Analytics

Bu Blogda Ara

19 Eylül 2012 Çarşamba

Yeni Kia Rio Uzun dönem yorumlarım!

 Güney Koreli üreticilerin Avrupalı rakipleriyle boy ölçüşecek modeller hazırlayacakları kimin aklına gelirdi ki? Çok değil 2 sene öncesinde kimsenin aklında VW Polo mu alsam yoksa Kia Rio mu alsam diye bir soru olamazdı. Kia bu noktaya gelmek için ilk adımını tasarımlarını değiştirerek attı. Eski Kia’ların sıradan tasarımlarından sonra yeni modeller sanat eseri gibi duruyorlar. En önemlisi bu tasarım değişikliği sayesinde markanın imajı çok yükseldi. İnsanlar artık yeni bir Kia modeli çıkacağında heyecanla bekliyorlar ki bir marka açısından bu çok önemli. Gelelim Kia Rio ile geçen uzun yol deneyimlerine.


Karakteri tasarımından!
Kia Rio’nun keskin hatlarla şekillendirilmiş tasarımı neredeyse herkesin beğenisini kazanıyor. Otomobili gören neredeyse herkes tasarımının çok hoşuna gittiğini söyledi. Dizayn anlamında rakiplerinin çoğundan daha ileride olan Rio, Ford Fiesta ile birlikte segmentinin en iyi görünen modellerinden. Otomobilin tasarımında dikkat çekici noktalardan biri de, tasarım uğruna bir şeylerden vazgeçilmemiş olması. Bazı modellerde tasarımdan kaynaklı görüş problemleri veya baş mesafesi sorunları yaşanırken, Rio’da bu tarz sıkıntılar yaşanmıyor. Özelikle görüş açıları gayet başarılı fakat standart donanımında arka park sensörü sunulsaymış hiç fena olmazmış!

Rio sınıfının en uzun aks mesafesine sahip otomobili. Bu sayede arka koltuklarında iyi bir diz mesafesi sunabiliyor. Bagaj hacmi ise en bilindik rakipleri Ford Fiesta ve VW Polo ile benzer seviyede. 

İçerisi iyi hissettiriyor!
Dış tasarımın bu kadar iddialı olması, iç tasarım hazırlanırken Kia tasarımcılarının üzerinde bir baskı oluşturmuş olmalı. Bu kadar iyi görünen bir otomobilde iç mekanda gösterişli olmalı. Neyse ki Kia bu işin altından kalkmayı başarmış. Araçta iyi görüntü ile ergonomi harmanlanmış. Direksiyon tasarımı çok başarılı ve üzerinden ses sistemini ve yol bilgisayarını kontrol edebiliyorsunuz. Kırmızı beyaz aydınlatmalı gösterge paneli derine yerleştirilmiş ve sportif bir havası var. 
Orta konsol ne VW Polo kadar sıradan ne de Ford Fiesta kadar karmaşık. Ses sisteminin ve klimanın kontrolü çok kolay. Renault Clio’nun ses sisteminden sonra bu ses sistemini kullanmak çocuk oyuncağı! Ses sistemi 1GB dahili hafızaya sahip ve bu sayede yanınızda CD veya USB bellek taşıma derdini ortadan kaldırıyor. Tabi USB veya AUX girişi üzerinden müzik çalabilmesi de çok güzel bir özellik. Rio yanınızdaki müziği ses sisteminden vermek konusunda her türlü kolaylığı sağlıyor. Cep telefonunuzdaki müzikleri de Bluetooth üzerinden dinleyebiliyorsunuz. Keşke ses kalitesi de biraz daha iyi olsaydı!

Rio’nun iç mekanında bol sayıda eşya gözü var. Özellikle vites kolunun önündeki kısım çok kullanışlı. Büyük torpido gözü de pek çok eşyaya ev sahipliği yapabiliyor.

Arka koltukları rahat B segmenti olur mu?
Olmaz ama Kia Rio yine de rakiplerinin arasında en iyilerinden. Ford Fiesta’daki sıkışıklığı kesinlikle yaşamıyorsunuz. Diz mesafesi yeterli olmadığı zaman uzun yolculuklar arkada oturanlar için işkenceye dönüşebiliyor fakat Rio’da bu konuda hiç sıkıntı yaşamadık. Modelin koltukları çok yumuşak fakat bu yapı hem yeterli konforu sunamıyor hem de ön koltuklarda yeterli yan desteği sağlayamıyor. Rio’nun koltuklarının biraz daha dolgulu olması iyi olurdu.

‘Sert yapı rahatsız edici değil’
Kia Rio sert olarak nitelendirebileceğimiz bir yapıya sahip. Bu sebeple otomobil yoldaki çukurlardan geçerken içeridekilere çok nazik davranmıyor. Rio’yu iri gösteren 16 inçlik jantların da bu konuda suçu olduğunu söyleyebiliriz. Neyse ki Rio gayet iyi yol tutuyor ve bu sayede hızlı giderken önünüze çıkan çukurlardan rahatlıkla kaçabiliyorsunuz. Üstelik modelin standart donanımda sunduğu elektronik stabilite programı (ESP), her hareketinizi denetliyor ve gerektiğinde Rio’yu çizgisine döndürmekte zorlanmıyor. Çukurdan kaçmak yerine fren yapmayı tercih edenlerdenseniz Rio sizi yine mahcup etmiyor. Frenlerin dozlaması gayet iyi ve durma mesafesi güven veriyor.

Peki ne kadar yakıyor?
Pek çok kişinin en çok merak ettiği noktanın burası olduğunu biliyorum. Kia Rio’nun 1.4 litrelik dizel motoru 6 kademeli şanzımanla birlikte çalışıyor. Doğru kullanıldığında çok ekonomik bir yapıya bürünen motor 5 lt/100 km’nin biraz üzerinde ortalama tüketim değerini yakalıyor. Bu rakam bizim karma kullanım sonucu elde ettiğimiz değerler. Ben 300 km’lik rotada sakin bir sürüş tarzında 4.1 lt/100 km ortalama tüketim değeri yakaladım. Üstelik araçta iki kişi ve bagajları vardı. Bu değer güncel motorin fiyatları ile hesaplandığında kilometrede 16 kuruş gibi bir rakam yapıyor. Ne dersiniz, Rio cebinizi çok seviyor değil mi? / Selim Erkek




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder