Analytics

Bu Blogda Ara

4 Temmuz 2011 Pazartesi

Opel Corsa 1.3 DTE Ecoflex Enjoy: 'Sportif görünüyor!'

Tasarım
29 yıldır yollarda olan Opel Corsa, 2006 yılında dördüncü jenerasyonuna kavuÅŸtu. GeçtiÄŸimiz günlerde ufak bir makyaj operasyonu geçiren Corsa, daha dinamik bir ön görünüme kavuÅŸtu. Start&Stop sistemine kavuÅŸan Corsa’nın en etkileyici özelliÄŸi ise 3.6 lt/100 km’lik ortalama tüketim deÄŸeri

Opel Corsa makyaj operasyonundan sonra yepyeni bir yüze kavuÅŸtu. Aracın ön ızgara tasarımı kalınlaÅŸtırılmış, farları yeniden ÅŸekillendirilerek markanın güncel tasarım dilini kullanmaya baÅŸlamış ve sis farı tasarımı yataydan dikey hale getirilmiÅŸ. Bu sayede daha çekici bir görünüme kavuÅŸan Corsa, sportiflik anlamında da daha iyi bir seviyeye gelmiÅŸ. Makyaj operasyonunun yan ve arka tasarımdaki izlerini görmek ise çok zor. Ufak detayları sadece dikkatli gözler fark edebilir. Fiat Grande Punto ile yüzde 30 aynı parçaları paylaÅŸan Opel Corsa’nın kalın ön cam sütunu tıpkı Punto’da olduÄŸu gibi görüş problemi yaÅŸanmasına neden oluyor. Dört metreye ulaÅŸan yapısıyla Corsa, Peugeot 207’den 31 mm kısayken, Renault Clio’dan 21 mm daha uzun. Corsa’nın 285 litrelik bagaj hacmi sınıfının iyileri arasında yer alıyor ve iki katlı bagaj yapısı kullanım kolaylığı sunuyor.



İç mekan
Opel Corsa ‘nın iç mekanında ağırlıklı olarak yuvarlak tasarımlar tercih edilmiÅŸ. YumuÅŸak çizgilerle ÅŸekillendirilmiÅŸ orta konsolun üst kısmında ses sisteminin dijital ekranı yer alıyor. Sert plastik malzemelerin kullanıldığı konsol ve kapılar kalite açısından sınıfından bekleneni veriyor. Start&Stop teknolojisiyle donatılmış Corsa’ların orta konsolundaki ECO düğmesiyle bu özellik devreye alınıp çıkarılabiliyor. Üç kollu direksiyon simidinin ergonomisi baÅŸarılı ve üzerindeki kumandaların kullanımı kolay.  Araç içerisindeki saklama gözleri yeterli sayıda.  Enjoy donanım seviyesi  test aracımızda arka camların elektrikli olmadığını belirtelim. Opel Corsa’nın arka koltuklarında sunduÄŸu diz mesafesine iyi denemez ancak rakipleriyle benzer seviyede.

Motor
Fiat-GM iÅŸbirliÄŸiyle geliÅŸtirilmiÅŸ 1.3 litrelik motorun en geliÅŸmiÅŸ hali Opel Corsa’nın motor kaputunun altında EcoFlex ismiyle görev yapıyor. 1248 cc’lik hacminden 4000 d/d’de 95 hp güç çıkarabilen ünitenin 1750-3250 d/d aralığındaki 190 Nm’lik torku da etkileyici. Bu motor Fiat grubu araçlarda dayanıklılığı ile kendine haklı bir ün yaptı. SorunsuzluÄŸu ile kullanıcısının yüzünü güldüren bu motorların en büyük sıkıntısı ise düşük devirlerdeki cansızlığı. Bu sorun eski Multijet ve CDTI motorlarda olduÄŸu gibi yeni nesillerinde de devam ediyor. Bu sebeple DTE üniteyi bir miktar devirli kullanmanız gerekiyor. Opel Corsa EcoFlex’in fabrika verilerindeki 3.1 lt/100 km’lik ÅŸehir dışı yakıt tüketimi ülkemizde satılan araçlar içerisindeki en baÅŸarılı tüketim deÄŸeri. Biz testimiz süresince yaptığımız otoyol kullanımlarında 4.0 lt/100 km deÄŸerini gördük ancak ortalama tüketimimiz 5.3 lt/100 km olarak gerçekleÅŸti. Bu motor ÅŸehir dışı verilerinde oldukça baÅŸarılı ancak ÅŸehir içi kullanımlarında tüketimi 5.8 lt/100 km gibi gerçekleÅŸiyor. 1154 kg ağırlığındaki test aracımız 12,3 saniye süren 100 km/s hıza ulaÅŸma süresi ve 177 km/s’lik maksimum hızıyla kendinden bekleneni verebiliyor.

Konfor ve yol tutuÅŸ
Opel Corsa’nın ÅŸasisi segmentinin en iyi yol tutan araçlarından birini yaratmak için tasarlanmış. Opel Corsa’nın yol tutuÅŸu ve direksiyonu için sınıfının en iyisi demek çok doÄŸru deÄŸil ancak kullanıcılarının büyük kısmının beklentilerini karşılayacaktır. EÄŸlenceli sürüş tarzını beÄŸendiÄŸimiz Corsa zorlanmaya baÅŸlandığında önden kayma eÄŸilimi gösteriyor. ESP sistemi Corsa’nın standart donanımında bulunmadığı için bu noktadan sonra aracı izine sokmak sizin elinizde. Opel Corsa’nın fren sisteminin performansını beÄŸendiÄŸimizi de belirtelim.

Aracın orta sertlikteki süspansiyonları konfor noktasında iyi puanlar topluyor. Yoldan gelen darbeleri iyi ÅŸekilde emen Corsa süspansiyonları övgüyü hak ediyor. Ayrıca sert yapılı koltukların misafirlerine sunduÄŸu konfor da tatmin edici… Opel Corsa’nın iç mekanına dizel motorun sesi bir miktar giriyor. Hız arttıkça bu sese tıpkı bu sınıfın diÄŸer önemli oyuncularında olduÄŸu gibi rüzgar sesi eÅŸlik etmeye baÅŸlıyor.

Güvenlik
Opel Corsa 2006 yılında makyajsız versiyonu ile girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldızla ayrıldı. Araçta sürücü ve yolcu hava yastığı standart olarak sunuluyor.




Yorum - Selim ERKEK
Opel Corsa B sınıfının en iddialı araçlarından biri. Makyaj sonrasında gelen start&stop sistemi test aracımızda ilk iki gün çalışmadı. Daha sonra düzelen sistem Corsa’nın ÅŸehir içi tüketim deÄŸerlerini düşürmek için çalıştı ancak 5.5 lt/100 km’nin altına düşemedik. Corsa’nın iddia ettiÄŸi tasarruflu deÄŸerlere ÅŸehir dışında yaklaÅŸabildik ama fabrika verisi ortalama tüketim deÄŸerini bir türlü yakalayamadık.
Bu motorun karakteristik özelliklerinden dolayı doÄŸru devir bandında olmanız çok önemli.  Bu sebeple Corsa EcoFlex’te biraz fazla vites deÄŸiÅŸtireceÄŸinizi bilmeniz gerekli. Aracın kullanımı ise çok rahat. Corsa hem yüksek süratlerde hem de hızlı girilen virajlarda sürücüsünü tedirgin etmiyor. Zaten bu otomobilin sınırlarını kestirmek de çok kolay. EÄŸer uzun kilometreler sorunsuzluÄŸundan şüphe duymayacağınız dizel bir motor arıyorsanız Corsa tercih listenizde üst sıralarda yer almalı.



Teknik Özellikler
Motor:1,3 DTE ecoFLEX 
Motor Hacmi:1248 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:95 hp 4000 d/d 
Maksimum Tork: 190 Nm 1750-3250 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma12,3 s
 Maksimum Hız:177 km/s
   
Frenler  
 Ã–n:Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi  
 Åžehir İçi:4,5 lt
 Åžehir Dışı:3,1 lt
 Karma:3,6 lt
 Test:5,3 lt
   
Boyutlar  
 Uzunluk:3999 mm
 GeniÅŸlik:1737 mm
 Yükseklik:1488 mm
 Dingil Mesafesi:2511 mm
 Bagaj Hacmi:285 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:45 lt
 BoÅŸ Ağırlık:1154 kg
 Lastik Boyutu:185/65 R15

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder