Analytics

Bu Blogda Ara

2 Eylül 2010 Perşembe

Toyota Auris 1.6 Elegant Xenon+Navi A/T: 'Makyaj yaramış!'

Toyota’nın 2007 yılında tanıttığı Auris, Corolla ile aynı platformu kullanıyor. E150 isimli bu platformun HB versiyonu Auris, sedan versiyonu Corolla olarak adlandırıldı. Kompakt HB sınıfındaki kıyasıya rekabete sıradan bir tasarımla giren Auris, bu yıl makyajlanan yüzüyle artık daha çekici.
Tasarım
Auris’in yuvarlak hatları makyajdan sonra yerini biraz daha köşeli ve agresif çizgilere bırakmış. Ön farların tasarımı tamponun iç kısmından çamurluğa doğru uzanıyor ve eskisinden çok daha çekici. Ön panjurla tek parça halinde olan tamponun tasarımında da ufak değişiklikler yapılmış. Stop grubunun renklerini değiştiren üretici daha modern bir görünüm elde etmiş. Çamurluktan elektrikle katlanabilen aynalara taşınan yan sinyallerde makyajın getirdiği yenilikler arasında.

İç mekan
Makyajdan sonra bir çok değişikliğe gidilen iç mekan eskisinden çok daha kullanışlı olmuş. İlk göze çarpan alt kısmı düz direksiyon oluyor. Üzerindeki tuşlarında değiştirildiği direksiyon simidi aracın iç kısmına sportif bir hava katıyor. Turuncu beyaz aydınlatmalı göstergelerin okunabilirliği çok iyi fakat üzerindeki yol bilgisayarı kontrol butonunun km sıfırlamaya yarayan tuşlar gibi göstergelerin üzerinde olmasını yadırgadık. Orta konsola konumlandırılan vites topuzu, MPV ve ticari araçlarda alışık olduğumuz bir durum. Klima kontrollerinin üzerinde yer alan navigasyon ekranı orta konsolun şıklığını arttırıyor. Ayrıca sistem geri manevralarda geri görüş ekranı olarak görev yapıyor. Çift torpido gözü ve bir çok saklama gözünün olduğu iç mekanda küçük eşyalarımızı koyabileceğimiz yer sıkıntısı yaşamadık. 354 litrelik çok da başarılı olmayan bir bagaj hacmi sunan Auris, sırtlık eğimi ayarlanabilen arka koltuklarıyla arkada yolculuk yapanları rahat ettirirken bagaj hacminden feragat ediyor.

Motor
Test aracımızda görev yapan 1.6 litrelik benzinli motor 6000 d/dk’da 124 hp güç üretiyor. Manuel şanzımanda 6400d/dk’da 132 hp güç üreten Valvematic motorun yerine otomatik versiyonlu araçta gücü daha düşük olan VVTi motor kullanılmış.. 5200 d/dk’da 157 Nm tork üreten motor 4 kademeli otomatik şanzımanla kombine edilmiş. Konfor odaklı üretilmiş otomatik şanzıman vites düşürürken biraz yavaş kalıyor. 1310 kg ağırlığındaki Auris 0’dan 100 km/s hıza 11,9 saniyede çıkarken 80-120 km/s hızlanmasını 8,8 saniyede gerçekleştirebiliyor. Testimiz süresince Auris ortalama 9,4 litre yakıt tüketti.

Konfor ve yol tutuş
Auris’in geniş ve etli koltukları orta sertlikteki amortisörleri ile birleşince ortaya konforlu bir otomobil çıkmış. Süspansiyonların ve yol sesinin kabine yansıması hoşumuza gitmedi. Bu sınıfta daha sessiz araçlar var. Hassas direksiyon sistemi en küçük hareketlere bile tepki veriyor. Ani manevra gerektiren durumlarda mükemmel çalışan direksiyon sistemi Auris’i çok kolay bir şekilde kontrol altında tutmanızı sağlıyor. Test aracımız zorlandığında dört lastiği üzerinde kayıyordu fakat ESP, Auris’in burnunu hemen yoluna sokuyor.


Güvenlik
Toyota Auris EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız ile ayrıldı.
Yorum - Selim ERKEK
Toyota ülkemizde güvenilirliği en yüksek otomobil markalarından biri… Corolla’nın sorunsuzluk konusunda yaptığı şöhret, Toyota’nın tercih edilme nedenlerinin başında geliyor. Tasarım olarak makyajdan sonra daha iddialı konuma gelen Auris, otomatik vites opsiyonunu hem benzinli hem de dizel versiyonlarda sunuyor. Rahat kullanımı ve sorunsuz yapısıyla müşteri çekmeyi planlayan aracın otomatik vitesli versiyonu performanslı değil. Auris’de araç yüklüyken hızlanmak için uygun tork aralığını yakalamanız gerekiyor ve bunun için  yüksek devirlerde dolaşmalısınız. Tabi bu durum doğal olarak yakıt tüketimini arttırırken iç mekana yansıyan motor sesini de yükselterek konforu azaltıyor. Atmosferik motorların ortak sorunu olan bu problem eskiden gözümüze çok batmıyordu ancak aşırı beslemeli motorlarla kıyaslayınca aradaki fark ortaya çıkıyor. Atmosferik motorların son dönemlerini yaşadığı ortada ve bu motor belki de Toyota’nın son atmosferik motoru olacak. Yol tutuşunu beğendiğim araç çok fazla zorlamadıkça çizgisinden ayrılmıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder