Analytics

Bu Blogda Ara

1 Kasım 2012 Perşembe

MINI Paceman'in tüm detayları!


 MINI, küçük ve kompakt otomobil premium segmentinde dünyanın ilk Spor Aktivite Coupé otomobilini sunuyor. Marka topluluğunun yedinci modeli olan MINI Paceman, sportif ve sıra dışı bir tasarım, karakteristik sürüş keyfi ve özel iç mekân tasarımına sahip. Benzersiz ama aynı zamanda tipik MINI özelliklerine sahip otomobil,  iki kapılı modeli, geniş bagaj hacmi, arkada iki ayrı koltuklu sedan konsepti ile markanın stilini yeni hedef grupları ile birleştiriyor.

Ön plana çıkan yatay çizgilerle kendini ifade eden, duygusal anlamda güçlü gövde tasarımı ve güçlü şekillere sahip yüzeyler, marka olmuş MINI tasarım dilinde dinamik orantılar otomobile son derece sportif bir görünüm kazandırıyor. MINI Paceman’in sportif, şık görünümü ve güçlü duruşu; yolda sunduğu go-kart hissi ile (isteğe bağlı) dört çeker özelliği sayesinde sahip olduğu çok yönlülüğün yenilikçi bir birleşimini sembolize ediyor.
Dik duruşa sahip ön tasarım, otomobilin gücünü ve varlığını yansıtıyor. Otomobilde geniş krom çerçeveye sahip altıgen radyatör ızgarası, gövdenin alt kısmında bulunan siyah çerçeveye ek olarak otomobile bireysellik kazandıran diğer MINI’ye özel tasarım unsurları da yer alıyor. Uzun kapılar, dinamik tavan çizgileri ve arkaya doğru yenilenerek uzanan yan cam çizimleri Coupé otomobillere özgü olarak tasarlanmış. Kaslı yapıya sahip tekerlek bombeleri; karakteristik olarak Coupé çizgilere uygun tasarlanmış tavan şekli ve bütünleşik arka rüzgârlık da otomobilin diğer özellikleri arasında yer alıyor. Tavan isteğe bağlı olarak otomobilin renginde, beyaz veya siyah olarak konsepte dâhil edilebiliyor. Arka lambalar ise bir MINI’de ilk kez yatay olarak dizayn edilmiştir.
Markanın görünümüne uygun tasarlanmış otomobil iç tasarımı tipik MINI izlenimini yansıtıyor. Bunu oluşturan unsurlar şu şekildedir: Yeni tasarıma sahip havalandırma çerçeveleriyle yatay gösterge paneli; büyük, yuvarlak, aynı şekilde yeni siyah çerçeve ve iç tarafta kalan, parlak siyah veya krom dekoratif halkalara sahip merkezi gösterge; merkezi kontrol paneli için kontrast renklerde çerçeve; kapı kaplamalarında bulunan cam otomatiği kumanda tuşları; üç boyutlu olarak tasarlanmış, arka bölmeye kadar uzanan, ambiyansa uygun aydınlatılmış kapı elipsleri.
Bireysel arka koltuklar daha fazla konfor ve yan desteğin yanı sıra daha geniş omuz ve baş alanı sunar; ön koltuk sırtlıklarındaki çıkıntılarla aynı zamanda daha fazla bacak boşluğu alanına sahiptir. Arkadaki yan kaplamada bütünleşik kol dayamalar yer alır ve MINI Center Rail saklama ve taşıma sisteminin iki parçalı modeli standart olarak sunulur, isteğe bağlı olarak tam boy modeli de mevcuttur. Otomobilde ayrıca ayrı şekilde katlanabilir arka koltuk sırtlıkları sayesinde değişken alan hacmi sunulmaktadır ve bagaj hacmi: 330 - 1 080 litredir.
Özellikle güçlü motorlar ve standart olarak sunulan alçaltılmış spor süspansiyon, markalaşmış MINI go-kart hissini vurgular; normal süspansiyon ve sürüş yüksekliği standart pakette mevcuttur. Türkiye’de 112 bg ve 184 bg çıkış gücüne sahip iki benzinli motor seçeneği ile pazara sunulması planlanmaktadır.
Tüm modeller altı ileri otomatik şanzıman ile sunulurken MINI Cooper S Paceman için MINI ALL4 dört çeker seçeneği mevcuttur. Son teknoloji güç aktarım sistemleri sayesinde motorlar mükemmel verimlilik değerlerine sahiptir ve kapsamlı MINIMALISM teknolojisi standart olarak sunulur; ayrıca isteğe bağlı olarak spor sürüş koşullarını destekleyen Sport düğmesi de alınabilmektedir.
Otomobil, ön ve arka salıncak ve akslarda McPherson amortisörleri ve dövme salıncakların yanı sıra Servotronik işlevine sahip Elektrik Destekli Direksiyon sayesinde kaliteli yürüyen aksam teknolojisine sahiptir. Dinamik Denge Kontrolü (DSC) standart olarak sunulurken, Elektronik Diferansiyel Kilitleme Kontrolü (MINI Cooper S Paceman’de standartttır) ile Dinamik Çekiş Kontrolü (DTC) isteğe bağlı olarak sunulur. 16 inç hafif metal alaşımlı jantlar (MINI Cooper S Paceman: 17 inç) standart olarak, 18 ya da 19 inç hafif metal alaşımlı jantlar ise isteğe bağlı olarak sunulmaktadır.
Otomobilin gövde yapısı darbeye karşı optimize edilmiştir. Ön ve yan hava yastıkları, yan perde hava yastığı, tüm koltuklarda bulunan üç noktalı otomatik emniyet kemerleri, önde kemer gerdirici ve kemer gücü sınırlandırıcı, arkada ISOFIX çocuk koltuğu sabitleme sistemi ve run-flat göstergesi gibi kapsamlı güvenlik donanımlarıyla mükemmel yolcu koruması sağlar.
Otomobilin sunduğu geniş kapsamlı donanımlar arasında klima sistemi, sürücü ve ön yolcu için sportif koltuklar, Merkezi Ray ve MINI CD, radyo yer alır. MINI’ye özgü geniş kişiselleştirme imkânları ve isteğe bağlı donanımlar arasında xenon far, adaptif farlar, yağmur sezicisi, Park Mesafe Kontrolü, Konforlu Giriş, elektrikli açılır cam tavan ve römork bağlantısı bulunmaktadır. Otomobilde aynı zamanda çeşitli dış tasarım renk seçenekleri, motor kapağı şeritleri, döşeme seçenekleri, iç tasarım yüzeyleri ve Colour Lines; harman/kadron hi-fi ses sistemi ve MINI Connected aracılığıyla sunulan benzersiz araç içi eğlence sistemleri de bulunmaktadır.
 
Motor çeşitleri:
MINI Cooper S Paceman: Twin-Scroll turboşarjlı dört silindirli benzinli motor. BMW Group’un VALVETRONIC teknolojisi baz alınarak geliştirilmiş tamamen değişken valf kontrolü.
Silindir hacmi: 1 598 cc, çıkış gücü: 5 500 d/dk’da 184 bg
azami tork: 1 600 5 000 d/dkda 240 Nm
(Overboost ile 260 Nm ).
Hızlanma (0100 km/s): 7,5 saniye (otomatik: 7,8 saniye), azami hız: 217 km/s (212 km/s),
AB uyarınca ortalama yakıt tüketimi: 6,1 lt (7,1 lt)/100 km,
CO2 emisyonu: 143 g/km (166 g/km).

MINI Cooper Paceman: BMW Group’un VALVETRONIC teknolojisi baz alınarak tasarlanmış tamamen değişken valf kontrolü ile dört silindirli benzinli motor.
Silindir hacmi: 1 598 cc,
Çıkış gücü: 6 000 d/dk’da 122 bg,
azami tork: 4 250 d/dk’da 160 Nm,
Hızlanma (0100 km/s): 10,4 saniye (otomatik: 11,5 saniye), azami hız: 192 km/s (184 km/s),
AB uyarınca ortalama yakıt tüketim: 6,0 lt (7,2 lt)/100 km, CO2 emisyonu: 140 g/km (168 g/km).

Dış ölçüleri:
Uzunluk: 4109 milimetre (MINI Cooper S Paceman: 4115 milimetre) genişlik: 1786 milimetre
Yükseklik: 1518 milimetre (MINI Cooper S Paceman: 1522 milimetre) aks aralığı: 2596 milimetre

Şehir Karmaşasında Öncü.

MINI Paceman.


MINI markası model yelpazesini bir kez daha bir üst otomobil sınıfında sunduğu model ile genişletiyor. MINI Paceman, premium küçük ve kompakt otomobil segmentindeki ilk Spor Aktivite Coupé olma özelliğini taşıyor. Güçlü ve dinamik çizgileri ve markaya özgü go-kart hissi ve farklı kullanım tercihlerine göre değiştirilebilir özel iç tasarım ambiyansı sayesinde MINI Paceman şehir ortamında tam bir lider.
Otomobilin sürüş özellikleri, sportifliği ve çok yönlülüğü ile tamamlanıyor. MINI Paceman’in, Türkiye pazarında lansmanı standart donanım olarak alçaltılmış ve sportif yürüyen aksama sahip 2 güçlü motor ile yapılması planlanıyor. Ayrıca bu model, MINI Countryman modelinden sonra motor gücünü yola (isteğe bağlı olarak) dört tekerden verilebilecek şekilde tasarlanmış ikinci model olma özelliğini de taşımaktadır.
MINI ailesinin yedinci modeli, yenilikçi ve kendine has çizgilere sahip İngiliz markasının özelliklerini özgün otomobil karakteristiğine yansıtmıştır. Yenilikçi otomobil konsepti, hem otomobilin görünümünü önemseyen hem de heyecanlı bir sürüş keyfi yaşamak isteyen, modern hedef kitle gereksinimlerine yönelik olarak tasarlanmıştır. İki kapısı, büyük bagaj hacmi ve arkadaki iki ayrı koltukla MINI Paceman, kendi zarif ve sportif özelliklerini markaya özgü, yenilikçi iç tasarımla birleştirmiştir. Sürücü ve ön yolcu için hafifçe yükseltilmiş koltuk sayesinde trafiğin en iyi şekilde izlenmesi sağlanmış, arkadaki yolcuların geniş iç hacmin keyfini çıkarmaları mümkün hale getirilmiş, mükemmel oturma pozisyonları ve lounge rahatlığında tasarlanmış ambiyansın tüm olanakları kullanıma açılmıştır. Arka koltuk sırtlıkların katlanabilir olması sayesinde MINI Paceman bagaj hacmi 330 litreden 1 080 litreye kadar arttırılabilmektedir.
İki benzinli motor versiyonu MINI Cooper Paceman ve MINI Cooper S Paceman ile 112 bg ila 184 bg arasında performans yelpazesi sunulabilmektedir.
     Tüm motorlar altı ileri otomatik şanzıman ile donatılmıştır. MINI ALL4 dört çeker sistemi ise, MINI Cooper S Paceman modeli için sunulmuştur. Gelecekte, MINI John Cooper Works Paceman modeli ile bir ekleme düşünülmektedir.
Tasarım; güçlü duruş, sportif ve zarif coupé hatları.
Kompakt Spor Aktivite Coupé’nin yenilikçi otomobil konsepti, dinamik olarak orantılı yapıya sahip ve güçlü duruşuyla bütünleştirilmiş bir gövde tasarımında kendini gösterir. Hayranlık uyandırıcı sportif özelliklerinin yanında akıllı dört çeker tahriki ALL4 ile daha geniş kullanım alanı sunar.
Alt gövde bitimindeki siyah çerçeve, A sütunu ile ön çamurluk davlumbazı arasındaki diyagonal bağlantıların kesişme noktasında yer alan yan sinyal çerçeveleri ve gövdenin, yolcu bölmesinin ve tavanın net bir şekilde üç seviyeye bölünmesi gibi geleneksel MINI tasarım özellikleri, MINI’nin kökenlerine işaret eder.  Geniş ve farklı hatlara sahip ön farlar, çekici motor kaput ve geniş krom çerçeveli dikey altıgen radyatör ızgarası MINI Paceman’in güçlü ön tasarımını oluşturur.
MINI Paceman’in yepyeni ve bireysel karakteri özellikle otomobilin yan tasarımında fark edilmektedir. Dinamik bir biçimde uzanan çizgiler ve göz alıcı gövde çıkıntıları sportifliği ve şıklığı bir araya getirir. Coupé otomobillere özgü olarak arkaya doğru alçalan tavan, yolcu bölmesine neredeyse kesintisiz bir şekilde yerleştirilmiştir. Karakteristik olarak, Coupé hat çizgilerine uygun hale getirilen tavan kenarları, standart olarak sunulan rüzgârlıkla mükemmel bir şekilde bütünleştirilmiştir. Yükselen omuz çizgileri hafifçe aşağı eğimli tavan çizgileri ile kesişerek arkaya doğru incelen bir yan cam alanı oluşturmakta ve siluetin kask görünümünü daha da belirgin hale getirmektedir. Ön ve arka çamurluk davlumbazına bağlanan ve tüm gövdeye daha düz bir görünüm kazandıran uzun kapıların her biri yüksek karakter çizgisine sahiptir. Son derece maskülen tasarıma sahip arka çamurluk davlumbazı, MINI Paceman’in sportifliğine bir kez daha vurgu yapmaktadır.
Arka tasarımın en dikkat çekici özelliği bir MINI modelinde ilk kez yatay olarak tasarlanmış olan stop lambalardır. Coupé stili ince ve eğimli arka camlar, krom çerçeveler, bagaj kapağı üzerinde yer alan arka rüzgarlık ve stop lambalarının tasarımı otomobilin genişliğini daha fazla ön plana çıkarır.
Stop lambalardaki ışık kaynaklarının odaklı bölünmesi marka geleneği ile son derece uyumludur. Aynı durum, yola doğru genişliği artan ve otomobilin güçlü duruşuna dikkat çeken arka tasarımın bütünü için de söyleneblir. MINI Paceman, marka yelpazesinin arka bölümde model yazısını da barındıran ilk üyesidir.
MINI Paceman için Brilliant Copper, Blazing Red ve sadece MINI Paceman için özel olarak Starlight Blue gibi farklı dış tasarım renkleri mevcuttur. Tavan ve dış ayna kapakları tercihe bağlı olarak gövde renginde veya beyaz ya da siyah renkte olabilir.

İç tasarım; özel ambiyans, etkileyici çeşitlilik.
Geleneksel MINI tasarım ilkelerinin modele özgü yorumu MINI Paceman’de iç tasarımın görünümünü de şekillendirir. Yatay unsurların yoğun bir şekilde kullanımı sportif özelliklerini ortaya çıkarır. Kapı kaplamalarındaki karakteristik elips şekli, özellikle düz ve üç boyutlu görünümde tasarlanmıştır. B direğinden arka bölmeye kadar uzanan, kol dayamaların elips şeklinde olması kapı kollarının da bütünleşik bir şekilde olmasını sağlamıştır. Ayrıca ilk kez bir MINI modelinde cam otomatiği kumanda tuşları kapı kaplamalarına bütünleştirilmiştir. İsteğe bağlı aydınlatma paketiyle, kapı elipsleri ortama uygun bir şekilde aydınlatılabilmektedir. Karbon Siyahı mat ve halka şeklindeki çerçeveler Merkezi Göstergenin ve yanında bulunan iki havalandırmanın şeklini ön plana çıkarır. Havalandırma ve Merkezi Gösterge çerçevelerinin içerisinde parlak siyah ya da isteğe bağlı krom dekoratif halkalar yerleştirilmiştir. Merkezi Göstergenin alt kısmında bulunan CD/DVD sürücüsü, klima sistemi ve çelik anahtar kontrast renklerde tasarlanmıştır. Mat siyah yüzeyler ve krom kumanda elemanlarının renk kontrastları da göz zevkine hitap eder.
MINI Paceman bir dört kapılı otomobil kadar uyumlu tasarlanmıştır. Sürücü ve ön yolcu koltuklarının hafifçe yükseltilmesi trafiğin en rahat şekilde izlenmesine olanak tanıır. Bu etki aynı zamanda markaya özgü merkezi göstergelerin hafifçe öne doğru eğimiyle de desteklenir. Arkadaki iki bağımsız koltuk omuz ve baş hizalarında yüksek hacim sunduğundan mükemmel rahatlıkta bir oturma ve olağandışı bir konfor sunar. Ön koltuk sırtlıklarındaki çıkıntılar arkadaki yolcuların bacaklarını en rahat ettirecek şekilde tasarlanmıştır. Arkadaki lounge atmosferini andıran yapısı aynı zamanda arkadaki kaplamada bulunan yan kol dayamalarını da barındırır. Yuvarlak arka kaplama elemanlarına bütünleştirilmiş bu kol dayamalar renk ve malzeme seçim imkânıyla koltukların rengine en iyi şekilde uyum sağlar. Bağımsız koltuk düzeni aynı zamanda baş desteklerinin hemen arkasında bulunan ve arkaya kadar uzanan şekillerle yük bölmesi kapağında da vurgulanmıştır.
Standart olarak sunulan Merkezi Ray saklama ve taşıma sistemi orta konsolda, vites kolunun arkasında bulunmaktadır ve iki ön koltuk arasında sonlanır. Merkezi Ray’ın ikinci bölümü arka koltuklar arasında bulunmakta ve bagaj bölümü ayırma paneline kadar uzanır. Bu şekilde iki koltuk arasındaki geçiş kolaylaşır. İsteğe bağlı olarak tek parça, iki koltuk sırasının üzerinden uzanan bir Merkezi Ray sunulabilir ve bu şekilde standart ve isteğe bağlı işlevlerin konumlandırmasında daha fazla esneklik sunulabilir.
Merkezi Ray, isteğe bağlı aydınlatma paketiyle kapı kaplamalarındaki aydınlatma gibi bir aydınlatmaya sahip olabilir. MINI Paceman standart donanımında ayrıca sürücü ve ön yolcu için sportif koltuklar sunulmaktadır. Standart Diagonal Track kumaş döşemeye alternatif olarak Hot Cross kumaş-deri kombinasyonu, Gravity deri döşeme veya özel Lounge deri versiyonu temin edilebilir. Modele özgü döşeme renklerinin, iç tasarım yüzeylerinin, Colour Lines ve diğer tasarım özelliklerinin seçimi için iç tasarımın isteğe göre uyarlanmasına yönelik olarak çok farklı versiyonlar bulunmaktadır.
MINI Paceman’ın daha yukarı açılabilen bagaj kapağı ve alçak yükleme yeri bagaj bölmesine rahat bir şekilde erişilmesine olanak tanır. Yükleme bölümü 330 litre hacmindedir ve arka koltuk sırtlıklarının katlanmasıyla 1080 litreye kadar genişletilebilir. İsteğe bağlı olarak Merkezi Ray sistemi için ek kumanda elemanlarına sahip saklama paketi, bir arka taşıyıcı ve römork bağlantısını içerir.
Motor aralığı; daha güçlü ve çok daha verimli.
Otomobil dört silindirli iki benzinli motor seçeneği ile sunulmaktadır. Bu motorlar çok daha yüksek performansa rağmen düşük tüketim ve emisyon değerleri sunar. Tüm modellerde standart olarak yer alan MINIMALISM teknolojisi ile Fren Enerjisi Yeniden Üretimi, ek bileşenlerin uygun şekilde kumanda edilmesi ve Elektrik Destekli Direksiyon sistemleri de sunulur.
1,6 litre benzinli motora sahip MINI Cooper S Paceman ve MINI Cooper Paceman modellerinin ortak özelliği tamamen değişken valf yönetimidir. BMW Group VALVETRONIC teknolojisini baz alan sistem hem tepki süresini hem de tahrik biriminin etki oranını iyileştirmektedir. MINI Cooper S Paceman motorunda Twin-Scroll prensibine dayalı bir turboşarj ve direkt enjeksiyon sistemi bulunur. Bu teknoloji paketi sayesinde 5500 d/dk’da 184 bg ile en yüksek verim elde edilir. Azami torku 240 Newton metre olup 1600 ila 5000 d/dk arasında kullanılabilmektedir. Özellikle güçlü hızlanma için overboost fonksiyonu sayesinde torku 1700 ile 4500 d/dk’da 260 Newton metreye kadar artış gösterebilmektedir. Bu şekilde MINI Cooper S Paceman 7,5 saniyede (otomatik şanzımanda: 7,8 saniyede) 100 km/s hızlanabilmektedir. Azami hızı 217 km/s’dir (212 km/s). Hayranlık uyandıran çekiş gücüne ek olarak bir AB test döngüsü ile ortalama tüketim değeri olarak her 100 kilometrede 6,1 (7,1) litre ve CO2 emisyonu olarak kilometrede 143 gr (166 gr) ölçülmüştür.
Azami gücü 6 000 d/dk’da 122 bg ve azami torku 4250 d/dk’da 160 Nm ile MINI Cooper Paceman motoru sportif sürüş keyfinin rakamsal ifadesidir. Sıfırdan 100 km/s hızlanma 10,4 saniyede (otomatikte: 11,5 saniye), azami hız olarak 192 km/s (184 km/s) değerlerine ulaşmaktadır. AB test döngüsünde, MINI Cooper Paceman için ortalama tüketim 100 kilometrede 6,0 (7,2) litre ve CO2 emisyonu, kilometrede 140 gr (168 gr) olarak ölçülmüştür.
Altı vitesli otomatik şanzıman. İsteğe bağlı, akıllı ALL4 dört çeker sistemi.
MINI Paceman için Steptronic işlevi sayesinde manuel vitesle de kullanılabilen altı ileri otomatik şanzıman sistemi ile pazara sunulmuştur. Ayrıca, diğer tüm modeller için ekstra donanım olarak temin edilebilen, direksiyona sabitlenmiş ve otomatik şanzımanın bir parçası olan vites kanatçıkları da sunulmaktadır.
Sürüş keyfini daha da iyileştirmek üzere isteğe bağlı Sport Düğmesi de sunulur. Bu sayede motorun tepkisi çok daha hızlı olabilmekte ve direksiyon hidroliğinin referans çizgisine daha hızlı etki edilebilmektedir. Buna ek olarak Sport Düğmesi yardımıyla otomatik şanzımanla bağlantılı olarak vites geçiş sürelerinin daha hızlı bir şekilde yapılmasını sağlayan önceden belirlenmiş sportif bir program da devreye alınır.
Ayrıca MINI Cooper S Paceman’de, ALL4 dört çeker sistemi de opsiyonel olarak sunulmaktadır. Elektromanyetik sistemle çalışan orta diferansiyel, sürüş torkunu sürekli olarak ön ve arka aksa dağıtmaktadır. Normal sürüş koşullarında, sürüş torkunun yüzde 50’si arka aksa iletilmekte olup, kar veya buz gibi zorlu hava şartlarında bu aktarım yüzde 100’e kadar çıkabilmektedir. DSC kontrol ünitesine doğrudan entegre edilmiş MINI ALL4 ayar elektroniği, sürüş gücünü her an ön ve ark aks arasında ihtiyaca göre aktaracak ve arka aksın milisaniye içerisinde tepki göstermesini sağlayacak şekilde tasarlanmıştır. Bu sayede, yakıt tüketimi optimize edilmiş ve sürücünün değişken sürüş dinamiği ihtiyaçlarına göre, MINI’ye özel sürüş özellikleri ortaya çıkartılacak şekilde, otomobilin mümkün olan en kısa zamanda cevap vermesi sağlanmıştır.
Go-kart hissi veren, gelişmiş yürüyen aksam teknolojisi.
Yürüyen aksam yapısı, McPherson amortisörlere sahip bir ön akstan, dövülmüş salıncaklardan ve MINI Paceman markaya özel atikliğe sahip çok kavramalı arka akstan oluşur. Modele özgü bir özelliği olarak yürüyen aksamın sportifliği, alçaltılmış otomobil şasisiyle bütünleştirilmiştir. Herhangi bir ek ücret ödemeden ve isteğe bağlı olarak, MINI Paceman yürüyen aksam, alçaltılmamış standart bir süspansiyonla da alınabilir. Hassas ve verimli Elektrik Destekli Direksiyon, MINI Paceman’in sunduğu mevcut go-kart hissini daha da artırır. Standart olarak sunulan Servotronic işlevi sayesinde hıza bağlı direksiyon hassasiyeti sunulmaktadır.
Aynı şekilde standart donanımda bulunan DSC (Dinamik Denge Kontrolü) kapsamında; ABS, Elektronik Fren Gücü Dağıtımı (EBD), Viraj Fren Kontrolü (CBC), Fren Asistanı ve Yokuşta Kalkış Yardımı da sunulmaktadır. MINI Cooper S Paceman’de bunlara ek olarak, tahrik tekerlerinde kontrollü kaymaya izin veren ve bu şekilde yumuşak kumda veya yumuşak karda çekişi kolaylaştıran DTC (Dinamik Çekiş Kontrolü) sistemi de sunulmaktadır. Sürüş denge sisteminin devre dışı bırakılması (DSC Off-Modu) halinde, ön diferansiyel, elektronik kilitleme sistemi sayesinde dar virajlarda, dönen tahrik tekerinin amaca uygun ve belirlenmiş ölçülerde frenlenmesini sağlar. Elektronik Diferansiyel Kilidi Kontrolü (EDLC) olarak bilinen sistem, otomobilin ön tahrikinin herhangi bir manevraya bağlı olarak olumsuz yönde etkilenmesini engeller.
Standart donanımda MINI Cooper Paceman’de 16 ve MINI Cooper S Paceman ile 17olacak şekilde metal alaşımlı jantlar kullanılmaktadır. İsteğe bağlı olarak, tüm modellerde metal alaşımlı jantlar 18” ya da 19 olarak da sipariş edilebilir.
Kusursuz güvenlik; kaliteli ve konforlu donanım.
MINI Paceman’in darbelere karşı dayanıklı gövde yapısı, hem çevik kullanım özelliklerini hem de pasif güvenlik tedbirlerini bir araya getirmiştir. Çarpışma halinde çok büyük yükleri taşıyabilecek taşıyıcı konstrüksiyon, çarpışmada ortaya çıkan enerjinin yolculardan uzak tutulmasını ve yolcuların azami ölçüde korunmasını sağlayacak şekilde tasarlanmış deformasyon bölgelerine ve son derece sağlam yolcu bölmelerine sahiptir. Euro NCAP çarpışma testini beş yıldızla geçen MINI Countryman modelinde olduğu gibi, ön ve yan hava yastıkları ile birlikte, ön ve arka koltuklar için perde hava yastıklarını barındıran güvenlik sistemi standart donanımda sunulmaktadır. Koltukların bulunduğu alanlarda emniyet kemeri gerdirici mevcut olup, arkada ISOFIX çocuk koltuğu sabitleme sistemleri de bulunmaktadır.
MINI Paceman’de yer alan yüksek kaliteye sahip standart donanım, konfor ve işlevsellik açısından markanın premium karakterini yansıtır. Klima sistemi, elektronik olarak ayarlanabilen dış aynalar, Merkezi Ray, modele özgü yazı şeritleri bulunan kapı eşikleri ve AUX-IN girişine sahip MINI Radyo-CD ses sistemi tüm modellerde standart olarak eklenmiştir. Özel donanım olarak spor deri direksiyon (MINI Cooper S Paceman’de standart olarak mevcuttur), isteğe bağlı çok fonksiyonlu tuşlar ve cruise control, ön kol dayaması, ısıtmalı koltuklar, otomatik klima ve elektrikli cam tavan seçenekleri bulunmaktadır. Ayrıca Konforlu Giriş, Xenon far, Adaptif Far, siyah far, otomatik kararmalı dikiz aynası ve dış aynalar, Park Mesafe Kontrolü, sis farı ve yağmur sezicisi de opsiyonel olarak sunulmaktadır.
MINI Boost CD radyosu, MINI Visual Boost radyosu ve hifi harman kardon ses sistemi ve yolculuğu en eğlenceli hale getirecek MINI seçeneklerini oluşturur. Bluetooth özelliğine ek olarak, sesli kontrol sistemi sunulmaktadır. MINI Visual Boost radyo sistemi ile bağlantılı olarak ayrıca MINI Connected Drive seçeneği de mevcuttur. Bu sistem, Apple iPhone marka cep telefonlarının otomobile tümüyle entegre edilmesine olanak sağlar ve bu sayede eğlence, iletişim ve sürüş deneyimi doruğa çıkar. Özel uygulamalar yardımıyla benzersiz ve sürekli olarak gelişen internet radyosu, Facebook ve Twitter gibi uygulamalar kullanılabilir. Dinamik müzik seçeneği, Driving Excitement, Mission Control ve MINIMALISM Analyser gibi sistemler mükemmel bir alternatif sunar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder