Analytics

Bu Blogda Ara

29 Ağustos 2012 Çarşamba

Ford C-MAX 1.6 TDCi Titanium: En çok talep gören 'O'!



2010 yılı sonunda ikinci jenerasyonuna kavuşan Ford C-MAX, markanın Global C platformu üzerine üretildi. Focus III ile aynı platformu paylaşan model agresif tasarımı, bir MPV’ye göre başarılı sürüş dinamikleri ve ekonomik motoruyla ailelerin tercih listesine girmeye çalışıyor. Daha önce 7 kişilik Grand C-MAX versiyonu ile testimize konuk olan araç bu sefer 5 kişilik modeliyle arabam.com test sayfalarında!


Tasarım
Markanın yeni tasarım dilini kullanan ön kısımda tamponun büyük hava girişi ve farların yeni şekli dikkat çekiyor. Şık görünen C-MAX için dinamik görünüyor demek çok doğru bir tanımlama olur. 5 kişilik C-MAX’de 7 kişilik Grand C-MAX’in aksine kayar kapılar kullanılmamış. Kromajlarla süslenmiş dış kısımda büyük yan aynalar dikkatimizi çekiyor. Aynalar kör nokta uyarıcı sisteme sahipler. Sistem yan şeritte yanınızda veya biraz daha arkanızda başka bir araç varsa ayna içerisinde bir ışık yakarak sizi şerit değiştirmemeniz yönünde uyarıyor. C-MAX’in ön ve arka tamponunda da bol sayıda sensör görüyoruz. Bu sensörler park sensörü olarak görev yapmanın yanı sıra, otomatik park asistanının boş park yeri bulmasını da sağlıyorlar.


C-MAX’in arka kısmında çift renkli stop grubu fark ediliyor. Şık görünen arka kısımdaki geniş bagaj kapağı ve alçak yükleme eşiği tam da bir MPV’nin olması gerektiği gibi. Bagaj kapağının uzaktan kumanda ile elektrikli olarak açılıp kapanması fonksiyonellik açısından son derece önemli bir ayrıntı. 4380 mm uzunluğa sahip Ford C-MAX, rakipleri Toyota Verso’dan 60 mm, Renault Scenic’den 180 mm, Peugeot 5008’den 149 mm daha kısa. Tabii rakiplerinin hepsinin 7 kişilik olduğunu ve bu modellerin asıl rakibinin Grand C-MAX olduğunu hatırlatalım.

 



İç mekan
Son derece sportif görünen bir tasarımla misafirlerini karşılayan C-MAX’de sert çizgiler hâkim. Titanium donanım paketli test aracımızda yer alan Sony ses sistemi aracın orta konsolunu tamamen değiştirmiş. Büyük bir çok fonksiyonlu düğme ile kontrol imkanı sunan ses sistemini kullanmak kısa bir alışkanlık süresi gerektiriyor. Sistemin üst kısmında renkli bilgi ekranı bulunurken alt kısmında ise düğmeleri biraz küçük olan klima sistemi bulunuyor. En altta ise ön ve arka camın rezistansını kontrol eden kumanda butonları ile otomatik park asistanı ve elektrikli bagaj kapağının kontrol düğmeleri yer alıyor.

C-MAX şık fakat biraz karmaşık görünen dört kollu bir direksiyon simidine sahip. Üstteki kumanda elemanlarının üzerinde ne işe yaradıklarını gösteren bir işaret ve yazı olmaması bu karmaşayı arttırıyor.Turkuaz renkli aydınlatmalarıyla gece yolculuklarında göz yormayan gösterge tablosunun okunabilirliği de gayet başarılı. Anahtarsız çalıştırma sistemine sahip C-MAX’de sürüş pozisyonunu bulmak gayet rahat ve görüş açıları sorunsuz.

 


Motor
Ford C-MAX’de sunulan tek dizel motor seçeneği 1.6 litrelik dizel motor. PSA grubu ile ortak geliştirilen motor 1.6 litrelik motor hacmi sayesinde ülkemizdeki pek çok modelde büyük ilgi görüyor. Peugeot 207’den Volvo S80’e kadar geniş bir model yelpazesinde gördüğümüz bu motor hepsinde de işini yeterince iyi yapabiliyor. 6 kademeli manuel şanzımanla kombine edilmiş ünite bir MPV için yeterli sayılabilecek performansı sunuyor. 115 hp gücündeki motor 1750-2500 d/d aralığında 270 Nm tork üretiyor. C-MAX 1.6 TDCI 0-100 km/s hızlanmasını 11,3 saniyede gerçekletirip 184 km/s hıza ulaşabiliyor. Motorun asıl hünerleri ise tüketim rakamlarında ortaya çıkıyor. 1390 kg ağırlığındaki C-MAX testimiz süresince 6,4 lt/100 km ortalama tüketim değerleri yakaladı. Dikkatli kullanımlarda bu değeri 5 lt/100 km civarında tutabilmek mümkün.




Konfor ve yol tutuş
Yeni C-MAX’in kendini en çok geliştirdiği nokta kuşkusuz yalıtım.  Araç eskisinden çok daha sessiz hale getirilmiş. Yükselen hızla beraber rüzgar sesi ise bir miktar içeriye girmeye başlıyor. Bu özelliği sayesinde C-MAX ile uzun yolculuklarda bile kafanız şişmiyor. Yüksek oturma pozisyonuna sahip C-MAX’de arka koltukların rahat yapısı dikkat çekiyor. Yeterli diz mesafesi sunan arka koltukları ayrı ayrı hareket ettirip yatırabilmek de mümkün. C-MAX ailesinin en büyük teknolojik yeniliği ise otomatik park asistanı. Videomuzdan da izleyeceğiniz üzere C-MAX kendi kendini park edebiliyor. Sistem park yeri bulma konusunda son derece başarılı. Ford modellerinin en karakteristik özelliği yol tutuşları oluyor. 7 kişilik kardeşi Grand C-MAX’e oranla yere daha sağlam basan modelin sürüş dinamikleri daha iyi. Sınıfının en iyi yol tutan modeli olarak nitelendirebileceğimiz C-MAX başarılı direksiyon tepkileriyle de beğenimizi kazandı. Elektrik destekli direksiyon düşük hızlarda yumuşak yapısıyla yorucu olmaktan uzak.Test aracımızın fren sistemi de performansıyla göz doldurdu.


 


Güvenlik
Ford’u kompakt MPV sınıfında temsil eden C-MAX, yeni jenerasyonu ile girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldızla ayrıldı. C-MAX teste 1,6 TDCI Trend versiyonu ile katıldı.

Önden çarpışmada C-MAX’in kabini tamamen sağlam kaldı.  Mankenlerin diz ve uyluk bölgesi gayet iyi korundu. Benzer koruma tekrarlanan testlerde de sağlanarak kendini kanıtladı.
Yandan çarpışma testinde mankenlerin vücutlarının büyük kısmı iyi bir şekilde korundu. Göğüs bölgesi ise mükemmel olmasa da yeterince iyi korundu. Yan direk çarpışma testinde ise kaburga bölgesinde biraz fazla darbe geldiği görüldü.

Arkadan çarpışmalarda oluşan kamçı etkisinde ise iyi puanlar alan Ford C-MAX mankenlerin boyun bölgesini gayet iyi korudu.





Yorum-Selim ERKEK
İkinci jenerasyonunda büyük yol kat etmiş C-MAX, eskisinden çok daha fazla MPV havasında. Bol eşya gözü, ferah iç mekan ve büyük bagaj gibi bir MPV’den beklenen bütün özelliklere sahip C-MAX, dinamik sürüş özellikleri ve teknolojik donanımlarıyla da rekabette bir adım öne çıkmaya çalışıyor. Yorucu olmayan sakin yolculuklar planlıyorsanız C-MAX iyi bir yol arkadaşı olacaktır. Dizel motorlu versiyon yeterli çekiş gücünü sunuyor üstelik neredeyse benzinli versiyon kadar sessiz bir iç mekana sahip. Tüketim değerlerinde ise benzinli versiyonla hayal edemeyeceğiniz değerleri tutturmak mümkün. Konfor ve ekonomi unsurlarında ailenizi memnun edecek bir araç arıyorsanız C-MAX iyi alternatiflerden bir. Güncel satış fiyatlarını rakipleriyle karşılaştırdığımızda ortaya çıkan tablo C-MAX satın almanın şu anda çok doğru bir karar olduğunu gösteriyor.




Teknik Özellikler
Motor:1,6 TDCi
Motor Hacmi:1560 cc
Silindir Adedi:4
Maksimum Güç:115 hp 3600 d/d
Maksimum Tork: 270 Nm 1750-2500 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma11,3 s
Maksimum Hız:184 km/s
Frenler
Ön:Disk
Arka:Disk
Yakıt TürüDizel
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi:5,4 lt
Şehir Dışı:4,1 lt
Karma:4,6 lt
Test:6,4 lt
Boyutlar
Uzunluk:4380 mm
Genişlik:1828 mm
Yükseklik:1626 mm
Dingil Mesafesi:2648 mm
Bagaj Hacmi:627/1684 lt
Yakıt Depo Kapasitesi:53 lt
Boş Ağırlık:1390 kg
Lastik Boyutu:215/55 R16

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder