Analytics

Bu Blogda Ara

12 Kasım 2012 Pazartesi

Citroen DS5 test ve yorumlar


 Bazı otomobiller farklı oldukları için sevilirler. Citroen DS5’den hoşlanmak için en büyük neden de bu oluyor. Bir MPV kadar büyük boyutlarda olmasına rağmen tasarımı son derece zarif olan DS5, Fransız üreticinin yeniden hayat verdiği DS serinin son üyesi. DS modelleri Citroen model gamı içerisinde daha elit bir noktada duruyorlar. DS5 1.6 litrelik biri dizel biri benzinli iki motor seçeneği ile satılıyor. Her iki versiyon da bu tarz lüks otomobillerdeki en büyük beklenti olan otomatik şanzımana sahipler. Dizel versiyonda otomatikleştirilmiş bir şanzıman kullanılırken (MCP), turbo beslemeli benzinli motor da ise klasik bir otomatik şanzıman sunuluyor.

Tasarım
Citroen DS5 dış tasarımının her noktası için çok zaman harcandığı belli oluyor. Tasarımdaki detaylar bazı insanlar için yorucu olarak nitelendirilse de çok özel bir görünüme sahip olduğu bir gerçek. Bol miktarda kullanılmış parlak siyah kaplamalar ve krom görünümlü kısımlar sayesinde çok zengin bir havası olan aracın arka kısmındaki çift egzoz çıkışı ile de güçlü bir karaktere sahip olması amaçlanmış. Model iri bir hatchback veya bir crossover gibi görünüyor fakat camların arka kısma doğru daralan yapısı sayesinde coupe sportifliği de yakalamış. DS logolu bagaj kapağı anahtar üzerinden veya içeriden açılabiliyor fakat dışarıdan bir düğme ile açılmaması bazen can sıkıcı olabiliyor. DS5’in farlarının üzerinden başlayıp ön kelebek camına kadar uzanan parlak kısmı en dikkat çekici noktası. Bu karakteristik detayın sonlandığı kelebek camı aracın çapraz görüşünün biraz daha iyi olması için tasarlanmış ancak amacına ne kadar ulaştığı tartışılır.
Yazının başından beri vurguladığımız şekilde Citroen DS5 benzersiz bir otomobil ve onun boyutlarını kıyaslayabileceğimiz birabir uyuşan bir rakibi yok. Aracın 4530 mm’lik uzunluğu aynı platformu paylaştığı Peugeot 3008’den 16,5 cm daha uzun ve 13 cm daha geniş. Buradan DS5’in ne kadar iri bir otomobil olduğunu daha iyi anlayabilirsiniz. Bu boyutlara rağmen sunulan bagaj 468 litrelik bagaj hacmi çok da devasa değil.
İç mekan
DS serisi özel olmalı ve DS5 ailenin bu noktada en başarılı olanı. Diğer DS modellerinde C3 ve C4’den esinlenmeler çok hissediliyordu fakat DS5 tamamen özgün bir tasarım. Tabi bu tasarım otomobiller için özgün olsa da uçak kokpitine yakın! Kokpit benzeri kumanda elamanları Citroen sürücüsünün kendisini bir jet uçağı kullanıyormuş gibi hissetmesine yol açıyor. Vites kolunun gerisine konumlandırılmış cam açma tuşlarını hepeleştiriyorduk ama DS5’e o kadar çok yakışmışlar ki! Bol emek harcanarak hazırlanmış ön koltukların arasındaki yüksek kumanda panelinden, görsel olarak çok başarılı olan navigasyon sistemini de kontrol edebiliyorsunuz. Bu kısmın hizasında tavana da benzer bir kumanda birimi yerleştirilmiş ve kokpit hissini asıl veren kısım burası. Sürücüye yönelik tasarlanmış orta konsolda klima ve ses açıp kapama tuşu gibi bazı kumanda elemanları devasa tasarlanmışken ses sistemi kontrol butonları küçük tutulmuş. Oysa ki büyük kumandaların kullanımı oldukça kolay. Orta konsolun en üstünde motor çalıştırma butonu yer alırken hemen üzerinde dikdörtgen biçimli çok zarif saati görüyoruz. Saat geceleri oldukça iyi görünüyor ama gün ışığında yansıma yapabiliyor ve okunması zorlaşıyor.
DS5 içerisindekileri en seveceği nokta ise 3 parçalı cam tavan oluyor. Ön kısımda iki ayrı şekilde tasarlanmış cam tavan ayrı ayrı olarak açılabiliyor ve iç mekan ferahlığını önemli ölçüde arttırıyor.
 
Alüminyum ve deri kombinasyonları ile oluştrulumuş iç mekanda işçilik kusuru bulmak zor. Kullanılan malzemelerin kalitesi üst düzeyde. Alt kısmı düzleştirilmiş direksiyonun üzerinden kolay kumanda edilen hız sabitleyici ve ses sistemine erişmek mümkün.
Motor
1.6 litrelik turbo beslemeli THP benzinli motora sahip olan test aracımız DS serisinin en ucuz seçeneği olma özelliğine sahip. 6000 d/d’de 156 hp güç üreten motor BMW, MINI ve Peugeot gibi markalarda da kendine yer bulmuştu. Sadece 1400 d/d’de ürettiği 240 Nm torku sayesinde atik bir görüntü çizen ünite DS5’de 6 kademeli klasik otomatik şanzımanla kombine edilmiş. Vites geçişleri çok konforlu olan bu şanzımanın yokuşlarda geri kaydırma gibi bir problemi yok. 1420 kg ağırlığındaki DS5’i taşımakta zorlanmayan motor aracı 9,7 saniyede 100 km/s hıza ulaştırıp 202 km/s hıza kadar taşıyabiliyor. Şehir içi tüketimi dizel kardeşinin iki katından yüksek olan THP ünite şehir dışında ekonomik olabiliyor. Testimizin sonucunda 8 lt/100 km ortalama tüketim değeri elde eden DS5 1.6 THP, ekonomiden vazgeçip performans ve konfor isteyenlere uygun olduğunu gösterdi.
Konfor ve yol tutuş
Citroen DS5 orta sertlikteki süspansiyonları ile yüksek yapısının dezavantajlarını örtmeye çalışırken konfordan da çok ödün vermemiş. Araç içerisinde kullanılan yüksek kaliteli malzemeler ve zengin konfor ekipmanları yolculuk konforunu arttırıyor. Sunulan donanımlar üst sınıf bir otomobile yaraşacak düzeyde. Elektrikli sürücü koltuğunda masaj fonksiyonu da bulunan DS5 aynı konforu tüm misafirlerine sunamıyor. Arka koltukta oturan yolcuların masaj yaptıramamaktan daha büyük problemleri oluyor. DS5’in devasa boyutlarına rağmen arka koltukta sunulan diz mesafesi ortalama bir hatchback modelden daha fazla değil. Arkada yolculuk yapanlar devasa bir araçta yolculuk yaptıklarını anlamayabilirler.
Sürücünün keyfine ise diyecek yok! Kokpit yapısını destekleyen head up ekranı üzerinden navigasyon bilgilerinin de renkli olarak takip ediliyor olması çok başarılı bir özellik. Sürüş konumunu bulmak çok zor değil ve direksiyon yumuşak. Yüksek hızlarda bile stabilitesini bozmayan araç virajlara gelindiğinde yüksek yapının dezavantajını biraz yaşıyor ancak yol tutuş ESP’nin de desteği ile sorunsuz.
 Güvenlik
Citroen’in radikal bir kararla üretime aldığı modeli DS5, 2.0 litre dizel Level 1 versiyonu ile girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız aldı.
Önden çarpışma testinde DS5’in yolcu kabini sağlam kaldı. Mankenlerin diz ve uyluk bölgesinde yeterince iyi korunma sağlandığı görüldü. Citroen benzer korumayı farklı boydaki mankenler ve değişik oturma pozisyonlarında da gösterdi. DS5 yan çarpışma testinden maksimum puanları aldı. Mankenlerin vücutlarının tamamı mükemmel şekilde korundu. Yan direk çarpışma testinde ise sürücünün göğüs bölgesinde zayıf koruma olduğu tespit edildi. Citroen DS5’in koltukları, arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine karşı ortalama bir koruma sağladı. DS5, yetişkin korumada yüzde 89, çocuk korumada yüzde 83, yaya korumada yüzde 40, güvenlik asistanlarında ise yüzde 97 puan aldı.
 
Yorum-Selim ERKEK
Citroen DS5 gerçekten çok farklı bir otomobil. Araca ilk oturduğum anda MPV benzeri sürüş yapısını garip bulup hoşlanmadım. Hatta arka koltuktaki diz mesafesini görünce DS5 bir olumsuz puan daha almıştı ama aracın iç ve dış tasarımı bunları görmezden gelmenize neden olabilir. Özellikle iç mekandaki kumanda elemanlarını çok sevdim. İlk başta biraz karmaşık dursa da alışınca çok keyifli oluyorlar. 3 parçalı cam tavan sıra dışı ve iç mekana kattığı hava anlatılmaz. Sürücü koltuğunun konforu ve özellikleri ders olarak gösterilecek kadar iyi. Bu otomobili sürerken kendinizi mutlu hissediyorsunuz ama bu otomobil kesinlikle 5 kişilik aileler için değil. Böyle devasa boyutlarda bir otomobilde bu kadar dar diz mesafesi bırakmayı başaran Citroen çalışanlarını tebrik etmek gerekli!
Satın alacaklar, benzer fiyatlı sedanlardan daha zayıf süspansiyon konforunu ve ikinci el değerindeki olası büyük kayıplara hazırlıklı olmalılar. Tabi bu otomobili kullandığınız sürece tüm gözlerin üzerinizde olacağını da unutmayın!

Teknik Özellikler
Motor: 1.6 THP
Motor Hacmi: 1598 cc
Silindir Adedi: 4
Maksimum Güç: 156 hp 6000 d/d
Maksimum Tork:  240 Nm 1400 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma 9,7 s
Maksimum Hız: 202 km/s
Frenler
Ön: Disk
Arka: Disk
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi: 10,3 lt
Şehir Dışı: 5,6 lt
Karma: 7,3 lt
Test: 8 lt
CO2 Emisyonu 169 gr/km
Boyutlar
Uzunluk: 4530 mm
Genişlik: 1871 mm
Yükseklik: 1506 mm
Dingil Mesafesi: 2727 mm
Bagaj Hacmi: 468 lt
Yakıt Depo Kapasitesi: 60 lt
Boş Ağırlık: 1420 kg
Lastik Boyutu: 235/40 R18

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder