Megane ailesi yollara çıkışının dördüncü yılında geçirdiği
makyajla daha genç bir görünüme kavuştu. Renault, üçüncü nesil Megane’ı
geliştirirken büyük titizlikle çalışmış ve sorunsuzluk anlamında bir önceki
neslinden yüzde 40 daha iyi bir araç ortaya çıkarmıştı. Satıldığı dört yıldan
bu yana sahiplerinin yüzünü güldüren modellerden biri olan Megane, geçirdiği
makyajın ardından yeni donanım versiyonlarına
kavuştu. Yeni donanım
seviyelerinden en dikkat çekici olanı ise Megane’ı sportif bir görünüme
kavuşturan GT Line paketi oluyor. Bu pakete sahip olan test aracımız bir de
dizel otomatik vites kombinasyonuna sahip olunca ortaya çok aranan bir otomobil
çıkıyor.
Tasarım
Farlarına LED gündüz farları eklenen Megane’ın tampon yapısı
da elden geçirilerek daha sportif bir hava yakalanmış. Gövdenin çeşitli
kısımlarında kullanılan krom kaplamalarla yeni Megane artık daha şık bir duruşa
sahip. GT Line versiyonlarda LED farlar bumerang şeklindeki yapısıyla
dikkat çekici duruyorlar. Aynalarında kapı kollarında ve tamponlarının alt
kısmında belirli bölgelerde gri renk kullanılmış olan Megane GT Line, 17 inçlik
özel tasarım jantların üzerinde duruyor.
4302 mm uzunluğa ulaşan yeni Megane selefinden fark
edilmeyecek kadar daha uzun. Rakiplerinden VW Golf 6’dan 10.3 cm ve Peugeot
308’den 2.6 cm daha uzun olan model, Ford Focus’dan 3.5 cm, Mazda 3’den ise 9.8
cm daha kısa. Renault Megane’ın sunduğu 372 litrelik bagaj hacmi sınıfının en
genişlerinden olmasına yetmiyor.
İç mekan
GT Line serisinin Megane ailesinin en sportif üyeleri
olduğunu söylemiştik ve bu sportif hava iç mekana da yeterince iyi
yasnsıtılmış. GT Line logolu spor koltukların yanı sıra alüinyum pedalları,
kırmızı dikişli sportif direksiyonu, Renault Sport logolu gösterge paneli ve ön
konsoldaki kırmızı GT Line şeridi ile özelleştirilmiş iç mekan gerçekten iyi
görünüyor. Malzeme kalitesi açısından makyaj öncesi versiyonlarla benzer
malzemelerin kullanıldığı ve vasatı aşamadığını söylemeliyiz. Yenilenen
rakipleri daha kaliteli malzemeler kullanıyorlar. Megane’da daha kaliteli
malzemeler için bir sanıyoruz ki bir sonraki nesli bekelemek zorundayız. Neyse
ki herhangi bir işçilik kusuru göze çarpmıyor.
Ön konsolun en üst kısmında navigasyon ve bilgi ekranı yer
alıyor. Orta konsoldaki bir kumanda elamanı ile kontrol edilen sistemin yol
tarif kabiliyeti gayet iyi ve kullanımı gayet basit. Bu ekran geri vitese
takıldığında geri görüş kamerasına da ev sahipliği yapıyor. Makyaj öncesinde kullanımını eleştirdiğimiz
ses sistemi makyajla beraber değişmiş fakat Renault bu sistemi olduğundan daha
zor bir kullanıma ulaştırmayı başarmış(!) Aracın klima sisteminin performansı
gayet iyi ve kullanımı rahat.
Motor
Geçtiğimiz günlerde Mercedes Benz A serisinde de görev
yapmaya başlayan 1.5 litrelik dCi Renault motorunun hayat verdiği test aracımız
ekonomik yapısıyla ve EDC şanzımanın sağladığı kullanım rahatlığı ile ön plana
çıkıyor. 110 hp gücündeki 1.5 litre hacmindeki dizel motor 1750 d/d’den
itibaren 240 Nm tork değeri sunuyor. 6 kademeli çift kavramalı otomatik
şanzımanla gücünü ön tekerlere ileten motor herhangi bir çekiş eksikliği
hissettirmezken aksine canlı bir yapı sunmayı başarıyor. 11.9 saniyede 0’dan
100 km/s hıza çıkabilen Megane 185 km/s maksimum hıza sahip ve bu değerler pek
çok kullanıcı için tatmin edici. Megane’nın meşhur ekonomisi ile tanışmamız
uzun sürmüyor. Şehir içinde 6 lt/100 km’nin biraz üzerinde seyreden yakıt
tüketimimiz testimizin sonucunda 6.1 lt/100 km olarak ölçüldü. dCi motor şehir
dışında tüketimini rahatlıkla 5 lt/100 km’nin altına indirebiliyor.
Konfor ve yol tutuş
Megane ailesinin GT Line logolu versiyonları normal
kardeşlerinden daha rijit bir şasiye sahip ve bu sayede daha iyi sürüş
özelliklerine sahipler. Yeterli hassasiyetteki direksiyonu ile keyif veren
yönlendirme özellikleri kazandırılmış Megane GT Line, sürücüsüne güven veren
bir yol tutuş karakterine sahip. Ayrıca GT Line araçlar limitleri aşıldığında
devreye giren ESP sistemi sayesinde korkutucu olmaktan uzak bir yapıdalar.
Dinamik sürüşlerde insanı üzerinden hiç kaydırmayan sportif ön koltuklar aracın
sportif kimliğine büyük katkıda bulunuyorlar.
Konfor anlamında beklentileri karşılayan Megane, iyi
ayarlanmış süspansiyon sertliği ile hem yol tutuş hem de konforu bir arada
sunmayı başarıyor. Megane’ın motor sesi biraz daha iyi yalıtılabilirdi.
Arka koltuklarında
geniş bir diz mesafesi sunamayan Megane yine de sınıf standartlarını
karşılayabiliyor.
Güvenlik
Renault Megane, EuroNcap çarpışma testinden en yüksek değer
olan 5 yıldız ile ayrılarak ikinci nesilden devraldığı güvenlik bayrağını bir
adım ileri taşıdı.
Yorum- Selim Erkek
Renault Megane GT Line göründüğü kadar iyi bir otomobil.
Direksiyonuna geçtiğiniz anda bu otomobilin artık olgunluk çağına eriştiğini
hissediyorsunuz. Kullanımı son derece rahat ve araç sürücüsü ile bütünleşmeyi
gayet iyi başarıyor. EDC şanzıman büyük kullanım kolaylığı sağlıyor ve yakıt
tüketimine olumsuz etkisi yok denecek kadar az. EDC şanzımanın şu ana kadar
kronikleşmiş bir sorununu duymadık ama test aracımızda birkaç kez 6. Vitesten
5. Vitese düşerken sürtünme sesi geldi. Bu sıkıntının da serviste ufak bir müdahale
ile veya yeni yazılım ile çözülebileceğini düşünüyorum.
Megane GT Line
görüntüsü ile de çok dikkat çekiyor. Standart Megane’lardan kolaylıkla ayırt
edilen araç iç mekanında sunduğu farklılıklarla da kullanıcısını memnun etmeyi
başarıyor.
Sportif görünümlü, ekonomik, konforlu ve sorunsuzluğunu
kanıtlamış bir otomobil istiyorsanız Megane GT Line’a bir göz atın derim!
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.5 dCi | |
Motor Hacmi: | 1461 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 110 hp 4000 d/d | |
Maksimum Tork: | 240 Nm 1750 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 11,9 s | |
Maksimum Hız: | 185 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 5,2 lt | |
Şehir Dışı: | 4,0lt | |
Karma: | 4,4 lt | |
Test: | 6,1 lt | |
CO2 Emisyonu | 114 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4302 mm | |
Genişlik: | 1808 mm | |
Yükseklik: | 1471 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2641 mm | |
Bagaj Hacmi: | 372 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 60 lt | |
Boş Ağırlık: | 1309 kg | |
Lastik Boyutu: | 205/50 R17 |
güzel otomobil ancak dizel ve otomatik olunca fiyatlar uçuyor. acaba dizel almanın mantığı var mı, yada yılda kaç bin km yapanlar dizel almalı..
YanıtlaSiliç mekanı daha ne yapsalardı daha kaliteli olacaktı ?
YanıtlaSilgöğüste kullanılan plastik ısırsan kopacak kadar yumuşak. yumuşak her zaman kalitelidir demiyorum ama yine de gayet iyi. sınıfındaki bir çok araçtan daha iyi göğüs bölgesi. ön de arkada da kapı üstleri yumuşak. cam kumanda ve kapı kolu etrafındaki deri/kumaş kısımlar gayet başarılı. geçenlerde bindiğim golf 7 nin arka kapı üstleri sertti mesela. focus 2 ve 3 kapıları da aynı şekilde hep sertti. megane için alt bölgelerde evet sıkıntı var, ama c sınıfı araba alıyorsunuz.
c sınıfı araç incelerken mercedes s class incelermiş gibi ruh haline ve beklentilere girmek biraz abes bir hareket olsa gerek.