Analytics

Bu Blogda Ara

12 Kasım 2012 Pazartesi

Megane GT Line dizel test ve yorumlarım


Megane ailesi yollara çıkışının dördüncü yılında geçirdiği makyajla daha genç bir görünüme kavuştu. Renault, üçüncü nesil Megane’ı geliştirirken büyük titizlikle çalışmış ve sorunsuzluk anlamında bir önceki neslinden yüzde 40 daha iyi bir araç ortaya çıkarmıştı. Satıldığı dört yıldan bu yana sahiplerinin yüzünü güldüren modellerden biri olan Megane, geçirdiği makyajın ardından yeni donanım versiyonlarına  kavuştu.  Yeni donanım seviyelerinden en dikkat çekici olanı ise Megane’ı sportif bir görünüme kavuşturan GT Line paketi oluyor. Bu pakete sahip olan test aracımız bir de dizel otomatik vites kombinasyonuna sahip olunca ortaya çok aranan bir otomobil çıkıyor.

Tasarım
Farlarına LED gündüz farları eklenen Megane’ın tampon yapısı da elden geçirilerek daha sportif bir hava yakalanmış. Gövdenin çeşitli kısımlarında kullanılan krom kaplamalarla yeni Megane artık daha şık bir duruşa sahip. GT Line versiyonlarda LED farlar bumerang şeklindeki yapısıyla dikkat çekici duruyorlar. Aynalarında kapı kollarında ve tamponlarının alt kısmında belirli bölgelerde gri renk kullanılmış olan Megane GT Line, 17 inçlik özel tasarım jantların üzerinde duruyor.
4302 mm uzunluğa ulaşan yeni Megane selefinden fark edilmeyecek kadar daha uzun. Rakiplerinden VW Golf 6’dan 10.3 cm ve Peugeot 308’den 2.6 cm daha uzun olan model, Ford Focus’dan 3.5 cm, Mazda 3’den ise 9.8 cm daha kısa. Renault Megane’ın sunduğu 372 litrelik bagaj hacmi sınıfının en genişlerinden olmasına yetmiyor.
İç mekan
GT Line serisinin Megane ailesinin en sportif üyeleri olduğunu söylemiştik ve bu sportif hava iç mekana da yeterince iyi yasnsıtılmış. GT Line logolu spor koltukların yanı sıra alüinyum pedalları, kırmızı dikişli sportif direksiyonu, Renault Sport logolu gösterge paneli ve ön konsoldaki kırmızı GT Line şeridi ile özelleştirilmiş iç mekan gerçekten iyi görünüyor. Malzeme kalitesi açısından makyaj öncesi versiyonlarla benzer malzemelerin kullanıldığı ve vasatı aşamadığını söylemeliyiz. Yenilenen rakipleri daha kaliteli malzemeler kullanıyorlar. Megane’da daha kaliteli malzemeler için bir sanıyoruz ki bir sonraki nesli bekelemek zorundayız. Neyse ki herhangi  bir işçilik kusuru göze çarpmıyor. 
Ön konsolun en üst kısmında navigasyon ve bilgi ekranı yer alıyor. Orta konsoldaki bir kumanda elamanı ile kontrol edilen sistemin yol tarif kabiliyeti gayet iyi ve kullanımı gayet basit. Bu ekran geri vitese takıldığında geri görüş kamerasına da ev sahipliği yapıyor.  Makyaj öncesinde kullanımını eleştirdiğimiz ses sistemi makyajla beraber değişmiş fakat Renault bu sistemi olduğundan daha zor bir kullanıma ulaştırmayı başarmış(!) Aracın klima sisteminin performansı gayet iyi ve kullanımı rahat.
Motor
Geçtiğimiz günlerde Mercedes Benz A serisinde de görev yapmaya başlayan 1.5 litrelik dCi Renault motorunun hayat verdiği test aracımız ekonomik yapısıyla ve EDC şanzımanın sağladığı kullanım rahatlığı ile ön plana çıkıyor. 110 hp gücündeki 1.5 litre hacmindeki dizel motor 1750 d/d’den itibaren 240 Nm tork değeri sunuyor. 6 kademeli çift kavramalı otomatik şanzımanla gücünü ön tekerlere ileten motor herhangi bir çekiş eksikliği hissettirmezken aksine canlı bir yapı sunmayı başarıyor. 11.9 saniyede 0’dan 100 km/s hıza çıkabilen Megane 185 km/s maksimum hıza sahip ve bu değerler pek çok kullanıcı için tatmin edici. Megane’nın meşhur ekonomisi ile tanışmamız uzun sürmüyor. Şehir içinde 6 lt/100 km’nin biraz üzerinde seyreden yakıt tüketimimiz testimizin sonucunda 6.1 lt/100 km olarak ölçüldü. dCi motor şehir dışında tüketimini rahatlıkla 5 lt/100 km’nin altına indirebiliyor.
Konfor ve yol tutuş
Megane ailesinin GT Line logolu versiyonları normal kardeşlerinden daha rijit bir şasiye sahip ve bu sayede daha iyi sürüş özelliklerine sahipler. Yeterli hassasiyetteki direksiyonu ile keyif veren yönlendirme özellikleri kazandırılmış Megane GT Line, sürücüsüne güven veren bir yol tutuş karakterine sahip. Ayrıca GT Line araçlar limitleri aşıldığında devreye giren ESP sistemi sayesinde korkutucu olmaktan uzak bir yapıdalar. Dinamik sürüşlerde insanı üzerinden hiç kaydırmayan sportif ön koltuklar aracın sportif kimliğine büyük katkıda bulunuyorlar.
Konfor anlamında beklentileri karşılayan Megane, iyi ayarlanmış süspansiyon sertliği ile hem yol tutuş hem de konforu bir arada sunmayı başarıyor. Megane’ın motor sesi biraz daha iyi yalıtılabilirdi.
 Arka koltuklarında geniş bir diz mesafesi sunamayan Megane yine de sınıf standartlarını karşılayabiliyor.
Güvenlik
Renault Megane, EuroNcap çarpışma testinden en yüksek değer olan 5 yıldız ile ayrılarak ikinci nesilden devraldığı güvenlik bayrağını bir adım ileri taşıdı.
Yorum- Selim Erkek
Renault Megane GT Line göründüğü kadar iyi bir otomobil. Direksiyonuna geçtiğiniz anda bu otomobilin artık olgunluk çağına eriştiğini hissediyorsunuz. Kullanımı son derece rahat ve araç sürücüsü ile bütünleşmeyi gayet iyi başarıyor. EDC şanzıman büyük kullanım kolaylığı sağlıyor ve yakıt tüketimine olumsuz etkisi yok denecek kadar az. EDC şanzımanın şu ana kadar kronikleşmiş bir sorununu duymadık ama test aracımızda birkaç kez 6. Vitesten 5. Vitese düşerken sürtünme sesi geldi.  Bu sıkıntının da serviste ufak bir müdahale ile veya yeni yazılım ile çözülebileceğini düşünüyorum.  
 Megane GT Line görüntüsü ile de çok dikkat çekiyor. Standart Megane’lardan kolaylıkla ayırt edilen araç iç mekanında sunduğu farklılıklarla da kullanıcısını memnun etmeyi başarıyor.
Sportif görünümlü, ekonomik, konforlu ve sorunsuzluğunu kanıtlamış bir otomobil istiyorsanız Megane GT Line’a bir göz atın derim!
 
Teknik Özellikler
Motor: 1.5 dCi
Motor Hacmi: 1461 cc
Silindir Adedi: 4
Maksimum Güç: 110 hp 4000 d/d
Maksimum Tork:  240 Nm 1750 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma 11,9 s
Maksimum Hız: 185 km/s
Frenler
Ön: Disk
Arka: Disk
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi: 5,2 lt
Şehir Dışı: 4,0lt
Karma: 4,4 lt
Test: 6,1 lt
CO2 Emisyonu 114 gr/km
Boyutlar
Uzunluk: 4302 mm
Genişlik: 1808 mm
Yükseklik: 1471 mm
Dingil Mesafesi: 2641 mm
Bagaj Hacmi: 372 lt
Yakıt Depo Kapasitesi: 60 lt
Boş Ağırlık: 1309 kg
Lastik Boyutu: 205/50 R17

2 yorum:

  1. güzel otomobil ancak dizel ve otomatik olunca fiyatlar uçuyor. acaba dizel almanın mantığı var mı, yada yılda kaç bin km yapanlar dizel almalı..

    YanıtlaSil
  2. iç mekanı daha ne yapsalardı daha kaliteli olacaktı ?
    göğüste kullanılan plastik ısırsan kopacak kadar yumuşak. yumuşak her zaman kalitelidir demiyorum ama yine de gayet iyi. sınıfındaki bir çok araçtan daha iyi göğüs bölgesi. ön de arkada da kapı üstleri yumuşak. cam kumanda ve kapı kolu etrafındaki deri/kumaş kısımlar gayet başarılı. geçenlerde bindiğim golf 7 nin arka kapı üstleri sertti mesela. focus 2 ve 3 kapıları da aynı şekilde hep sertti. megane için alt bölgelerde evet sıkıntı var, ama c sınıfı araba alıyorsunuz.
    c sınıfı araç incelerken mercedes s class incelermiş gibi ruh haline ve beklentilere girmek biraz abes bir hareket olsa gerek.

    YanıtlaSil