Analytics

Bu Blogda Ara

4 Temmuz 2011 Pazartesi

Tata Vista 1.3 Quadrajet Aura: Tata Ä°yi Yolda!


Ucuz otomobilleriyle ismini duyduÄŸumuz Tata, Land Rover ve Jaguar’ı satın almasıyla adını bütün dünyaya ezberletti. Hindistan’ın en büyük otomobil üreticisi olan Tata’nın B sınıfı hatchback modeli Indica, yenilenerek Vista adını aldı. Uygun satış fiyatıyla dikkatleri üzerine çeken aracın motor kaputunun altında artık tanıdık üniteler görev yapıyor.




Tasarım
Büyük çekik farları ve kromajlı ızgarasıyla eski Tata modellerinden çok daha çekici görünen Vista’nın sis farları standart donanımda sunuluyor. Test aracımızdaki 14 inçlik alüminyum jantlar ise park sensörlerini de barındıran Stil paketi ile beraber geliyor. Arka kısımda Indica’nın izleri hala fark ediliyor. Tampondan baÅŸlayan ince stop grubu tavan çizgisine kadar devam ediyor. Bagaj kapağının saÄŸ alt kısmında bulunan Quadrajet yazısı bu Vista’nın dizel motora sahip olduÄŸunu belirtiyor. Aracın 3795 mm’lik uzunluÄŸu Fiat Palio’dan 31 mm daha fazla.



İç mekan
Tata Vista’nın dış tasarımındaki geliÅŸimi iç mekanda görmek pek mümkün deÄŸil. Indica’da alıştığımız yerinde olan gösterge paneli, Vista’da orta konsolun üst tarafına alınmış ancak pek parlak bir fikir olduÄŸu söylenemez. Sert plastiÄŸin hakim olduÄŸu iç mekanda konsolun üst kısmında diÄŸer yerlere oranla biraz daha yumuÅŸak bir malzeme kullanılmış. Tata Vista’da elektrikli dört cam standart donanımda sunuluyor. Fakat elektrikli aynaların olmaması aracı birden fazla kiÅŸi kullanıyorsa sıkıntı yaratıyor. Her seferinde eÄŸilerek ayna ayarı yapmak unuttuÄŸumuz hareketlerden. Orta konsolda göze çarpan bir diÄŸer nokta ise JVC marka teyp oluyor. Konsolla bütünleÅŸik olmayan teyp ‘90’ların Japon otomobillerini bize hatırlattı. Aracın orta konsolunda ve vites önünde bulunan ufak kısımlar eÅŸya gözü sıkıntısını ortadan kaldırıyor. Vista’nın boyutlarına göre biraz büyük kalan direksiyon simidinden ses sistemini kontrol edebilmek için üst donanımı seçmiÅŸ olmalısınız. Sinyal kollarının ve cam açma düğmelerinin kalitesini beÄŸenmedik. Tata Vista’nın 232 litrelik bagaj hacmi sınıfının gerisinde.



Motor
Tata Vista’nın bize göre en büyük kozu, 2005 yılının ödüllü motoru Multijet’i motor kaputunun altına almayı baÅŸarması. Fiat’ın kendini kanıtlamış motoru, Tata modellerinde Quadrajet ismiyle görev yapıyor. 1.3 litrelik ünite ilk nesil Multijet motorlarla benzer güce sahip. 4000 d/d’de 74 hp güç üreten Quadrajet, 190 Nm’lik torkunu 1750 d/d’de veriyor. 1190 kg ağırlığındaki Tata Vista’ya yeterli çevikliÄŸi sunan motor, otomobili 15,8 saniyede 100 km/s hıza çıkarırken 170 km/s’lik maksimum hız deÄŸeri sunuyor. Dayanıklılığını yıllardır görev yaptığı Fiat modellerinde kanıtlayan ünite tüketim anlamında da müsrif deÄŸil. Tata Vista testimiz süresince 5.8 lt/100 km ortalama yakıt tüketti.



Konfor ve yol tutuÅŸ
Tata Vista kendisinden beklenmeyecek bir iç hacim sunuyor. Yüksek bir oturma pozisyonu bulunan araç büyük camları ve ince yapılı çıtaları sayesinde oldukça ferah. Ayrıca yan çıtaların ince yapısı görüş problemlerini de ortadan kaldırıyor. YumuÅŸak yapılı koltukların konforu yeterli ancak yan destekleri baÅŸarılı deÄŸil. Vista’nın süspansiyon sistemi yumuÅŸak yapılı bir karaktere sahip. Ufak darbeleri baÅŸarılı ÅŸekilde emebilen amortisörler derin çukurlarda sesli çalışıyorlar. Ayrıca süspansiyonların bu yapısı yüzünden araç gövdesi virajlarda fazlaca yana yatma eÄŸiliminde. Yol tutuÅŸ konusunda beklentileri karşıladığını ise rahatlıkla söyleyebiliriz. Aracın en büyük eksikliÄŸi ise ABS’nin standart donanımda olmaması. Test aracımız gibi baz donanım bir Vista aldığınızda klasik bir fren sistemine sahip oluyorsunuz ve bu sistemi kullanan Vista’nın frenleri çok güven vermiyor.  YumuÅŸak yapılı direksiyonu hissiz olsa da ÅŸehir içinde saÄŸladığı rahatlıkla beÄŸenimizi kazandı.


Güvenlik
Tata modellerinden hiç birinin EuroNcap çarpışma testine katılımı bulunmuyor. Tata Vista’da sadece sürücü ve yolcu hava yastığı standart olarak sunuluyor. ABS, Aura donanım seçeneÄŸinde sunulmuyor.


Yorum-Selim ERKEK
Tata Vista’nın almak için en iyi neden Fiat’ın sorunsuz dizel motoru. Ticari taksilerin 500 bin km’den fazla sorunsuz kullandığı bu motor iyi tüketim deÄŸerleri de yakalayabiliyor. Tata Vista; günlük kullanım için uygun, servis fiyatları düşük ve eski Tata modellerinden çok daha baÅŸarılı bir otomobil.  İç mekanının bir miktar demode kalmış olması göz ardı edilebilir. Ancak ABS sisteminin sunulmaması 2011 model bir otomobil için büyük eksiklik. EÄŸer bu sistem sunuluyor olsaydı araç fiyat performans açısından iyi yerlerde olabilirdi ama ABS’siz bir aracı bu devirde almanızı tavsiye etmem. Tata Vista mutlaka Mystic donanımla tercih edilmeli.




Teknik Özellikler
Motor:1,3 Quadrajet 
Motor Hacmi:1248 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:74 hp 4000 d/d 
Maksimum Tork: 190 Nm 1750 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma11,4 s
 Maksimum Hız:170 km/s
   
Frenler  
 Ã–n:Disk
 Arka:Kampana
   
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi  
 Åžehir İçi:6,4 lt
 Åžehir Dışı:4,0 lt
 Karma:4,9 lt
 Test:5.8 lt
   
Boyutlar  
 Uzunluk:3795 mm
 GeniÅŸlik:1695 mm
 Yükseklik:1550 mm
 Dingil Mesafesi:2470 mm
 Bagaj Hacmi:232 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:44 lt
 BoÅŸ Ağırlık:1190 kg
 Lastik Boyutu:175/65 R14

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder