Analytics

Bu Blogda Ara

29 Ağustos 2012 Çarşamba

Opel Astra GTC 1.4T: Görüntüsü yeter



Opel Astra’nın 3 kapılı versiyonu olarak tanımlayabileceğimiz Opel Astra GTC, 2 kapısını kaybetmiş fakat daha fazlasını kazanmış. Kompakt Coupe modellerin en sevilenlerinden birisi olan Astra GTC, göz alıcı tasarımıyla kendisi gibi dinamik sürücüleri arıyor. Opel Astra GTC iki farklı güçte benzinli motorlarla donatılmış. 1.4 litrelik turbo beslemeli motor 140 hp güç üretirken, 1.6 litrelik ve sadece manuel şanzımanla satın alınabilen versiyon 180 hp gücünde.


Tasarım
Opel Astra GTC’nin en güçlü olduğu yanı kesinlikle tasarımı. Yollarda bu kadar güzel otomobillere az rastlıyoruz. Her noktası incelikle şekillendirilmiş model, kompakt Coupe sınıfına yeni bir heyecan getirdi. Aracın ön kısmı beş kapılı kardeşi ile aynı hatlara sahip olsa da bazı farklılıklar barındırıyor. Örneğin tampon daha agresif bir yapıda ve araç şişik çamurlukları sebebiyle daha geniş duruyor. 20 inçlik devasa jantların ayağa kaldırdığı Astra GTC, bir coupenin olması gerektiği gibi olan eğimli tavan yapısı ve kapısındaki kat iziyle dikkat çekiyor. Aracın en özgün kısmı ise arka tarafı. Bagaj kapağındaki spoiler görevi gören yapının kapı kollarına kadar uzanan yapısı ve yeni stop tasarımı Astra GTC’ye bambaşka bir hava katıyor. Arka tamponun çift renkli yapısı sayesinde bu bölümde sportif bir imaj yakalanmış fakat daha agresif tasarımlı bir difüzör ve çift egzoz çıkışı hiç fena durmazdı!
Opel Astra GTC, en büyük rakipleri Renault Megane Coupe’den 17.1 cm, VW Scirocco’dan ise 21 cm daha uzun. Modelin sunduğu 380 litrelik bagaj hacmi de rakiplerinden daha büyük.
 

İç mekan
Opel Astra GTC’nin iç mekanı 5 kapılı hatchback kardeşinden farksız. Sportiflik adına bazı farklılıklar olsa fena olmazdı ama bizce normal bir Astra’nın iç mekanı bile yeterince sportif. Rakiplerinin iç tasarımlarına bakarsanız Opel Astra ailesinin bu konuda bir adım daha önde olduğunu söyleyebiliriz. Bol sayıda tuşla süslenmiş orta konsolda büyük bilgi ekranı dikkat çekiyor. Bu ekrandan araçla ilgili detaylı ayarları yapabildiğimiz gibi navigasyon özelliklerini de kullanıyoruz. İç mekanda kullanılan malzemelerin kalitesi oldukça iyi ve işçilik problemine rastlanılmıyor. İç mekanda bol sayıda eşya gözüne yer verilmiş ve bu sayede cep telefonu, cüzdan gibi eşyalarınız için yer aramak zorunda kalmıyorsunuz. Modelin ses sistemi gelişmiş özellikleri ile puan topluyor. USB,AUX ve Bluetooth üzerinden müzik dinleyebildiğimiz sistemin ses kalitesi de tatmin edici.


Navigasyon ekranının hemen altında bulunan Sport ve Tour butonları Astra’nın karakterini değiştirmeye yarıyorlar. Sport moda basıldığında bir anda aracın iç mekanındaki beyaz aydınlatma kırmızıya dönüşüyor ve daha dinamik bir hava yaratılıyor.
 

Motor
Opel Astra GTC ailesinin baz motor seçeneği olan 1.4 litrelik turbo beslemeli motor sessiz yapısı ve canlı karakteri ile dikkatleri üzerine topluyor. 4900-6000 d/d aralığında maksimum gücü 140 hp’yi veren ünite, turbonun desteği sayesinde 200 Nm’lik torkunu 1850 d/d’den 4900 d/d’ye kadar kesintisiz sunuyor.  1396 kg’lık test aracımıza ortalama bir performans sunan motor manuel veya otomatik şanzımanla tercih edilebiliyor. 0-100 km/s hızlanmasını 10,3 saniyede gerçekleştiren GTC, 200 km/s maksimum hıza ulaşabiliyor. Test aracımızdaki 6 kademeli otomatik şanzıman konforuyla göz dolduruyordu fakat yakıt tüketimine etkisi fazla. Testimiz süresince 9,1 lt/100 km ortalama yakıt tüketen Astra GTC pek de cimri değil.



Konfor ve yol tutuş
Coupe otomobil müşterisinin beklentilerini rahatlıkla karşılayacak düzeyde konfora sahip olan Astra, rahat koltukları ve arka koltuklarda sunduğu diz mesafesi ile şaşırtıcı bile olabiliyor. 5 kişinin yolculuk edebileceği bu coupeyi günlük olarak da çok rahat kullanabilirsiniz. Astra GTC’nin yan destekleri çok iyi olan ve sportif koltukları hem rahatlar hem de dinamik sürüşlerde sizi bırakmıyorlar.

Yol tutuş konusunda sınıfının en iyilerinden olarak tabir edilen Astra GTC’de FlexRide şasi sistemini satın alabiliyorsunuz. Sport tuşuna basıldığında aracın süspansiyon sistemi daha hızlı sürüşlere uygun hale gelirken direksiyon ve gaz tepkileri de keskinleşiyor. Opel Astra GTC bu modda çok daha eğlenceli bir hale geliyor ve limitleri oldukça yüksek bir otomobile dönüşüyor. Hızlı girilen virajlarda sürücüsünü çok iyi bilgilendiren Astra GTC ne zaman kaymaya başlayacağını hemen hissettiriyor. ESP sistemi ise kaymanın başladığı anda sert bir şekilde devreye girerek GTC’yi yola sokuyor.
 

Güvenlik
Opel’in kompakt HB modeli Astra’nın 3 kapılı versiyonu olan Astra GTC, EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız aldı.

Teste 1.4 litrelik turbo beslemeli motora sahip versiyonu ile giren Astra GTC’nin ön çarpışma testinde yolcu kabini stabil kaldı. Mankenlerin göğüs ve uyluk bölgesinde iyi koruma sağlandı. Opel benzer korumayı değişik oturma pozisyonlarında ve farklı boylardaki mankenlerde de gösterdi. Yan bariyer ve yan direk çarpışma testlerinde ise mankenlerin göğüs bölgesinde ortalama değerlerde koruma sağlandığı görüldü. Bu testlerde manken kaburga kısmına baskı oluştuğu tespit edildi.  Arkadan çarpışmalarda oluşan kamçı etkisine karşı Astra GTC’nin ön koltukları iyi koruma sağladı.
 


Yorum-Selim Erkek
Sıradışı bir otomobile sahip olmak istiyorsanız Astra GTC çok iyi bir seçenek. Tavsiyem çok az bir ücret farkıyla alınabilen 180 hp’lik manuel versiyona yönelmeniz. Test ettiğimiz versiyondaki 140 hp’lik motor ve otomatik şanzıman hem ekonomik olamıyor, hem de performansı yaşatamıyor. 140 hp’lik motoru daha önce Insignia’da kullanmış ve manuel şanzımanla iyi tüketim rakamları yakalamıştım ama bu otomatik şanzıman işin içine girince ekonomi yapmak zorlaşıyor. İç ve dış tasarımıyla kullandığınız her saniye kendinizi iyi hissetmenizi sağlayan Astra GTC, sürüş dinamikleri açısından da pek çok kullanıcıyı tatmin edecektir. Biraz rejim yapıp yollara çıksa çok daha iyi olabilirmiş. 1400 kg bu sınıf bir araç için yüksek bir değer.


 
Teknik Özellikler
Motor:1.4 Turbo
Motor Hacmi:1364 cc
Silindir Adedi:4
Maksimum Güç:140 hp 4900 d/d
Maksimum Tork: 200 Nm 1850-4900 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma10,3 s
Maksimum Hız:200 km/s
Frenler
Ön:Disk
Arka:Disk
Yakıt TürüBenzin
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi:9,1 lt
Şehir Dışı:5,5 lt
Karma:6,8 lt
Test:9,1 lt
CO2 Emisyonu159 gr/km
Boyutlar
Uzunluk:4466 mm
Genişlik:1840 mm
Yükseklik:1482 mm
Dingil Mesafesi:2695 mm
Bagaj Hacmi:380 lt
Yakıt Depo Kapasitesi:56 lt
Boş Ağırlık:1396 kg
Lastik Boyutu:245/40 R20

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder