Analytics

Bu Blogda Ara

19 Eylül 2012 Çarşamba

Yeni Hyundai i30 Uzun dönem yorumlarım!


Son günlerin en çok merak edilen modellerinden biri olan Hyundai yeni i30’un uzun dönem testi tamamlandı. Gösterişli tasarımı ve zengin donanımı ile ön plana çıkan i30, uzun dönem testinde sorunsuzluğunu ortaya koymaya çalıştı.
90’lı yıllarda Hyundai denildiğinde insanların aklına sıkıcı uzak doğu tasarımına sahip, kalitesi vasatı geçemeyen modeller gelirdi. O zamanlar bir Hyundai’yi Avrupalı rakipler ile karşılaştırmak herkesin gülüp geçeceği bir şeydi ama artık devran döndü. Hyundai kendisini inanılmaz bir hızla geliştirdi ve insanların araç tercihinde Opel, Renault, Ford veya VW arasında yapacakları tercihlerin arasına girmeyi başardı.

İlk etkileşim tasarımla olur…
Segmentinin en şık dış tasarımlarından birine sahip olan Hyundai i30, en büyük rakibi Volkswage Golf’den çok daha alımlı görünüyor. Baz donanım seçeneğinde bile 16 inçlik alüminyum alaşımlı jantları sunan i30’un üst donanım seçeneği olup olmadığını anlamanın en kolay yolu faklı yapılardaki ön ızgarasına bakmak. Elite donanımda krom yapılı ön ızgara ile gelen model, Style donanımında daha sade fakat yine çok iyi görünen bir ön tasarımla geliyor. Üst donanım seçeneğinin diğer ayırt edici noktaları ise cam tavan ve ön park sensöründen ibaret. Bir de dikkatli sürücüler geri vitese takıldığında Hyundai logosu altından çıkan geri görüş kamerasını göreceklerdir. İ30 krom görünümlü cam çıtalarına sahip. Görselliği zenginleştiren bu detaylardan arka kelebek camlarda bulunan çıtalar sıcağın etkisi ile düştü. Hyundai bu sorunun kelebek camının değiştirilerek aşılacağını bildirdi.
İ30’un Avrupalı müşteri kitlesine hitap edecek şekilde geliştirilmiş tasarımında en çok dikkat çeken kısmı ön far yapısı oluyor. Farın iç tasarımı aracın genel hatlarını yansıtacak şekilde tasarlanmış ve çok modern görünüyor. Son çıkan modellerde görmeye alışık olduğumuz LED gündüz farları i30’un sis farlarına yerleştirilmiş. Sis farlarının alt kısmını saran LED’ler aracın karakteristik görünüşünü güçlendiriyor. Profil görünümünde heyecan verici gövde çizgileri barındıran modeli arka kısmı da genel tasarım ile örtüşüyor. Hyundai i30 boyutları ile rakiplerinin arasında orta sıralarda yer alıyor. Ford Focus, Opel Astra, Renault Megane gibi araçlarla arasında 3-4 cm fark olan i30, 378 litrelik bagaj hacmiyle de rakipleri ile benzer değerler sunuyor.
İç mekan sadelikten uzak
Otomobilinizin içerisinde bol sayıda tuş bulunmasından ve bunları kurcalamaktan zevk alan bir kullanıcı iseniz i30’un içerisi çok hoşunuza gidecektir. Ön konsol tasarımında sadelikten uzak durulmaya çalışılmış ve bence gayet güzel görünüyor. İç mekanda kullanılan malzemelerin kalitesi yeterince iyi ama gösterge tablosunun üzerindeki deri kaplama kısmın kalitesi başa yerlerde de hissettirilseymiş daha iyi olurmuş. 
Klimanın ve ses sisteminin dijital ekranlarının arka aydınlatmasının mavi yapısı Hyundai modellerinde uzun zamandır kullanılıyor, i30 gibi yeni bir modelde bu renk tercihi değiştirilebilirdi. Bu hali ile eski Hyundai modellerini anımsatıyor. İ30’da kontağı çevirmek ve el frenini çekmek gibi mekanik işlemler ortadan kaldırılmış. Tüm bu işlemleri tek tuşa basarak yapıyorsunuz. Otomatik el freninin çalışma kararlılığını ise beğendiğimi söyleyemem. 
Pek çok markada el freni aracı park ettiğinizde otomatik olarak çekilip, aracı hareket ettirmek istediğinizde otomatik olarak inerken i30’da sadece hareket ederken otomatik olarak iniyor. Fakat bu çalışma prensibinde el freninin inmesi için kapıların tam kapalı ve emniyet kemerinin takılı olması gerekiyor.  Yani araçla hareket ettikten birkaç metre sonra emniyet kemerini takanlardansanız i30’un el frenini manuel olarak indirmek zorundasınız. Bu arada testimizin sonuna doğru el freni butonunun bir tarafı sabitleme noktasından çıktı. Kullanıma engel olmayan bu durumun serviste ufak bir müdahale ile düzeltileceğini düşünüyoruz.
Direksiyon ve vites topuzunda soyulmalar oldu
Sıcağın etkili olduğu günlerde i30’umuzun deri direksiyonunda ve vites topuzunda soyulmalar başladı. Derinin üst kısmındaki ince tabakadaki kabarmalar kullanım esnasında dökülmelere neden oldu. Bu can sıkıcı durum Hyundai servisleri tarafından garanti kapsamında halledilecek. Vites topuzları ve direksiyon simitleri ücretsiz olarak değiştirilecek ve bu sorunun yeni parçalarda tekrarlanmayacağı söyleniyor. İ30’un bu sıkıntısını yeni modelin bebeklik hastalığı olarak nitelendirebiliriz. Büyük ihtimalle bu sorun banttan inen yeni araçlarda tekrarlanmayacak.

5 kişi için yeterli iç mekan
Uzak doğu araçlarının en büyük problemlerinden olan yol sesi konusunda kendini oldukça fazla geliştirmiş olan i30 yeterince sessiz bir otomobil. Dizel motorun sesi rahatsız edici seviyeye ulaşmıyor ve çok yüksek olmayan süratlerde yolculuklar gayet konforlu.
 Yolculuk konforunu arttıran etmenler arasında klima sisteminin üstün performansını da sayabiliriz. Ama ne sessiz iç mekan ne de yeterli klima performansı rahat yolculuk yapmaya yetmez. Araç içerisindekiler sıkışık şekilde oturduğu sürece o otomobile konforlu demek çok zor. Yeni i30 segmentinin en iyi arka diz mesafesini sunan otomobillerinden biri. Bu sayede arkada oturan uzun boylu yolcular bacaklarını açarak oturmak zorunda kalmıyorlar.
Tercih etmek için çok nedeniniz var!
Hyundai i30, kompakt hatchback sınıfının en çok tercih edilen modellerine çok ciddi bir rakip olmuş. Yol tutuş konusunda Focus ve Astra’nın, kullanışlılık konusunda Golf’ün ve ekonomi anlamında Megane’ın ufak bir adım gerisinde fakat çok zengin donanım bunları görmezden gelmenizi sağlayabilir.
 İç mekan genişliği ve kullanışlılık açısından Focus ve Astra’dan daha iyi olduğunu, tasarımının Golf’ten daha güzel göründüğünü ve  motorunun Megane’dan daha güçlü olduğunu ise söylemeye bile gerek yok! / Selim ERKEK

 

4 yorum:

  1. Selim Bey, yazılarınızı heyecanla takip ediyorum. Başarılarınızın devamını dilerim. İyi çalışmalar...

    YanıtlaSil
  2. yakit tuketimi ile ilgili bilgi rica ediyorum

    YanıtlaSil
  3. merhaba, çok güzel bir çalışma olmuş.. Aracım i30 Elite modeli ve 3000km'de olup, yukarıda belirttiğiniz gibi arka cam kelebekte krom çıta aracımı yıkatırken düştü.. Servise götürdüğümde, ilgili parçanın bu tür sorunu olduğunu ve geliştirilmiş parça ile değiştirildiği bilgisi verilerek garantiden sağ/sol değişim yapıldı..

    YanıtlaSil
  4. Selim Bey, ellerinize sağlık güzel bir yazı olmuş. hyundai i30 ve kardeşi kia ceed otomatik dizel versiyonlarının en önemli handikapları özellikle şiehir içi yakıt tüketimlerinin yüksekliği. Bununda şansızmandan kaynaklandıği gibi bir kanı var.2015 modellerde bu konuda bir iyileşme var mı merak konusu.. paris otomobil fuarına dair haberlere baktığımda bu modellere dair bir bilgi yok. Selim Hocam sizin bu konuda bir bilginiz var mı?

    YanıtlaSil