Analytics

Bu Blogda Ara

12 Kasım 2012 Pazartesi

Mazda CX-5 2.0 SKYACTIV-G 4x2 test ve yorum: Tam bir teknoloji paketi


Mazda yeni modelleri ile eski şaşalı günlerine geri dönmeye hazırlanıyor. ‘90’lı yıllarda ürettiği modellerle prestij sahibi bir marka olan Mazda sonraki dönemde gerek Avrupalı müşteri kitlesine uygun motorlarının olmayışı, gerekse distribütörünün yanlış stratejileri nedeniyle eski imajını kaybetti ve rakipleri ile rekabet edemez konuma geldi. Kurtuluşu Ford çatısı altına girmekle bulacağını zanneden Mazda, bu süreçte Ford modellerine fazlaca benzemeye başlamıştı ki biz otomobil severlere müjdeli haber yakın zamanda geldi; Mazda üzerindeki Ford hisseleri çok düşük bir seviyeye inmişti ve Mazda tekrar kendi ruhunu kazanacaktı!

TasarımMazda’nın dönüşünün ilk sinyali yeni CX-5 ile geldi. CX-5’i özel yapan sadece bu dönemin ilk aracı olması değil, aynı zamanda markanın SKYACTIV adı verilen çalışmasının da ilk ürünü olması. SKYACTIV teknolojisi CX-5’in sadece motorunda değil, aktarma organlarında, tasarımında, amortisörlerinde, elektrik aksamında ve aklınıza gelecek her noktasında kendini gösteriyor. Daha hafif fakat daha sağlam olan gövde, yine daha hafif ancak daha dayanıklı olan süspansiyon sistemi sayesinde CX-5 mevcut kompakt SUV’ler içerisinde en hafif olanı unvanını alıyor.

Şık görünen CX-5 Crossover segmentinin en çekici üyelerinden birisi. Aracın tasarımı boyutlarını gizlemeyi iyi biliyor. 4555 mm uzunluğa sahip CX-5 rakiplerinden Hyundai ix35’den 14 cm, Kia Sportage’dan 11 cm daha uzunken Nissan Qashqai’den ise tam 22 cm daha uzun. 503 litrelik bagajı Sportage ve ix35’den daha küçük.


İç mekanCX-5’in iç mekanında Mazda sadeliği hakim. Kolay anlaşılır kumanda elemanlarına ayak uyduramayan tek nokta multimedya sistemi oluyor. Navigasyon desteği sunmasına rağmen Türkiye’de harita desteği olmayan bu sistem üzerinden Bluetooth veya USB aracılığı ile müzik dinleyebiliyorsunuz ve ses kalitesi de yeterince tatmin edici fakat kullanım çok kolay ve pratik değil. Dokunmatik sistemin orta konsola entegre edilmiş joystick kumandası bile kullanımı yeterince anlaşılabilir kılmıyor.
İç mekanda kullanılan malzemelerin kalitesi yeterince iyi ve işçilik kusuru göze çarpmıyor. Yeterince saklama gözüne yer verilmiş.

Motor
Mazda CX-5 2.0 litre benzinli ve 2.2 litre dizel SKYACTIV motor seçeneklerine sahip. Benzinli test aracımızda görev yapan ünite 4x2 versiyonda 6000 d/d’de 165 hp güç ve 4000 d/d’de 210 Nm tork üretebiliyor. 14.1 sıkıştırma oranlı motor benzinli motorlar içerisinde en yüksek sıkıştırma oranına sahip ünite. Motorda yüksek sıkıştırma oranının diğer anlamı az yakıtla yüksek güç elde etmeniz demektir. Ancak benzinli bir motorda bu kadar yüksek sıkıştırma oranı ayarlanıldığında vuruntu gibi problemler ortaya çıkabilir. Mazda mühendisleri bu konuyu özel bir egzoz manifoldu, püskürtme özelliklerini iyileştiren altı delikli enjektörler ve özel tasarımlı pistonlar kullanarak aşmışlar. SKYACTIV çalışması kapsamında ağırlığı yüzde 30 düşürülmüş 6 kademeli manuel şanzımanla satılan CX-5, gücünü ön tekerlere iletiyor. Otomatik vites kutusu tercih etmek için 4x4 versiyonu satın almalısınız. Tüketim değerleri açısından 2.0 litrelik atmosferik bir motora göre oldukça başarılı sayılabilecek SKYACTIV motor 7,4 lt/100 km ortalama yakıt tüketimine imza attı. Bu değerlerin tutturulmasında Start & Stop sisteminin katkısı tabi ki göz ardı edilemez.

Konfor ve yol tutuş Mazda’nın alışıldık sürüş karakteri bu araçta da kendisine yer bulmuş. Aracın sert şasi yapısı bir SUV’den çok sedan kullanıyormuşsunuz hissi yaşatıyor. Gövde gereksiz salınımlarda bulunmuyor ve direksiyon tepkileri yeterince iyi. Yeterince iyi yol tutan CX-5 tutunma kaybı yaşadığı anlarda ESP sisteminin müdahaleleri ile yolunu bulmakta zorlanmıyor. CX-5’in sürüş güvenliğini arttıran donanımlarının en dikkat çekici olanı ‘Şehir içi akıllı fren desteği’ oluyor. Sürüş yönünüzü sürekli analiz ederek önünüze bir engel çıktığında otomatik fren yapan sistemin yanında şerit takip asistanı da sizi sürekli gözetliyor ve şeritten çıkmanız durumunda sesli olarak uyarı veriyor.  Kaza önleyici bu sistemlerin haricinde kaza anında yolcuları daha iyi korumak isteyen Mazda CX-5 gövdesi yüzde 61 oranında yüksek dayanımlı çelikten imal edilmiş. Tamponlarda kullanılan çelik 1800 MPa basınca dayanabiliyor ve ilk defa bir araçta kullanılıyor.
İç mekanı yeterince geniş ve konforlu olan Mazda CX-5’de 5 kişi için yeterli yaşam alanı sunuluyor. Koltukların konforu iyi ve ön koltuklar yeterli yan desteklere sahipler. İç mekana yansıyan sesler rahatsız edici boyutta değil.

GüvenlikMazda’nın SkyACTIV teknolojisi ile üretilen ilk modeli olma ünvanını taşıyan CX-5, EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız aldı.
Önden çarpışma testinde CX-5’in kabini tamamen sağlam kaldı. Mankenlerin diz ve uyluk bölgesinde mükemmel koruma sağlandı. Mazda, benzer korumayı değişik oturma pozisyonları ve farklı boydaki mankenlerde de tekrarladı. Yan bariyer testinde Mazda CX-5 vücudun bütün bölgelerini mükemmel şekilde koruyarak maksimum puanları topladı. Tekrarlı yan direk çarpışma testinde de aynı performansı gösteren CX-5 yine tüm maksimum puanları aldı.

Yorum- Selim ERKEKMazda CX-5 güven veren bir otomobil. Direksiyonuna oturduğunuz anda kendinizi CX-5 ile bütünleşmiş gibi hissediyorsunuz. SKYACTIV teknolojisi içten yanmalı motorların ilerleyecek daha çok yollarının olduğunu gösteriyor. Bu çalışmaların sonucunda bu boyuttaki benzinli bir araçta 6 lt/100 km ortalama tüketim değerleri tutturabiliyoruz. SKYACTIV çalışmaları küçük hacimli ve daha küçük araçlarda çok daha verimli otomobiller karşımıza çıkaracaktır.
Mazda CX-5 kullanımım sırasında beni her açıdan tatmin etmeyi başardı. İç mekanı biraz daha özenli tasarlanabilirdi ama Japon araçlarında bu noktaya alıştık artık! Şehir içi güvenlik sistemi çok iyi bir donanım fakat İstanbul trafiğinde biraz fazla müdahale ediyor gibime geldi, insan bazen bu kadarı da fazla diyebiliyor!
CX-5 iyi bir otomobil ancak  ÖTV ve MTV’den kaynaklı iki önemli sorunu var. 2.0 litrelik motor hacmi yüzünden her yıl ödenecek yüksek vergi ve ilk alım fiyatının rakiplerinin 1.4, 1.5 ve 1.6 litrelik motorlu versiyonlarından oldukça yüksek oluşu ki bu da CX-5’i  sadece Mazda’yı gerçekten sevenler tarafından satın alınacağını gösteriyor.
 

Teknik Özellikler
Motor:2.0 SKYACTIV 
Motor Hacmi:1998 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:165 hp 6000 d/d 
Maksimum Tork: 210 Nm 4000 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma9,2 s
 Maksimum Hız:200 km/s
   
Frenler  
 Ön:Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:7,5 lt
 Şehir Dışı:5,1 lt
 Karma:6,0 lt
 Test:7.4 lt
 CO2 Emisyonu139 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4555 mm
 Genişlik:2165 mm
 Yükseklik:1670 mm
 Dingil Mesafesi:2700 mm
 Bagaj Hacmi:503 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:56 lt
 Boş Ağırlık:1345 kg
 Lastik Boyutu:225/65 R17

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder