Analytics

Bu Blogda Ara

21 Eylül 2010 Salı

Mercedes E63 AMG: 'Sofistike Güç Paketi!'

Mercedes E63 AMG: 'Sofistike Güç Paketi!'

18 Eylül 2010 10:30:00
Dünyanın ilk otomobilini üretmiş olan Mercedes Benz’in sportif kanadını oluşturan AMG, hep heyecan uyandıran otomobiller üretti. Mercedes modellerinin motorunu, şanzımanı, süspansiyon sistemini ve daha birçok yürüyen aksamını kendine has şekilde geliştiren AMG, performans ve prestiji bir arada isteyen müşterilerin hizmetinde.
Tasarım


Mercedes E serisinden tasarım olarak çok farklı görünmeyen test aracımız performansına oranla çok mütevazi bir çizgiye sahip. Otomobil meraklılarının ayırt edebileceği farklılıklara sahip olan E63 AMG kimliğini gizleyen bir araç. Normal bir E serisinden büyük jantlarının arasından görünen AMG logolu fren kaliperleri, AMG logolu 4 egzoz çıkışı ve hafif farklı tampon tasarımıyla ayrılan aracın arka bagaj kapağında ve ön çamurluklarında da AMG  logoları bulunuyor. 
 
İç mekan
 
E63 AMG’nin zayıf kardeşlerine olan benzerliği iç mekanda da devam ediyor. Normal E serisinden farklı görünen tek bölüm orta konsolun alt kısmı. AMG mühendisleri, standart E serilerinde direksiyonun arkasına konumlandırılmış olan vites kolunu alışık olduğumuz yere çekmişler. Park moduna ufak bir düğme yardımıyla geçen 7G-Tronic şanzımanın comfort, sport, sport+ ve manuel modları bulunuyor. Vites kolunun yanındaki 3 butonun üstündeki çevirmeli kumanda sayesinde bu ayarlardan istediğinizi seçebiliyorsunuz. Bu kumandanın altında E63 AMG’yi dizginlemeye yarayan ESP butonu yer alıyor. En gelişmiş ESP sistemi olan ESP Premium’u kullanan otomobilde sistem tamamen kapatılabiliyorken, ESP Sport modu sayesinde ufak kaymalar da yaşayabilirsiniz. Bunun altındaki buton ise AMG’nin özel tasarladığı süspansiyon sisteminin sertliğini iki kademeli olarak kontrol etmeye yarıyor. En altta bulunan AMG logolu buton, bütün bu ayarları yapmaya uğraşmadan sportif bir sürüş için gerekenleri hızlı bir şekilde yapmayı sağlıyor. 320 km/s kadranı ve vites kolunun konumunu saymazsak, E serisinden bir farkı olmayan aracın yaşam alanı çok ferah. Arka kısımda geniş bir diz mesafesi sunan E63 AMG’nin bagaj hacmi tam 540 litre. 
 
Motor
 E63 AMG’nin 260.170 Euro’luk fiyatının en büyük sebebi 6.3 litrelik V8 motoru. 2010’da yılın motoru ödülünü alan bu atmosferik motor dünyanın en güçlü V8’i olma özelliğine sahip. Motor kaputunun altında bütün ihtişamıyla duran motor 6800 d/d’da ürettiği 525 hp gücü arka lastiklere iletmek için 7G-Tronic şanzımanı kullanıyor. 5200 d/d’da 630 Nm tork üreten ünite 1840 kg ağırlığındaki aracı 0’dan 100 km/s hıza ulaştırmak için 4.5 saniyeye ihtiyaç duyuyor. Bu rakam Porsche 911’in PDK şanzıman ve Sport Chrono paket ile 100 km/s hıza ulaştığı süre ile aynı. Maksimum hızı elektronik olarak 250 km/s olarak sınırlandırılmış aracın limitleri çok daha yüksek. Yüksek performansın getirisi olarak oldukça fazla yakıt tüketimine sahip E63 AMG, üretildiği amaca hizmet edecek şekilde kullanıldığında 100 km’de ortalama 20 litrenin üzerinde benzin tüketiyor. Şehirlerarası yakıt tüketimi 9,1 litreyi yakalamak içinse çok sabırlı olmanız gerekli. Biz o kadar sabırlı olamadığımızdan aracın test tüketimi 17 lt/100 km olarak gerçekleşti. 
 
 
Konfor ve yol tutuş
Ayarlanabilir süspansiyonları sayesinde kaya gibi sert süspansiyon sistemine sahip olabilen E63, gerekli ayarlar yapıldıktan sonra konforlu bir uzun yol arabasına dönüşebiliyor. Test aracımızdaki dinamik olarak şişen ön koltuklar, virajın sizi yatıracağı tarafı şişirerek koltuğun dışına savrulmanızı engellerken bir yandan da masaj yapma kabiliyetine sahipler. Sessiz iç mekan, gaz pedalına sert dokunuşlarınızda çıkan V8 homurtuları ve eşsiz egzoz sesi ile bozuluyor. Bu kadar hızlı araçlarda alışık olmadığımız şekilde 5 kişilik geniş bir yaşam alanı sunulması, bu aracı tam bir aile sporcusu haline getiriyor.
AMG modellerinin süspansiyon ve direksiyon sistemlerinin farklı olmasının avantajları araçla yola çıkınca hemen anlaşılıyor. Çok net çalışan direksiyon sistemi aracın büyük boyutlarına rağmen kontrolünüzden çıkmasını engellemeye çalışırken, süspansiyon sistemi de harika tepkileriyle E63’ün limitlerini yükseklere çekiyor. Normal yol koşullarında limitlerini zorlayamayacağınız aracın asıl maharetlerini görmek istiyorsanız mutlaka bir piste girmelisiniz.
 
Güvenlik
Mercedes E serisi, EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız alarak ayrıldı. E63 AMG’nin teste ayrıca bir katılımı bulunmuyor. 
 
 
 
 
 
 
Yorum - Selim ERKEK


E63 AMG’nin mühendislik harikası motoru seri üretime geçen en güçlü V8. Ancak atmosferik motorlar ömrünü yavaş yavaş tamamlıyorlar ve Mercedes de bu motorun yerine çift turbolu yeni bir motor geliştirdiğini duyurdu. Muhteşem sesi ve inanılmaz çalışma karakterini yeni modellerde göremeyecek olmak üzücü. 7G-Tronic şanzımanın hızlı tepkileri sayesinde gecikme olmadan 525 hp gücü arka diferansiyele aktaran aracın 0-100 km/s hızlanması çok etkileyici. Tabi büyük kütlesi nedeniyle 100-200 km/s hızlanması benzer güçteki hafif spor araçlara oranla bir miktar daha yavaş. Tüm AMG modelleri gibi çok yüksek viraj limitleri olan E63’ün elekronik stabilite programı aracın savrulmasından çok, fazla güç nedeniyle oluşan patinajları engellemeye yarıyor. ESP’yi kapalı konuma getirdiğinizde inanılmaz keyifli anlar yaşatan AMG motoru, bir o kadar da tehlikeli olabiliyor. Otomobili ulaşım aracından çok daha fazlası olarak görenler için üretilmiş E63 AMG, içerisindeki 5 kişinin konforlu bir şekilde 14,4 saniyede 200 km/s hıza çıkabildiği bir otomobil. Konforlu diyorum çünkü Mercedes hiçbir otomobilini safkan sporcu olarak çıkarmıyor. E63 AMG’de teknik verilerine baktığınızda düşündüğünüz konfordan fazlasını sunuyor. Otomobilin fiyatı, yakıt tüketimi ve vergisinden bahsetmeye hiç gerek duymuyorum. İmkanınız varsa bu mühendislik harikasının tadına bakmalısınız. 
 

 
 
 
 
 
 
Teknik Özellikler
Motor:6.3 AMG 
Motor Hacmi:6208 cc 
Silindir Adedi:V8 
Maksimum Güç:525hp 6800 d/d 
Maksimum Tork: 630 Nm 5200 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma 4,5 s
 Maksimum Hız: 250km/s(Elektronik sınırlı)
Frenler  
 Ön:Hava kanallı Disk
 Arka:Hava kanallı Disk
   
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:18,7 lt
 Şehir Dışı:9,1 lt
 Karma:12,6 lt
 Test:17 lt
   
Boyutlar  
 Uzunluk:4891 mm
 Genişlik:2071 mm
 Yükseklik:1442 mm
 Dingil Mesafesi:2874 mm
 Bagaj Hacmi:540 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:80 lt
 Boş Ağırlık:1840 kg
 Lastik Boyutu:235/45 R 17 

1 yorum: