Bazı otomobiller farklı oldukları için sevilirler. Citroen DS5’den hoşlanmak için en büyük neden de bu oluyor. Bir MPV kadar büyük boyutlarda olmasına rağmen tasarımı son derece zarif olan DS5, Fransız üreticinin yeniden hayat verdiği DS serinin son üyesi. DS modelleri Citroen model gamı içerisinde daha elit bir noktada duruyorlar. DS5 1.6 litrelik biri dizel biri benzinli iki motor seçeneği ile satılıyor. Her iki versiyon da bu tarz lüks otomobillerdeki en büyük beklenti olan otomatik şanzımana sahipler. Dizel versiyonda otomatikleştirilmiş bir şanzıman kullanılırken (MCP), turbo beslemeli benzinli motor da ise klasik bir otomatik şanzıman sunuluyor.
Tasarım
Citroen DS5 dış tasarımının her noktası için çok zaman harcandığı
belli oluyor. Tasarımdaki detaylar bazı insanlar için yorucu olarak
nitelendirilse de çok özel bir görünüme sahip olduğu bir gerçek. Bol miktarda
kullanılmış parlak siyah kaplamalar ve krom görünümlü kısımlar sayesinde çok
zengin bir havası olan aracın arka kısmındaki çift egzoz çıkışı ile de güçlü
bir karaktere sahip olması amaçlanmış. Model iri bir hatchback veya bir
crossover gibi görünüyor fakat camların arka kısma doğru daralan yapısı
sayesinde coupe sportifliği de yakalamış. DS logolu bagaj kapağı anahtar
üzerinden veya içeriden açılabiliyor fakat dışarıdan bir düğme ile açılmaması
bazen can sıkıcı olabiliyor. DS5’in farlarının üzerinden başlayıp ön kelebek
camına kadar uzanan parlak kısmı en dikkat çekici noktası. Bu karakteristik
detayın sonlandığı kelebek camı aracın çapraz görüşünün biraz daha iyi olması
için tasarlanmış ancak amacına ne kadar ulaştığı tartışılır.
Yazının başından beri vurguladığımız şekilde Citroen DS5 benzersiz
bir otomobil ve onun boyutlarını kıyaslayabileceğimiz birabir uyuşan bir rakibi
yok. Aracın 4530 mm’lik uzunluğu aynı platformu paylaştığı Peugeot 3008’den
16,5 cm daha uzun ve 13 cm daha geniş. Buradan DS5’in ne kadar iri bir otomobil
olduğunu daha iyi anlayabilirsiniz. Bu boyutlara rağmen sunulan bagaj 468
litrelik bagaj hacmi çok da devasa değil.
İç mekan
DS serisi özel olmalı ve DS5
ailenin bu noktada en başarılı olanı. Diğer DS modellerinde C3 ve C4’den
esinlenmeler çok hissediliyordu fakat DS5 tamamen özgün bir tasarım. Tabi bu
tasarım otomobiller için özgün olsa da uçak kokpitine yakın! Kokpit benzeri
kumanda elamanları Citroen sürücüsünün kendisini bir jet uçağı kullanıyormuş
gibi hissetmesine yol açıyor. Vites kolunun gerisine konumlandırılmış cam açma
tuşlarını hepeleştiriyorduk ama DS5’e o kadar çok yakışmışlar ki! Bol emek
harcanarak hazırlanmış ön koltukların arasındaki yüksek kumanda panelinden,
görsel olarak çok başarılı olan navigasyon sistemini de kontrol
edebiliyorsunuz. Bu kısmın hizasında tavana da benzer bir kumanda birimi
yerleştirilmiş ve kokpit hissini asıl veren kısım burası. Sürücüye yönelik
tasarlanmış orta konsolda klima ve ses açıp kapama tuşu gibi bazı kumanda
elemanları devasa tasarlanmışken ses sistemi kontrol butonları küçük tutulmuş.
Oysa ki büyük kumandaların kullanımı oldukça kolay. Orta konsolun en üstünde
motor çalıştırma butonu yer alırken hemen üzerinde dikdörtgen biçimli çok zarif
saati görüyoruz. Saat geceleri oldukça iyi görünüyor ama gün ışığında yansıma
yapabiliyor ve okunması zorlaşıyor.
DS5 içerisindekileri en seveceği nokta ise 3 parçalı cam tavan
oluyor. Ön kısımda iki ayrı şekilde tasarlanmış cam tavan ayrı ayrı olarak
açılabiliyor ve iç mekan ferahlığını önemli ölçüde arttırıyor.
Alüminyum ve deri kombinasyonları ile oluştrulumuş iç mekanda
işçilik kusuru bulmak zor. Kullanılan malzemelerin kalitesi üst düzeyde. Alt
kısmı düzleştirilmiş direksiyonun üzerinden kolay kumanda edilen hız
sabitleyici ve ses sistemine erişmek mümkün.
Motor
1.6 litrelik turbo beslemeli THP benzinli motora sahip olan test
aracımız DS serisinin en ucuz seçeneği olma özelliğine sahip. 6000 d/d’de 156
hp güç üreten motor BMW, MINI ve Peugeot gibi markalarda da kendine yer
bulmuştu. Sadece 1400 d/d’de ürettiği 240 Nm torku sayesinde atik bir görüntü
çizen ünite DS5’de 6 kademeli klasik otomatik şanzımanla kombine edilmiş. Vites
geçişleri çok konforlu olan bu şanzımanın yokuşlarda geri kaydırma gibi bir
problemi yok. 1420 kg ağırlığındaki DS5’i taşımakta zorlanmayan motor aracı 9,7
saniyede 100 km/s hıza ulaştırıp 202 km/s hıza kadar taşıyabiliyor. Şehir içi
tüketimi dizel kardeşinin iki katından yüksek olan THP ünite şehir dışında
ekonomik olabiliyor. Testimizin sonucunda 8 lt/100 km ortalama tüketim değeri
elde eden DS5 1.6 THP, ekonomiden vazgeçip performans ve konfor isteyenlere
uygun olduğunu gösterdi.
Konfor ve yol tutuş
Citroen DS5 orta sertlikteki süspansiyonları ile yüksek yapısının
dezavantajlarını örtmeye çalışırken konfordan da çok ödün vermemiş. Araç
içerisinde kullanılan yüksek kaliteli malzemeler ve zengin konfor ekipmanları
yolculuk konforunu arttırıyor. Sunulan donanımlar üst sınıf bir otomobile
yaraşacak düzeyde. Elektrikli sürücü koltuğunda masaj fonksiyonu da bulunan DS5
aynı konforu tüm misafirlerine sunamıyor. Arka koltukta oturan yolcuların masaj
yaptıramamaktan daha büyük problemleri oluyor. DS5’in devasa boyutlarına rağmen
arka koltukta sunulan diz mesafesi ortalama bir hatchback modelden daha fazla
değil. Arkada yolculuk yapanlar devasa bir araçta yolculuk yaptıklarını
anlamayabilirler.
Sürücünün keyfine ise diyecek yok! Kokpit yapısını destekleyen
head up ekranı üzerinden navigasyon bilgilerinin de renkli olarak takip
ediliyor olması çok başarılı bir özellik. Sürüş konumunu bulmak çok zor değil
ve direksiyon yumuşak. Yüksek hızlarda bile stabilitesini bozmayan araç
virajlara gelindiğinde yüksek yapının dezavantajını biraz yaşıyor ancak yol
tutuş ESP’nin de desteği ile sorunsuz.
Güvenlik
Citroen’in radikal bir
kararla üretime aldığı modeli DS5, 2.0 litre dizel Level 1 versiyonu ile
girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız aldı.
Önden çarpışma testinde DS5’in yolcu kabini sağlam kaldı. Mankenlerin diz
ve uyluk bölgesinde yeterince iyi korunma sağlandığı görüldü. Citroen benzer
korumayı farklı boydaki mankenler ve değişik oturma pozisyonlarında da
gösterdi. DS5 yan çarpışma testinden maksimum puanları aldı. Mankenlerin
vücutlarının tamamı mükemmel şekilde korundu. Yan direk çarpışma testinde ise
sürücünün göğüs bölgesinde zayıf koruma olduğu tespit edildi. Citroen DS5’in
koltukları, arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine karşı ortalama bir
koruma sağladı. DS5, yetişkin korumada yüzde 89, çocuk korumada yüzde 83, yaya
korumada yüzde 40, güvenlik asistanlarında ise yüzde 97 puan aldı.
Yorum-Selim ERKEK
Citroen DS5 gerçekten çok farklı bir otomobil. Araca ilk oturduğum
anda MPV benzeri sürüş yapısını garip bulup hoşlanmadım. Hatta arka koltuktaki
diz mesafesini görünce DS5 bir olumsuz puan daha almıştı ama aracın iç ve dış
tasarımı bunları görmezden gelmenize neden olabilir. Özellikle iç mekandaki
kumanda elemanlarını çok sevdim. İlk başta biraz karmaşık dursa da alışınca çok
keyifli oluyorlar. 3 parçalı cam tavan sıra dışı ve iç mekana kattığı hava
anlatılmaz. Sürücü koltuğunun konforu ve özellikleri ders olarak gösterilecek
kadar iyi. Bu otomobili sürerken kendinizi mutlu hissediyorsunuz ama bu
otomobil kesinlikle 5 kişilik aileler için değil. Böyle devasa boyutlarda bir
otomobilde bu kadar dar diz mesafesi bırakmayı başaran Citroen çalışanlarını
tebrik etmek gerekli!
Satın alacaklar, benzer fiyatlı sedanlardan daha zayıf süspansiyon
konforunu ve ikinci el değerindeki olası büyük kayıplara hazırlıklı olmalılar.
Tabi bu otomobili kullandığınız sürece tüm gözlerin üzerinizde olacağını da
unutmayın!
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.6 THP | |
Motor Hacmi: | 1598 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 156 hp 6000 d/d | |
Maksimum Tork: | 240 Nm 1400 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 9,7 s | |
Maksimum Hız: | 202 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 10,3 lt | |
Şehir Dışı: | 5,6 lt | |
Karma: | 7,3 lt | |
Test: | 8 lt | |
CO2 Emisyonu | 169 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4530 mm | |
Genişlik: | 1871 mm | |
Yükseklik: | 1506 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2727 mm | |
Bagaj Hacmi: | 468 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 60 lt | |
Boş Ağırlık: | 1420 kg | |
Lastik Boyutu: | 235/40 R18 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder