Peugeot’nun 407 ve 607 modelinin yerini alan 508, markanın model gamının en üstüne yerleşti. Citroen C5 ile aynı platformu paylaşan Peugeot 508, tıpkı C5 gibi PSA’nın Fransa Rennes’deki fabrikasında üretiliyor. Ülkemizde VW Passat’ın açık ara lider olduğu D segmentinde mücadele edecek 508 zengin donanımına ve konforuna güveniyor.
Tasarım
Peugeot tasarımcıları 508’i hazırlarken boyutlarını 407 ve 607 boyutları arasında konumlandırmışlar. Aracın ön kısmı 407’nin uzun burnundan daha kısa hale getirilirken, arka kısmı uzatılmış ve bu sayede daha geniş bir iç hacim sunulması amaçlanmış. Alışık olduğumuz büyük Peugeot ağzı bu araçta da yerini almış ancak 407’dekinden daha yukarı konumlandırılmış. 508’in üst versiyonlarında farlarda LED ve Xenon far desteği sunuluyor ki bunlar görülmeye değer donanımlar. Aracın en karakteristik kısmı ön kaputu. Özenle şekillendirilmiş kaput çok şık görünüyor. Peugeot 508’in arka kısmı için zarif kelimesi tam olarak uyuşuyor. LED destekli stop grubu hem teknolojik görünüyor hem de çok sportif. Tamponun alt kısmında üst versiyonlarda sunulan çift egzoz çıkışı için yerler bırakılmış ancak test aracımızda görünen bir egzoz yoktu. Peugeot 508, yerini aldığı 407 modelinden 10.1 cm, Volkswagen Passat’tan ise 2,3 cm daha uzun. Peugeot’nun amiral gemisi, Renault Latitude’dan ise 10.5 cm daha kısa. Peugeot 508 geniş yükleme ağzına sahip bagajıyla 545 litrelik hacim sunuyor. Bagaj kapağı uzaktan kumanda ile tamamen açılabiliyor.
İç mekan
Peugeot 508’in iç mekanı donanıma göre oldukça farklılıklar gösteriyor. Orta donanımlı test aracımızda elektronik el freni, anahtarsız çalıştırma ve navigasyon gibi donanımlar olmamasına rağmen iç mekanı yine de çok şık görünüyordu. Fransız üretici bu modelde en çok malzeme kalitesi ve ergonomiye önem vermiş. 508’in sadece ön konsolunda değil elinizin değdiği her yerde kaliteli malzemeler kullanılmış. Yumuşak malzemeler kalite hissini yaşatmasının yanı sıra bozuk yollarda ses de yapmıyorlar. 508’in sürücü koltuğuna oturduğunuzda alt kısmı düzleştirilmiş ve oldukça teknolojik görünen direksiyon simidini tutuyorsunuz. Direksiyon üzerindeki tuşların kullanımı rahat ancak telefon açma kapama tuşlarıyla, hız sabitleyici kontrol tuşları yer değiştirse daha ergonomik olurmuş. Ayrıca dönerli kontrol butonlarına istemeden dokunabiliyorsunuz. Direksiyonun sol kısmından bagajı ve depo kapağını açabilen 508’in ESP sistemini ve park sensörlerini açılan bir çekmecenin içerisinden devre dışı bırakabiliyorsunuz. Araç içerisinde bir çok saklama gözüne yer verilmiş. Kapı cepleri ve soğutmalı torpido yeterince büyükken kol dayamanın içerisine de ufak eşyalarınızı koyabiliyorsunuz. Bu arada kol dayamanın içerisinin ve vites kolunun gerisindeki kapaklı göz klima açık olduğu sürece soğuk oluyor. Orta konsolda derli toplu yerleştirilmiş kontrol butonları ufak bir alışma devresinden sonra rahatlıkla kullanılıyor. Yine orta konsolda bulunan ve açılıp kapanabilen bardaklıklar insana ilk başlarda pek güven vermese de son derece akıllıca tasarlanmış yapılarıyla çok kullanışlılar.
Motor
Test aracımız Peugeot 508’in baz benzinli motoruna sahip 1.6 VTi seçeneğiydi. 6000 d/d’da 120 hp güç üretebilen atmosferik ünite 4250 d/d’dan itibaren 160 Nm tork sağlıyor. Peugeot 508’in en büyük avantajlarından birisi baz motor seçeneğinde otomatik şanzımanı standart olarak sunması. 6 kademeli Auto6R şanzıman, robotize ünitelerin alışıldık karakterini ortaya koyuyor. Gücü iletirken bir üst vitese geçmesi gerektiğinde bir süre duraklayan ünite klasik otomatik şanzımanların konforunu sunamasa da yakıt ekonomisi ve kullanım rahatlığı anlamında iyi işler çıkarıyor. Yokuş kalkış desteği de sunan aracın şanzımanını S butonuna bastıktan sonra kullanmak biraz daha iyi sonuçlar veriyor. 1390 kg ağırlığındaki 508, boyutuna göre düşük olan ağırlığının avantajlarını yaşıyor. Sakin otoyol kullanımlarında 6lt/100 km’nin altına rahatlıkla düşebilen 1.6 VTi ünite testin sonunda 8,0 lt/100 km’lik tüketim değerine imza attı. Üst devirlerde dolaşmayı seven motor, 508’i 12,7 saniyede 100 km/s hıza ulaştırıyor. Aracın 203 km/s’lik maksimum hızına ulaşmak ise uzun süre alıyor.
Konfor ve yol tutuş
508 araç içerisinde yolculuk yapan herkese aynı konforu sunmayı başaran bir otomobil. Koltukların yapısı çok başarılı. Sessiz iç mekan için Peugeot çok emek harcamış ve ortaya çıkan sonuç etkileyici. Motorun yüksek devirlerde çıkardığı ses ve yüksek hızlarda oluşan rüzgar sesi haricinde ses duymak zor. Aracın konfor konusunda aklımızda kalan tek eksisi şanzımanın tepkilerinin yavaşlığı yüzünden vites geçişlerinde araç içerisinde ileriye doğru yığılmamız oldu. Geniş cam yüzeyler ve büyük diz mesafesi 508’in arka koltuklarında konforlu ve ferah yolculuklar yapılmasını sağlıyor. Arka koltukların kol dayama bölümünden bagaja ulaşılabilmesi de ince fakat çok hoş bir ayrıntı.
508’in süspansiyonları darbeleri başarılı bir şekilde emiyor ve çok konforlu yolculuklara imkan tanıyor. Aracın virajlarda verdiği tepkiler de bu sınıf araçtan beklenen dinamikleri sağlıyor. Direksiyon sistemi alıştığımız Peugeot tepkilerinden daha iyi hale getirilmiş ve son derece başarılı. Limitlerini zorladığınızda önden kaymaya başlayan 508, ESP sisteminin hayat kurtarıcı hamleleriyle yolunu bulmakta gecikmiyor. 508’in hisli frenleri panik frenlerde aracı güvenlik sınırlarının altında durdurmayı başarıyor.
Güvenlik
Peugeot’nun yeni amiral gemisi 508, EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız alarak kendini kanıtladı.
Önden çarpışma testinde Peugeot 508’un kabini sağlam kaldı. Mankenlerin göğüs, uyluk ve diz bölgesi gayet iyi korundu. Sadece sürücünün bir ayağı biraz daha fazla darbe aldı. Farklı boydaki mankenler ve farklı oturma pozisyonlarında yapılan testlerde de Peugeot aynı başarıyı gösterdi. Yan çarpışma testinde de mankenleri iyi koruyan 508’un sürücüsünün alt kısmı hafif darbe aldı. Tekrarlı yan direk çarpışma testinde ise mankenin göğüs bölgesi sınır değerlerde korundu. Peugeot 508 koltukları, arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisinde iyi koruma sağladı.
Yorum-Selim ERKEK
Bu sınıfta VW Passat’ın tahtını sallayabilecek bir model sonunda geldi. Ülkemizdeki garip imaj algısı yüzünden satışlarda Passat’ı geçmesi imkansız. Ancak bu araç çok dişli bir rakip. Bu aracı Tulu Ağabey’e ilk teslim ettiğimde “şanzımanından başka eleştirecek bir nokta bulabilecek misin?” diye sormuştum. İnanın çabalıyorum ama ben bunun haricinde bir şey bulamadım. İç mekanı çok kaliteli ve kullanışlı. Arka koltuklardaki diz mesafesinde rakiplerinden sadece Renault Latitude, 508’den daha iyi. Tasarım anlamında ise bence ne VW Passat, ne de Renault Latitude bu araçla yarışamaz. Test aracımızdaki 1.6 litrelik ünite baz motor seçeneği olduğundan pek bir beklenti içinde olmamak gerekiyordu. Bu araca turbolu seçeneği daha çok yakışacaktır. Auto6R benzer şanzıman tiplerinin içinde en iyilerden biri olsa da bazen o kadar kötü çuvallıyor ki insanın canı sıkılıyor. Özellikle sollama anlarında vites düşürmesini beklemek alışkın olmayan sürücüye zor anlar yaşatabilir. Sistemin karakterini öğrendikten sonra ise 508’in sakin yapısına ayak uydurarak konforun tadını çıkarabilirsiniz.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1,6 | |
Motor Hacmi: | 1598 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 120 hp 6000 d/d | |
Maksimum Tork: | 160 Nm 4250 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 12,7 s | |
Maksimum Hız: | 203 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 8,2 lt | |
Şehir Dışı: | 5,1 lt | |
Karma: | 6,2 lt | |
Test: | 8 lt | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4792 mm | |
Genişlik: | 1853 mm | |
Yükseklik: | 1456 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2817 mm | |
Bagaj Hacmi: | 545/1581 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 72 lt | |
Boş Ağırlık: | 1390 kg | |
Lastik Boyutu: | 205/55 R17 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder