29 yıldır yollarda olan Opel Corsa, 2006 yılında dördüncü jenerasyonuna kavuştu. Geçtiğimiz günlerde ufak bir makyaj operasyonu geçiren Corsa, daha dinamik bir ön görünüme kavuştu. Start&Stop sistemine kavuşan Corsa’nın en etkileyici özelliği ise 3.6 lt/100 km’lik ortalama tüketim değeri
Opel Corsa ‘nın iç mekanında ağırlıklı olarak yuvarlak tasarımlar tercih edilmiş. Yumuşak çizgilerle şekillendirilmiş orta konsolun üst kısmında ses sisteminin dijital ekranı yer alıyor. Sert plastik malzemelerin kullanıldığı konsol ve kapılar kalite açısından sınıfından bekleneni veriyor. Start&Stop teknolojisiyle donatılmış Corsa’ların orta konsolundaki ECO düğmesiyle bu özellik devreye alınıp çıkarılabiliyor. Üç kollu direksiyon simidinin ergonomisi başarılı ve üzerindeki kumandaların kullanımı kolay. Araç içerisindeki saklama gözleri yeterli sayıda. Enjoy donanım seviyesi test aracımızda arka camların elektrikli olmadığını belirtelim. Opel Corsa’nın arka koltuklarında sunduğu diz mesafesine iyi denemez ancak rakipleriyle benzer seviyede.
Motor
Konfor ve yol tutuş
Opel Corsa’nın şasisi segmentinin en iyi yol tutan araçlarından birini yaratmak için tasarlanmış. Opel Corsa’nın yol tutuşu ve direksiyonu için sınıfının en iyisi demek çok doğru değil ancak kullanıcılarının büyük kısmının beklentilerini karşılayacaktır. Eğlenceli sürüş tarzını beğendiğimiz Corsa zorlanmaya başlandığında önden kayma eğilimi gösteriyor. ESP sistemi Corsa’nın standart donanımında bulunmadığı için bu noktadan sonra aracı izine sokmak sizin elinizde. Opel Corsa’nın fren sisteminin performansını beğendiğimizi de belirtelim.
Aracın orta sertlikteki süspansiyonları konfor noktasında iyi puanlar topluyor. Yoldan gelen darbeleri iyi şekilde emen Corsa süspansiyonları övgüyü hak ediyor. Ayrıca sert yapılı koltukların misafirlerine sunduğu konfor da tatmin edici… Opel Corsa’nın iç mekanına dizel motorun sesi bir miktar giriyor. Hız arttıkça bu sese tıpkı bu sınıfın diğer önemli oyuncularında olduğu gibi rüzgar sesi eşlik etmeye başlıyor.
Güvenlik
Opel Corsa 2006 yılında makyajsız versiyonu ile girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldızla ayrıldı. Araçta sürücü ve yolcu hava yastığı standart olarak sunuluyor.
Opel Corsa B sınıfının en iddialı araçlarından biri. Makyaj sonrasında gelen start&stop sistemi test aracımızda ilk iki gün çalışmadı. Daha sonra düzelen sistem Corsa’nın şehir içi tüketim değerlerini düşürmek için çalıştı ancak 5.5 lt/100 km’nin altına düşemedik. Corsa’nın iddia ettiği tasarruflu değerlere şehir dışında yaklaşabildik ama fabrika verisi ortalama tüketim değerini bir türlü yakalayamadık.
Bu motorun karakteristik özelliklerinden dolayı doğru devir bandında olmanız çok önemli. Bu sebeple Corsa EcoFlex’te biraz fazla vites değiştireceğinizi bilmeniz gerekli. Aracın kullanımı ise çok rahat. Corsa hem yüksek süratlerde hem de hızlı girilen virajlarda sürücüsünü tedirgin etmiyor. Zaten bu otomobilin sınırlarını kestirmek de çok kolay. Eğer uzun kilometreler sorunsuzluğundan şüphe duymayacağınız dizel bir motor arıyorsanız Corsa tercih listenizde üst sıralarda yer almalı.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1,3 DTE ecoFLEX | |
Motor Hacmi: | 1248 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 95 hp 4000 d/d | |
Maksimum Tork: | 190 Nm 1750-3250 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 12,3 s | |
Maksimum Hız: | 177 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 4,5 lt | |
Şehir Dışı: | 3,1 lt | |
Karma: | 3,6 lt | |
Test: | 5,3 lt | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 3999 mm | |
Genişlik: | 1737 mm | |
Yükseklik: | 1488 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2511 mm | |
Bagaj Hacmi: | 285 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 45 lt | |
Boş Ağırlık: | 1154 kg | |
Lastik Boyutu: | 185/65 R15 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder