Analytics

Bu Blogda Ara

21 Eylül 2010 Salı

Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTD Distinctive JTDm: 'Romeo’nun ‘Giulietta’ aşkı!'

İtalyan üretici Alfa Romeo’nun 1954’de yılında tanıttığı ve on bir yıl boyunca üretilen modeli efsane Giulietta, takvimler 2010’u gösterirken küllerinden doğdu. Markanın kompakt HB sınıfındaki temsilcisi 147’nin yerini alan Giulietta, farklı tasarımıyla müşteri çekmeyi planlıyor. 1.6 litrelik dizel motorun avantajını satışlarına yansıtmayı başaran Giulietta ile Alfa Romeo pekte başarılı olamadığı kompakt sınıfta tekrar şansını deniyor.
Tasarım
Giulietta’nın ön tasarımında ilk dikkati çeken, ana aydınlatma grubu içerisindeki LED tipi gündüz farları… Büyük Alfa Romeo ızgarası kaput üzerinden gelen iki çizginin birleştiği yerde bulunuyor. 17 inçlik jantların üzerinde duran Giulietta’nın arka kapı açma kollarlının farklı konumu profil görünümünün şıklığını arttırmış. Çok şık görünen arka kısımda stopların ortasındaki büyük Alfa Romeo logosu ve altındaki Giulietta yazısı aracın kimliğini dışa vuruyor. Ayrıca bu logo aynı zamanda bagaj açma düğmesi olarak işlev görüyor. Alfa Romeo Giulietta, çok yakın akrabası Fiat Bravo’dan 1,5 cm, Volkswagen Golf’den ise 15,2 cm daha uzun. Bu sınıfın en büyüklerinden biri olan Mazda 3 ise Giulietta’dan 10,9 cm daha uzun.

İç mekan
Alıştığımız Alfa Romeo iç mekanlarından daha farklı bir havanın hakim olduğu ön konsolda ses sisteminin olduğu bölüm fazla sade kalmış. Sis farlarını, start&stop sistemini ve merkezi kilidi kontrol etmeye yarayan şalter benzeri tuşların kullanımı gayet rahat. Bu tuş grubunun altındaki klima kontrol butonları ise büyük kontrol kumandalarıyla kolay kontrol edilebilmenin yanı sıra görsel olarak da şık görünüyorlar. Vites topuzunun hemen önünde bulunan DNA şalteri ise dynamic, normal ve all weather modları arasından birini kendi sürüş tarzınıza göre seçmenize olanak sağlıyor. Fiat grubunun izlerinin görüldüğü direksiyonda ses sistemi kontrol butonları yer alıyor ve kullanımı gayet rahat. Derine konumlandırılmış göstergelerin gündüz ve farlar açıkken okunabilirliği iyi, ancak gösterge aydınlatmaları sürekli olarak açık olmadığından bazen göstergeler okunamıyor. DNA sistemi Dynamic moda alındığında göstergelerin ortasındaki dijital yol bilgisayarı ekranından turbo basıncını dijital olarak takip edebiliyorsunuz.

Motor
Fiat Power Train tarafından geliştirilmiş olan Multijet motorun 1.6 litrelik versiyonuna sahip olan test aracımız 4000 d/d’da 105 hp güç üretiyor. Bu motorun 120 hp güç üreten seçeneği Alfa Romeo Giulietta’da sunulmuyor. Fiat Bravo’dan da tanıdığımız motor 1750 d/d’da ürettiği 320 Nm torku ile 1385 kg ağırlığındaki Giulietta’yı hızlandırmakta zorlanmıyor. Gayet başarılı ara hızlanmalara da imza atan ünite gücünü 6 ileri manuel şanzıman vasıtasıyla ön tekerlere iletiyor. Şehir dışında aracın daha düşük devirli bir şekilde yol almasını sağlayan 6 ileri manuel şanzımanın, standart olarak sunulan start&stop sisteminden daha fazla ekonomi yaptırdığı açık. Testimiz süresince 100 km’da 5.9 litre ortalama yakıt tüketen Giulietta’nın tüketim değerlerini 7 litrenin üzerine çıkarmak veya 5 litrenin altında tutmak çok zor değil.

Yol tutuş ve konfor
Test aracımızdaki deri kaplı koltuklar sportif sürüşler için yeterli yan desteği sunarken, uzun yolculuklarda sunduğu konfor ile daha az yorulmamıza sebep oldu. Sert olmayan süspansiyonları Giulietta’nın içerisine yansıyan darbeleri başarılı bir şekilde emiyor.
Son derece gelişmiş ayarlara sahip olan DNA sistemi tüm Giulietta’larda standart olarak sunuluyor. Aracın sürüş karakterini, sürücünün stiline ve yol şartlarına göre değiştiren sistem her şartta güvenli yolculuklar sunmayı hedefliyor. DNA sisteminin araç üzerinde yaptığı değişiklikleri Avrupa’da sunulan navigasyonlu modelde daha ayrıntılı bir şekilde görmek mümkün. Test aracımızda ise sadece yol bilgisayarında çıkan uyarılarla modların değiştiğini anlayabiliyorduk. Hızlı girilen virajlardan bile alnının akıyla çıkan Giulietta, yol tutuş konusunda beğenimizi kazandı. Fren performansını da beğendiğimiz Giulietta, sınıfındaki birçok rakibinden daha iyi frenlere sahip.


Güvenlik
Alfa Romeo Giulietta, bu yıl girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız ile ayrılarak güvenliğini kanıtladı.








Yorum - Selim Erkek / arabam.com
Alfa Romeo Giulietta’nın arka tasarımını inanılmaz beğeniyorum. Ancak ön kısım için aynı şeyleri söylemem pek mümkün değil. Bunu paylaştığım birçok kişinin aynı fikirde olmadığını gördüğümde zevklerin tartışılmaması gerektiğini bir kez daha anladım. Giulietta’da aklımda kalan en önemli nokta DNA sistemi. Dynamic modunda araçta kullanılan elektronik diferansiyel devreye giriyor ve ESP sistemi daha sportif bir sürüşe izin veriyor. Aracın direksiyon ve gaz tepkileri de belirgin şekilde iyileşiyor. Ancak bu kadar iyileşmeye rağmen yine de bir miktar yapaylık hissettim. DNA sistemine çok iyi diyebilmemiz için en ufak tepkilerimizi istediğimiz hızda yola yansıtabilmesi lazım. Elektronik sistemlerin de katkılarıyla, Giulietta’nın viraj limitleri sınıfının en iyilerinden biri. Oldukça fazla zorlamama rağmen Elektronik Stabilite Programına sadece birkaç yerde iş düştü. Tabi DNA’yi All Weather moduna aldığınızda ESP çok daha etkin çalışarak aracın sınırlarını zorlamanıza izin vermiyor.


Teknik Özellikler
Motor:1.6 JTDm 
Motor Hacmi:1598 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:105hp 4000 d/d 
Maksimum Tork: 320 Nm 1750 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma 11,3s
 Maksimum Hız: 185km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:5,5 lt
 Şehir Dışı:3,7 lt
 Karma:4,4 lt
 Test:5,9 lt
   
Boyutlar  
 Uzunluk:4351 mm
 Genişlik:1798 mm
 Yükseklik:1465 mm
 Dingil Mesafesi:2634 mm
 Bagaj Hacmi:500/1300 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:60 lt
 Boş Ağırlık:1385 kg
 Lastik Boyutu:205/55 R17

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder