Analytics

Bu Blogda Ara

4 Temmuz 2011 Pazartesi

Hyundai Accent Blue 1.4 Prime AT: Büyük değişim



Hyundai’nin Türkiye’deki fabrikasında üretilen ilk model olan Accent dördüncü jenerasyonu ile karşımızda. Accent isminin sonuna Blue ekini alan yeni model büyüyen boyutlarıyla bir üst sınıftan rakipler arıyor. Türkiye’li Accent’in 1997 yılında baÅŸlayan macerası üretimi süren Accent Era ile devam ederken, yeni Accent Blue Güney Kore'den ithal ediliyor. Accent Blue ilk olarak 1.4 litrelik benzinli motor ile satışa sunuldu. Ancak kısa bir süre sonra 1.6 litrelik dizel motor da Hyundai bayilerindeki yerini alacak. 
Tasarım
Hyundai Accent Blue tamamen yeni bir araç haline gelmiÅŸ desek yanlış olmaz. Accent Blue’da önceki nesil Accent’lerden çizgiler bulmak oldukça zor. Agresif bir tasarıma sahip ön kısımda en dikkat çekici bölüm alt tarafı uzatılmış sis farları oluyor. Sis farlarının üst köşesinden baÅŸlayan çizgi Accent Blue’nun arka stop grubuna kadar yükselerek devam ediyor.  Ön far tasarımındaki çizgileri daha önce teste aldığımız ix20’den hatırlıyoruz. Profil görünümünde, sinyalleri üzerinde barındıran yan aynalar ve yana doÄŸru taÅŸmış stop grubu kendini gösteriyor. Ayrıca bagaj kapağının spoiler benzeri çıkıntısı da oldukça şık görünüyor. Çift renkli stop grubu ve tamponların köşelerine yerleÅŸtirilmiÅŸ kedigözleri Accent Blue’nun arka tasarımını oluÅŸturuyor. Bagaj kapağının dışarıdan açma düğmesinin olmaması eksiklik olarak göze çarptı. Bagaj içeriden bir kolla veya dışarıdan anahtarla açılabiliyor. Accent Blue selefi Era’dan 90 mm daha uzun ve 5 mm daha geniÅŸ. Bu büyüme aracın dingil mesafesini de 7 cm arttırmış. Bütün bu rakamlara raÄŸmen Hyundai’nin, Blue’ya rakip olarak gördüğü Fiat Linea 19,9 cm, daha uzun ve 2.8 cm daha geniÅŸ. Ayrıca Linea’nın dingil mesafesi de Blue’dan 3.3 cm daha uzun. Bizce gerçek rakibi olan Honda City ise 5 cm daha uzun ve 1.5 cm daha geniÅŸ bir otomobil. Dış tasarımındaki büyümeyi iç mekanına baÅŸarıyla yansıtan Blue, 465 litrelik bagaj hacmiyle sınıfının ortalamalarında yer alıyor.



İç mekan
Sert plastik malzemelerin kullanıldığı iç mekanda, orta konsolun baÅŸarılı tasarımı dikkatleri üzerinde topluyor. Şık görünen ses sistemi Bluetooth desteÄŸi de sunuyor. Bu sayede telefonunuz üzerinden görüşmeler yapmanın yanında müzik de dinleyebiliyorsunuz. Ayrıca en altta bulunan USB giriÅŸi ve AUX giriÅŸi sayesinde de harici müzik çalarlarınızı Accent Blue’ya baÄŸlayabiliyorsunuz. Prime donanım seçeneÄŸi ile gelen dijital klima orta konsolun görselliÄŸini desteklerken, bu donanımla beraber arka tarafta oturan yolcular için havalandırma kanalı da sunuluyor. Orta havalandırma kapaklarının kapatılamıyor oluÅŸu göze çarpan eksikliklerden. Üç kollu direksiyon simidinin arkasından rahatlıkla okunan gösterge panelinin ortasında büyük bir dijital ekran yer alıyor. Gösterge tablosunun yan tarafından kontrol edilen yol bilgisayarının bilgileri de bu ekrandan görülebiliyor. Bu düğmeye ulaÅŸmanın çok da rahat olmadığını söyleyelim. EÅŸya gözü açısından zengin olan araçta arkada oturan yolcuların eÅŸyalarını koyabileceÄŸi büyük bir hazne de ön iki koltuÄŸun arasına yerleÅŸtirilmiÅŸ.



Motor
Hyundai Accent Blue’da yeni nesil Gamma motorlarından 1.4 litrelik olanı görev yapıyor. 6300 d/d’da 109 hp güç üreten ünitenin maksimum torku 139 Nm 5000 d/d’da elde ediliyor. 1135 kg ağırlığındaki test aracımızı hızlandırmakta zorlanmayan ünitenin atik bir sürüş sergileyebilmesi için yüksek devir bandında dolaÅŸması ÅŸart. Test aracımızla 0-100 km/s hızlanma 13,2 saniyede gerçekleÅŸtirilebilirken 182 km/s maksimum sürate ulaşılabiliyordu. Accent Blue’nun klasik otomatik ÅŸanzımanı hızlı vites geçiÅŸleriyle beÄŸenimizi kazandı fakat 4 kademeli olması dezavantajı. Accent Blue testimiz süresince ortalama 8.3 lt/100 km ortalama yakıt tüketimine imza attı. SunduÄŸu rahatlıkla büyük bir konfor öğesi olan otomatik ÅŸanzımanın tüketim deÄŸerlerinin biraz yüksek çıkmasının en büyük nedeni olduÄŸunu belirtelim.





Konfor ve yol tutuÅŸ
Hyundai Accent Blue’nun ön süspansiyon sisteminde bağımsız Mac Pherson, arka kısmında ise çift noktadan baÄŸlantılı torsiyon çubuÄŸu kullanılmış. Araç yoldan gelen orta ÅŸiddetteki darbeleri baÅŸarılı ÅŸekilde emebiliyor. Yine de Accent için yumuÅŸak bir otomobil diyemeyiz.  Orta sertlikteki koltuklar yolcularının minimum sarsıntıyla konforlu yolculuklar yapmasına imkan tanıyor. Koltukların yan destekleri çok fazla yok ancak bu araçla bu desteklere çok fazla ihtiyacınız olmayacağına eminiz. Accent Blue’nun yalıtım konusunda da bir hayli yol kat ettiÄŸini söyleyebiliriz. Araç eskisinden daha sessiz ancak içeriye yol sesi almakta hala ısrarlı. Benzinli motorun sesi ise gayet iyi ÅŸekilde yalıtılmış, sadece yüksek devirlere çıkıldığında motorun sesi duyuluyor. Accent Blue’da karşılaÅŸtığımız diz mesafesi sınıfına göre iyi olarak deÄŸerlendirilebilir.
Dingil mesafesinin artması aracın yol tutuÅŸ kabiliyetini de arttırmış. Hyundai Accent Blue, rakiplerinin çoÄŸunun opsiyonel olarak bile sunmadığı ESP sistemini standart olarak sunmasıyla büyük övgü hak ediyor. Hayati önem taşıyan bu donanımı standart olarak sunan Hyundai, diÄŸer firmalara örnek olmalı. YumuÅŸak yapılı direksiyonu ile sürücüsünü yormayan Accent Blue’nun fren performansını da beÄŸendik.
Güvenlik
Hyundai Accent Blue’nun EuroNcap çarpışma testine bir katılımı henüz bulunmuyor. Araçta sürücü ve yolcu hava yastığı ile ESP sistemi standart olarak sunuluyor.  Yan ve perde hava yastıkları Prime versiyonla beraber sunulmaya baÅŸlanıyor.



Yorum - Selim ERKEK
Hyundai Accent Blue için ÅŸu anda satılan rakipleri içerisinde en iyi B sınıfı sedan desek çok fazla itiraz eden olmaz. Aracın gerçekten rakibi olabilecek tek model var o da Honda City. Dizel motorun Accent Blue kaputunun altında görev yapmaya baÅŸlamasıyla Honda bu yarışta ciddi manada geride kalacak. Accent Blue’ya en iyi dememin en büyük sebebi standart sunulan ESP sistemi. İç mekan sınıfına göre şık ve sessiz. Dış tasarım göreceli olsa da insanların büyük çoÄŸunluÄŸunun hoÅŸuna gidiyor. Tüm bu iyi yanlarının karşısında tek bir eksisi var Accent Blue’nun; o da fiyatı. Accent Era ÖTV indirimi zamanında 18 bin liraya yakın fiyatlarla peynir ekmek gibi satmıştı ve o araç yenisinden çok kötü deÄŸildi. Hyundai’nin bu modeli Era gibi sevilen bir araç haline getirme amacı varsa fiyatta ciddi düzenlemeler yapması ÅŸart. Sonuçta bu araç B sınıfı bir sedan! Bir üst segmentten rakipleriyle benzer fiyatlara satılacak boyutlara sahip deÄŸil.




Teknik Özellikler
Motor:1,4 CVVT
Motor Hacmi:1396 cc
Silindir Adedi:4
Maksimum Güç:109 hp 6300 d/d
Maksimum Tork: 139 Nm 5000 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma13,2 s
Maksimum Hız:182 km/s
Frenler
Ön:Disk
Arka:Disk
Yakıt TürüBenzin
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi:8,5 lt
Şehir Dışı:5 lt
Karma:6,3 lt
Test:8,3 lt
Boyutlar
Uzunluk:4370 mm
GeniÅŸlik:1700 mm
Yükseklik:1457 mm
Dingil Mesafesi:2570 mm
Bagaj Hacmi:465 lt
Yakıt Depo Kapasitesi:43 lt
Boş Ağırlık:1135 kg
Lastik Boyutu:195/50 R16

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder