Analytics

Bu Blogda Ara

4 Temmuz 2011 Pazartesi

Kia Sportage 1.6 GDI: Görüntüye Önem Verenlere!


Kia Sportage, yeni jenerasyonu ile ‘Karoser deÄŸiÅŸimi nasıl olur?’ sorusuna en iyi cevabı veren modellerden. Eski aracın iddiasız ve çelimsiz görüntüsünü tamamen silen Güney Koreli üretici ortaya yepyeni bir SUV çıkardı. Sportage’ın tasarım anlamındaki radikal deÄŸiÅŸikliklerinin yanı sıra motor kaputunun altına da önemli bir yenilik geldi: 1.6 litrelik GDI motor! 




Tasarım
Dizel-4x4 Sportage’ları test aracımız gibi benzinli-4x2 Sportage’lardan ayırt etmek için ön çamurluklarındaki AWD yazısına bakmalısınız.  Audi’den transfer edilen tasarım ÅŸefi Peter Schreyer’in izlerinin görüldüğü Sportage için ‘harika bir tasarım’ ifadesini kullanmak çok abartılı olmaz herhalde. Büyük ön ızgara etrafına ÅŸekillendirilmiÅŸ far grubu ve sis lambaları Sportage’a benzersiz bir görünüm kazandırıyor.  Audi modelleriyle tanıştığımız LED gündüz farları artık tüm markalarda kullanılmaya baÅŸlandı. Kia Sportage’ın LED farları far grubunun alt kısmına yerleÅŸtirilmiÅŸ bir ÅŸerit ÅŸeklinde tasarlanmış. Büyük yan aynalar görüşü kolaylaÅŸtırırken aynı zamanda yan sinyallere de ev sahipliÄŸi yapıyor. Aracın sportif tasarımı arka kısımda da devam ediyor. LED destekli stop grubu ve tampona yerleÅŸtirilmiÅŸ sinyalleri Sportage’ı diÄŸer araçlardan ayıran bir tasarıma sahip.
Kia Sportage 4440 mm uzunluÄŸuyla; kardeÅŸi Hyundai ix35’den 30 mm, Nissan Qashqai’den 110 mm, VW Tiguan’dan ise 15 mm daha uzun. Kia Sportage’ın 22.7 derecelik yaklaÅŸma ve 28.2 derecelik uzaklaÅŸma açıları, aslında asfalt dışına çıkılmaması gerektiÄŸinin ipuçlarını veriyor.



İç mekan
Dış tasarımın dinamikliÄŸi Sportage’ın iç mekanında da devam ediyor. Kırmızı beyaz ağırlıklı göstergeler aracın sportif imajını destekliyor. Üç kollu direksiyon simidi üzerinde ses sistemi ve hız sabitleyici kontrol butonlarının yanı sıra telefon kumanda düğmeleri de bulunuyor. Ä°ki katlı tasarlanmış orta konsolun alt kısmında klima, üst kısmında ise müzik sistemi yer alıyor. Klima kontrollerinin altında yer alan ve eÅŸya gözü olarak da kullanabileceÄŸiniz alana ses sisteminin AUX-USB giriÅŸleri ve park sensörü kontrol butonu yerleÅŸtirilmiÅŸ. Aracın iç mekanında kullanılan malzeme kalitesi beklentileri karşılıyor. Koltukların kalitesi gayet iyi ve insanı saran bir yapıya sahipler.  Kia Sportage’ın içerisinde tek hoÅŸumuza gitmeyen kısım göstergenin sol köşesine yerleÅŸtirilmiÅŸ olan yol bilgisayarı kontrol butonları oldu. Daha kolay ulaşılabilen bir yer bulunabilinirdi. Sportage’ın arka tasarımı nedeniyle geri manevralarda görüş problemi yaÅŸanabiliyor ancak dikiz aynasına yerleÅŸtirilmiÅŸ geri görüş kamerası ekranıyla bu sorun bir miktar azaltılmış.



Motor
Kia Sportage ülkemizde iki motor seçeneÄŸi ile satılıyor. Daha önce 2.0 litrelik dizel seçeneÄŸini test ettiÄŸimiz araç bu sefer 1.6 litrelik GDI benzinli motoruyla konuÄŸumuz. 1591 cc’lik motor 6300 d/d’da 135 hp güç üretiyor. Maksimum tork 165 Nm ise 4850 d/d’dan itibaren hizmetinizde oluyor. Bir atmosferik motora göre oldukça baÅŸarılı deÄŸerlere sahip ünite çok sessiz çalışıyor. Sportage’ı bu motor seçeneÄŸi ile satın aldığınızda herhangi bir çekiÅŸ kontrol sistemine sahip olmuyorsunuz. Araç motordan gelen hareketi 6 kademeli manuel ÅŸanzımanla ön aksa aktarıyor. Maalesef bu motor seçeneÄŸinde otomatik vites opsiyonu sunulmuyor. Bu motorun aracı taşıyamayacağı konusunda bazı şüpheler var ancak yola çıkınca bunların ne kadar yersiz olduÄŸunu görüyoruz. Sportage; 11.1 saniyede 100 km/s hıza ulaÅŸabiliyor ve maksimum 178 km/s hıza çıkıyor. Bu deÄŸerler C sınıfı atmosferik motorlu araçlara çok benzer. Zaten Sportage’ın 1350 kg’lık ağırlığı da boyutuna göre oldukça düşük. Motorun yakıt tüketimi ise kullanım tarzına baÄŸlı olarak 7-10 lt/100 km arasında deÄŸiÅŸiyor. Bizim testimizin sonucunda Sportage’ın ortalama yakıt tüketimi 8,8 lt/100 km olarak ölçüldü.


Konfor ve yol tutuÅŸ
Ä°yi ayarlanmış süspansiyon yumuÅŸaklığı Sportage’a hem yeterli konforu, hem de yeterli yol tutuÅŸu sunmayı baÅŸarıyor. Büyük jantları konforu bir miktar düşürse bile Sportage’a konforsuz demek çok acımasız olur. Dizel versiyonda içeriye giren motor sesinin konforu olumsuz etkilediÄŸini yazmıştık. Benzinli versiyonda ise motor sesi neredeyse hiç duyulmuyor, fakat kulağımıza süspansiyonlardan gelen ses takılıyor. Sportage süspansiyonları gerçekten sesli çalışıyorlar. Tabi bu sesi, kaliteli ses çıkışına sahip ses sistemiyle bastırmak mümkün. Ses sistemini telefonunuza tanıtarak, Bluetooth üzerinden telefondaki müzikleri dinlemeniz de mümkün.
Aracın koltuklarının konforu ve yan destekleri çok iyi, ancak donanımlarıyla beÄŸenimizi kazanan Sportage’da elektrikli koltukları görmeyi arzu ettik. Arka koltuklarda da aynı konforu sunan aracın diz mesafesi baÅŸarılı. Bagaj hacmi ise bu sınıftaki birçok rakibinden daha iyi bir deÄŸer olan 564 litre.
Önde MacPherson arkada ise çok nokta baÄŸlantılı süspansiyon sistemi kullanan Sportage’ın yol tutuÅŸu da yeterince iyi. Aracın sınırlarını zorladığınızda devreye giren ESP sistemi sürücüsünün tedirgin olacağı bir durum baÅŸlamadan kontrolü eline alıyor.
Sportage’ın bu versiyonu 4x2 çekiÅŸ sistemi nedeniyle arazide bir binek otomobilden farksız. Araçta arazi fonksiyonu olarak sadece yokuÅŸ iniÅŸ sistemi bulunuyor.


Güvenlik
Kia’nın üçüncü jenerasyonu ile yollarda olan SUV’si Sportage, EuroNcap çarpışma testinde iyi puanlar elde etti. Sportage teste 2.0 litrelik dizel 4x4 versiyonu ile katıldı ve 5 yıldız aldı.
Önden çarpışmada Sportage’in kabini saÄŸlam kaldı. Ön cam sütunu çarpışmadan sonra  2 mm geriye kaydı. Mankenlerin üzerindeki sensörler çarpışma esnasında diz, göğüs kafesi ve uyluk bölgesinin çok iyi korunduÄŸunu gösterdi.


Yorum-Selim ERKEK
Nissan Qashqai’nin baÅŸlattığı trend diÄŸer markalara da yayılıyor. Birçok kiÅŸi için aracın gösteriÅŸli, yerden yüksek olması, çekiÅŸ sisteminin olmasından çok daha önemli.  Zaten ÅŸehir SUV’larını alanların çok büyük bir kısmı asfalt üzerinden ayrılmıyor. 4x4 sistemine sahip olmanın bu insanlar için hiçbir katkısı da olmuyor doÄŸal olarak. Sportage’ın bu versiyonu tam olarak bu kitleye hitap ediyor.

Kia Sportage gerek tasarımı gerekse kullanım zevki açısından başarılı bir araç. Direksiyon biraz hissiz olsa da aracın yol tutuşu insana güven veriyor. Benzinli motor beklediğimden daha fazla performanslı çıktı. Üstelik tüketimi de çok yüksek değil. Eleştirilecek kısımların başında ise sesli çalışan süspansiyon sistemi geliyor. Dizel versiyonda duyamadığımız sesler bu araçta kendini belli ediyordu. Bunun dışında aracın sessizliği takdiri hak ediyor.




Teknik Özellikler
Motor:1,6 GDI
Motor Hacmi:1591 cc
Silindir Adedi:4
Maksimum Güç:135 hp 6300 d/d
Maksimum Tork: 165 Nm 4850 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma11,1 s
Maksimum Hız:178 km/s
Frenler
Ön:Disk
Arka:Disk
Yakıt TürüBenzin
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi:8,2 lt
Şehir Dışı:6,0 lt
Karma:6,8 lt
Test:8,8 lt
Boyutlar
Uzunluk:4440 mm
GeniÅŸlik:1855 mm
Yükseklik:1635 mm
Dingil Mesafesi:2640 mm
Bagaj Hacmi:564/1353 lt
Yakıt Depo Kapasitesi:58 lt
Boş Ağırlık:1427 kg
Lastik Boyutu:225/60 R17

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder