Analytics

Bu Blogda Ara

4 Temmuz 2011 Pazartesi

Renault Latitude 1.5 dCi Privilege: 'GeleceÄŸi parlak!'


Renault Safrane’ı hatırlayanlarınız mutlaka vardır. ÃœretildiÄŸi yıllara oranla yüksek konforu ve teknolojisiyle akıllara kazınan model daha sonra neslini devam ettiremedi. Sonraki yıllarda Renault ürün gamının en üstündeki Vel Satis tam bir hayal kırıklığı olarak tarihe geçti. Åžimdi ise Safrane ruhunun ayaÄŸa kalkma zamanı.
Samsung ile ortak geliÅŸtirilen Latitude, Laguna ile beraber Renault’yu D segmentinde temsil ediyor. Bu arada Latitude’un, Meksika’da hala Safrane ismiyle satıldığını da belirtelim. Renault Latitude, Güney Kore’de Samsung SM5 adıyla 2009’dan beri ticarileÅŸtiriliyor.


Tasarım
Renault Latitude’un tasarımı için sıra dışı demek çok zor. Harika bir tasarım olmadığı ortada. Ancak sınıfının ağırlığını yansıttığını söylemek gerekli… Ön tasarımdan aracın uzak doÄŸudan kökenleri olduÄŸunu anlamak çok zor deÄŸil. Arka kısım ise gerçekten şık. ÇamurluÄŸa doÄŸru taÅŸan stop grubu ve plakanın üzerindeki kromajlı Latitude yazısı etkileyici bir hava veriyor. Latitude’un asıl silahları ise boyutları. Araç 4897 mm uzunluÄŸuyla segmentinin en uzun modeli olma unvanını taşıyor. Bu sınıfın en çok satan modeli Volkswagen Passat’tan 12,8 cm uzun olan Latitude, yeni rakibi Peugeot 508’den ise 10,5 cm daha boylu. Latitude’un 477 litrelik bagaj hacmi yeterli olsa da rakiplerinden bazıları daha yüksek kapasiteler sunuyor.




İç mekan
İç mekana geçtiÄŸimizde de büyük ve ferah bir yaÅŸam alanı ile karşılaşıyoruz. Açık renkli döşemelerin bu etkide payı büyük… Latitude’un içerisinde kullanılan malzemeler kaliteli fakat bazı kumanda elemanlarının Clio’da kullanılanlarla aynı olması can sıkıcı. DiÄŸer Renault modelleri ile aynı olan direksiyon simidi de biraz farklı olsaydı hiç fena olmazdı. Orta konsolun en üstünde yer alan gömülü navigasyon sistemi vites kolunun hemen arkasındaki joystick ile kontrol ediliyor. Bu sisteme alıştıktan sonra araç içerisinde rahatlıkla kullanamayacağınız baÅŸka kontrol elemanı bulunmuyor. Elektronik el freni sadece en üst donanımda sunuluyor ve gayet kullanışlı. Vites kolunun solundaki hız sabitleyici ve sınırlayıcı butonunun yeri pek kullanışlı olmasa da sık sık kullanılmadığından sıkıntı yaratmıyor. Arka koltuklara geçtiÄŸinizde sınıfının en geniÅŸ diz ve omuz mesafesi ile karşılaşıyoruz. Rahat koltukların diz mesafesi çok az insan için sorun olacaktır. Latitude’ta arka koltuklar için ayrı bir klima sistemi sunuluyor ve bu sayede arka koltuklarda oturanlar da ön koltuktakiler kadar konforlu yolculuklar yapabiliyor. Tabi ön koltuklardaki ısıtma sistemi, soÄŸuk kış günlerinde arkada yolculuk edenlerin öndekileri kıskanmasına neden olacaktır.


Motor
Renault ürün gamının tamamında görev yapan 1.5 dCi motor Latitude’da da yerini aldı. Latitude kaputunun altında 4000 d/d’de 110 hp güç üreten ünite 1750 d/d’dan itibaren verdiÄŸi 240 Nm torku sayesinde ağır araçları bile tatmin edici seviyede taşıyabiliyor. 6 kademeli manuel ÅŸanzımanın kısa vites oranları sayesinde 12.5 saniyede 100 km/s hıza ulaÅŸabilen Latitude, 187 km/s maksimum hıza çıkabiliyor. Bir buçuk tona yakın Latitude’u hızlandırmak için doÄŸru vitesi bulmanız ÅŸart. Hatta yokuÅŸlarda sık sık birinci vitese düşmeniz gerekecek. 1.5 dCi ünite tüketim konusunda yine iyi deÄŸerler yakaladı. Testimiz süresince ortalama 6,4 litre/100 km tüketim deÄŸeri sunan araç, sakin otoyol kullanımında 4.4 lt/100 km gibi deÄŸerler yakalayabiliyor.


Konfor ve yol tutuÅŸ
Latitude ile en çok uyuÅŸan kelime rahatlık. Boyutları araç içerisinde rahat hareket etmenizi saÄŸlarken, konforlu koltukları yolculukları keyifli hale getiriyor. Renault, bu aracı tasarlarken olabildiÄŸi kadar yumuÅŸak yapılı olmasını hedeflemiÅŸ. Süspansiyon sistemi darbeleri baÅŸarılı bir ÅŸekilde emiyor. İç mekandakilerin bozuk yollardan korkmasına hiç gerek yok. Tabi bu yumuÅŸak yapı yol tutuÅŸ disiplininde puan kayıplarına neden oluyor. Ani manevralarda Latitude gövdesi fazlaca yana yatıyor ve araç yoldan kopabiliyor. Bu durumda ESP sistemi hızlı bir ÅŸekilde devreye girerek aracın kontrolünü ele alıyor ve kendinizi tekrar yolda buluyorsunuz. Araç düşük hızlarda bir miktar motor sesini içeriye alsa da rahatsız edici boyutta gürültü almıyor. Hız yükseldikçe daha çok rüzgar sesini duyuyorsunuz. Bu durumda BOSE müzik sisteminin sesini biraz açmak akıllıca. Sistem bluetooth, aux ve usb baÄŸlantıları üzerinden müzik çalabiliyor ve ses kalitesi gayet iyi. 


Güvenlik
11 modeli ile EuroNcap’ten 5 yıldız almayı baÅŸaran Renault, Latitude modelini henüz bu teste sokmadı. Latitude bu testten 5 yıldız ile ayrılan Renault Laguna ile aynı platformu paylaşıyor. Araçta sürücü yolcu, yan ve perde hava yastıkları ile ESP sistemi standart olarak sunuluyor.




Yorum-Selim ERKEK
Renault’nun artık bu sınıf araç tasarlarken en önemli kriteri sedan formlu bir araç ortaya çıkarmak olmalı. Latitude satışa sunulduÄŸu andan itibaren Laguna satışları neredeyse durdu. 1.5 dCi ünite her modelde olduÄŸu gibi Latitude’u da sırtlıyor. En önemlisi Latitude’un baÅŸlangıç fiyatına bazı markaların bir alt segment araçları satılıyor. Ä°nsanlar doÄŸal olarak konforlu ve tutumlu Latitude’a yöneliyorlar. Latitude’un eleÅŸtirilebilecek tek noktası olarak yol tutuÅŸ karakterini gösterebilirim. Ancak bu tarz bir araçta virajları zorlayarak dönmenizin hiç bir anlamı olmadığı için bu çok büyük bir dezavantaj deÄŸil. Direksiyonun hissizliÄŸi ise bazı kullanıcıların sürüş zevkini törpüleyecektir tabi ki. Bu sınıfta araç düşünüyorsanız gidip mutlaka Latitude’u test edin. Fiyatına karşın sundukları sizi ÅŸaşırtabilir.



Teknik Özellikler
Motor:1,5 dCi 
Motor Hacmi:1461 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:110 hp 4000 d/d 
Maksimum Tork: 240 Nm 2000 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma12,5 s
 Maksimum Hız:182 km/s
   
Frenler  
 Ã–n:Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi  
 Åžehir İçi:6,1 lt
 Åžehir Dışı:4,4 lt
 Karma:5,0 lt
 Test:6,4 lt
   
Boyutlar  
 Uzunluk:4897 mm
 GeniÅŸlik:1832 mm
 Yükseklik:1483 mm
 Dingil Mesafesi:2762 mm
 Bagaj Hacmi:477 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:65 lt
 BoÅŸ Ağırlık:1425 kg
 Lastik Boyutu:225/50 R17

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder