Analytics

Bu Blogda Ara

29 Ağustos 2012 Çarşamba

Hyundai i20 1.4 CRDi Elite: Konforu artmış

Hyundai’nin ülkemizde üretilen B segmenti hatchback modeli i20 makyajlandı. Yepyeni bir yüze kavuşan model zengin donanımıyla dikkatleri çekiyor. Segmentinde Opel Corsa, VW Polo, Ford Fiesta ve Renault Clio gibi güçlü rakiplerle mücadele eden Hyundai i20, 1.2 ve 1.4 lt benzinli motorlar ve 1.4 lt dizel motor seçenekleri ile satılıyor. Çevrecilik ve düşük tüketim göz önünde bulundurularak tasarlanmış 1,1 litrelik dizel motor ise ilerleyen günlerde i20 kaputunun altına girecek. Testimize konuk olan i20, modelin en üst donanım seviyesi olan Elite versiyonun dizel motorlu seçeneğiydi.




Tasarım
Makyaj operasyonu ile Hyundai’nin yeni tasarım felsefesini alan i20’de ön kısım tamamen yenilendi. Altıgen ön panjur ve markanın yeni bakışlarına kavuşan farlar eskisinden çok daha modern görünüyor. Donanım seviyesine bağlı olarak sunulan LED gündüz farları i20’yi gündüzleri bile fark edilir kılıyor. Elektrikli katlanır aynalarında sinyal lambaları bulunan modelin krom kaplı kapı kollarına sahip olması anahtarsız giriş sistemine de sahip olduğu anlamına geliyor. Bu sistem sayesinde i20’yi açmak için anahtarı cebinizden çıkarmanıza gerek kalmıyor ve elinizi kapı koluna uzattığınız an merkezi kilit otomatik olarak açılıyor. 
i20’nin arka tasarımındaki değişiklikler ön kısımdaki kadar radikal değil. Tampon tasarımında ve stop grubunda ufak tasarım değişiklikleri yapılmış. 3995 mm uzunluğa sahip olan i20, Chevrolet Aveo’dan 44 mm, Opel Corsa’dan 4 mm,Renault Clio’dan 7 mm ve VW Polo’dan ise 25 mm daha uzun. 295 litrelik bagaj hacmi de segmentine göre gayet başarılı.


 




İç mekan
Test aracımızda donanım olarak oldukça zengin görünen iç mekan fonksiyonelliği ile ön plana çıkıyor. Sert plastik malzemelerin kullanılmış olması bu sınıf için eleştirilecek bir nokta değil fakat bazı rakiplerinin daha iyi hissettiren malzemeler kullandığı bir gerçek. Yenilenen orta konsolda aslında büyük değişiklikler yok. Ses sisteminin tasarımı değiştirilerek daha kullanışlı hale getirilmiş. Yol bilgisayarı konsolun en üst kısmında ve derine yerleştirilmiş. Yol bilgisayarı kontrol butonunun yeri ise hala kullanışsız. Ses sisteminin sol üst köşesinde bulunan bu butonun direksiyon üzerine ve sinyal kollarına taşınması gerekliydi. Direksiyonun üzerinde görev yapan kumanda elemanlarının kullanımı ise gayet kolay. Gösterge panelinin okunabilirliği çok iyi. Dijital klima da hiçbir alışkanlık gerektirmeden kullanılabilecek kadar kolay. Ayrıca klimanın torpido gözü ile bağlantısı var ve burayı sıcak yaz günlerinde soğuk tutabiliyor. i20 eşya gözleri açısından da göz dolduruyor. Koltukların arasındaki kısımda pek çok eşya gözü var. Vites kolunun hemen önündeki alanda AUX ve USB girişleri olan ses sistemi Bluetooth üzerinden de müzik çalabiliyor. Modelin en beğendiğimiz donanımlarından biri de dikiz aynasına entegre edilmiş geri görüş kamerası oldu. Park sensörleri ile beraber görsel olarak da yardımcı olan sistem çok kullanışlı.
 



Motor
i20’ye hem ekonomi hem de yeterli performansı kazandıran dizel motoru 1.4 litre hacminde. 4000 d/d’de 90 hp güç üreten ünite 1750-2750 d/d aralığında 220 Nm tork değeri sunuyor. 6 kademeli manuel şanzımanla kombine edilmiş ünite i20’yi 13.5 saniyede 100 km/s hıza ulaştırarak vasat bir performans sergiliyor. Performanstan çok ekonomi odaklı bir otomobil olduğu düşünüldüğünde bu verinin çok bir önemi yok. i20, tüketim anlamında etkileyici değerler ortaya koyabiliyor. Testimiz süresince 5.1 lt/100 km ortalama tüketim yakaladığımız i20, şehir dışında bu veriyi bir litre daha aşağıya çekerken çok zorlanmadı.





Konfor ve yol tutuş
i20 orta sertlikteki süspansiyonları ile yeterli konforu sunabiliyor. Yumuşak koltukların yapısı beğenimizi kazandı. Arka koltuklarda da sınıfına göre yeterli diz mesafesi sunan modelde, şaft tünelinin alçak yapısı ortada oturan yolcunun daha rahat yolculuk yapmasına sebep oluyor. Yüksek süratlerde artan rüzgar ve yol sesi konforu olumsuz etkileyen dezavantajlar olarak sıralanabilir.Tune ve Elite donanım paketlerinde ESP sisteminin sunan i20, yol tutuşu ile beklentileri karşılıyor. Dinamik sürüşler ise i20’nin pek hoşuna gitmiyor.


 


Güvenlik
Hyundai i20, makyajsız versiyonu ile girdiği Euro Ncap çarpışma testinden 5 yıldız almayı başardı.







Yorum – Selim Erkek

B segmenti hatchback müşterilerinin beklentilerini iyi analiz eden Hyundai i20, gerek konfor, gerekse kullanım kolaylığı ile segmentinin iddialı modellerinden biri. Aracın iç mekanı yeterli genişliğe sahip ve malzeme kalitesi tatmin edici. i20 direksiyonuna oturan pek çok kişi yumuşacık direksiyonun şehir içindeki kullanım kolaylığından ve geri görüş kamerasının sağladığı avantajlardan etkileniyor. Zengin donanımlı i20’nin hayatı kolaylaştırdığı bir gerçek ve dizel versiyon çok ekonomik. Eleştirilecek noktaların başında ise frenlerin yeterli hassasiyeti sunamaması ve geri bildirimi neredeyse hiç olmayan direksiyon sayılabilir. Direksiyonun yüksek süratlerde daha sert bir karaktere bürünmesi gerekirdi.





Teknik Özellikler
Motor:1.4 CRDI
Motor Hacmi:1396 cc
Silindir Adedi:4
Maksimum Güç:90 hp 4000 d/d
Maksimum Tork: 220 Nm 1750-2750 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma13,5 s
Maksimum Hız:174 km/s
Frenler
Ön:Disk
Arka:Disk
Yakıt TürüDizel
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi:5,0 lt
Şehir Dışı:3,8 lt
Karma:4,3 lt
Test:5,1 lt
CO2 Emisyonu110 gr/km
Boyutlar
Uzunluk:3995 mm
Genişlik:1710 mm
Yükseklik:1490 mm
Dingil Mesafesi:2525 mm
Bagaj Hacmi:295 lt
Yakıt Depo Kapasitesi:45 lt
Boş Ağırlık:1307 kg
Lastik Boyutu:195/50 R16

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder