Analytics

Bu Blogda Ara

15 Ağustos 2012 Çarşamba

BMW 320d Luxury: Arayı açmış


Üretilmeye başlandığı 1975 yılından beri sunduğu sürüş keyfiyle otomobil severlerin gönlünde ayrı bir yeri olan BMW 3 serisi, altıncı jenerasyonuna kavuştu. BMW markasının satışlarının yaklaşık yüzde 30’unu oluşturan model, markanın en çok satan üyesi konumunda… Lüksü sportiflikle mükemmel şekilde harmanlayan 3 serisi, geniş motor yelpazesi ve zengin donanım seçenekleri ile Mercedes C serisi ve Audi A4 karşısına çok güçlü bir şekilde çıktı. Yeni 3 serisinde tamamı turbo beslemeli olan motorlarla beraber 8 kademeli otomatik şanzıman sunuluyor. Sport, Luxury ve Modern donanım seviyelerinde satılan 3 serisi eklenen paketler ve bol sayıdaki opsiyon seçenekleri ile kişiselleştirilebiliyor.


Tasarım
F30 kasa kodlu yeni 3 serisi, BMW’nin son jenerasyon 5 serisi (F10) ile büyük benzerlikler taşımakta. Benzerlik aracın arka kısmında yoğun şekilde hissedilirken, profil görünümünde de 5 serisinin izlerini görmek mümkün. Neyse ki ön tasarımda 3 serisi kendi kimliğini oluşturmayı başaracak detaylara sahip. Tıpkı 5 serisindeki gibi uzun olan kaputun üzerindeki kabartılar 3 serisine heybetli bir görünüm katıyor. Büyük BMW böbreklerine doğru uzanan far çıkıntısı 3 serisinin en karakteristik yanı. Bu farklılık olmasa 5 serisi sahipleri kızabilirdi! BMW’nin imzası haline gelmiş Angel Eye far yapısı bu araçta da yerini almış. Agresif görüntüye katkısı büyük olan farlar gündüzleri de BMW kimliğini yansıtıyor. Uzayan boyu ile eskiden 6 cm daha kısa olduğu Mercedes Benz C serisinden 3.3 cm daha uzun hale gelen yeni 3 serisi, 480 litrelik bagaj hacmi ile artık daha fazla bavulunuzu yanınıza alabilmenize imkan tanıyor.



İç mekan
BMW 5 serisinin izleri iç mekanda da yoğun şekilde hissediliyor. Test aracımızdaki Luxury Line donanım seviyesinde iç mekan klasik bir şıklık sunuyor. Şu anda bu sınıfta BMW’den daha iyi iç tasarım yapan marka bulmak gerçekten zor. Kullanılan malzemelerin kalitesi üst düzeyde ve ergonomik olarak her şey olması gerektiği gibi. En çok dikkat çeken kısım orta konsolun üst kısmındaki büyük bilgi ekranı. iDrive adı verilen sistem vites kolunun yanındaki kumanda elamanı ile kontrol ediliyor ve kullanımı Mercedes Benz’de kullanılan benzer sistemden çok daha başarılı. Kullanıcı dostu ara yüzün haricinde sistemin işlevselliği de son derece iyi. Türkiye haritası yüklü navigasyon başarılı yönlendirmeler yaparken sapaklara yaklaştığınızda döneceğiniz yönü head up ekranı aracılığı ile ön cama da yansıtıyor. Harman Kardon ses sistemi hassas müzik kulağı olan kişileri bile memnun edici ses kalitesine sahip. Sistem Bluetooth üzerinden veya USB aracılığı ile müzik çalabiliyor.


Modeli rakiplerinden ayıran en önemli özelliği vites kolunun sol kısmına yerleştirilmiş olan sürüş modu düğmesi oluyor. Sport+ modunda gaz pedalının hareketlerine keskin şekilde cevaplar veren araç, donanıma göre süspansiyon sertliğini ayarlayıp direksiyon netliğini arttırarak dinamik bir sürüşe hazır hale geliyor. Bu modda araç ESP sistemini biraz daha geç devreye sokarak bir miktar eğlenmenize imkan tanıyor. Eğlenceye devam etmek içinse sürüş modu düğmesinin hemen önündeki ESP OFF tuşuna birkaç saniye basmalısınız.

Sport moda alındığında Sport+’dan farklı olarak ESP’yi en ufak kaymalarda devreye alan araç Comfort modda daha sakin bir sürüş karakterine uygun bir hale bürünüyor. Sürüş modlarının en dikkat çekici olanlarından biri olan Eco Pro modunda ise BMW 3 serisi en ekonomik ve çevreci haline geçiyor. Otomatik vites daha düşük devirlerde bir üst vitese geçiyor ve motor aracın yüksek viteslerde kalabilmesi için farklı bir yazılım kullanıyor. Sürücüye ne kadar tasarruf ettiğini de bildiren sistem, daha ekonomik yol almak için ipuçları da veriyor.



Motor
İşte BMW’nin uzmanlık alanı! Test aracımızdaki 2.0 litrelik bol ödüllü ünite, 3 serisinin her neslinde bir adım daha gelişerek güncel halini aldı. 4000 d/d’de 184 hp güç üreten turbo beslemeli motor, 1750 d/d’den itibaren ürettiği 380 Nm torku ile 320d’yi dinamik bir araç haline getiriyor. 1.5 ton ağırlığındaki 320d, 7.4 saniyede 100 km/s hıza ulaşıp kararlı bir şekilde 230 km/s sürate kadar çıkabiliyor. Motorun ürettiği güç BMW’nin 8 kademeli klasik yapılı otomatik şanzımanı ile arka aksa gönderiliyor. Arkadan itiş, 2.0 litre motor hacmi ve klasik otomatik şanzıman denildiğinde aklınıza yüksek tüketim değerleri geliyorsa BMW markası için bunları kafanızdan silin. EfficientDynamics adı verilen verimlilik çalışmaları sayesinde BMW 320d, B segmenti dizel araçlar kadar yakıtla yetinebiliyor. Testimiz süresince 5.9 lt/100 km tüketim değerine imza atan araç, bu değeri şehir dışında daha da düşürmekte zorlanmıyor.






Konfor ve yol tutuş
Premium marka olmanın gerekliliği konforlu olmaktır ve 3 serisi bunu yeterince yapabiliyor. Koltuklar rahat, iç mekan gerektiği kadar ferah ve ufak tefek eşyaları koyabileceğiniz gözler yeterli sayıda. Arka koltukta oturan yolcular eski 3 serisinde yaptıkları yolculara göre daha rahat ediyorlar çünkü diz mesafesi arttırıldı. Luxury donanımda ön koltukların yan destekleri sportif sürüşler için yetersiz kalabiliyor, bu sebeple kullanım stilinize göre Sport versiyonu seçmeniz sizi daha rahat ettirebilir.


BMW modelleri hep sürüş dinamikleri ile öne çıkarlar ve bu gelenek yeni 3 serisinde de bozulmamış. Yeni 3 serisi segmentinin en iyi yol tutan aracı. Direksiyonu sürücüye çok iyi geri bildirimlerde bulunuyor ve süspansiyon sistemi her yol koşulunda işini iyi yapıyor. Yüksek süratlerde döndüğünüz virajlarda asfalttan bozuk zemine geçtiğinizde bile 3 serisi sizi tedirgin edici tepkiler göstermiyor ve rahatlıkla çizgisinde yoluna devam ediyor. Önden kayma eğilimi minimum olan otomobil, virajlarda hafifçe arkasını bırakıyor fakat ESP, pek çok kullanıcı kaymanın farkına varmadan devreye giriyor ve aracı yavaşlatıyor.  Arka kısmın kaymasını eğlence haline getirmek için ESP kapatma düğmesine basmanız yeterli, 3 serisi tam bir eğlence aracına dönüşüyor.
 

Güvenlik


BMW’nin yeni nesil 3 serisi EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldızla ayrılmayı başardı.
Mankenlerin vücudu mükemmel şekilde korundu. BMW, benzer korumayı değişik oturma pozisyonları ve farklı boydaki mankenlerde de tekrarladı. Yan bariyer çarpışma testinde 3 serisi, içerisindekilerin vücudunun tamamını mükemmel korudu ve maksimum puanları aldı. Tekrarlı yan direk çarpışma testinde ise mankenin göğüs bölgesinde yeterli kafa ve karnının alt kısmında ise mükemmel koruma sağladığı tespit edildi. 3 serisini koltukları arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine karşı mankenin boyun bölgesini mükemmel şekilde korudu.

 



Yorum- Selim ERKEK
BMW 3 serisi, premium segmentte sürüş keyfi arayanların ilk bakması gereken model. Ne Mercedes Benz C serisi, ne Audi A4 ne de Volvo S60 bu aracın sürüş dinamikleri ile yarışamıyorlar. Bu araçla viraj dönmek gerçekten keyif verici! Test aracımızdaki 2.0 litrelik dizel motor kadar başarılı bir üniteye sahip rakibi yok. Sunulan Steptronic şanzıman ise rakipleri ile arayı bir hayli açmış durumda. Motor ve şanzımanı bu kadar övmemin sebebi aracın performansından çok yakaladığı tüketim değerleri. Test aracı ile Avcılar-Kocaeli arasını 4.7 lt/100 km yakıt tüketerek geçtim ki, biraz köprü trafiğine yakalanıp otoyolda da 110-120 km/s arası hızlarda seyrettim. Bu değerleri 1.6 litrelik dizel C segmenti manuel araçlarda yakalamak bile güçken BMW bunu rahatlıkla başarıyor. Eleştirilecek tek noktası ise aracın yalıtımı. BMW yol ve motor sesini mükemmel şekilde yalıtmış ama rüzgar sesi bol miktarda duyuluyor. Tasarımdan kaynaklanan rüzgar sesi sorunu çözülürse 3 serisi segmentinin en sessizi olabilir ama şu anda daha sessiz rakipleri var!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder