Tasarım
29 yıldır yollarda olan Opel Corsa, 2006 yılında dördüncü jenerasyonuna kavuştu. Geçtiğimiz günlerde ufak bir makyaj operasyonu geçiren Corsa, daha dinamik bir ön görünüme kavuştu. Start&Stop sistemine kavuşan Corsa’nın en etkileyici özelliği ise 3.6 lt/100 km’lik ortalama tüketim değeri
Opel Corsa makyaj operasyonundan sonra yepyeni bir yüze kavuştu. Aracın ön ızgara tasarımı kalınlaştırılmış, farları yeniden şekillendirilerek markanın güncel tasarım dilini kullanmaya başlamış ve sis farı tasarımı yataydan dikey hale getirilmiş. Bu sayede daha çekici bir görünüme kavuşan Corsa, sportiflik anlamında da daha iyi bir seviyeye gelmiş. Makyaj operasyonunun yan ve arka tasarımdaki izlerini görmek ise çok zor. Ufak detayları sadece dikkatli gözler fark edebilir. Fiat Grande Punto ile yüzde 30 aynı parçaları paylaşan Opel Corsa’nın kalın ön cam sütunu tıpkı Punto’da olduğu gibi görüş problemi yaşanmasına neden oluyor. Dört metreye ulaşan yapısıyla Corsa, Peugeot 207’den 31 mm kısayken, Renault Clio’dan 21 mm daha uzun. Corsa’nın 285 litrelik bagaj hacmi sınıfının iyileri arasında yer alıyor ve iki katlı bagaj yapısı kullanım kolaylığı sunuyor.
İç mekan
Opel Corsa ‘nın iç mekanında ağırlıklı olarak yuvarlak tasarımlar tercih edilmiş. Yumuşak çizgilerle şekillendirilmiş orta konsolun üst kısmında ses sisteminin dijital ekranı yer alıyor. Sert plastik malzemelerin kullanıldığı konsol ve kapılar kalite açısından sınıfından bekleneni veriyor. Start&Stop teknolojisiyle donatılmış Corsa’ların orta konsolundaki ECO düğmesiyle bu özellik devreye alınıp çıkarılabiliyor. Üç kollu direksiyon simidinin ergonomisi başarılı ve üzerindeki kumandaların kullanımı kolay. Araç içerisindeki saklama gözleri yeterli sayıda. Enjoy donanım seviyesi test aracımızda arka camların elektrikli olmadığını belirtelim. Opel Corsa’nın arka koltuklarında sunduğu diz mesafesine iyi denemez ancak rakipleriyle benzer seviyede.
Motor
Fiat-GM işbirliğiyle geliştirilmiş 1.3 litrelik motorun en gelişmiş hali Opel Corsa’nın motor kaputunun altında EcoFlex ismiyle görev yapıyor. 1248 cc’lik hacminden 4000 d/d’de 95 hp güç çıkarabilen ünitenin 1750-3250 d/d aralığındaki 190 Nm’lik torku da etkileyici. Bu motor Fiat grubu araçlarda dayanıklılığı ile kendine haklı bir ün yaptı. Sorunsuzluğu ile kullanıcısının yüzünü güldüren bu motorların en büyük sıkıntısı ise düşük devirlerdeki cansızlığı. Bu sorun eski Multijet ve CDTI motorlarda olduğu gibi yeni nesillerinde de devam ediyor. Bu sebeple DTE üniteyi bir miktar devirli kullanmanız gerekiyor. Opel Corsa EcoFlex’in fabrika verilerindeki 3.1 lt/100 km’lik şehir dışı yakıt tüketimi ülkemizde satılan araçlar içerisindeki en başarılı tüketim değeri. Biz testimiz süresince yaptığımız otoyol kullanımlarında 4.0 lt/100 km değerini gördük ancak ortalama tüketimimiz 5.3 lt/100 km olarak gerçekleşti. Bu motor şehir dışı verilerinde oldukça başarılı ancak şehir içi kullanımlarında tüketimi 5.8 lt/100 km gibi gerçekleşiyor. 1154 kg ağırlığındaki test aracımız 12,3 saniye süren 100 km/s hıza ulaşma süresi ve 177 km/s’lik maksimum hızıyla kendinden bekleneni verebiliyor.
Konfor ve yol tutuş
Opel Corsa’nın şasisi segmentinin en iyi yol tutan araçlarından birini yaratmak için tasarlanmış. Opel Corsa’nın yol tutuşu ve direksiyonu için sınıfının en iyisi demek çok doğru değil ancak kullanıcılarının büyük kısmının beklentilerini karşılayacaktır. Eğlenceli sürüş tarzını beğendiğimiz Corsa zorlanmaya başlandığında önden kayma eğilimi gösteriyor. ESP sistemi Corsa’nın standart donanımında bulunmadığı için bu noktadan sonra aracı izine sokmak sizin elinizde. Opel Corsa’nın fren sisteminin performansını beğendiğimizi de belirtelim.
Aracın orta sertlikteki süspansiyonları konfor noktasında iyi puanlar topluyor. Yoldan gelen darbeleri iyi şekilde emen Corsa süspansiyonları övgüyü hak ediyor. Ayrıca sert yapılı koltukların misafirlerine sunduğu konfor da tatmin edici… Opel Corsa’nın iç mekanına dizel motorun sesi bir miktar giriyor. Hız arttıkça bu sese tıpkı bu sınıfın diğer önemli oyuncularında olduğu gibi rüzgar sesi eşlik etmeye başlıyor.
Güvenlik
Opel Corsa 2006 yılında makyajsız versiyonu ile girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldızla ayrıldı. Araçta sürücü ve yolcu hava yastığı standart olarak sunuluyor.
Yorum - Selim ERKEK
Opel Corsa B sınıfının en iddialı araçlarından biri. Makyaj sonrasında gelen start&stop sistemi test aracımızda ilk iki gün çalışmadı. Daha sonra düzelen sistem Corsa’nın şehir içi tüketim değerlerini düşürmek için çalıştı ancak 5.5 lt/100 km’nin altına düşemedik. Corsa’nın iddia ettiği tasarruflu değerlere şehir dışında yaklaşabildik ama fabrika verisi ortalama tüketim değerini bir türlü yakalayamadık.
Bu motorun karakteristik özelliklerinden dolayı doğru devir bandında olmanız çok önemli. Bu sebeple Corsa EcoFlex’te biraz fazla vites değiştireceğinizi bilmeniz gerekli. Aracın kullanımı ise çok rahat. Corsa hem yüksek süratlerde hem de hızlı girilen virajlarda sürücüsünü tedirgin etmiyor. Zaten bu otomobilin sınırlarını kestirmek de çok kolay. Eğer uzun kilometreler sorunsuzluğundan şüphe duymayacağınız dizel bir motor arıyorsanız Corsa tercih listenizde üst sıralarda yer almalı.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1,3 DTE ecoFLEX | |
Motor Hacmi: | 1248 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 95 hp 4000 d/d | |
Maksimum Tork: | 190 Nm 1750-3250 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 12,3 s | |
Maksimum Hız: | 177 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 4,5 lt | |
Şehir Dışı: | 3,1 lt | |
Karma: | 3,6 lt | |
Test: | 5,3 lt | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 3999 mm | |
Genişlik: | 1737 mm | |
Yükseklik: | 1488 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2511 mm | |
Bagaj Hacmi: | 285 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 45 lt | |
Boş Ağırlık: | 1154 kg | |
Lastik Boyutu: | 185/65 R15 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder