Analytics

Bu Blogda Ara

29 Ağustos 2012 Çarşamba

Fiat Linea 1.3 Multijet Urban: Asıl emek içinde



Fiat’ın en çok satan modeli Linea makyajlanarak daha olgun bir hale geldi. Makyajlı Linea’nın çıkmasıyla beraber eski Linea da “Linea Classic” adıyla satılmaya devam edecek. Teknik anlamda değişikliklerin neredeyse hiç olmadığı model, uygun fiyatı ile Türk tüketicisinin ihtiyaçlarına cevap vermeye devam edecek gibi görünüyor. Model, 1.3 ve 1.6 litre hacminde iki dizel motorla ve 1.4 litrelik bir benzinli motorla satılıyor.

Tasarım
Daha taze bir görünüme kavuşan Linea’nın dış tasarımında radikal değişiklikler bulunmuyor. Krom kaplı yeni ön ızgarası ve yeni tampon tasarımıyla eskisinden daha iyi görünen modelin arka kısmında da krom kaplamalarla değişik bir hava yaratılmaya çalışılmış. Arka kısımda en büyük farklılık plakalığın bagaj kapağına taşınması olmuş. Bunun dışındaki tüm değişiklikler çok dikkatli gözlerin fark edebilecekleriyle sınırlı. 4596 mm uzunluğa sahip Fiat Linea, bu uzunluğunun avantajını bagaj hacmi konusunda yaşıyor. 500 litrelik bagaj hacmi Türk tüketicisinin en beğendiği kısımlardan.
 
İç mekan
Makyajın asıl etkisini tamamen yenilenen ön konsolda görüyoruz. Punto Evo’ya benzer bir iç tasarıma kavuşan model eskisinden çok daha iyi görünüyor. Döşeme rengi ile uyumlu ön konsol artık daha kaliteli hissettiriyor fakat yine sert yüzeylerin hakimiyeti devam ediyor. Derine konumlandırılmış yeni gösterge paneli eskisinden çok daha sportif duruyor. Gösterge tablosunun ortasındaki yol bilgisayarı silecek kolundaki tuş ile kontrol ediliyor ve kullanımı kolay. Araçtaki müzik ve klima sistemi kullanıcı dostu bir yapıda. Ses sisteminin kalitesi ise tatmin edici olmaktan uzak. Yeni Linea’da koltuk ve kapı panellerindeki kumaş yüzeylerde kimyasal bir metodla oluşturulan koruyucu tabaka sayesinde kumaşın kirlenmeden daha uzun süre yeni görüntüsünü koruyacağı iddia ediliyor. Eğer doğruysa bu çok yerinde bir adım olmuş, çünkü selefinde koltuklar çok çabuk leke tutuyor ve eskiyordu.
İç mekanında yeteri kadar eşya gözü barındıran yeni Linea’nın tüm versiyonlarında dört cam elektrikli olarak sunuluyor. Modelin görüş açılarında ciddi bir sıkıntı yok ve standart sunulan arka park sensörü sayesinde park manevralarında oluşabilecek ufak hasarların önüne geçilmeye çalışılmış.
 
Motor
Test aracımız Linea’nın en çok rağbet gören versiyonu 1.3 litrelik Multijet motora sahipti. Fiat’ın geliştirdiği ünite yıllardır yollarda ve sağlamlığını en iyi kanıtlamış motorlardan birisi. Multijet motor gamının ikinci neslinden olan 1.3 litrelik ünite 4000 d/d’de 95 hp güç üretiyor ve 200 Nm’lik torkunu 1750 d/d’den itibaren sunuyor. 1.3 litrelik dizel motor 5 kademeli manuel şanzımanla kombine edilmiş. Alt devirleri cansız olan Multijet motor ekonomik yapısı ile bu eksikliğini görmezden gelmenizi sağlayabilir. Şehir dışında tüketim değerlerini 4 lt/100 km civarında tutabildik ama testimizin sonucunda tüketim değeri 6 lt/100 km olarak belirlendi.
13.8 saniyede 100 km/s hıza ulaşabilen Linea’nın maksimum hızı 170 km/s. Hızlanma konusunda biraz hantal kalan Linea, torkunun etkisiyle ara hızlanmalarda yeterli çevikliği sunuyor. Zaten bu sınıf müşterisinin de ilk önceliği performans değil.
 
Konfor ve yol tutuş
Linea konfor ve yol tutuş disiplinlerinde bekleneni verebilen bir otomobil. Aracın koltukları yeteri kadar rahat fakat yan destekleri biraz daha iyi olabilirdi. Arka koltuklarda sunulan diz mesafesi segmentine göre yeterli. Linea uzunluğuna oranla dar bir otomobil. Aracın genişliği Punto ile aynı ve bu sebeple boyutuna göre iç mekanında sıkışıklık hissediliyor. Neyse ki dingil aralığının daha uzun olması sayesinde diz mesafesi konusunda sıkıntı yaşanmıyor ve bagaj hacmi devasa.

Orta-yumuşak sertlikteki süspansiyon yapısı ile donatılmış Linea, limitlerini sürücüsüne hemen hissettiren bir otomobil. Direksiyonun hissiz yapısı sürücüye ilk sinyali veriyor ve sakin bir sürüş yapmanız gerektiğini hemen anlıyorsunuz. Yüksek süratlerde bile düz gidiş konusunda sıkıntı yaşamayan Linea, hızlı girilen virajlarda önden kaymaya başlıyor ve ESP sadece en üst donanım seçeneğinde standart sunuluyor.


Güvenlik
Fiat Linea’nın EuroNcap çarpışma testine bir katılımı bulunmuyor.
 
Yorum-Selim ERKEK
Yenilenen Linea çok daha iyi bir iç mekana kavuştu. Eskisinden daha iyi görünen ön konsol şıklığı arttırıyor. Araçta teknik olarak bir iyileştirme ise hissedilmiyor. Linea, Türkiye’de dizel fiyatına benzinli kampanyası ile çok sevilmiş bir modeldi. Yenilenmesi ile birlikte bu özelliği kayboldu ve dizeli ile benzinlisi arasında 4 bin liralık fiyat farkı oluştu. Bunun üzerine aracın makyajsız versiyonundan daha pahalıya satılıyor oluşu ile Linea’nın eski kelepir imajı yok oldu. Şirketler için hala en uygun seçeneklerden biri olan model bireysel kullanımda da pek çok kişiyi mutlu edebilir. Aracın bakım ve parça fiyatları uygun, 1.3 Multijet şehir dışında az yakıyor, vergi avantajı var ve bagajı yeterince geniş. Direksiyonunun ağır yapısının şehir içinde bir miktar yorduğunu söylemeliyim.


Teknik Özellikler
Motor:1.3 Multijet
Motor Hacmi:1248 cc
Silindir Adedi:4
Maksimum Güç:95 hp 4000 d/d
Maksimum Tork: 200 Nm 1750 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma13,8 s
Maksimum Hız:170 km/s
Frenler
Ön:Disk
Arka:Kampana
Yakıt TürüDizel
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi:6,5 lt
Şehir Dışı:4,0 lt
Karma:4,9 lt
Test:6 lt
CO2 Emisyonu129 gr/km
Boyutlar
Uzunluk:4596 mm
Genişlik:1730 mm
Yükseklik:1494 mm
Dingil Mesafesi:2603 mm
Bagaj Hacmi:500 lt
Yakıt Depo Kapasitesi:45 lt
Boş Ağırlık:1185 kg
Lastik Boyutu:185/60 R15

2 yorum: