General Motors çatısı altındaki Chevrolet, Türkiye satış rakamlarını katlayarak arttırmaya devam ediyor. Markanın satış rakamlarında lokomotif rolü Captiva ve Cruze modeli üstlenmiş durumda. 2009 Nisan'ında Türkiye yollarına çıkan Cruze bu yılın başında ufak değişikliklere uğradı. Bu değişimde en fark edilir olan ise 1.6 litrelik atmosferik motorun 11 hp güçlenmesi oldu. Yeni Opel Astra ile aynı platformu paylaşan Cruze’un, hatchback kasa tipi geçtiğimiz yıl düzenlenen Paris Motor Show’da sergilenmişti. Cruze HB önümüzdeki günlerde satışa çıkacak.
Tasarım
Cherolet Cruze ilk çıktığı günlerden beri oldukça dikkat çeken bir tasarıma sahip. Aracın köşeli far grubu agresif bir görünüm sunuyor. Şık ve özgün görünen ön kısmın çekiciliği arka kısımda ise yerini daha sıradan bir tasarıma bırakıyor. Honda Civic Sedan’a olan benzerliği gözlerden kaçmayan arka kısımda, makyaj sonrasında değişen tampon yapısı dikkat çekiyor. Aracın heybetli görünümüne en büyük katkıyı 17 inçlik alüminyum alaşımlı jantların sağladığını söylemeliyiz. Chevrolet Cruze, 4597 mm’lik uzunluğuyla Toyota Corolla ve Honda Civic Sedan’dan büyük bir otomobil. Uzun olmanın verdiği avantajı bagaj kapasitesinde kullanan Cruze, 450 litre yükleme alanı sunuyor.
İç mekan
Chevrolet Cruze’un iç mekan kalitesi iyi. Ancak artık rakiplerinden birçoğu bu kaliteden daha fazlasını sunuyorlar. Ön konsolda kullanılan kumaş kaplama araç döşeme rengiyle aynı olduğundan şık görünüme katkı sağlıyor. Test aracımızdaki sunroof’un iç mekan ferahlığına katkısı da büyüktü. Turkuaz renkli aydınlatmalarıyla şık görünen orta konsolun yapısı Opel modellerinden tanıdık gelebilir. Zaten aracın direksiyonu ve sinyal kolları da kardeş markasında kullanılanlarla aynı yapıda… İç mekanda yeterli sayıda eşya gözü bulunması küçük eşyalarını koyacak yer arama derdinden kurtulmanızı sağlıyor. Otomobilin iç mekanında kullanımı sıkıntı yaratan hiçbir kontrol butonu yer almıyor. Vites kolunun sağına konumlandırılmış ESP butonu yardımıyla sistem kapatılabiliyorken, sistem bir süre sonra veya aracı fazla zorladığınız zaman otomatikman devreye giriyor.
Motor
Chevrolet Cruze’un en çok eleştirildiği noktaların başında motoru geliyordu. Eski motor 1.3 ton civarındaki Cruze’u taşımakta oldukça zorlanıyordu. Yeni motor 11 hp güçlenerek 124 hp güce ulaştı. Maksimum gücünü 6400 d/d’da üreten ünitenin maksimum torku 154 Nm. Bu tork 5400 d/d’da üretiliyor. Yeni ünite ile birlikte Cruze’un 0-100 km/s hızlanması 12.5 saniyeden 10.9 saniyeye düşmüş. Test aracımızın maksimum sürati ise 190 km/s olarak açıklanıyor. Opel’den alınmış Ecotec motorun yakıt tüketim değerleri ise pek kullanıcısını memnun edecek cinsten değil. Cruze testimiz süresince 8.5 lt/100km ortalama yakıt tüketimine imza attı. Tabi bu değeri şehir dışı, sakin yolculuklarda düşürmek mümkün…
Konfor ve yol tutuş
Konforlu koltuklarıyla sürücüsünü ve yolcusunu rahat ettiren Cruze’un iç mekanına motor sesi geliyor. Aslında bunun asıl nedeni motorun yüksek devir çevirme ihtiyacı. Bozuk yollara girdiğimiz de ise kulağımıza yeni bir takım sesler gelmeye başladı. Test aracımızın süspansiyon sistemi oldukça sesli çalışıyordu ve bu bir çok Cruze kullanıcısının ortak şikâyetlerinden birisi. Cruze’un ses sistemi biraz daha kaliteli olsa bu sesleri bastırmak tek bir düğmeyle mümkün olabilirdi ancak kalitesi ne yazık ki vasatın altında. Neyse ki sistem en azından USB ve AUX girişlerine sahip. Cruze’da kullanılan AQS sistemi araç içerisindeki hava kalitesini sürekli denetleyerek hava akışını otomatik olarak kontrol ediyor. Orta konsoldaki bir buton aracılığıyla devreye sokulan sistem, konforu arttıran bir etkiye sahip. Chevrolet Cruze’da standart sunulan hız sabitleyici ve ESP sistemi aracı rakiplerinin bir adım önüne taşıyor.
İlk çıktığı zaman rakiplerinin birçoğundan daha hassas bir direksiyon sistemine sahip aracın bu özelliği şu anda geçerli değil. Dozlaması iyi frenleriyle sürücüsüne güven veren araç, zorlandığı zamanlarda önden kaymaya başlıyor. ESP sisteminin standart olarak sunulması Cruze için çok yerinde bir karar.
Yorum-Selim ERKEK
İlk çıktığı zaman herkesin dilinde olan otomobil artık yaşlandı. Eskiden her gittiği yerde ilgi çeken Cruze, artık bunu başarabilmek için test aracımızdaki gibi bir renge sahip olmalı. Cruze’un en büyük problemi ülkemizde satışta olan dizel bir motora sahip olmaması. Aracın yeni motoru daha güçlü ve birçok kullanıcının performans beklentisini karşılayacak düzeyde ancak yakıt tüketimi eski versiyondan çok farklı değil. Özellikle sollamalarda Ecotec ünitenin yüksek devir çevirmesi gerekiyor. Bu doğal olarak yakıt tüketimini yükseltiyor. Konfor yönünden süspansiyondan gelen ses haricinde problemsiz gördüğüm Cruze’un yol tutuşu rakipleriyle benzer karakterde.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1,6 | |
Motor Hacmi: | 1598 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 124 hp 6400 d/d | |
Maksimum Tork: | 154 Nm 4200 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 10,9 s | |
Maksimum Hız: | 190 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 8,8 lt | |
Şehir Dışı: | 5,1 lt | |
Karma: | 6,5 lt | |
Test: | 8,5 lt | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4597 mm | |
Genişlik: | 1788 mm | |
Yükseklik: | 1477 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2685 mm | |
Bagaj Hacmi: | 450 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 60 lt | |
Boş Ağırlık: | 1285 kg | |
Lastik Boyutu: | 205/60 R16 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder