Volkswagen, temsilcisinin olmadığı pickup segmentine Amarok ile giriyor. Nissan Navara, Toyota Hilux ve Mitsubishi L200’ün baskın olduğu sınıfa VW markasının konfor özelliklerini getirmeye çalışan Amarok, Türkiye’de tek motor ve şanzıman seçeneği ile satılıyor. Amarok, Volkswagen’in Arjantin’deki fabrikasında üretiliyor. Amarok kelimesi Eskimo dilinde ‘Kurt’ anlamına geliyor.
TasarımVW Amarok’un küt yapılı ön tasarımı aracın gücünü vurguluyor. Büyük farlar ve geniş ızgarası Amarok’un en dikkat çekici kısmı. Far yapısının Dacia Duster ile büyük benzerlik gösterdiğini sizler de fark etmişsinizdir. Geniş yapılı çamurluklar ve büyük jantları Amarok’un engel tanımayan bir canavar gibi görünmesini sağlıyor. Amarok 28 derece yaklaşma ve 17.6 derece uzaklaşma açısına sahip. 23 derecelik tepe açısı uzunluğu sebebiyle normal karşılanmalı. VW bu modelinin 45 derece dikliğindeki rampaları çıkabildiğini ve 49.7 derecelik eğimde ilerleyebildiğini iddia ediyor. Aracın geçebildiği maksimum su derinliği ise 50 cm. Amarok’un büyük kasası sınıfının en geniş yükleme alanını sunuyor. 2,52 m2’lik yükleme alanının üzerini kapatan herhangi bir örtü yok. Amarok’un kasa kapağının ağırlığı yüzünden kaslarınızı çok geliştireceğini bilmelisiniz. Rakipleri ile benzer boyutlardaki Amarok, 5254 mm uzunluğa , 1954 mm genişliğe ve 1834 mm yüksekliğe sahip.
İç mekan
VW Amarok daha piyasaya sürülmeden iç mekanı nasıl olacak diye sorsalar büyük kısmını tahmin edebilirdik. Binek modellerde kullanılan elemanların birçoğu Amarok’un içinde de olduğu gibi yerini almış. Aracın direksiyonu, gösterge tablosu, sinyal kolları ses sistemi ve klima kontrolleri gibi üniteler diğer VW modelleri ile birebir aynı. Kullanışlılık açısından son derece başarılı olan bu kısımların biraz farklı olması Amarok’un iç mekanını heyecanlandırabilirdi. Farklılıklar ise vites kolunun etrafında göze çarpıyor. Sol kısımda aracı 4x2 modundan 4x4 moduna ve 4x4 LOW modlarına geçiren bir kumanda bulunuyor. Sağ kısımda ise ESP sistemini kapatan bir buton ve eğim iniş sistemini devreye alıp aracın ayarlarını arazi kullanımına göre değiştiren OFF ROAD butonu bulunuyor. Müzik sisteminin hemen yanında bulunan bardaklık kullanıldığı zamanlarda işlevsel olsa da ortadan kaybolamaması kötü görünüyor. Ayrıca herhangi bir kilidi olmayan kol dayamanın, deri olmayan el freni kolunun ve üzerinde fonksiyon tuşları bulunmayan direksiyonun da iyi görünmediğini söylemeliyiz. VW Amarok’un iç mekanında kullanılan malzemeler tıpkı rakiplerindeki gibi sert yapılı.
Motor
VW Amarok’un büyük ve ağır yapılı kaputunu açtığımızda karşımıza 2.0 litrelik TDI ünite çıkıyor. 4000 d/d’de 163 hp güç üreten dizel motor asıl başarısını 1500-2000 d/d aralığında verdiği 400 Nm torkuna borçlu. Bu sayede en ağır yüklerin altından başarıyla kalkabilen Amarok gücünü VW’in geliştirdiği 4Motion sistemini kullanarak dört tekerine değişken olarak paylaştırabiliyor. Araç dört çeker modundayken gücünü torsen diferansiyel aracılığıyla 40:60 oranında ön ve arka aks arasında paylaştırabiliyor. Model şu anda sadece 6 kademeli manuel şanzımanla satılıyor. Amarok, 6 kademeli şanzımanıyla sınıfının en az yakıt tüketen modeli olma iddiasında bulunuyor. Testimiz süresince Amarok’un ortalama yakıt tüketimi 10,1 lt/100 km olarak gerçekleşti. Bu arada test aracımıza özgü bir sorun olduğunu düşündüğümüz sert debriyaj yapısının çoğu Amarok kullanıcısının şikayet ettiği bir problem olduğunu öğrendik.
Konfor ve yol tutuş
VW Amarok’un konfor anlamında en dikkat çeken kısmı rakiplerinden daha sessiz olan yapısı. Amarok içeriye az miktarda rüzgar ve motor sesi alıyor. Ön kısımda bağımsız süspansiyon kullanan Amarok’un arka kısmı makas yaylar yüzünden fazlaca zıplama meyilli. Küçük darbelerde sıkıntı yaratmayan yapı, hızlı gelen büyük darbelerde aracın çok fazla zıplamasına neden oluyor. Bu konu haricinde Amarok’un ön koltukları klasik VW konforunu sunuyor. Arka koltuklarda sunulan konfor ise rakipleri ile benzer seviyede ve yeterli.
Amarok yapısı gereği dikkatli kullanılması gereken bir araç. Her ne kadar ESP sistemi ile donatılmış olsa da aracın gövdesi yüksek yapı nedeniyle yana yatma eğimi gösteriyor. Direksiyon tepkilerini başarılı bulduğumuz aracın fren performansı da beklentileri karşılıyor.
Aracın arazi özellikleri ise belki de üzerinde gelen lastikler sebebiyle çok etkileyici değil. Güç aktarma sistemi ne kadar başarılı olursa olsun lastikler tutunamıyorsa ilerleyemiyorsunuz. Birinci vitesin kısa yapısı arazi şartlarında yararlı oluyor.
Güvenlik
VW Amarok, EuroNcap çarpışma testinden 4 yıldız aldı. Amarok teste 2.0 litrelik dizel versiyonu ile girdi.
1985 kg ağırlığındaki Amarok’un kabini önden çarpışma testinden sonra sağlam kaldı. Mankenlerin diz ve uyluk bölgesinde iyi koruma sağlandı. Sürücünün göğüs kafesinde ortalama koruma sağlandığı görüldü. Yandan çarpışma testinde mankenlerin vücutlarının tamamı mükemmel şekilde korundu.
Yan direk çarpışma testinde ise test mankenlerinin göğüs kafesinde yüksek basınç oluştuğu görüldü ve Amarok kötü puanlar aldı. Yandan çarpışma testinde Amarok’un, çarpışmanın şiddetini mankenlerin vücutlarına aktardığı ve hasar oluşturduğu görüldü.
Arkadan çarpışmalarda oluşan kamçı etkisini de çok iyi engelleyemeyen Amarok, mankenlerin boyun bölgesinde orta koruma sağladı.
Yorum-Selim ERKEK
VW fanatiklerinin dillerinden düşürmediği prestijin pickup yansıması olan Amarok, otomatik vites opsiyonunu henüz sunamadığı için rakiplerinden bir adım geride. Yol tutuş ve konfor olarak bu sınıfın üst sınırlarını belirleyen modelin bazı eksikleri de yok değil. Aracın arazi açıları için başarılı diyemiyoruz. Daha önce teste aldığımız Mitsubishi L200 ile rahatlıkla geçebildiğimiz yerlerde Amarok bize soğuk terler döktürdü. Tek lastiğin tutunabildiği durumlarda zor anlar yaşadık. Bunda en büyük pay tabi ki lastiklerin ancak üzerinde gelen lastiklerin de sıradan asfalt lastiği olmadığını söylemeliyiz. Amarok’un en büyük artısı ise sürüş keyfi. Pickup araçların çoğundaki ticari araç kullanıyormuş hissinin aksine Amarok’da SUV hissi yaşıyorsunuz. Oturma pozisyonu ve iç mekan kalitesinin bu durumun yaşanmasında payı büyük. Aracın şu anki satış fiyatları ise çok iyi ve satış rakamlarında segmentinin en iyisi olabilir.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 2.0 BiTDI | |
Motor Hacmi: | 1968 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 163 hp 4000 d/d | |
Maksimum Tork: | 400 Nm 1500-2000 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | s | |
Maksimum Hız: | 182 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Disk | |
Arka: | Kampana | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 9,6 lt | |
Şehir Dışı: | 6,9 lt | |
Karma: | 7,8 lt | |
Test: | 10,1 lt | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 5254 mm | |
Genişlik: | 1954 mm | |
Yükseklik: | 1834 mm | |
Dingil Mesafesi: | 3095 mm | |
Bagaj Hacmi: | 2,52 m2 | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 80 lt | |
Boş Ağırlık: | 2119 kg | |
Lastik Boyutu: | 255/60 R18 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder