Mazda’nın küçük sınıftaki temsilcisi sonunda test sayfalarımıza konuk oldu. Mazda2 diye tanıdığımız modelin kökeni aslında 1996 yılında kadar uzanıyor. Mazda 121 adıyla satışta olan aracın ikinci jenerasyonu ise 2002 yılında yollara indi. Takvimler 2007’yi gösterdiğinde Mazda 2’nin güncel hali tanıtıldı.
Tasarım
Türk tasarımcı Hasip Girgin tarafından tasarlanan Mazda3, Mazda’nın tasarım anlamındaki en önemli adımlardan biri oldu. Mazda’nın yeni yüzünü Mazda2’de de yerini almış. Çekik farları ve sportif tamponuyla dikkat çeken otomobilin omuz çizgisinin arkaya doğru yükselmesi de tasarımının sportifliğini arttırmış. Sport versiyonundaki 16 inçlik siyah jantları aracın çekiciliğini arttıran detaylardan. Arka kısımda daha mütevazı bir görüntü sunan Mazda2 tavan spoyleri ile sportif imajından ödün vermemeye çalışıyor. Mazda2’nin 3885 mm uzunluğu Peugeot 207’den tam 14,5 cm daha kısa. Mini sınıfta pek de küçük otomobil kalmadığını hatırlatan araç, boyut avantajını şehir içindeki kullanım pratikliğiyle kanıtlıyor.
İç Mekan
Mazda2’nin iç mekanı ne yazık ki klasik Japon otomobili mantığının dışına çıkamıyor. Sert plastiklerin kullanıldığı iç mekan kalite hissi vermekten uzak. Giderek büyüyen B segmenti araçlardan indiğiniz zaman Mazda2’nin içi bir miktar dar gelebilir. Fakat sunduğu yaşam alanı bu sınıftaki araçlardan çok farklı değil. Mazda2’nin ön koltuklarında oturanlar için birçok saklama gözü bulunuyor fakat arkada yolculuk yapanlar o kadar şanslı değiller. Orta konsolda bulunan MP3 çalabilen ses sisteminin kontrol butonları sürücüye bir miktar uzak kalıyor fakat direksiyondan kontrol edilebilmesi bu açığını kapatıyor. Yine orta konsola konumlandırılmış vites koluna alışmak zaman alabilir. Fakat vitesin geçişleri gerçekten çok başarılı… Kontağı çevirdiğinizde yavaş yavaş görünmeye başlayan kırmızı-beyaz renkli göstergeler ve 3 kollu direksiyon Mazda2’nin sert yüzünü görmeye hazırlanmanız konusunda bir uyarı aslında.
Motor
Mazda2 artık sadece 1.5 litrelik benzinli motor ile satılıyor. 6000 d/dk’da 103 hp güç üreten bu motor 4000 d/dk’dan itibaren maksimum torku 135 Nm’yi verebiliyor. Devir çevirmeyi seven motor ağır sayılmayacak Mazda2’yi hızlandırmakta istekli bir görüntü çizdi. 0-100 km/s hızlanmasını 10,4 saniyede tamamlayan araç maksimum 188 km/s hıza ulaşabiliyor. Mazda2’nin sert süspansiyonları, hassas direksiyon sistemi ve hoş motor sesi sizi gaza basmaya teşvik ettiği zaman tüketim değerleri 10 lt/100 km’ye yaklaşsa da sakin bir kullanım ile 100 km’de 6 litre civarında yakıt tüketmek mümkün.
Konfor ve yol tutuş
Konfor konusunda Fransız otomobillerinin yanına bile yaklaşamayan Mazda2’de yollardaki bütün çukurları belinizde hissediyorsunuz. İnce yanaklı lastikleri ve yumuşak olmayan amortisörler yüzünden çok az yumuşayarak içeriye ulaşan darbeler şehir içinde bazen canınızı sıkabilir. Uzun otoyol kullanımlarında yumuşak koltukları sayesinde konfor problemi yaratmayan Mazda2 içeriye yol sesi alıyor. Sert yapılı süspansiyon sisteminin meyvesini yol tutuş disiplininde toplayan araç, ne ani manevralarda ne de hızlı girilen virajlarda sürücüsünü tedirgin etmiyor. Mazda’da ‘DE’ Ford’da ise ‘B3’ olarak adlandırılan bu platform tıpkı platform kardeşi Fiesta’da olduğu gibi harika işler çıkarıyor. Mükemmel çalışan elektrik destekli direksiyonu ile sürücüsünden gelen tepkileri çok hızlı ve net şekilde yola ileten aracı yoldan çıkarmak için oldukça fazla uğraşmanız gerekli. Her ne kadar iyi yol tutsa da ESP desteği sunulmaması önemli bir eksiklik olarak gözümüze çarptı.
Güvenlik
Mazda2, 2007 yılında girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız ile ayrıldı.
Yorum- Selim ERKEK
Boyutları büyüyen B sınıfı araçlardan sıkılmış biri olarak Mazda2’yi çok beğendiğimi söylemeliyim. Şehir içindeki park ve manevra kolaylığının yanı sıra 1.5 motorun çevikliği çok hoşuma gitti. Ayrıca bu motor dikkatli kullanıldığında oldukça ekonomik olabiliyor. Şehir dışında 4,8 lt/100km ortalama yakıt tüketerek gitmek etkileyici. Ancak beni asıl etkileyen nokta ise Mazda2’nin muhteşem yol tutuşu oldu. Go-Kart aracı kullanıyormuş hissi veren araçla virajlara girmek çok zevkli. Sert süspansiyon sistemi, konfordan çok sürüş zevkine önem verenler için geliştirilmiş. Bu sayede GTI tadında bir araç ortaya çıkarmış Mazda mühendisleri. Mazda2, turbo beslemeli bir motor seçeneği ile satılsaydı, günümüzün Peugeot 106 GTI’ı olabilirdi. Test aracımızın 33 bin liralık fiyatına bakıldığında ise Mazda’nın Türkiye serüveninde herhangi bir değişim olmayacağı anlaşılıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder