olması ÅŸaşırtıcı. Sanırım yeni yazılımlarla bu sorun aşılabilir. Multiair motor beklediÄŸimiz performansı veriyor ancak yakıt tüketim deÄŸerlerinde biraz daha çalışması gerekli gibi. 5,5 lt/100 km’lik fabrika verisi karma yakıt tüketimini yakalamak imkansız gibi bir ÅŸey.  Tabi Alfa aÅŸkıyla yanıp tutuÅŸanların bu deÄŸerleri pek önemsemediÄŸini eski Alfa Romeo modellerinden de biliyoruz.




Teknik Özellikler
Motor:1,4 Multiair 
Motor Hacmi:1368 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:135 hp 5000 d/d 
Maksimum Tork: 206 Nm 1700 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma8,2 s
 Maksimum Hız:207 km/s
   
Frenler  
 Ã–n:Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi  
 Åžehir İçi:7,1 lt
 Åžehir Dışı:4,5 lt
 Karma:5,5 lt
 Test:9,2 lt
   
Boyutlar  
 Uzunluk:4063 mm
 GeniÅŸlik:1720 mm
 Yükseklik:1446 mm
 Dingil Mesafesi:2511 mm
 Bagaj Hacmi:270 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:45 lt
 BoÅŸ Ağırlık:1170 kg
 Lastik Boyutu:215/45 R17

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder