2010
yılı sonunda ikinci jenerasyonuna kavuşan Ford C-MAX, markanın Global C
platformu üzerine üretildi. Focus III ile aynı platformu paylaşan model
agresif tasarımı, bir MPV’ye göre başarılı sürüş dinamikleri ve
ekonomik motoruyla ailelerin tercih listesine girmeye çalışıyor. Daha
önce 7 kişilik Grand C-MAX versiyonu ile testimize konuk olan araç bu
sefer 5 kişilik modeliyle arabam.com test sayfalarında!
Tasarım
Markanın
yeni tasarım dilini kullanan ön kısımda tamponun büyük hava girişi ve
farların yeni şekli dikkat çekiyor. Şık görünen C-MAX için dinamik
görünüyor demek çok doğru bir tanımlama olur. 5 kişilik C-MAX’de 7
kişilik Grand C-MAX’in aksine kayar kapılar kullanılmamış. Kromajlarla
süslenmiş dış kısımda büyük yan aynalar dikkatimizi çekiyor. Aynalar kör
nokta uyarıcı sisteme sahipler. Sistem yan şeritte yanınızda veya biraz
daha arkanızda başka bir araç varsa ayna içerisinde bir ışık yakarak
sizi şerit değiştirmemeniz yönünde uyarıyor. C-MAX’in ön ve arka
tamponunda da bol sayıda sensör görüyoruz. Bu sensörler park sensörü
olarak görev yapmanın yanı sıra, otomatik park asistanının boş park yeri
bulmasını da sağlıyorlar.
C-MAX’in arka kısmında çift renkli stop
grubu fark ediliyor. Şık görünen arka kısımdaki geniş bagaj kapağı ve
alçak yükleme eşiği tam da bir MPV’nin olması gerektiği gibi. Bagaj
kapağının uzaktan kumanda ile elektrikli olarak açılıp kapanması
fonksiyonellik açısından son derece önemli bir ayrıntı. 4380 mm uzunluğa
sahip Ford C-MAX, rakipleri Toyota Verso’dan 60 mm, Renault Scenic’den
180 mm, Peugeot 5008’den 149 mm daha kısa. Tabii rakiplerinin hepsinin 7
kişilik olduğunu ve bu modellerin asıl rakibinin Grand C-MAX olduğunu
hatırlatalım.
İç mekan
Son
derece sportif görünen bir tasarımla misafirlerini karşılayan C-MAX’de
sert çizgiler hâkim. Titanium donanım paketli test aracımızda yer alan
Sony ses sistemi aracın orta konsolunu tamamen değiştirmiş. Büyük bir
çok fonksiyonlu düğme ile kontrol imkanı sunan ses sistemini kullanmak
kısa bir alışkanlık süresi gerektiriyor. Sistemin üst kısmında renkli
bilgi ekranı bulunurken alt kısmında ise düğmeleri biraz küçük olan
klima sistemi bulunuyor. En altta ise ön ve arka camın rezistansını
kontrol eden kumanda butonları ile otomatik park asistanı ve elektrikli
bagaj kapağının kontrol düğmeleri yer alıyor.
C-MAX şık fakat
biraz karmaşık görünen dört kollu bir direksiyon simidine sahip. Üstteki
kumanda elemanlarının üzerinde ne işe yaradıklarını gösteren bir işaret
ve yazı olmaması bu karmaşayı arttırıyor.Turkuaz renkli
aydınlatmalarıyla gece yolculuklarında göz yormayan gösterge tablosunun
okunabilirliği de gayet başarılı. Anahtarsız çalıştırma sistemine sahip
C-MAX’de sürüş pozisyonunu bulmak gayet rahat ve görüş açıları sorunsuz.
Motor
Ford
C-MAX’de sunulan tek dizel motor seçeneği 1.6 litrelik dizel motor. PSA
grubu ile ortak geliştirilen motor 1.6 litrelik motor hacmi sayesinde
ülkemizdeki pek çok modelde büyük ilgi görüyor. Peugeot 207’den Volvo
S80’e kadar geniş bir model yelpazesinde gördüğümüz bu motor hepsinde de
işini yeterince iyi yapabiliyor. 6 kademeli manuel şanzımanla kombine
edilmiş ünite bir MPV için yeterli sayılabilecek performansı sunuyor.
115 hp gücündeki motor 1750-2500 d/d aralığında 270 Nm tork üretiyor.
C-MAX 1.6 TDCI 0-100 km/s hızlanmasını 11,3 saniyede gerçekletirip 184
km/s hıza ulaşabiliyor. Motorun asıl hünerleri ise tüketim rakamlarında
ortaya çıkıyor. 1390 kg ağırlığındaki C-MAX testimiz süresince 6,4
lt/100 km ortalama tüketim değerleri yakaladı. Dikkatli kullanımlarda bu
değeri 5 lt/100 km civarında tutabilmek mümkün.
Konfor ve yol tutuş
Yeni
C-MAX’in kendini en çok geliştirdiği nokta kuşkusuz yalıtım. Araç
eskisinden çok daha sessiz hale getirilmiş. Yükselen hızla beraber
rüzgar sesi ise bir miktar içeriye girmeye başlıyor. Bu özelliği
sayesinde C-MAX ile uzun yolculuklarda bile kafanız şişmiyor. Yüksek
oturma pozisyonuna sahip C-MAX’de arka koltukların rahat yapısı dikkat
çekiyor. Yeterli diz mesafesi sunan arka koltukları ayrı ayrı hareket
ettirip yatırabilmek de mümkün. C-MAX ailesinin en büyük teknolojik
yeniliği ise otomatik park asistanı. Videomuzdan da izleyeceğiniz üzere
C-MAX kendi kendini park edebiliyor. Sistem park yeri bulma konusunda
son derece başarılı. Ford modellerinin en karakteristik özelliği yol
tutuşları oluyor. 7 kişilik kardeşi Grand C-MAX’e oranla yere daha
sağlam basan modelin sürüş dinamikleri daha iyi. Sınıfının en iyi yol
tutan modeli olarak nitelendirebileceğimiz C-MAX başarılı direksiyon
tepkileriyle de beğenimizi kazandı. Elektrik destekli direksiyon düşük
hızlarda yumuşak yapısıyla yorucu olmaktan uzak.Test aracımızın fren
sistemi de performansıyla göz doldurdu.
Güvenlik
Ford’u
kompakt MPV sınıfında temsil eden C-MAX, yeni jenerasyonu ile girdiği
EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldızla ayrıldı. C-MAX teste 1,6 TDCI
Trend versiyonu ile katıldı.
Önden çarpışmada C-MAX’in kabini
tamamen sağlam kaldı. Mankenlerin diz ve uyluk bölgesi gayet iyi
korundu. Benzer koruma tekrarlanan testlerde de sağlanarak kendini
kanıtladı.
Yandan çarpışma testinde mankenlerin vücutlarının büyük
kısmı iyi bir şekilde korundu. Göğüs bölgesi ise mükemmel olmasa da
yeterince iyi korundu. Yan direk çarpışma testinde ise kaburga
bölgesinde biraz fazla darbe geldiği görüldü.
Arkadan çarpışmalarda oluşan kamçı etkisinde ise iyi puanlar alan Ford C-MAX mankenlerin boyun bölgesini gayet iyi korudu.
Yorum-Selim ERKEK
İkinci
jenerasyonunda büyük yol kat etmiş C-MAX, eskisinden çok daha fazla MPV
havasında. Bol eşya gözü, ferah iç mekan ve büyük bagaj gibi bir
MPV’den beklenen bütün özelliklere sahip C-MAX, dinamik sürüş
özellikleri ve teknolojik donanımlarıyla da rekabette bir adım öne
çıkmaya çalışıyor. Yorucu olmayan sakin yolculuklar planlıyorsanız C-MAX
iyi bir yol arkadaşı olacaktır. Dizel motorlu versiyon yeterli çekiş
gücünü sunuyor üstelik neredeyse benzinli versiyon kadar sessiz bir iç
mekana sahip. Tüketim değerlerinde ise benzinli versiyonla hayal
edemeyeceğiniz değerleri tutturmak mümkün. Konfor ve ekonomi
unsurlarında ailenizi memnun edecek bir araç arıyorsanız C-MAX iyi
alternatiflerden bir. Güncel satış fiyatlarını rakipleriyle
karşılaştırdığımızda ortaya çıkan tablo C-MAX satın almanın şu anda çok
doğru bir karar olduğunu gösteriyor.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1,6 TDCi | |
Motor Hacmi: | 1560 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 115 hp 3600 d/d | |
Maksimum Tork: | 270 Nm 1750-2500 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 11,3 s | |
Maksimum Hız: | 184 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 5,4 lt | |
Şehir Dışı: | 4,1 lt | |
Karma: | 4,6 lt | |
Test: | 6,4 lt | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4380 mm | |
Genişlik: | 1828 mm | |
Yükseklik: | 1626 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2648 mm | |
Bagaj Hacmi: | 627/1684 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 53 lt | |
Boş Ağırlık: | 1390 kg | |
Lastik Boyutu: | 215/55 R16 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder