Analytics

Bu Blogda Ara

12 Kasım 2012 Pazartesi

Fiat Punto 1.3 Multijet Lounge test ve yorum: Makyaj rekortmeni


Grande Punto olarak tanıdığımız, daha sonra ufak bir ön makyajla Punto Evo’ya dönüşen model özüne sadece Punto ismiyle döndü. Punto Evo’nun makyajla beraber yenilediği iç mekana sahip olan yeni Punto, genç rakiplerinin karşısında olgunluğu ile ayakta duruyor. Fiat Punto’nun rekabette var olabilmesini sağlayan ise 1.3 litrelik dizel motoru. Başarılı dizel motor manuel şanzımanlı versiyonlarda 75 hp gücünde iken Dualogic yani otomatikleştirilmiş şanzımanlı araçlarda ise 95 hp gücünde. 

Tasarım
Fiat Punto’nun tasarımı ilk çıktığı 2005 yılı için oldukça iyiydi fakat artık gözler bu tasarıma çok fazla alıştı ve araç yaşlı duruyor. Geçirdiği iki makyajın ardından biraz tazelenmiş görünse de 7-8 yıllık bir tasarım olduğu gerçeği değişmiyor. Giugiaro tarafından şekillendirilmiş gövde, son makyajın ardından daha canlı renklerle tercih edilebiliyor ve bu da aracın dikkat çekiciliğini arttırıyor. Punto’nun karartılmış farları çok iyi bir aydınlatma sunarken sis farları viraj dönüşlerinde tek yönlü olarak yanarak güvenliği arttırıyor. 4065 mm uzunluğundaki Fiat Punto sınıfının en uzun boylu otomobillerinden biri. Punto, en ciddi rakiplerinden Ford Fiesta’dan 11.5 cm, VW Polo’dan 9,5 cm, Kia Rio’dan 2 cm ve Opel Corsa’dan 6.6 cm daha uzun. Büyük boyutlarına rağmen sunabildiği 275 litrelik bagaj hacmi ise saydığımız otomobillerden daha iyi değil.

İç mekanGrande Punto kalitesiz iç mekanı ile çok eleştirilmişti ve Fiat ilk makyajda bu noktaya değindi. Punto Evo ile beraber aracın ön konsolu tamamen yenilendi. Daha kaliteli görünen ön konsol yeni Punto’ya aynen taşınmış. İç mekandaki malzeme kalitesi bu segment müşterisine yeterli gelecektir. Konsolun bazı noktalarında kullanılan kaplamalarla kalite hissi arttırılmaya çalışılmış. Ses sisteminin piyano siyahı yapısı orta konsola renk katıyor fakat temiz tutmak gerçekten zor. Bu kısımda Punto direksiyonunun tüy gibi hafif olmasını sağlayan City modunun butonu da bulunuyor. İç mekanında küçük fakat bol miktarda göze sahip olan Punto’nun torpido gözü çok büyük değil.

3 kollu direksiyonunun üzerinden ses sistemi ve telefonunuzu kumanda edebiliyorsunuz. Blue&Me sistemi sayesinde Punto’nun ses sistemi telefonlarla ve USB belleklerle hemen uyum sağlıyor. Hız sabitleyici özelliğine sahip olan modelin gösterge panelinden tüm bilgilere kolaylıkla ulaşılıyor.

MotorFiat’ın devrim niteliğindeki dizel motorunun en güçsüz versiyonuna sahip test aracımız performanstan çok ekonomi odaklı bir yapıya sahipti. 4000 d/d’de 75 hp güç üreten ünitenin 190 Nm’lik maksimum torku 1500 d/d’de elde ediliyor. 5 kademeli manuel şanzımanla kombine edilmiş motora alışmak biraz zaman istiyor. Bu alışma sürecini atlatana kadar yakıt tüketimi adına bekleneni veremeyen motor daha sonra ise 5 lt/100 km’nin altında tüketim değerlerini rahatlıkla yakalıyor. Yeni Punto 1.3 Multijet motorla birlikte 13,6 saniyede 100 km/s hıza ulaşabiliyor. 165 km/s maksimum hıza çıkabilen Punto uzun yollarda da sıkıntı yaratmayan bir kullanıma sahip. Testimizin sonunda 5,6 lt/100 km değerini yakaladığız Punto uzun yolculuklarda 4.5 lt/100 km gibi değerlere ulaşabiliyor.

Konfor ve yol tutuşOpel Corsa ile aynı şasiye sahip Punto, yol tutuş konusunda bu sınıfın ön önde gelenlerinden. Orta sertlikteki süspansiyonlar iç mekanda yüksek konfor sunmuyor. Buna karşın yol tutuşa katkıda bulunuyor. ABS, ESP, EBD, HBA sayesinde aracın yol tutuşu ve frenleme performansı etkileyici. Dizel motorun sesi iç mekana biraz yansıyor olsa da rakiplerinde de aynı durum söz konusu. En çok bayanların hoşuna gideceğini düşündüğümüz direksiyonun, City modu sayesinde şehir içinde manevra yapmak çok kolay. Bu modda direksiyon bir elektrik motoru desteğiyle daha yumuşak bir karaktere kavuşuyor. Arka koltuklarında biraz sıkışık bir yolculuk yapılıyor olsa da bu sorun bu segmentin ortak problemi. Sürüş pozisyonu bulma konusunda ise bir sıkıntı yaşanmıyor.

Güvenlik 2007 yılında Euro Ncap çarpışma testine katılan Grande Punto beş yıldızlık performans göstermişti. Punto Evo ve yeni Punto bu teste tekrar katılmadı.

Yorum-Selim ERKEKFiat Punto üçüncü kez sahnede. Rakipleri Punto’nun bu jenerasyonunun üzerine bir nesil daha çıkarttılar fakat Punto için yerinde saydı diyebiliriz. Tabi ki eksik yanları elden geçti, kötü iç mekanı yenilendi fakat o hala bir Punto ve 2006 yılından beri aynı şekliyle Türkiye yollarında. Punto’nun bu dezavantajlarının yanında sağlamlığını kanıtlamış dizel motoru ve rakiplerinden uygun satış fiyatı gibi önemli silahları da var. Punto uygun bakım fiyatlarına sahip ve dizel motorunun ömrü normal bir kullanıcı tarafından kolay kolay bitirilemez. Kullanımı kolay ve yeterli konforu sunabiliyor. Üstelik güvenlik açısından da kendisini kanıtlamış bir model. Kısıtlı bütçeye sahipseniz dizel bir Punto sizi mutlaka memnun edecektir ama bütçenizi biraz daha arttırabiliyorsanız daha iyi seçenekler mevcut.
 
Teknik Özellikler
Motor:1.3 Multijet
Motor Hacmi:1248 cc
Silindir Adedi:4
Maksimum Güç:75 hp 4000 d/d
Maksimum Tork: 190 Nm 1500 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma13,6 s
Maksimum Hız:165 km/s
Frenler
Ön:Disk
Arka:Kampana
Yakıt TürüDizel
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi:5,5 lt
Şehir Dışı:3,5 lt
Karma:4,2 lt
Test:5,6 lt
CO2 Emisyonu112 gr/km
Boyutlar
Uzunluk:4065 mm
Genişlik:1687 mm
Yükseklik:1490 mm
Dingil Mesafesi:2510 mm
Bagaj Hacmi:275 lt
Yakıt Depo Kapasitesi:45 lt
Boş Ağırlık:1105 kg
Lastik Boyutu:175/65 R15

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder